subar_u Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 witam wszystkich.zamierzam kupic legacy z roku 2004.zastanawiam sie jaki wybrac 2.0 z manualna skrzynia biegow czy 2.5 w automacie? ktory z tych silnikow jest lepszy?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistee Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 Niektórzy użytkownicy sygnalizowali problemy z kołem dwumasowym i szybko zużywającym się sprzęgłem. Skrzynia automatyczna w Legacy 2.5 to raczej nienajnowocześniejsza konstrukcja (4-biegi). Link to comment Share on other sites More sharing options...
subar_u Posted September 9, 2007 Author Share Posted September 9, 2007 to zapytam juz o same silniki. ktory leprzy 2.0 czy 2.5? wiem ze 2.5 jest mocniejszy ale czy 2.0 nie jest jednostka bardziej sprawdzona?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mistee Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 Specem nie jestem, ale to porównywalne jednostki, o zbliżonej o ile nie identycznej konstrukcji. I obie nie są paliwożerne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 subar_u, starsze 2,5 miewały problemy z uszczelką pod głowicą, ale to odległa historia (w porównaniu do rocznika, który tutaj opisujesz). Nie wiem gdzie jeździsz autem i jaki styl preferujesz. Ja bym najchętniej zakupił 2.5MT - ale takiego tu nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bol Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 subar_u, starsze 2,5 miewały problemy z uszczelką pod głowicą, ale to odległa historia (w porównaniu do rocznika, który tutaj opisujesz). Nie wiem gdzie jeździsz autem i jaki styl preferujesz. Ja bym najchętniej zakupił 2.5MT - ale takiego tu nie ma.[/u] witam, mam od paru miesięcy Legacy 2,5 combi mt z 2004roku, moje spostrzeżenia po przejechaniu 11 tys.km:zużycie paliwa średnie (wg komputera)z całego przebiegu 8,4L/100km.Na trasie jazda spokojna może być 6,8l,jadąc szybko Warszawa-Wrocław 3 godz. 7,6l.W mieście(Warszawa) około10l.Sprzęgło dwumasowe wymieniłem na zwykłe i jest dużo lepiej-cicho ,lekko,komfortowo.Audio może być,klima całkiem dobra,o trakcji nie piszę ,wiadomo dlaczego.Duży minus brak mapy Polski do nawigacji.Polubiłem drania! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fido__ Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 moje spostrzeżenia po przejechaniu 11 tys.km:zużycie paliwa średnie (wg komputera)z całego przebiegu 8,4L/100km.Na trasie jazda spokojna może być 6,8l,jadąc szybko Warszawa-Wrocław 3 godz. 7,6l Nie wierzymy Mnie się udało spalić 7,6 na trasie legacy'm 2.0, ale jazda była w okolicy 100-110 na 5 biegu bez gwałtownych manewrów. Jeśli tak jeździsz przez cały czas, to współczuję :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
krawwwcu Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 moj brat ma 2.5 automat beznadzieja 4 biegi ,uwazam ze automat zabiera dynamike temu autu koniecznie wez z manualna skrzynia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 subar_u, starsze 2,5 miewały problemy z uszczelką pod głowicą, ale to odległa historia (w porównaniu do rocznika, który tutaj opisujesz). Nie wiem gdzie jeździsz autem i jaki styl preferujesz. Ja bym najchętniej zakupił 2.5MT - ale takiego tu nie ma.\ Jest OBK. Koszty pewnie podobne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 jazda spokojna może być 6,8l,jadąc szybko Warszawa-Wrocław 3 godz. 7,6l. W-wa - W-w czyli 340 km od Janek do Psiego Pola w 3 godziny i spalanie 7,6l ? Z całym szacunkiem ale to pobożne życzenie. Przy 17,6 bardziej prawdopodobne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bol Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 jazda spokojna może być 6,8l,jadąc szybko Warszawa-Wrocław 3 godz. 7,6l. W-wa - W-w czyli 340 km od Janek do Psiego Pola w 3 godziny i spalanie 7,6l ? Z całym szacunkiem ale to pobożne życzenie. Przy 17,6 bardziej prawdopodobne. Adam 12 wybieram się na dniach do Wrocławia,zapraszam .Czas przejazdu oraz spalanie będzie zbliżone do podanego wcześniej.Jeden warunek:wyjeżdżam o 4 rano . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Żeby uzyskać średnią ponad 100km/h na naszych drogach to trzeba nieźle cisnąć. Katowicką trzeba lecieć ponad 160 potem do Bełchatowa podobnie. Przed i za Wieluniem się nie da tak szybko bo wioski. Czas możliwy jak najbardziej ale nie przy spalaniu 7,6. PS. Zrobiłem ta trasę chyba z 300 razy w życiu. OBK przy takiej jeździe pali około 9.5 l. Legacy 2.0 pewnie niewiele mniej. W Forku 2.0 pali zdecydowanie więcej. pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Jest OBK. Koszty pewnie podobne. Chodziło mi o to, że do wyboru subar_u ma 2.0MT albo 2.5AT. Ja bardzo chętnie bym OBK przygarnął, ze względu na podwyższony dach (mam taki w swoim Legacy, a te nowe już nie mają przetłoczenia). Zdaje się, że do Legacy MY08 wraca silnik 2,5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tasior_Miedziak Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Przypomina mi sie moj kolega co twierdzi, ze z Tarchomina do pracy w Centrum dojezdza w 10-15 minut. Nie to zeby na 23:00, tylko na dziewiata rano. A jak sie skubany upieral! Zakladac sie chcial. Tak na powaznie, zeby 340 km na polskich drogach przeleciec w trzy godziny przy niskim spalaniu typu 7.6? Nie bede sie klocil, ale ja tak nie potrafie. Odkad jezdze z GPS'em to wiem, ze uzyskanie na odcinku 340 km sredniej predkosci ruchu powyzej 100 km/h oznacza jazde naprawde na granicy zdrowego rozsadku. Cos z gatunku NISKI LOT, DUZA PREDKOSC, jak mawia moj kolega Gorg Pewnie jest to mozliwe na odcinku Katowice-Wroclaw, na tej pieknej dwupasmowce, bez ograniczen co chwila do 70 km/h. w srodku nocy i na tempomacie. Droga jest plaska jak stol, bez glupich zakretow (typu slynny zakret na katowickiej w Brudzowicach kolo Siewierza). Tam to uwierze. Ale nie na gierkowce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 (typu slynny zakret na katowickiej w Brudzowicach kolo Siewierza). Co z nim nie tak wyjaśnij mi proszę.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Jest OBK. Koszty pewnie podobne. Chodziło mi o to, że do wyboru subar_u ma 2.0MT albo 2.5AT. Ja bardzo chętnie bym OBK przygarnął, ze względu na podwyższony dach (mam taki w swoim Legacy, a te nowe już nie mają przetłoczenia). Zdaje się, że do Legacy MY08 wraca silnik 2,5 Podobno tak ale nie w UE. Prędzej spodziewałbym się diesel'a . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 jazda spokojna może być 6,8l,jadąc szybko Warszawa-Wrocław 3 godz. 7,6l. W-wa - W-w czyli 340 km od Janek do Psiego Pola w 3 godziny i spalanie 7,6l ? Z całym szacunkiem ale to pobożne życzenie. Przy 17,6 bardziej prawdopodobne. Adam 12 wybieram się na dniach do Wrocławia,zapraszam .Czas przejazdu oraz spalanie będzie zbliżone do podanego wcześniej.Jeden warunek:wyjeżdżam o 4 rano . No tak, żeby uzyskać te 3 godziny to fotoradary nie isntnieją dla Ciebie rozumiem ?? Pytanie - ile zdjęć już dostałeś i co z tym robisz ? :roll: Jechałem tą trasą 2 dni temu i... tego jest cała masa, inna sprawa to czy w każdej skrzynce jest aparat. Albo ten pocięty kawałek przed Wieluniem. W dodatku jak kilka tirów się przydarzy po drodze w niekorzystnych miejscach to nie ma szans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tasior_Miedziak Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 (typu slynny zakret na katowickiej w Brudzowicach kolo Siewierza). Co z nim nie tak wyjaśnij mi proszę.... Roznie ludzie mowia. Ja sam sie zastanawiam dlaczego ma taka zla slawe. Wyglada jak najbardziej normalnie, a mimo to jest tam rekordowa ilosc samochodow, ktore wypadaja z drogi. Faktem jest, ze juz dwa razy byl "przeprofilowywany" znaczy sie przebudowywany, a i tak dalej w tym miejscu ludzie wylatuja z drogi. Jest tam obecnie czarny punkt. Kolega moj pracowal w bezposrednim sasiedztwie tego miejsca i mowil, ze w zyciu sie tak nie napatrzyl na samochody po wypadkach. Kilka razy w tygodniu dzwonili na policje i pogotowie bo... wylecial kolejny miszcz kierownicy ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Tasior_Miedziak, jeździłem tam wolno, szybko, po śniegu i po suchym asfalcie i nie rozumiem. Może po prostu dlatego że na tej drodze ogólnei mało zakrętów jest? Podobny zakręt jest na DK7 tez czarny punkt itp i ograniczenie 3x nizsze niż rozsądna prędkość Fiatem Seicento. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bol Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Żeby uzyskać średnią ponad 100km/h na naszych drogach to trzeba nieźle cisnąć. Katowicką trzeba lecieć ponad 160 potem do Bełchatowa podobnie. Przed i za Wieluniem się nie da tak szybko bo wioski. Czas możliwy jak najbardziej ale nie przy spalaniu 7,6. PS. Zrobiłem ta trasę chyba z 300 razy w życiu. OBK przy takiej jeździe pali około 9.5 l. Legacy 2.0 pewnie niewiele mniej. W Forku 2.0 pali zdecydowanie więcej. pzdr. Warszawa-Wrocław zaliczyłem może 200 razy ,większośc samochód dostawczy.W niezbyt odległej przeszłości Jumperem 2,5tdi ruszyłem z Cargo na lotnisku(Warszawa) o godz 16.00.Na Śniadeckich (Wrocław) do firmy wjechałem o godz. 20.00 mając 1750 kg ładunku.Rano jadę przez Katowice do Wałbrzycha ,czwartek powrót przez Wrocław.Zobaczymy co pokaże komputer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts