Jump to content

Doświadczenia z Legacy Spec.B A/T i M/T MY 2007 i 2009


Than_Junior
 Share

Recommended Posts

Czesc wszystkim :)

 

[NEW - 12.09.2007] Zgodnie z zyczeniem szanownego kolegi Milka, na poczatek dane techniczne i krotki opis, co to w ogole je to Spec.B:

 

Otoz wersja Spec.B tego modelu to nic innego jak troszke usportowiona edycja Legacy H6. Czyli posiada silnik szesciocylindrowy wolnossacy o pojemnosci 3 litrow(zwany H6), z ktorego wykrzesano 245KM (po dotarciu mozna liczyc na jakies 10KM wiecej) oraz wyposazenie full wypas: ksenony, skora, nawi, klimatyzacja dwustrefowa, zmieniarka na 6 plyt, elektryczne fotele, elektrycznie ustawiane, podgrzewane i skladane lusterka, podgrzewane wycieraczki, otwierany dach itd itp (polecam subaru.pl -> oferta).

 

Od "zwyklej" trzylitrowki rozni sie przede wszystkim: sportowym zawieszeniem Bilstein , szesciobiegowa manualna skrzynia biegow przejeta z Imprezy STI (dodatkowo ma podwojna synchronizacje, zeby zmiana biegu przebiegala latwiej i przyjemniej) oraz felgami 18-calowymi. Moj egzemplarz akurat ma pieciobiegowa automatyczna skrzynie i 19ki.

 

Osiagi wg fabryki:

0-100km/h: 6.9sek. (automat 8.2sek.)

Vmax: 243km/h (automat 237km/h)

Komentarz: podobno w jakims tescie Spec.B z A/T przyspieszylo w 7.9sek. Jesli chodzi o predkosc to faktycznie lezy sporo powyzej danych fabrycznych: wg. GPS przy Spec.B z manualna skrzynia pojechal 254km/h - jedzie tyle na plaskim i z gorki i wiecej nie pojdzie. Przy tej predkosci na 6.biegu ma 6.600obr./min., dokladnie przy tych obrotach ma moc maksymalna. Automatyczna skrzynia ma dluzsze przelozenia wiec podejrzewam, ze pojedzie ok. 260-265km/h

 

Tyle tytulem wstepu.

 

Wrazenia po 15.000km

 

 

Pomyslalem sobie, ze skoro zbliza sie przeglad po 15 tysiacach, warto napisac jakie mam wrazenia po 8 tys (bo tyle przejechalem Sniezka mniej wiecej) i niecalych dwoch miesiacach uzytkowania. Wiem, ze niektorzy beda mi zarzucac brak obiektywizmu, ale postaram sie trzezwo ocenic i opisac :)

 

Moze najpierw minusy:

 

:arrow: brak kontrolki niskiego poziomu plynu do spryskiwacza - hmmm zaoszczedzili nie na tym co trzeba... :|

 

:arrow: tempomat - ale nie caly, chodzi o konkretna sytuacje. Otoz: jade na "D" (drive) z predkoscia, powiedzmy 160km/h, ktos mi zajezdza droge i zwalniam do 130. Nastepnie wciskam guzik "res", aby powrocil do 160. W tym momencie automat gwaltownie redukuje na trojke, zeby po chwilce przelaczyc na czworke, potem piatke (ok 150km/h), nastepnie znow wrzuca czworke i tuz przed osiagnieciem 160 wklada piatke. Totalnie bez sensu, bo samochod ma wystarczajaca moc, zeby przyspieszyc spokojnie na piatym biegu, tym bardziej ze pomimo tego mieszania biegami, wcale nie daje maksymalnego gazu, a wiec wprowadza tylko zamieszanie i niepokoj (aaaa, co sie dzieje?!) oraz zwieksza spalanie.

Rozwiazanie: nauczylem sie jezdzic w trasie w trybie manualnym. Dzieki temu mam lepsza kontrole nad samochodem i jak mu kaze na piatym biegu wrocic ze 130 do 160 to to robi i basta. Wydaje mi sie, ze wystarczyloby updateowac oprogramowanie, ale narazie nie mam informacji o tym, czy to jest mozliwe (czyt. nie jest mozliwe ;) )

 

 

:arrow: ksenony swieca bardzo dobrze, ale przy fabrycznym ustawieniu troche za nisko (jak na moj gust). kwestia wyregulowania [EDIT] -> wyregulowane, swieca teraz idealnie :)

 

:arrow: po zaciagnieciu recznego samochod zawsze potoczy sie do przodu jeszcze z centymetr. Trzeba to miec na uwadze przy parkowaniu na stromych ulicach ;)

 

:arrow: nawiew na nogi jest strasznie slaby :( poza tym, automatyczna klima dziala wg mnie OK

 

 

 

a teraz plusy:

 

:!: prowadzenie ! ! ! Pewnie taki Evokiller jeszcze lepiej sie trzyma, ale wezcie pod uwage ze Sniezka wazy 1545kg! Na prawde duzy PLUS. Ale nie tylko o zakrety mi chodzi. Takze przy wysokich predkosciach prowadzi sie bardzo pewnie, uklad kierowniczy wg mnie dziala precyzyjnie, ale nie za bardzo, wiec dluzsza trasa nie jest meczaca. Ostatnio jechalem w trasie zaladowany dosc mocno, wiekszosc ciezaru w bagazniku, i bylem zaskoczony tym, ze nie mialo to kompletnie zadnego wplywu na to, jak sie samochod prowadzi! Spodziewalem sie lekkiego chociaz "plywania" przodu, ale tu nic! No kurcze sama radosc

 

:!: Spalanie - biorac pod uwage fakt, ze jest to automat, to naprawde jest super. W miescie od 12 do 14, w trasie mozna sie spokojnie zmiescic w 11 litrach (przy jezdzie ok 150km/h wg szybkosciomierza, przykladowo Swidnica-Krakow 10.0l/100km)

 

:!: Si-Drive - dla mnie super sprawa, ciagle sie tym bawie. W miescie w zupelnosci wystarcza, tak samo na trasie jak wiem, ze przez najblizsza chwile nie bedzie wyprzedzania ani nic. jest bardzo fajny, dynamiczny, a [s#] to juz istna rakieta ;)

 

:!: Skrzynia - w tym MY dziala tysiac razy lepiej niz w poprzednim. Manetki - swietne! Przydaja sie nie tylko na trasie, uzywam ich bez przerwy w miescie redukujac biegi i hamujac silnikiem podczas dojezdzania do czerwonych swiatel. Zmienia z bardzo malym jak na automat opoznieniem. Nie nalezy sie spodziewac efektu jak w DSG, ale jest naprawde dobrze. Przy redukcji daje bardzo ladnie miedzygaz (tego nie ma nawet najnowsze Maserati GT, tak czytalem :mrgreen: )

 

:!: komputer pokladowy, a wlasciwie dwa. Jeden po srodku deski rozdzielczej, znany z poprzednich modeli, i jeden przy obrotomierzu. Ten drugi mnie szczegolnie urzekl. Oprocz pokazywania standardowych informacji (przebieg, spalanie, czas podrozy, temperatura, zasieg itp) informuje rowniez, jesli podroz przekracza dwie godziny (delikatne "Pip-pip" i na wyswietlaczu pokazuje sie "E/T 2:00). Oprocz tego mozna w nim ustawic swoja date urodzin oraz dowolna rocznice. Ciekaw jestem czy mi wtedy zatrabi stolat i bedzie migal swiatlami...

 

:!: kierownica i fotele - bardzo fajne! Dla niektorych fotele beda zbyt slabo trzymaly, ale nie zapominajmy, ze jest to limuzyna. A gdy chce jechac dynamiczniej, to blokuje pas i tyle

 

:!: hamulce - samochod moze nie chce stawac deba, ale sa jak najbardziej w porzadku. Zawsze istnieje mozliwosc sprowadzenia sobie kompletu STI z Japonii (nad czym sie zastanawiam, ale to zalezy od kosztow...)

 

:!: nic nie trzeszczy, nie nie sapie (no, tylko troszeczke boczek od drzwi, jak otwieram je lokciem, ale powinni temu zaradzic )

 

:!: [NEW] VDC - ostatnio nawet na mokrym zakrecie dupka mi uciekla, a VDC sie nie odezwal! nie wiem, czy jest ustawiony jakos "sportowo", czy po prostu zepsuty... ale dziala fajnie.

 

 

chyba tyle, jak cos mi przyjdzie jeszcze do glowy, to napisze :) Ogolnie, jestem bardzo zadowolony!

 

[NEW] nie jest to w sumie ani wada ani zaleta - AUDIO - jest znacznie lepsze niz w poprzednikach, ale wciaz rewelacji nie ma. W piatek jade dowiedziec sie u znajomego, ile by kosztowalo zamontowanie lepszych glosnikow i czy efekt bylby odczuwalny.

 

 

PS zakochalem sie w tym kolorze, juz zaden nastepny nie bedzie mial innego!

 

PS2 Przemeq, lepiej? ;)

 

 

[NEW-15.09.2007]linki:

 

'>zdjecia Sniezki

 

 

wyposazenie i dane techniczne Legacy MY07

 

 

Wrazenia po 30.000km

 

Wczoraj Scarlett byla na przegladzie po 30.000km. Co tu duzo mowic, mechanik powiedzial, ze wszystko jest w najlepszym porzadku, co tylko potwierdza moja opinie ;) Jedyne co, to boczek prawych drzwi troche zgrzypiał, jak sie go np. otwieralo łokciem, wiec poprosilem zeby cos z tym zrobili. Oprocz tego nastapila zmiana z oleju polsyntetycznego na syntetyk, a wymiana filtra powietrza spowodowała lekką poprawę dynamiki i bardziej rasowy dzwięk :twisted: W nagrodę pojechaliśmy na Ring :mrgreen:

 

Choć tor już liznąłem rok temu Nissanem, to wczoraj podeszłem do niego z duża rezerwą: samochodu jeszcze od tej strony nie znałem, nie chciałem ryzykować jakiegoś uszkodzenia (szkoda mi auta ;) ), poza tym byl stosunkowo duzy ruch. Więc jechałem tak na 60%. Samochód prowadzi sie bajecznie prosto, caly czas stabilnie, w zadnym momencie nie zachowal sie jakos nieprzewidywalnie. Nie wiem, jak by to było przy ostrym upalaniu, ale tego sie chyba nigdy nie dowiem ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wszystko pięknie, tylko o jakieś 90% za dużo tekstu, a na dokładkę tekst zlany i upstrzony emotikonami - mi się nie chce czytać :mrgreen:.

 

Typowy przykład wartościowej (prawdopodobnie) treści, która została źle zaprezentowana. Jeden z siedmiu korporacyjnych grzechów głównych :twisted:. Aż się prosi o "executive summary" i "spis treści" :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

hamulce - samochod moze nie chce stawac deba, ale sa jak najbardziej w porzadku. Zawsze istnieje mozliwosc sprowadzenia sobie kompletu STI z Japonii (nad czym sie zastanawiam, ale to zalezy od kosztow...)

 

 

Sprawdzić Ci cenę? Chodzi o komplet od Imprezy czy części STI Perforrmance?

Link to comment
Share on other sites

Azrael, komplet od Imprezy nie podejdzie.

 

 

Taki cytat mi się przypomniał "Wszystko pasuje tylko trzeba wiedzieć jak".

 

 

POza tym to nie sa modyfikacje na dzien dzisiejszy potrzebne, ale dzieki za propozycje

 

Zaraz lookne czy mam numer czesci STI Performance, jak mam to wrzucę Ci jakieśinfo ;)

Link to comment
Share on other sites

hamulce - samochod moze nie chce stawac deba, ale sa jak najbardziej w porzadku. Zawsze istnieje mozliwosc sprowadzenia sobie kompletu STI z Japonii (nad czym sie zastanawiam, ale to zalezy od kosztow...)

 

 

Sprawdzić Ci cenę? Chodzi o komplet od Imprezy czy części STI Perforrmance?

 

Części STI Performance czy Prodrive do Legacy i Forestera - to powinny być dostępne u każdego dealera SIP Than_Junior :roll:

Link to comment
Share on other sites

Than_Junior, z tego co widzę to w katalogu STi Performance jest zestaw złożony z zacisków i tarcz Brembo od Imprezy STi, przewodów i klocków STi Performance, tarczy kotwicznej od Imprezy STi oraz szczęk ręcznego i jakichś elementów mechanizmu ręcznego.

 

 

Aha oczywiście te rzeczy nie mają homologacji.

Link to comment
Share on other sites

Than_Junior, buszując po zagranicznych stronach, serwisach i forach wszędzie pojawia się podobne porównanie tego Legacy z A4, 325, Accord, 407 i Camry. Ja myslałem, że Subaru celuje modelem Legacy z wyższą średnią półkę :/ I co wy na to? :( (smutny jestem ;) )

Link to comment
Share on other sites

:arrow: brak kontrolki niskiego poziomu plynu do spryskiwacza

Nie widzialem, ze taka pierdola moze komus przeszkadzac, konczy mi sie plyn - dolewam, co za problem wozic 1l plynu w bagazniku?

 

nauczylem sie jezdzic w trasie w trybie manualnym.

Szacun

 

:!: prowadzenie ! ! ! Pewnie taki Evokiller jeszcze lepiej sie trzyma, ale wezcie pod uwage ze Sniezka wazy 1545kg! Na prawde duzy PLUS.

Szkoda, ze nie pojechales na ostatnim spotkaniu :mrgreen: mielibysmy porowanie czasowe do innych samochodow.

 

Ogolnie jakos tak schemtatycznie to opisales, komputer, manetki, reczny...

Link to comment
Share on other sites

Than_Junior, z tego co widzę to w katalogu STi Performance jest zestaw złożony z zacisków i tarcz Brembo od Imprezy STi, przewodów i klocków STi Performance, tarczy kotwicznej od Imprezy STi oraz szczęk ręcznego i jakichś elementów mechanizmu ręcznego.

 

Niestety sprowadzenie czegoś z STI Shop to - według mojej wiedzy - nie lada problem... :roll:

 

Inaczej wszyscy by już mieli takie opakowania na chusteczki w kształcie WRC-a, jak to moje :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

[Niestety sprowadzenie czegoś z STI Shop to - według mojej wiedzy - nie lada problem... :roll:

 

Inaczej wszyscy by już mieli takie opakowania na chusteczki w kształcie WRC-a, jak to moje :mrgreen:.

 

To masz słabą wiedzę :razz: :mrgreen:

 

Opakowanie na chusteczki, 85pln. Każdy gadżet/ubranie STi lub SWRT mogę ściągnąć w 10-14 dni.

Link to comment
Share on other sites

Azrael, a co być ciekawego polecił, biorąc pod uwagę fakt, że nie chcę tracić gwarancji na wóz? 8)

 

Każdy gadżet/ubranie STi lub SWRT mogę ściągnąć w 10-14 dni.

 

O - fajnie. Dam znaka 8)

 

Jaki jest adres sti shop? Chcę sobie ściągnąć aktualny katalog, bo ten, który mam, już się pewnie zdezaktualizował.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...