Bergen Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 W poniedziałek, na "firmowym" kanale, wymieniłem olej w skrzyni biegów. Przeczytałem w manualu co trzeba (wchodzi ~3,5 litra), spuściłem stary olej, odmierzyłem 3 litry nowego i wlałem. Jakie było moje zdziwienie, jak po włożeniu bagnetu okazało się, że oleju jest gruuubo ponad "max". Pomyślałem sobie, że olej nie "rozlazł" się po skrzyni. Przejadę się do domu i tam na podjeździe sprawdzę. I faktycznie, na podjeździe wyszło 1 mm poniżej maximum. Następnego dnia, na firmowym parkingu sprawdzam znowu - i znów zdziwienie - gruubo ponad max... Nie jest to pierwszy raz, że odczyty oleju (z dyfra, silnikowego, z AT) różnią się znacznie w różnych miejscach. Mierzyłem nawet poziomnicą ! Miejsca postoju, z pozoru równe, okazują się "lecieć" delikatnie w różne strony. Czy spotkaliście się może z jakimiś informacjami dotyczącymi tolerancji odczytu poziomu oleju w samochodzie, uwzględniającej pochylenie terenu ? Odczyty z różnych "równych" miejsc, przy zbliżonych pozostałych warunkach (np. temperatura silnika, czas postoju), potrafią różnić się nawet o 5 mm na bagnecie ! W skrócie - pytam o to, czy się przejmować tym, że "gdzieśtam" wychodzi mi "ponad max" (mimo wlania "słusznej" ilości oleju), czy olać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 mowa o skrzyni at ???? z tego co wiem (tak mialem w manualu z bmw ) aby odczyt byl wiarygodny nalezy przejechac ok 10km i olej powinien byc zagrzany do tem ok 85C, po zatrzymaniu przemaglowac (na postoju ) z 2-3 razy przez caly zakres biegow i na wlaczonym silniku (bieg N) sprawdzic pozim Procedura jak odpalanie promu kosmicznego )) Moze w subie tez jest podobnie zeby olej pozim byl wiarygodny cos trzeba zrobic w jakiejs kolejnosci ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Mowa o skrzyni MT, o skrzyni AT i przednim dyfrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Jak mi w ASO zmieniali olej w skrzyni to spuścili, wlali świeży, po 10min. sprawdzili poziom, było ok i pojechałem. Wszystko odbyło się na podnośniku hydraulicznym. Do dnia dzisiejszego czyli już ze 2 mies. sprawdzałem kilkakrotnie i poziom jest taki jak w ASO czyli ok. Żadnych skomplikowanych procedur nie robili. Wiedzieli jaka jest pojemność skrzyni i tyle wlali i jest ok. Proponuję zrobić to samo,bo przecież pojemność skrzyni jest niezmienna i musi być w niej tyle oleju ile zaleca fabryka i koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 chyba ze ktos jezdzil na syfie i syf zostal w srodku......spuscisz 2,5 l i wlewasz 3l i masz za durzo bo reszta to zostala maz (kumpel mial tak w dyferencjale z 3razy go mylismy zanim byl dobry do jazdy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi