Skocz do zawartości

Skoda Octavia SCOUT 2.0 FSI VS Forester 2.0 XC - porównanie


toyo

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno poczuje sie różnice przy kasie na stacji benzynowej, bo oba silniki Skody (benzyna z bezpośrednim wtryskiem i tdi) są oszczędne.

Ja tam nie wiem, ale wg artykulu oba auta palily w tescie praktycznie tyle samo (FSI i Forek oczywiscie)

Ten model Skody jest drogawy, ale pewnie warty swoich pieniędzy – jak obecnie każda Skoda.

Czy ja wiem? No wiekszy ma bagaznik i moze lepiej wygluszona - tyle zalet ponad Forkiem. Nawet w tekscie tego artykulu lepszych cech nie znalazlem. Najbardziej mnie rozwalilo, ze w tekscie Forek prowadzi sie idealnie, choc w punktacji o dziwo przegral ze skodzina. Jakas firma musiala dobrze chyba posmarowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Taką Skodą nie zrobisz tego - choćby z prozaicznego powodu, który nazywa się ESP.

A propos ESP - to w wyposazeniu seryjnym jest w skodzie zaliczane na duzy plus w artykule (nie tylko tym zreszta). Nikt jednak nie liczy punktow za naped Subaru, w ktorym takie cos tylko by przeszkadzalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt auto motor

"Choć jednak rozsądek przemawia za Octavią Scout, serce ciągnie do Forester"

Co by tu nie mówić te zdanie ma dużo racji :D

Bo prawde mowiac w tekscie sporo jest takich zdan, ze miod na nasze serce sie leje, ale punktacja i wyrok sa bezlitosne =(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos ESP - to w wyposazeniu seryjnym jest w skodzie zaliczane na duzy plus w artykule (nie tylko tym zreszta). Nikt jednak nie liczy punktow za naped Subaru, w ktorym takie cos tylko by przeszkadzalo.

A moim zdaniem ESP jest zaletą w kazdym samochodzie, który jest przeznaczony do ruchu po drogach. Oczywiście, jeśli auto w swoim zamyśle ma również być zdolne do poruszania się poza asfaltem, czy do upalania na torze to ESP koniecznie musi byś wyłączalne.

Jednak ESP jest przydatne w wielu sytuacjach na drodze, szczególnie cenne jest w samochodach o wyższych mocach.

Brak ESP jest IMO najczęstrzą przyczyną częstego owijania się Imprez WRX i STi wokół drzew.

(patrz np. niedawne ogłoszenie w dziale kupię/sprzedam gdy ktoś sprzedawał marne resztki STi, które mu zostały po tym gdy na łuku spotkał kałużę)

Ortodoksi pewnie zaprotestują, że nie brak ESP a brak umiejętności kierowcy powoduje wysoką wypadkowość Imprez...

Jednak w tej sprawie nie ma jednej prawdy. Albo prawda leży pośrodku - jak kto woli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak ESP jest IMO najczęstrzą przyczyną częstego owijania się Imprez WRX i STi wokół drzew.

(...)

Ortodoksi pewnie zaprotestują, że nie brak ESP a brak umiejętności kierowcy powoduje wysoką wypadkowość Imprez...

IMHO ESP nic by tu nie dało, bo do agresywnej jazdy i tak zostało by wyłączone, zresztą wielu stara się zapiąć boka, co z ESP może być trudniejsze, a skoro ESP utrudnia zapięcie boka to również odbiera przyjemność z jazy i ... po co nam to? Nie oszukujmy się, te imprezy nie wylatują z drogi przy 40-60km/h. ESP to tylko złudne poczucie bezpieczeństwa dla takich kozaków, może jest fajne dla totalnie zielonej osoby, która tylko nie ma prawidłowych reakcji, ale jeździ w granicach ogólnie przyjętych w ruchu drogowym, jak ktoś jednak bezmyślnie depcze pedał gazu lub hamulca i na dodatek szarpie się za kierownicą, to żadna elektronika tyłka nie uratuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, racja, ale z małym "ale": do mocnych tyłnapędów ESP to system niezbędny i powodujący ogromną różnicę w bezpieczeństwie czynnym.

 

Pamiętacie ten odcinek chyba TG, gdzie po lodzie puścili jaga, najpierw mu włączając ESP, a potem wyłączając? No właśnie 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za rok kiedy go przestana oferować, nie będzie już czegoś takiego na rynku.

 

UOT :?: :!: :shock:

 

 

Zdecydowanie nie zgadzam sie w kwestii ESP. Dobry system (czyt. aktualne, nie te archaiczne) przyda sie kazdemu samochodowi, nawet Subaru. Chroni przed nieoczekiwanymi sytuacjami na drodze, bo jak ktos sobie chce poszalec i przegnie to mu nic nie pomoze juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za rok kiedy go przestana oferować, nie będzie już czegoś takiego na rynku.

 

UOT :?: :!: :shock:

No tak - to tylko przypuszczenie oparte na tym co sie stalo z Impreza.

Przypuszczam, ze nowy Forester może sie dalece roznic od obecnego.

Tym samym może nie satysfakcjonowac tych, którzy uwielbiaja Forysia takim jakim jest teraz.

Zastrzegam, ze to gdybanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda jest lepsza, jak się ją kupuje, dodają gratisowo kapelusz i breloczek z Rumcajsem.

Kolego - odczep się od Rumcajsa, on nie był kolaborantem i walczył z germanizacją ( znaczy z Cesarzem Panem i Królem Fryckiem), na pewno nie zgodziłby się na firmowanie produktów koncernu z Wolsburga.

Co do meritum - przypuszczam, że napęd subarowy będzie lepszy od Haldexa II ale w 99,9% zwykłych sytuacji drogowych jest to najprawdopodobniej niezauważalne i 99,9% użytkowników i tak tego nie odróżni. Jest to po prostu zupełnie inna koncepcja budowy auta, inne cele i inne założenia, nie jestem też pewny, czy haldex jest systemem tańszym, na pewno innym i inaczej działającym. Nie pojmuję dlaczego nie można porównywać tych samochodów, dlaczego to takie oburzające skoro na tym Forum nagminnie porównywano np Legacy do osiek i niewielu stwierdzało,że takie porównanie jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak ESP jest IMO najczęstrzą przyczyną częstego owijania się Imprez WRX i STi wokół drzew.

 

 

Najczęstszą przyczyną owijania się Imprez (i nie tylko) wokół drzew są... drzewa. Tak moi drodzy, nie oszukujmy się, to wszystko ich wina. Sprawdźcie statystyki, ilu arabów i Eskimosów owinęło się w ogół drzewa, a ilu Finów? Smutne acz prawdziwe.

 

 

Reasumując, zamiast wyposażać auta w ESP trzeba drzewa rżnąć ! :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pojmuję dlaczego nie można porównywać tych samochodów, dlaczego to takie oburzające skoro na tym Forum nagminnie porównywano np Legacy do osiek i niewielu stwierdzało,że takie porównanie jest bez sensu.

Ja trochę czuję się wywołany do tablicy, bo napisałem, że porównanie było chybione.

Oczywiście, można porównywać każde auto z każdym.

Jednak jeśli już miałbym szukać w ofercie Subaru auta do porównania go z Octavią Scaut 2.0 FSI, to wziąłbym po prostu Legacy 2.0 kombi. Pod wieloma względami (choćby sylwetka, ergonomia wnętrza itd...) Legacy jest bliżej tej Skody niż Forester.

Jeśli chodzi o prześwit to Skoda ląduje pośrodku:

Legacy: 150 mm

Scout: 180 mm

Forester: 205 mm.

Ja osobiście, jeśli chodzi o testy prasowe, to wolę te gdzie porównuje się możliwie zbliżone modele, jak np. Subaru Impreza 1.5 MY'08 i Kia Cee'd 1.4 DOHC CVVT :mrgreen:

 

Wiem, wiem: porównywanie AWD i ośki jest bez sensu... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie, ośkę z AWD bym nie porównywał, to jak dla mnie pewne naduzycie. Ja to sobie chyba takie auto na haldexie kupię i będę sobie porównywał, wreszcie może jakaś opinia się wykluje rzeczowa bo jak na razie nic sensownego nie widziałem poza filmikami w necie o wątpliwej wiarygodności i opiniami,że to całkiem bez sensu i latać tym bokami się nie da. Ktoś ma jakieś dobre porównanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma jakieś dobre porównanie?

Ja zdaje się będę miał takie porównanie...

Ale za wcześnie na szczegóły...

Sprawa wyklaruje się do końca roku.

Na razie jestem na takim etapie, że najchętniej postawił bym przed domem 5 różnych aut do różnych celów.

A że to jest niemożliwe - szukam najmniej bolesnego kompromisu...

 

Tutaj możesz sobie zobaczyć jak jeździ po śniegu auto, które ma tył dołączany "w miarę potrzeby":

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy ktoś z Was czytał ten artykuł....może jakieś refleksje....może ktoś jeździł SCOUTEM i ma porównanie

 

AUTO-MOTO to pismo niemieckie i jest tendencyjne w opiniach!

Widze to juz nie pierwszy raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy ktoś z Was czytał ten artykuł....może jakieś refleksje....może ktoś jeździł SCOUTEM i ma porównanie

 

AUTO-MOTO to pismo niemieckie i jest tendencyjne w opiniach!

Widze to juz nie pierwszy raz.

Pamiętam jak w teście napisali kiedyś, że Honda Civic 2004 r 5d 1,4 LS ma twarde zawieszenie "jak to w hondach...". Ja miałem to auto i żadna inna honda nie była tak miękka jak ten model. Nawet im napisałem że tkwią w stereotypach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do meritum - przypuszczam, że napęd subarowy będzie lepszy od Haldexa II ale w 99,9% zwykłych sytuacji drogowych jest to najprawdopodobniej niezauważalne i 99,9% użytkowników i tak tego nie odróżni.

W samym artykule calkiem sensownie napisali, ze wystarczy ostro ruszyc i juz jest widoczna roznica - Subaru odpycha sie od razu, podczas gdy Haldex II w Skodzie sie chwile waha.

 

W takiej sytuacji ja bym sie bal sprobowac Skoda boka z wylaczonym ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co się tu ścierać. Obiektywne/ nieobiektywne. Wyniki takich testów determinują przyjęte kryteria (rzecz wybitnie indywidualna) i punktacja. A tu akurat jest porównywanie nieporównywalnego. Gdyby podstawić Kamaza to też wiele parametrów opisywanych w tekscie miałby lepszych (prześwit, ładowność, ilość miejsca w kabinie kierowcy). Trochę by stracił w kategorii komfort i wykończenie wnętrza. Ale czy werdykt przekonałby kogokolwiek do zmiany wyboru? Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić kogoś kto ma dylemat Skoda/Forester. Nie dlatego że Forester jest lepszy a Subaru to jedyna słuszna marka.

To samochody i marki o zupełnie innych grupach docelowych. Większość nabywców Skód o istnieniu Forestera nawet nie wie, a nawet jak wie to i tak kupuje "tańszą" wersję najlepszej na świecie (w mentalności polaków) marki.

Większość z tego forum za napęd zdyskwalifikuje Skodę i doda 100 pkt Subaru za "to coś". Ale to forum jest tak obiektywne jak ten test.

Niech sobie każdy odpowie co woli. A większość i tak kupi... Skodę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gazety motoryzacyjne muszą o czymś pisać, a robienie porównań jest takie wdzięczne. Większość użytkowników tych aut będzie używać je w podobnych warunkach (czli przwie nigdy nie zjadą z czarnego) a czy kogoś obchodzi latanie bokiem?? Postawię teze, że to parametr ważny dla prawie mniej niż nikogo. Może userzy tego Forum nie sa grupą docelową dla takich gazetek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gazety motoryzacyjne muszą o czymś pisać, a robienie porównań jest takie wdzięczne. Większość użytkowników tych aut będzie używać je w podobnych warunkach (czli przwie nigdy nie zjadą z czarnego),

...i każdy wybór będzie dobry.

 

a czy kogoś obchodzi latanie bokiem??

Postawię teze, że to parametr ważny dla prawie mniej niż nikogo.

Fakt. Takiego kryterium nie było w teście :). Niektórzy jednak kupią Subaru, żeby móc uważać, że "gdybym chciał (i umiał) to bym mógł". Jeśli jednak dla kogoś napęd, prześwit, kąty mają drugorzędne znaczeni to Skoda jest dobrym wyborem (nawet ośka).

 

Może userzy tego Forum nie sa grupą docelową dla takich gazetek?

Trafna konkluzja. Tylko dlaczego tak się przejmują tą "sensacyjną i niesprawiedliwą porażką" Forestera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...