carfit Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Mam takie nurtujące mnie od dawna pytanie, po co stosuje sie podwójne zaciski hamulcowe tzn jeden z przodu tarczy drugi z tyłu, w samochodach typu Ferrari, DB9 na tylnych kołach ? I dlaczego na tylnych. W Maybachu moge to zrozumieć bo ma na przodze, ale na tyle? nie wiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Hamulec postojowy? :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 14, 2007 Author Share Posted September 14, 2007 Hamulec postojowy? :razz: hm, możliwe , w sumie na to nie wpadłem :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jabar Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 Jaguar S type R tez tak ma - drugi zacisk to reczny. (my za to mamy tarczo-bebny albo bebno-tarcze ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raga Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 A hamulec górski kiedy wprowadzą? (zamiast 3 zacisku by dali kasę na biedne dzieciaki) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom669 Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 a znasz prędkość maksymalną na wstecznym ? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raga Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 tom669, ja głupol nie pomyślałem właśnie o wstecznym. Niechaj twój ród 13 lat w szczęściu i miodzie kąpać się ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 carfit, ręczny oczywiscie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfts Posted September 14, 2007 Share Posted September 14, 2007 tak samo Audica R8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 A nie prościej i taniej niż podwójne zaciski jest hydrauliczny ręczny na pojedynczych zaciskach tak jak w autach rajdowych na przykład? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 A nie prościej i taniej niż podwójne zaciski jest hydrauliczny ręczny na pojedynczych zaciskach tak jak w autach rajdowych na przykład? DB9 czy Ferrari czy też R8 nie są projektowane przez księgowych... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Oczywiście,że nie ale takie podwójne zaciski to duża masa i to nieresorowana do tego a oni na wagę to już mocno patrzą bo mała waga=szybciej :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Kruk, na hydraulice nie zaparkujesz i nie uzyskasz homologacji/przeglądu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 No to teraz już wszystko jasne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Nawet jedno auto produkowane w Polsce ma taki układ hamulca postojowego. :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts