Jump to content
Sign in to follow this  
BBartek

Przegląd rejestracyjny (taki co w dowód rej. wklepują)

Recommended Posts

Odbył sie nie dalej jak wczoraj. Po raz pierwszy w moim przypadku, w przypadku auta raczej nie. Jedno mnie zastanowiło - pan daignosta sprawdzał hamulce w ten sposób, że wjechał jedną osią na rolki a ta druga oś w tym czsie pozostała nieruchoma. Czy to aby nie jest szkodliwe dla Subaru? Pewnie tak na moment krótki to ok, ale jak tych momentów się nazbiera przez te 10 lat...

No bo przecie ciągnąć na "motylu" nie można.

Nie popsuli?

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co ma napęd 4x4 do hamowania, w każdym aucie hamowanie jest na 4 koła, jak wjeżdzasz na rolki przednią osią i hamujesz to hamuje i przód i tył przy czym przednie koła się kręcą a tylne stoją w miejscu

jedyna różnica między AWD a FWD jest taka że subaru z tych rolek bez żadnych problemów wyjeżdza a reszta się musi pomęczyć :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka różnica że pokonujesz wtedy opór centralnej wiskozy. W Subaru ona jest dośc słaba i nie powinno jej to zaszkodzić. Rolkami można też sprawdzić czy działa patrząc na wartośc momentu hamującego bez wciśnietego hamulca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedno mnie zastanowiło - pan daignosta sprawdzał hamulce w ten sposób, że wjechał jedną osią na rolki a ta druga oś w tym czsie pozostała nieruchoma. Czy to aby nie jest szkodliwe dla Subaru?

 

jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało

 

mi kiedyś z ciekawości diagnosta pokazał jak to działa (nie miałem konieczności przeglądu :-) ) - wjeżdżasz jedną osią - i sprawdzane jest np. lewe koło (kręci się normalnie do przodu) a w tym czasie prawe kręci się w drugą stronę, później zmiana - prawe do przodu, lewe do tyłu no i kolejna oś dokładnie w ten sam sposób :-)

ponoć tak jest poprawnie i nic się nie stanie

 

z wieści gminnych :-) - trzeba było podkreślić, że to 4x4 (i zaznaczyć, że nie wolno kręcić jedną osią) - wtedy podobno większość stacji diagnostycznych po prostu rezygnuje ze sprawdzenia hamulcy :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedno mnie zastanowiło - pan daignosta sprawdzał hamulce w ten sposób, że wjechał jedną osią na rolki a ta druga oś w tym czsie pozostała nieruchoma. Czy to aby nie jest szkodliwe dla Subaru?

 

jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało

 

mi kiedyś z ciekawości diagnosta pokazał jak to działa (nie miałem konieczności przeglądu :-) ) - wjeżdżasz jedną osią - i sprawdzane jest np. lewe koło (kręci się normalnie do przodu) a w tym czasie prawe kręci się w drugą stronę, później zmiana - prawe do przodu, lewe do tyłu no i kolejna oś dokładnie w ten sam sposób :-)

ponoć tak jest poprawnie i nic się nie stanie

 

z wieści gminnych :-) - trzeba było podkreślić, że to 4x4 (i zaznaczyć, że nie wolno kręcić jedną osią) - wtedy podobno większość stacji diagnostycznych po prostu rezygnuje ze sprawdzenia hamulcy :-)

 

Witam

 

No tak dokładnie jest, zawsze jak wjeżdżałem na przegląd czy to patrolem czy subaru na hasło 4x4 panowie odpuszczają sobie test hamulców, z komentarzem , że na pewno ma dobre hamulce bo tarcze ładnie się błyszczą :)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało

mi kiedyś z ciekawości diagnosta pokazał jak to działa (nie miałem konieczności przeglądu :-) ) - wjeżdżasz jedną osią - i sprawdzane jest np. lewe koło (kręci się normalnie do przodu) a w tym czasie prawe kręci się w drugą stronę, później zmiana - prawe do przodu, lewe do tyłu no i kolejna oś dokładnie w ten sam sposób :-)

ponoć tak jest poprawnie i nic się nie stanie

 

Jakoś nie czuję się przekonany. Jak mam szperę płytkowa z tyłu albo inną mechaniczną to albo mi zniszczy tak opony albo coś uszkodzi w napędzie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli tylko przełączył maszynę na tryb 4x4 to nic się nie stało

 

... prawe do przodu, lewe do tyłu

 

oba się kręciły do przodu...

nie wiem czy jakiś specjalny tryb mają ale brzmi to niepokojąco - tak jedno w tą drugie w tamtą

na sugestię, że to 4x4 i że może nie powinien tak robić (tu padł argument holowania na motylu) powiedział, że inaczej to on by nie mógł sprawdzić hamulców

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo powinni tak naprawde w samochodach z AWD robić prubę opuźnienia na drodze , problem w tym że niewiele stacji posiada takie urządzenie...

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może Dyrekcja wypowie się na ten temat - chyba jest to w jakiś sposób unormowane żeby w razie przeglądu nie zniszczyć samochodu ??

 

Roland

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak przy okazji z innej beczki. Jeśli "organy porządkowe" odholują mi auto (złe parkowanie, zastawienie wiazdu dla wozów policyjnych itp.) to na "motyla" czy bardziej po ludzku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Janusz S.

Ja kupilem Legacy 90' z instrukcja. Wprawdzie po niemiecku ale sa tez obrazki jak nalezy robic test hamulcow. Na obrazku wyraznei jest ze przednie kola na rolkach a tylne sa uniesione napodnosnikach.... Jak bardzo psuje "normalny" test - nie wiem.... Aczkolwiek spotkalem sie raz z reklama warszatatu diagnostycznego: "bezpieczne sprawdzanie hamulcow w samochodach 4x4" wiec pewnie niektorzy wiedza jak to robic....

a co do holowania przez Straz Miejska czy Policje? nie liczylbym na laskawosc dla 4x4:)))[/i]

Share this post


Link to post
Share on other sites
A tak przy okazji z innej beczki. Jeśli "organy porządkowe" odholują mi auto (złe parkowanie, zastawienie wiazdu dla wozów policyjnych itp.) to na "motyla" czy bardziej po ludzku?

 

Zostawiaj może na ręcznym i na biegu, wtedy chyba nie da się na "motyla"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezpiecznik 15A się wtyka pod maską w punkt oznaczony FWD - na tablicy kontrolek zaświeci się lampka FWD, napęd 4x4 zostaje rozłączony. Ja i tak zawsze olewałem ten temat bo test hamulców trwa bardzo krótko i przy bardzo wolnych obrotach kół. nic się nigdy nie stało z układem napędowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, ze jedno kolo sie krecilo w jedna, a drugie w druga to chyba nie klopot? W koncu, jak autko jest na podnosniku i wrzucony luz, a pokreci sie jednym kolem, to drugie sie kreci w odwyrtke przez dyferencjal, nie :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ktoś zna zakład co takie przeglądy robi (może być WRocław, może być Ostrów Wlkp.) ?

Zadzwoniłem do kilku lokalnych przeglądaczy i byli wielce zdziwienie na hasło "specjalne traktowanie auta z 4x4" przy badaniu hamulców.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ktoś zna zakład co takie przeglądy robi (może być WRocław, może być Ostrów Wlkp.) ?

Zadzwoniłem do kilku lokalnych przeglądaczy i byli wielce zdziwienie na hasło "specjalne traktowanie auta z 4x4" przy badaniu hamulców.

 

A co tam specjalnego ma być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj wątek od początku ;)

Wjeżdżasz na rolki przednimi kołami. tylne na podłożu zblokowane się nie kręcą a dyfer cierpi. I w servisie ASO Subaru we Wrocku powiedzieli że można uszkodzić. Po co ryzykować ?

CZuję jednak żę nie znajdę takiego zakłądu i przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem co może i jest prostsze niż szukanie speców.

Share this post


Link to post
Share on other sites
przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem

 

Grzegorz, a Ty masz automata...? Bo w manualach napęd nie jest rozpinalny, moim skromnym zdaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam manuala, muszę zerknąć do książki poniemieckiej niestety cholera.

Jeśli nie jest rozpinalny to du%a. Dogadam się z panem i jakoś przejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam manuala, muszę zerknąć do książki poniemieckiej niestety cholera.

Jeśli nie jest rozpinalny to du%a. Dogadam się z panem i jakoś przejdzie.

 

Nie jest rozpinany :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przeczytaj wątek od początku ;)

Wjeżdżasz na rolki przednimi kołami. tylne na podłożu zblokowane się nie kręcą a dyfer cierpi. I w servisie ASO Subaru we Wrocku powiedzieli że można uszkodzić. Po co ryzykować ?

CZuję jednak żę nie znajdę takiego zakłądu i przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem co może i jest prostsze niż szukanie speców.

 

Aaaa, o to chodzi :>

 

PS: chcesz się podiagnostykować czy po prostu pieczątkę? :P

Jak to drugie to priv ;>

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS: chcesz się podiagnostykować czy po prostu pieczątkę?

Jak to drugie to priv ;>

 

Grzegorz, nie zastanawiaj się tylko korzystaj z propozycji. Przecież sam wiesz czym jeździsz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przeczytaj wątek od początku ;)

Wjeżdżasz na rolki przednimi kołami. tylne na podłożu zblokowane się nie kręcą a dyfer cierpi. I w servisie ASO Subaru we Wrocku powiedzieli że można uszkodzić. Po co ryzykować ?

CZuję jednak żę nie znajdę takiego zakłądu i przyjdzie mi rozpiąć napęd bezpiecznikiem co może i jest prostsze niż szukanie speców.

Panowie, rolki podczas przegladu kręcą sie 5 km/h przez około kilkadziesąt, moze nawet kilkanascie sekund.

Jadąc bokiem, po na przykład asfalcie, lub ciągnąc ręczny podczas nawrotu i dając gazu w podłogę ile się krecą koła przednie, z jaką prędkością, gdy tylne stoja- przez jaki czas??

I co? Zespuło się komuś coś od jednego razu w roku? Nie przesadzajcie z tymi przeglądami dla 4x4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...