Jump to content

tajemnicze pisk z kola


b.
 Share

Recommended Posts

witam,

mam dziwny problem. cos mi piszczy w lewym przednim kole. to nie jest wycie.

piszczy zgodnie z ruchem obrotowym kola i to tez nie zawsze. wyglada jakby obcieralo cos w jakims jednym miejscu kola/tarczy/???. raczej czesciej jak jade w korku przy niewielkiej predkosci. gdy jednak nacisne hamulec od razu ustaje. ma ktos pomysl?

klocki prawie nowe, tarcze tez, z ty ze tarcza ta ma 2-3 rdzawe okregi po zimie. auto stalo ta strona w strone jezdni i dostalo sie pewnie troche soli, blota sniegowego wychlapanego na nie. do dzisiaj jeszcze klocki nie wytarly tej rdzy w tych miejscach, ale ja malo i rzadko jezdze.

 

piski pojawily sie 2 tygodnie temu. jakies sugestie?

 

b.

Link to comment
Share on other sites

b., spoko - TTTM. To hamulce. Objawia się to głównie przy lekko skręconych kołach, tak?

 

no nie calkiem. jak jade prosto. ja wogole rzadko skrecam :mrgreen:

przy skretach tez moze tak sie dzieje, ale jak mowilem nie dzieje sie to caly czas, tylko czasami i moglem przegapic.

malutka blaszka przy zacisku odgięła się

myslalem tez o tym ze cos tam moze obcierac, ale z powodu remontu w mieszkaniu nie mam czasu na powaznie tam zajrzec. mam nadzieje ze to nie lozysko (tylko ze ono to chyba wyje) albo cos gorszego.

Link to comment
Share on other sites

Ja też uważam,że to klocek piszczy. Wyjmij klocki przeczyść zaciski i brzegi klocka szczotką drucianą. Krawędzie klocków możesz przesmarować smarem wysokotemperaturowym np.miedzianym (tylko nie smaruj okładzin! :mrgreen: ) - ja u siebie stosuję taki smar i wszystko zawsze pięknie chodzi i się nie zapieka. Czasami jest tak że klocek się źle ułoży w zacisku i wtedy piszczy a dodatkowo nierównomiernie się zużywa - wyczyszczenie z osadów i rdzy i smarowanie załatwia sprawę.

Link to comment
Share on other sites

Albo wyhamuj kilka razy z 200 do zera i może się wszystko na nowo ułoży.

 

Pękną tarcze i przestanie piszczeć :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

też tak mam :mrgreen: , to najprawdopodobniej blaszki na klockach - niektórzy mechanicy mocno je odginają a nawet ucinają :lol:

sprawdź też płyn - jeśli jest ciemny, to jest do wymiany, bo wchłonął za dużo wody i mogą się tłoczki wieszać z powodu rdzy :cool:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...