adali Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 czesc zastanawiam sie nad zakupem takiej subarynki http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=113339 jako, ze odpowiedzi na forum ogolym sa radziej ubogie, to o sprawy technicze chcialbym jeszcze zapytac tu :-) 1. czy takie autko bedzie w dobrym stane (przebieg)? 2. jak je powinienem sprawdzic? co jest najwazniejsze? gdzie go zabrac, lub skad wziac mechanika na wyprawe do tego komisu (wawa)? ile taka przyjemnosc kosztuje? 3. ile takie bydle moze spalac i czy warto je zagazowac? gdzie w wawce i za jakie pieniadze? 4. jak wyglada cena czesci do takiego subaru? zakladam, ze amorki sa naprawde wymienione... ile kosztije wymiana rozrzadu? co najczesciej sie psuje i ile kosztuje naprawa takich usterek oraz czesci? bede wdzieczny za pomoc :-) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
adali Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 Krolestwo za odpowiedzi! musze podjac decyzje w ciagu dwoch dni, bo jest chetny na to auto :-( co jeszcze ustalilem (okazalo sie, ze czesc rzeczy wyglada nieco inaczej....): autko jest sprowadzone w okolicach 10-2005 z Niemiec. ma udokumtnowany serwis do ok 150tyskm w Niemczech do 07-2004. po sprowadzeniu wlasciciel (pierwszy i jedyny w Polsce) zrobil rozrzad i przejechal 10000. teraz wymienil amorki. ponoc na oryginalne, ale mam watpliwosci jakie, bo kosztowalo go to ok 2000.... poza tym zbilem cene z 25000 do 23500 z tego komisu moge wziac auto do jakiegos warsztatu do sprawdzenia. gdzie go zabrac w wawce? (najlepiej nie dlaje nic ok 10 km od alei krakowskiej) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Cena, szczególnie jeśli faktycznie ma nowe amortyzatory (koszt ok 3,5tys zł), wydaje się dość atrakcyjna. Ja tyle zapłaciłem za starszego o rok wolnossaka z amorkami do wymiany.Jeśli chodzi o koszty, to istotne jest też czy miał wymieniany rozrząd. Powinien mieć po 200tys jeśli po 100tys był założony oryginalny, lub wcześniej jeśli zamiennik. I w tym drugim przypadku radziłbym szykować się na ponowną wymianę. Zagazować można, podobno bez wyraźnych strat na mocy. Koszt ok 3800zł. Butla mieści się w miejscu koła zapasowego, gdzie jest dość dużo miejsca. U mnie zmieściła się butla 57 litrów. Niestety wtedy musisz: wozić w bagażniku dość duży zapas (na wysokość prawie do rolety i powierzchnia-prawie połowa bagażnika), zamontować pod podwoziem dojazdówkę (co jednak nie jest zalecane przy szperach) lub zaryzykować i wozić spray do naprawy opon. A technicznie samochód najlepiej sprawdzić w ASO Subaru i dodatkowo zweryfikować ewentualną przeszłość wypadkową. Z moich obserwacji ceny S-Turbo sięgają 30tys zł, więc jeśli jest tak jak w opisie to bardzo dobra cena. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Witaj Bardzo atrakcyjna cena. Nalezy sprawdzic czy motor rowno chodzi na wolnych i czy rowno przyspiesza. Czy nic nie bije przy hamowaniu z powiedzmy 140 km/h. Czy nic nie cieknie i czy nie byl naprawiany blacharsko. Taki przebieg nie robi wiekszego wrazenia na Subaru, mozesz zdobic drugie tyle. Spalanie zalezy od stanu auta i kierowcy, z doswiadczenia powiem ze przygotuj sie na srednio 12 l, choc niektorzy twierdza ze Subaru turbo pali im 8 l... Subaru w Niemczech odradza montowanie gazu do silnika turbo, szczegolnie z wiekszym przebiegiem. No ale Polak potrafi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Masz niedaleko aso Koper, niech przejżą auto i zrobią analizę spalin. Jeśli chodzi o gaz to musisz wydać 4500 zł i będzie śmigał. Pozdrawiam, jako Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart99 Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 1. czy takie autko bedzie w dobrym stane (przebieg)? Trudno cokolwiek ocenić bez żadnej wiedzy? Pojedź do ASO tam się wszystkiego dowiesz, trochę zapłacisz ale być może unikniesz kosztownych napraw. Stan auta zależy od poprzednich właścicieli, jeden dba inny wcale? Przebieg jest spory i sugeruje wymianę rozrządu + duży przegląd. 2. jak je powinienem sprawdzic? co jest najwazniejsze? gdzie go zabrac, lub skad wziac mechanika na wyprawe do tego komisu (wawa)? ile taka przyjemnosc kosztuje? Sprawdź dokładnie napęd, silnik i przeszłość wypadkową, jeśli cokolwiek okaże się niezbyt OK odpuść to auto bo będziesz musiał wydać majątek na naprawy 3. ile takie bydle moze spalac i czy warto je zagazowac? gdzie w wawce i za jakie pieniadze? Spalisz tyle ile wlejesz Poczytaj na forum. Mój rekordowo spalił 22 litry na trasie :shock:. Gaz możesz założyć ale pamiętaj, że to Turbo więc taino tego nie zrobisz 4. jak wyglada cena czesci do takiego subaru? zakladam, ze amorki sa naprawde wymienione... ile kosztije wymiana rozrzadu? co najczesciej sie psuje i ile kosztuje naprawa takich usterek oraz czesci? Pierwsze co Cię czeka to wymiana wszystkich płynów, oleju w skrzyni, dyfach, silniku, świec rozrządu i paru innych drobiazgów, same materiały będą kosztować ponad 2,5 tyś. Przy troskliwej opiece Foryś odwdzięczy Ci się bezawaryjną pracą przez długi czas a także mocno go polubisz. Amorki powinny wyglądać jak nowe jeśli były wymienione koszt nowych to 3,5 tyś. Pozdrawiam Bartek Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart99 Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Krolestwo za odpowiedzi! musze podjac decyzje w ciagu dwoch dni, bo jest chetny na to auto :-( co jeszcze ustalilem (okazalo sie, ze czesc rzeczy wyglada nieco inaczej....): autko jest sprowadzone w okolicach 10-2005 z Niemiec. ma udokumtnowany serwis do ok 150tyskm w Niemczech do 07-2004. po sprowadzeniu wlasciciel (pierwszy i jedyny w Polsce) zrobil rozrzad i przejechal 10000. teraz wymienil amorki. ponoc na oryginalne, ale mam watpliwosci jakie, bo kosztowalo go to ok 2000.... poza tym zbilem cene z 25000 do 23500 z tego komisu moge wziac auto do jakiegos warsztatu do sprawdzenia. gdzie go zabrac w wawce? (najlepiej nie dlaje nic ok 10 km od alei krakowskiej) W Forysiu Turbo z tyłu masz amortyzatory samopoziomujące i jedna sztuka kosztuje 1400zł więc sprawdź czy to rzeczywiście oryginały... Nadmienię, że oprócz oryginałów nie kupisz żadnych zamienników do tego modelu bez przeróbek mocowania na tylnej belce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adali Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 w w/w aso koper takie rzeczy jak te tylne amorki tez mi sprawdza? dostane jakas "ekspertyze"? moze to nieco dziwne, ale zaczyna mnie martwic niska cena tego autka :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Niska cena, jesli auto jest sprowadzone z zagranicy, wynika przewaznie z cofnietego licznika, wypadkowej przeszlosci lub jednego i drugiego. W Niemczech MY99 dochodza z cena do 10000 EUR, w zaleznosci od stanu. A, i obejrzyj konicznie podwozie, w Niemczech 90 % Foresterow jedzi w terenie, a pozostale ciagna przyczepy :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart99 Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Niska cena, jesli auto jest sprowadzone z zagranicy, wynika przewaznie z cofnietego licznika, wypadkowej przeszlosci lub jednego i drugiego. W Niemczech MY99 dochodza z cena do 10000 EUR, w zaleznosci od stanu. A, i obejrzyj konicznie podwozie, w Niemczech 90 % Foresterow jedzi w terenie, a pozostale ciagna przyczepy :-) Bez przesady nie wszystkie to rozbitki . Przed kupnem warto dokładnie obejrzeć auto, w ASO z pewnością wszystko powiedzą co i jak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
adali Posted October 2, 2007 Author Share Posted October 2, 2007 dziekuje za odpowiedzi :-) jak ktos ma jeszcze ochote pomoc, to wrzucilem zdjecia tego forysia do watku http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=520925#520925 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart99 Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 dziekuje za odpowiedzi :-) jak ktos ma jeszcze ochote pomoc, to wrzucilem zdjecia tego forysia do watku http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=520925#520925 Wygląda na to że z tyłu są założone zamienniki bez samopoziomowania czego wynikiem jest lekko oklapnięty tył, reszta jak na ocenę zdjęć spoko/// Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Spalanie zalezy od stanu auta i kierowcy, z doswiadczenia powiem ze przygotuj sie na srednio 12 l, choc niektorzy twierdza ze Subaru turbo pali im 8 l Nie da rady. Mam takiego samego i w miescie (Wroclaw) ponizej 14 ciezko zejsc, a w trasie przy normalnej (srednia polska) jezdzie ok. 9.5. Po troche ponad 10kkm srednia mi wychodzi jakies 12.8l/100km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pin555 Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Po troche ponad 10kkm srednia mi wychodzi jakies 12.8l/100km. Mi 12,5l/100km :-) Leszek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Pewno lzejszy ode mnie jestes ;-P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts