Skocz do zawartości

Gwarancja europejska-pytanie do Dyrekcji


Potencjalny

Rekomendowane odpowiedzi

Rallymen, z tytułu rękojmi za wady odpowiedzialny jest sprzedawca (art. 556 kc), a więc, w przypadku aut kupionych za granicą, nie polskie ASO i oczywiście nie SIP .

Jeżeli chodzi o gwarancję stosuje się art. 577 i n. kc., a więc musisz mieć dokument gwarancji. Zobowiązany do usunięcia wady jest wystawca dokumentu (gwarant). To, czy gwarant zapewni Ci bezpłatne/bezgotówkowe usunięcie wady w całej UE zależy wyłącznie od niego. Zakres praw i obowiązków gwaranta oraz nabywcy określa dokument gwarancji. IMO Mumia i AK mają niestety rację.

Dyskusja toczy się o gwarancji, więc na rękojmię mozna założyc osobny wątek, a nie tytaj zaciemniać obraz. Co do gwarancji jest "oczywistą oczywistością' :wink: , że musi być dokument gwarancji. Mam podejrzenia, ze w całej Unii Europejskiej taki dokument jest ujednolicony, w przypadku sprzedaży nowych samochodów u autoryzowanych dealerów. Więc nie wyważajmy otwartych drzwi. Chodzi jedynie o praktykę, czy naprawa będzie wykonana nieodpłatnie, czy za opłatą i następnie zwrotem pieniędzy od sprzedawcy. Tu jest istota problemu. Moga wystąpić 3 systemy: 1/zyczliwy dla klienta - serwis naprawia nieodpłatnie i dochodzi swoimi kanałami zwrotu za naprawę. mógłby sie "zabezpieczyć "na wsiaki słuczaj" zobowiązaniem klienta do zapłaty, w przypadku odmowy refundacji, mogłby to sobie zabezpieczyc np. wekslem inblanco z deklaracją, a NAWET w skrajnym przypadku kaucją wpłacaną przez klienta, zwracaną automatycznie po rozliczeniu serwisu z zagranicznym sprzedawcą. 2/System, nazwałbym eufemistycznie "mniej zyczliwy" to naprawa na koszt klienta i obciążenie go wszelkimi dochodzeniami zwrotu pieniędzy 3/ system "skrajnie nieżyczliwy", że nie napiszę ostrzej, to rozgłaszanie wszem i wobec, że w takim przypadku żadna gwarancja nie obowiazuje i wogóle to mozna miec pretensje do siebie, ze sie tam gdzies kupiło samochód. Więc końcowe pytanie: Jaki system obrała (lub obierze) SIP? Quo vadis, Dyrekcjo? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem panie Andrzeju skąd SIP może wiedzieć czy auto jest od brokera czy nie? Pewnie nie wie. Zapewniam że w ten sposób działają brokerzy nie tylko w Polsce ale całej UE.

 

pozdrawiam

 

Oczywiście ma Pan rację , o czym innym myslę a co innego piszę.... :mrgreen:

 

AK

 

ps.wyłączam sie z dyskusji bo bezpośrednio taki problem u mnie w serwisie nigdy nie wystąpił. Jak wystąpi to napisze.... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do trzech razy sztuka, powtarzam 2 proste pytania do Dyrekcji:

Czy autoryzowany servis Subaru w Polsce, ma obowiązek naprawić nieodpłatnie samochód marki Subaru posiadający gwarancję europejską czyli kupiony od dealera na terenie Unii Europejkiej, podczas trwania okresu gwarancji?

Zakładam oczywiście ,że należy naprawić wadę fabryczą a nie z winy użytkownika.

Co należy robić w przypadku odmowy takej naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do trzech razy sztuka, powtarzam 2 proste pytania do Dyrekcji

No nie kapuję. :?: Dyrekcja w 2 poście napisała wyraźnie, że ma obowiązek naprawy, ale nie koniecznie bezpłatnie. Co jednoznacznie implikuje odpowiedź na drugie pytanie, że w przypadku odmowy naprawy bezpłatnej trzeba się skontaktować ze sprzedawcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjalny,

Myślę, że już wiesz gdzie będziesz kupował samochód. Zadaj te pytania przedstawicielstwu Subaru w kraju kupna. W końcu to oni dają tę gwarancję. Niech ją sprecyzują co do zakresu terytorialnego i sposobu rozliczeń.

 

Niech Ci dadzą odpowiedź na piśmie. Będziesz miał najlepszą podkładkę.

 

SIP nie da Ci lepszej odpowiedzi niż do tej pory dostałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem panie Andrzeju skąd SIP może wiedzieć czy auto jest od brokera czy nie? Pewnie nie wie. Zapewniam że w ten sposób działają brokerzy nie tylko w Polsce ale całej UE.

 

pozdrawiam

 

Oczywiście ma Pan rację , o czym innym myslę a co innego piszę.... :mrgreen:

 

AK

 

ps.wyłączam sie z dyskusji bo bezpośrednio taki problem u mnie w serwisie nigdy nie wystąpił. Jak wystąpi to napisze.... :razz:

Nie martw się, wystąpi, wystąpi.... Mój znajomy z zachodniej Polski (notabene kierowca wyscigowy ze "średniej półki", wielokrotny uczestnik PAR) dowiedział sie od dealera Subaru w swojej miejscowosci, że jak kupi nowe Subaru nawet w UE, ale poza Polską, to niech zapomni o gwarancji, bo takowa nie obowiązuje w PL. Z tego, co wiem, za kilka dni odbiera swój "bolid" z 6 gwiazdkami w UE (nie w Polsce), ale ja mu powiedziałem, ze w razie problemów z ew. naprawami gwarancyjnymi niech zgłosi sie do zajefajnego, życzliwego sewisu w Wawie na Krakowskiej. Myślę, że o wynikach tej wizyty napiszemy zarówno ja, jak i Ty. Chociaz.... Subaru "prawie" sie nie psuje i może przejeździ 3 latka bez awarii... Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rallymen nie powtarzaj nie sprawdzonych bzdur (ktoś komus cos powiedział) jeżeli zaś rzeczywiście kupi auto w firmie poza siecią Subaru to tam będzie musiał przesłac rachunki jak bedzie chciał coś na gwarancji naprawic .W takich przypadkach kierowanie do mnie osób które kupiły auto "na szczególnie dobrych warunkach" nie ma sensu bo odpowiedz Sip-u bedzie taka sama. Pojedz ze mną do Berlina wejdziemy do Salonu Subaru (z sieci) i kup auto a będziesz miał gwarancje. Nie zrobisz tego bo w takim salonie cena "nie bedzie CI odpowiadac"

AK

ps. i życzliwość nie ma tu nic do rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rallymen nie powtarzaj nie sprawdzonych bzdur (ktoś komus cos powiedział) jeżeli zaś rzeczywiście kupi auto w firmie poza siecią Subaru to tam będzie musiał przesłac rachunki jak bedzie chciał coś na gwarancji naprawic .W takich przypadkach kierowanie do mnie osób które kupiły auto "na szczególnie dobrych warunkach" nie ma sensu bo odpowiedz Sip-u bedzie taka sama. Pojedz ze mną do Berlina wejdziemy do Salonu Subaru (z sieci) i kup auto a będziesz miał gwarancje. Nie zrobisz tego bo w takim salonie cena "nie bedzie CI odpowiadac"

AK

ps. i życzliwość nie ma tu nic do rzeczy

Ależ spoko, po co ta irytacja? To nie są niesprawdzone bzdury, ale fakt. Stąd moje zainteresowanie tematem, gdyż znajomy (naprawdę poważna osoba) zwrócił sie do mnie, jako Subaroholika, z pytaniem, czy to prawda, o czym POINFORMOWAŁ go sam kierownik autoryzowanego salonu i serwisu Subaru w PL. Staram sie spokojnie, taktownie wyjaśnic sprawę, nie opisywałem dokładnie tego przypadku na Forum, gdyż mam nadzieję, że jest to odosobniony przypadek, ale wywołany do tablicy odpowiadam. Zapewniam, że nie dotyczy to auta "na szczególnie dobrych warunkach", tylko w/g oficjalnej ceny dealera. Aha, ten salon leży w UE, ale nie jest to w Berlinie, jest to jak najbardziej SALON SIECI SUBARU!!!. Pozdrawiam i apeluję o wyluzowanie. W razie podtrzymania zarzutu o powtarzaniu niesprawdzonych bzdur mogę to udowodnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rallymen , masz odpowiedz Dyrekcji i ona obowiązuje a nie opowieści dziwnej tresci o koledze ktory....itd. Jak ma problem , to telefonu do Sip-u nie zna :?: To mu podaj :mrgreen:

AK

 

Oczywiście, mogłem mu dać telefon do SIP-u, mogłem go również wysłać "na drzewo" :mrgreen: ale my mamy taki "układ" (dla CBA i ABW: Nie karalny :mrgreen: ) że pewne sprawy on mi pomaga załatwić, a pewne ja jemu. Wyobraź sobie, że dzwoniłem do SIP-u i otrzymałem ustnie satysfakcjonujące mnie informacje. Ale już na mojego e-maila... nikt nie raczył odpowiedzieć. A na FORUM Dyrekcja udzieliła, jak pisałem, odpowiedzi "uwikłanej", którą można różnie interpretować, stąd moje (nie tylko) staranie o "doprecyzowanie". Pozdrówka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam dosyć czekania na odpowiedź od Dyrekcja.Uważam,że tak długie milczenie kompetentnej osoby, jest podstawą domniemania iż jest ona niekompetentna, co najmniej w przedstawionym temacie.

W międzyczasie otrzymałem odpowiedź na to samo pytanie od Honda Poland, które jest na tak! Znaczy to, że samochody producji Hondy na gwarancji europejskiej kupowane w krajach członkowskich UE, będą w czasie jej trwania ,naprawiane bezgotówkowo w serwisie autoryzowanym Hondy w Polsce. Naturalnie naprawa gwarancyjna musi być uznana.

Aż prosi się, kupić produkty firmy, która traktuje swoich potencjalnych klientów w sposób rzetelny i profesjonalny a odpowiedzi udziela bardzo szybko i kompetentnie. Należy też zwrócić uwagę na fakt, że różnica w cenie samochodów Subaru między Brokerem a Dealem jest dużo-dużo większa niż wprzypadku Hondy. CRV też ma napęd na 4 koła.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów, którzy starali się z tego wątku dowiedzieć czegoś konkretnego i nie przesuwali tematu na mętne wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CRV też ma napęd na 4 koła.

Jak Navara, Skoda, Suzuki, Toyota i wiele innych.

Mam, Kolego, w ośce Accorda i powiem, że we właściwościach jezdnych daleko mu do Forestera.

Tak daleko, jak kupując 3 lata temu Hondę, daleko było do niej Avensisowi, Mondeo, etc.

Nikt nikogo nie zmusza do kupowania Subaru....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak sobie śledzę ten wątek, bo sam się przymierzam do zakupu Forestera 2.0 za pośrednictwem autobrokera, od dealera z oficjalnej sieci sprzedaży w EU. Cena za dobrze wypasażony samochód, m.in. z klimą automatyczną to 81 tys. PLN, a u nas od 88 tys. startują ceny za samochód prawie goły. Samochody pochodzą bodajże z Litwy i mają gwarancję europejską.

 

Mam wrażenie, że Dyrekcja zdaje sobie sprawę z potężnej różnicy cen i dlatego się tu nie chce wypowiedzieć jednoznacznie, żeby zniechęcić do zakupu w innych krajach. Z drugiej strony p. Koper dał odpowiedź, że jeśli samochód będzie kupiony w Berlinie u dealera, gwarancja będzie respektowana. Chyba nie oznacza to, że Berlin jest jakimś wyjątkiem i w przypadku innych miast, w innych krajach EU też byłaby stosowana podobna zasada. Ja się nie mam zamiaru tak łatwo zniechęcać brakiem odpowiedzi i mam zamiar dokładniej zgłębić temat przed zakupem. Przyznam, że chętnie zobaczyłbym na piśmie (nawet na forum) bardziej konkretną odpowiedź od Dyrekcji.

 

Zresztą, czy naprawdę takie nieopłacalne jest, jeśli przybywa w Polsce Subaru. Chyba nie tylko zarabia się na marży od sprzedaży samochodu. Są jeszcze przeglądy, zakupy akcesoriów, naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne. Nie wierzę też, że sprawa rozliczeń za naprawy gwarancyjne przy gwarancji europejskiej jest nieuregulowana. Czym się to w końcu różni od naprawy samochodu obcokrajowca, któremu podczas pobytu w Polsce zepsuł się Subaru na gwarancji, albo Polaka, który na stałe mieszka za granicą, tam kupił samochód i podczas wizyty w Polsce samochód na gwarancji mu się psuje? Czy coś zmienia obywatelstwo posiadacza samochodu, albo jego miejsce zamieszkania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony p. Koper dał odpowiedź, że jeśli samochód będzie kupiony w Berlinie u dealera, gwarancja będzie respektowana. Chyba nie oznacza to, że Berlin jest jakimś wyjątkiem i w przypadku innych miast, w innych krajach EU też byłaby stosowana podobna zasada.

 

No właśnie nie jest wyjatkiem :mrgreen: 5 godzin Intercity , taxi...i spokojnie odjezdzasz z salonu np. w Berlinie z gwarancja europejska , której na 99% nikt nie bedzie kwestionował :razz: Rejestracje Ci załatwią....dlaczego nie chcesz tak :?: :mrgreen:

Nie wiesz na jakich zasadach broker kupuje auto i dlaczego tak tanio :wink: Wiec poproś go o aktualizacje ksiązki gwarancyjnej w SIP i byc może bedzie wszystko OK jeżeli auto pochodzi z Litwy a nie np. z Finlandii. Rozliczenie gotówkowe napraw gwarancyjnych ze sprzedawcą też nie jest jakąś tragedią więc wybór należy do Ciebie. Chyba miesiąc temu były w sprzedaży For. 2.0 Wig w cenie 89000 tyś . W tej chwili zostalo parę sztuk Leg 2.0 HID po 96000 zł chyba mniej niż u brokera a gwarancja SIP :!:

Pozdr.AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest takie rozporządzenie mówiące wszystko w temacie gwarancji i konkurencji (rabatów) na terenie EU - to pewnie zamknie ciągle powracające dyskusje na temat rabatów i gwarancji. Nikt tego jeszcze nie pokazywał? Czy się powtarzam?

http://ec.europa.eu/comm/competition/ca ... ure_pl.pdf

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Podczas trwania uporczywego milczenia dyrekcji Subaru dostałem kolejne potwierdzenie tym razem od delera Mazdy, która produkuje samochody wyłącznie w Japonii. Dealerzy-serwis autoryzowany tej firmy w Polsce (na razie nie ma importera) ma obowiązek wykonania bezgotówkowej naprawy gwarancyjnej samochodu kupionego w dowolnym kraju należacym do UE. Poszło konkretnie o najładniejszego SUV-a Mazdę CX-7 (467 cm długości i 258 KM mocy). Różnica w cenie brutto za najlepiej wyposażoną wersję Expression wacha się od PLN 129 900 z www.mazda.lublin.pl do PLN 148 500 z www.mazda.reda.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Podczas trwania uporczywego milczenia dyrekcji Subaru dostałem kolejne potwierdzenie tym razem od delera Mazdy, która produkuje samochody wyłącznie w Japonii. Dealerzy-serwis autoryzowany tej firmy w Polsce (na razie nie ma importera) ma obowiązek wykonania bezgotówkowej naprawy gwarancyjnej samochodu kupionego w dowolnym kraju należacym do UE. Poszło konkretnie o najładniejszego SUV-a Mazdę CX-7 (467 cm długości i 258 KM mocy). Różnica w cenie brutto za najlepiej wyposażoną wersję Expression wacha się od PLN 129 900 z www.mazda.lublin.pl do PLN 148 500 z www.mazda.reda.pl.

Kolego Potencjalny , ja myslałem , że juz kupiłes jakieś inne auto :shock: a Ty uporczywie drążysz temat rożnicy cen i gwarancji jest taki forumowicz chyba z Twoich okolic ale milczy..... a mógłby Ci wszystko powiedziec :mrgreen: No to jakie auto w koncu kupujesz :?: :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Ja już mam dosyć czekania na odpowiedź od Dyrekcja.Uważam,że tak długie milczenie kompetentnej osoby, jest podstawą domniemania iż jest ona niekompetentna, co najmniej w przedstawionym temacie.

Dziękuję za "domniemanie".

"Dosyć czekania", a jednak następny post ?

 

Tak się składa, że bwam zajęty. Jest na ten temat ogólny wpis. Wyjaśnienia na temat gwarancji umieściłem juz na początku tego wątku. Ponieważ b.często spotykamy się z próbami "przeforsowania" gwarancji w przypadkach aut posiadających wadę prawną (np. zakup u nieautoryzowanego pośrednika), wadą dot. przepisów gwarancyjnych (np. brak przeglądu), czy też wadą fizyczną (np. samochód tuningowany, czy też uszkodzony) zostaliśmy zmuszeni do ostrożnego podchodzenia do tej tematyki.

W przypadkach wątpliwych kontaktujemy się ze sprzedawcą w celu weryfikacji stanu faktycznego.

Z tej też przyczyny generalizowanie odpowiedzi w rodzaju "uznajemy" (zepewne oczekiwanej przez autora zapytania) nie jest możliwe.

 

Aprops - Mazda CX7 to istotnie b. ładne auto. Polecam (byc może przez jakiegoś brokera będzie jeszcze taniej, niż zostało to zacytowane).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam dosyć czekania na odpowiedź od Dyrekcja.Uważam,że tak długie milczenie kompetentnej osoby, jest podstawą domniemania iż jest ona niekompetentna, co najmniej w przedstawionym temacie.

Dziękuję za "domniemanie".

"Dosyć czekania", a jednak następny post ?

 

Tak się składa, że bwam zajęty. Jest na ten temat ogólny wpis. Wyjaśnienia na temat gwarancji umieściłem juz na początku tego wątku. Ponieważ b.często spotykamy się z próbami "przeforsowania" gwarancji w przypadkach aut posiadających wadę prawną (np. zakup u nieautoryzowanego pośrednika), wadą dot. przepisów gwarancyjnych (np. brak przeglądu), czy też wadą fizyczną (np. samochód tuningowany, czy też uszkodzony) zostaliśmy zmuszeni do ostrożnego podchodzenia do tej tematyki.

W przypadkach wątpliwych kontaktujemy się ze sprzedawcą w celu weryfikacji stanu faktycznego.

Z tej też przyczyny generalizowanie odpowiedzi w rodzaju "uznajemy" (zepewne oczekiwanej przez autora zapytania) nie jest możliwe.

 

Aprops - Mazda CX7 to istotnie b. ładne auto. Polecam (byc może przez jakiegoś brokera będzie jeszcze taniej, niż zostało to zacytowane).

 

Pozdrowienia

 

A mi się wydaje, że czas już pomyśleć o dziale PR.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam dosyć czekania na odpowiedź od Dyrekcja.Uważam,że tak długie milczenie kompetentnej osoby, jest podstawą domniemania iż jest ona niekompetentna, co najmniej w przedstawionym temacie.

Dziękuję za "domniemanie".

"Dosyć czekania", a jednak następny post ?

 

Tak się składa, że bwam zajęty. Jest na ten temat ogólny wpis. Wyjaśnienia na temat gwarancji umieściłem juz na początku tego wątku. Ponieważ b.często spotykamy się z próbami "przeforsowania" gwarancji w przypadkach aut posiadających wadę prawną (np. zakup u nieautoryzowanego pośrednika), wadą dot. przepisów gwarancyjnych (np. brak przeglądu), czy też wadą fizyczną (np. samochód tuningowany, czy też uszkodzony) zostaliśmy zmuszeni do ostrożnego podchodzenia do tej tematyki.

W przypadkach wątpliwych kontaktujemy się ze sprzedawcą w celu weryfikacji stanu faktycznego.

Z tej też przyczyny generalizowanie odpowiedzi w rodzaju "uznajemy" (zepewne oczekiwanej przez autora zapytania) nie jest możliwe.

 

Aprops - Mazda CX7 to istotnie b. ładne auto. Polecam (byc może przez jakiegoś brokera będzie jeszcze taniej, niż zostało to zacytowane).

 

Pozdrowienia

 

Dyrekcjo, z całym należnym szacunkiem, ale czy nie należałoby wprost napisać, że ogólna zasada jest taka i taka, za wyjątkiem takich i takich przypadków? Nikt się nie pytał o samochody z wadą prawną ani żadna inną wadą. Chodziło o nowy samochód kupiony bezpośrednio u autoryzowanego dealera w UE, z przeglądami, nietuningowany, nieuszkodzony, niekradziony, niezatopiony, niespalony itp.itp. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje, że czas już pomyśleć o dziale PR.

pozdr

 

http://www.forum.subaru.pl/profile.php?mode ... ile&u=4646

 

:shock: Tym bardziej warto poradzić się, nim wypuści się info, które interesuje z 80% "Potencjalnych". Robienie Potencjalnemu pod górkę na forum jest dziwne.

Dyrekcjo kto jest nieautoryzowanym pośrednikiem? Jak sprzedam auto koledze, to gwarancji już nie ma?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...