eMBe Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Chmarski dzięki za rozjaśnienie. Żeby nie zaśmiecać dalej działu pytań do Dyrekcji, może Dyrekcja lub pan Andrzej Koper powiedzą wprost - jeśli ktoś kupi Subaru u brokera, który posiada europejską gwarancję, czy można w autoryzowanym serwisie dokonać nieodpłatnej naprawy gwarancyjnej. Tak lub nie, ew. jeśli to zależy to od czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 eMBe , jeżeli ktos kupi auto u brokera to sprzedawcą jest broker (nazwa firmy na fakturze) czyli jest rowniez gwarantem. Nie powinien ogłupiać klienta "gwarancja europejską" tylko zgłosić się do SIP i powiedzmy uzyskać potwierdzenie w jakiej formie ta gwarancja bedzie działac tu na terenie Polski , gdzie SIP jest importerem ( posiada sieć serwisów , magazyn cześci i assistance) i to powinien przekazać wraz z odpowiednim wpisem (SIP-u) w tej jego" książce gwarancyjnej" klientowi. To wtedy bylaby jasnosc. Ale broker z wiadomych powodów tego nie zrobi . Auta z jakiego rynku naprawiane sa bezpłatnie a z jakiego platnie (póżniejszy zwrot kosztów klienta przez sprzedawce czy innego importera) nie wiem. Wiem , że z autami z D. czy CH nie ma problemów (akceptacja SIP) . Dilerzy nie maja żadnych zaleceń czy informacji z SIP-u co do gwarancji europejskiej- ma działać (turyści , przyjezdni , dyplomaci itd ) warto tylko mieć akceptacje SIP-u (telefoniczną np.) bo mozna czasem zapłacic z własnej kieszeni i stąd może pewna ostrożność dilerow. ( także w innych krajach ) AK ps.To moja prywatna wypowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMBe Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Dziękuję bardzo Panie Andrzeju, sprawa wygląda dla mnie teraz przejrzyście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Potencjalny Opublikowano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Ja dalej proszę o prostą i na temat odpowiedź Dyrekcji, na moje pytanie: Czy autoryzowany servis Subaru w Polsce, ma obowiązek naprawić nieodpłatnie samochód marki Subaru posiadający gwarancję europejską czyli kupionego od dealera na terenie Unii Europejkiej, podczas trwania okresu gwarancji? Zakładam oczywiście ,że należy naprawić wadę fabryczą a nie z winy użytkownika. Co należy robić w przypadku odmowy takej naprawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rallymen Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Za "wikipedią": "Broker - jest pojęciem wieloznacznym, używanym na rynku finansowym i kapitałowym w kilku kontekstach znaczeniowych. W najbardziej generalnym ujęciu brokerem jest podmiot (osoba prawna, osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej) świadcząca określone usługi, z reguły usługi pośrednictwa, działająca na cudzy rachunek (w przeciwieństwie do np. dealera - czyli podmiotu działającego na własny rachunek). Przykładowo - broker ubezpieczeniowy kupuje polisy ubezpieczeniowe na rzecz klienta, doprowadzając tym samym do zawarcia umowy ubezpieczenia między ubezpieczającym się a zakładem ubezpieczeń; dom maklerski z kolei prowadzi tzw. działalność brokerską nabywając i zbywając na giełdzie papierów wartościowych papiery wartościowe na rachunek swoich klientów. Na giełdzie mogą występować brokerzy: broker agencyjny (agency broker), który dokonuje zakupów i sprzedaży walorów pieniężnych na giełdzie papierów wartościowych w imieniu klientów agencji broker dealer, który pracuje zarówno dla swych klientów, jak też na własny rachunek broker dyskontujący (discount broker), który nie udziela porad ani nie prowadzi własnego rozpoznania broker informacji- który zajmuje się wyszukiwaniem i opracowywaniem informacji dla swych klientów Za swoje usługi brokerzy pobierają prowizję (brokerage, commission), której wysokość zależy od wartości przeprowadzanej transakcji. Brokerzy dyskontujący pobierają za swoje usługi niższe stawki prowizyjne." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chmarski Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Co należy robić w przypadku odmowy takej naprawy? Ścigać wystawiającego dokument gwarancyjny (zazwyczaj sprzedawca). Skoro dał, to nie wziął sobie tego dokumentu "pstrykając palcami i się dokument pojawił". Niech kombinuje w jaki sposób to rozwiązać. A jak sie będzie wił jak poskorz - zacząć go ścigac z tytułu niezgodności. W cenie samochodu masz wliczoną obsługę gwarancyjną. Jeśli jest nierealizowalna w takim zakresie w jakim ją przewidziano... Jeżeli uda Ci się udowodnić, że wada istniała przed zakupem, to w hardcore'owym przypadku po dwóch latach pozbędziesz się samochodu za kwotę jaką na niego wydałeś. Największy problem przy niezgodności to to, że obowiązek udowodnienia wady w momencie zakupu, przechodzi na kupującego po pół roku od zakupu. Czyli pierwsze pół roku luzik - oni musza udowodnić, że wady nie było. Potem Ty, że była. A jeżeli jest tak jak: Dilerzy nie maja żadnych zaleceń czy informacji z SIP-u co do gwarancji europejskiej- ma działać (turyści , przyjezdni , dyplomaci itd ) warto tylko mieć akceptacje SIP-u (telefoniczną np.) bo mozna czasem zapłacic z własnej kieszeni i stąd może pewna ostrożność dilerow. ( także w innych krajach ) To powinno byc dobrze. Problem może sie pojawić w przypadku dyskusyjnym... lub drogim. Wtedy będzie szło zapytanie do SIP. Kia kiedyś miała problemy z długimi płatnościami za naprawy. Doszło do sytuacji takiej, że serwisy dealerskie ograniczały sie do tanich napraw, a moje sprzęgło musiałem robić w firmiowym serwisie Kia Polska. Po prostu dealerzy nie wytrzymaliby finansowo zamrożenia tak dużych środków na pół roku (tyle czasu trwały rozliczenia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Potencjalny Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Panie Dyrekcja, Jak na razie to swoim brakiem odpowiedzi na moje proste pytanie, spowodował Pan u mnie niechęć do firmy Subaru i zainteresowanie się kupnem samochodu innej marki. Tak więc nie zarobicie ani na naprawach gwarancyjnych,ani pogwarancyjnych ani na częściach ani na serwisie. Podejrzewam że moje zdanie, podzieli duża ilość forumowiczów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Jak na razie to swoim brakiem odpowiedzi na moje proste pytanie, spowodował Pan u mnie niechęć do firmy Subaru Przypadkowo dzisiaj sie dowiedziałem, że Dyrekcja jest w tym tygodniu mocno zajęta, więc poczekaj jeszcze do przyszlego tygodnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Panie Dyrekcja,Jak na razie to swoim brakiem odpowiedzi na moje proste pytanie, spowodował Pan u mnie niechęć do firmy Subaru i zainteresowanie się kupnem samochodu innej marki. Tak więc nie zarobicie ani na naprawach gwarancyjnych,ani pogwarancyjnych ani na częściach ani na serwisie. Podejrzewam że moje zdanie, podzieli duża ilość formowiczów. Po tym poście , to się Panie Potencjalny , chyba nie doczekacie..... :roll: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 No właśnie. Teraz to nawet jakbyś błagał i prosił ti Ci nie sprzedadzą Masz chłopie przechlapane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buri Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Nie lepiej zapytać w UOKiK.? Parę razy korzystałem z ich pomocy. Z reguły wystarczy jedno pismo i sprawa załatwiona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chmarski Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Panie Dyrekcja, Jak na razie to swoim brakiem odpowiedzi na moje proste pytanie, spowodował Pan u mnie niechęć do firmy Subaru i zainteresowanie się kupnem samochodu innej marki. przeczytaj drugi post w tym wątku... chociaż jak już nie chcesz kupować Subaru, to odpuść sobie :wink: A jesli nadal jesteś zainteresowany odpowiedzią wiążącą - zadaj pytanie pisemnie i oczekuj odpowiedzi na piśmie. z tym w razie czego będziesz mógł pójść do dealera czy do sądu. Nie lepiej zapytać w UOKiK.? Parę razy korzystałem z ich pomocy. Z reguły wystarczy jedno pismo i sprawa załatwiona. UOKIK tu nie pomoze. To wewnętrzna polityka firmy w niczym nie ograniczająca ustawowych praw potencjalnego. Nie mają mocy prawnej by cos takiego na SIP wymusić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ARTUR_ Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Broker nie jest sprzedawcą samochodu, samochód nabywa się u zagranicznego dealera marki (autoryzowanego).Od niego otrzymuje się fakturę zakupu oraz książkę gwarancyjną. W gwarancji SUBARU zakupionego u zagranicznego dealera są wskazane serwisy w Polsce jako wykonujące naprawy gwarancyjne i na tej podstawie można się domagać realizacji naprawy gwarancyjnej.Kwestią są rozliczenia finansowe, czy płaci klient i otrzymuje zwrot od dealera u którego zakupił samochód, czy rozliczenia są dokonywane wewnątrz sieci SUABRU. Dlatego interesująca jest odpowiedź jak są realizowane naprawy gwarancyjne w Polsce na samochody nabyte w autoryzowanej sieci sprzedaży SUBARU w innych krajach Unii Europejskiej a nie u brokera bo broker nie jest sprzedawcą samochodu. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Broker nie jest sprzedawcą samochodu, samochód nabywa się u zagranicznego dealera marki (autoryzowanego).Od niego otrzymuje się fakturę zakupu oraz książkę gwarancyjną. W gwarancji SUBARU zakupionego u zagranicznego dealera są wskazane serwisy w Polsce jako wykonujące naprawy gwarancyjne i na tej podstawie można się domagać realizacji naprawy gwarancyjnej.Kwestią są rozliczenia finansowe, czy płaci klient i otrzymuje zwrot od dealera u którego zakupił samochód, czy rozliczenia są dokonywane wewnątrz sieci SUABRU. Dlatego interesująca jest odpowiedź jak są realizowane naprawy gwarancyjne w Polsce na samochody nabyte w autoryzowanej sieci sprzedaży SUBARU w innych krajach Unii Europejskiej a nie u brokera bo broker nie jest sprzedawcą samochodu. pozdrawiam To kim jest broker , skoro wystawia fakturę sprzedaży :?: Kim jest właściciel komisu , który wystawia fakturę :?: Gdyby miało byc tak jak mówisz to broker powinien zarejestrowac auto na swoją firmę i wtedy może jakaś ciągłość gwarancyjna by była..tak mi sie wydaje. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 To kim jest broker , skoro wystawia fakturę sprzedaży z tego co napisal ARTUR - to nie wystawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ARTUR_ Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Pisałem wyraźnie to nie broker wystawia fakturę , fakturę wystawia dealer SUBARU na klienta-użytkowanika końcowego i to klient załatwia wszelkie formalności związane z rejestracją samochodu w Polsce. Broker pobiera jedynie prowizję za skojarzenie podmiotów tj. dealer-klient oraz ewentualnie pomaga w organizacji transportu + tłumaczenia dokumentów i na tym się jego rola kończy. Nie występuje jako podmiot w samej transakcji kupna-sprzedaży samochodu. Pieniądze także nie przechodzą przez niego, są przelewane bezpośrednio na konto dealera. Panie Andrzeju pytanie: jak Pan traktuje zagranicznego klienta który zgłasza się do Pana z usterką gwarancyjną w samochodzie zakupionym u zagranicznego dealera SUBARU? Pozdrawiam artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Panie Arturze Jeżeli jest tak jak Pan pisze to skąd SIP by wiedział , że to auto od brokera :?: Cudzoziemcy załatwiani są bezproblemowo (naprawa) po spr. tel. w SIP. Forma rozliczeń różna , ale nigdy żadnych problemów jeżeli nawet trzeba zapłacić. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Purchawka Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Panowie, proponuje dokladne przeczytanie ksiazeczek gwwarancyjnych czy to niemieckich czy tez innych. Stoi jak byk w rozdziale o podrozach zagranicznych - samochod moze byc naprawiony bezgotowkowo ale nie musi. Po naprawie platnej za granica nalezy zwrocic sie do sprzedawcy samochodu z opisem usterki dokonanym przez serwis, ktory dokonal naprawy i wymontowanymi z samochodu czesciami. a zatem insynuacje, ze odmowa wykonania bezplatnej naprawy jest wylacznie zmowa polskich daelerow sa nie na miejscu. Zgodnie z GVO gwarantem jest sprzedawca samochodu a nie importer. Jezeli np. nowy samochod Subaru bedzie kupiony u handlarza Opla w Niemczech to nie ma gwarancji albowiem zostal kupiony poza siecia Subaru. Nalezy przedtem dokladnie sprawdzic czy tenze nowy samochod nie byl przypadkiem zarejestrowany w Belgii jako demo rok wczesniej, bo sie moze okazac, ze nie zostal wykonany przeglad gwarancyjny po roku- a zatem takze gwarancje producenta diabli wzieli. Nikt nikomu nie robi prwezentow. Opowiesci o tym ze Audi i WV honoruja w Europie gwarancje z USA(w tym takze w Polsce) naleza do gatunku opowiadan o czarnej Woldze. Serwis Mazdy w Polsce odkad nie ma lokalnego importera uznaje gwarancje na samochody kupione w Niemczech z tej prostej przyczyny, ze tenze serwis nalezy do Mazdy Deutschland . I to by bylo na tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Opowiesci o tym ze Audi i WV honoruja w Europie gwarancje z USA(w tym takze w Polsce) naleza do gatunku opowiadan o czarnej Woldze. ktora to w tym przypadku stala sie faktem /a nie Urban legends/ - czasy sie zmieniaja a diabeł jezdzi czarnym EVO . BTW: Jestem w stanie podac konkretne przyklady /napraw a nie deklaracji - w 100% free/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rallymen Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Dyskusja zeszła na boczny tor. Przypominam, że pytanie dotyczyło NOWEGO samochodu, nigdy nie rejestrowanego, żadne demo, żaden nielicencjonowany pośredni sprzedawca , zakupionego w AUTORYZOWANYM SALONIE SUBARU. Zakupionego bezpośrednoo przez użytkownika w Polsce, czyli SPRZEDAWCĄ jest autoryzowany Dealer Subaru w Unii Europejskiej, a kupującym obywalel Unii z innego kraju UE, czyli z Polski. Po co tu kombinować z przypadkami nietypowymi, z osobami pośredniczącymi, jeśli pytanie było ścisłe i jednoznaczne. A odpowiedzi - były niestety, niejednoznaczne, rzekłbym w sposób matematyczny, uwikłane. A emocje zupełnie niepotrzebne. Chodzi o to, jakie są zasady, a nie o "rozbójnicze" wymuszenia świadczeń nienależnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Rallymen jak wcześniej napisano , należy dokladnie przeczytac otrzymana książke gwarancyjną (przetłumaczyć) :!: (dobra uwaga Mumii) i tam jest wszystko napisane. Kto sie do czego i na jakich zasadach zobowiązuje.Trzeba jednak brac pod uwage , że do Polski trafiają szczegolne przypadki (okazje cenowe) i dlatego zeszło to na teoretycznie boczny tor. Jak pisałem wcześniej z cudzoziemcami nie ma problemow.(ja nie mam) AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ARTUR_ Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Nie wiem panie Andrzeju skąd SIP może wiedzieć czy auto jest od brokera czy nie? Pewnie nie wie. Zapewniam że w ten sposób działają brokerzy nie tylko w Polsce ale całej UE. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rallymen Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Rallymen jak wcześniej napisano , należy dokladnie przeczytac otrzymana książke gwarancyjną (przetłumaczyć) :!: (dobra uwaga Mumii) i tam jest wszystko napisane. Kto sie do czego i na jakich zasadach zobowiązuje.Trzeba jednak brac pod uwage , że do Polski trafiają szczegolne przypadki (okazje cenowe) i dlatego zeszło to na teoretycznie boczny tor. Jak pisałem wcześniej z cudzoziemcami nie ma problemow.(ja nie mam)AK Częściowo się zgodzę, ale na "szczególne przypadki" mozna otworzyc nowy wątek i tam analizowć "pozostałe przypadki". W tym wątku jednak było konkretne pytanie o samochód nowy, bez jakichś tam "prawie nówka" czy jakies demo, czy od jakiegoś nieautoryzowanego posrednika, czy z innych powodów stanowiące "szczególny przypadek". Reasumując" auto prosto z taśmy, pełnosprawne, prawidłowo w Polsce serwisowane, kupione prosto w autoryzowanym salonie w UE. Nie była to superokazja, ale cena katalogowa obowiązująca w danym kraju. Kupił Polak. Na co może liczyć w Polsce? Aha, zapytałem u źródła i broker samochodowy nigdy nie wystawia faktury na samochód, jedynie na swoja usługe pośrednictwa, podobnie jak pośrednik w handlu nieruchomościami. Wyszukuje odpowiedni samochód, kojarzy strony, czuwa nad prawną stroną transakcji i jest gwarantem jej legalności i bezpieczeństwa, a jeśli przyjmuje pieniądze, to jedynie w cudzym imieniu. Stronami transakcji są dealer i kupujący, nigdy broker. To tak na marginesie. Polski dealer nie wie więc, czy samochód został kupiony bezpośrednio przez właściciela, czy przy pomocy brokera, chyba, ze "przesłuchałby na okoliczność" właściciela. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Rallymen, z tytułu rękojmi za wady odpowiedzialny jest sprzedawca (art. 556 kc), a więc, w przypadku aut kupionych za granicą, nie polskie ASO i oczywiście nie SIP . Jeżeli chodzi o gwarancję stosuje się art. 577 i n. kc., a więc musisz mieć dokument gwarancji. Zobowiązany do usunięcia wady jest wystawca dokumentu (gwarant). To, czy gwarant zapewni Ci bezpłatne/bezgotówkowe usunięcie wady w całej UE zależy wyłącznie od niego. Zakres praw i obowiązków gwaranta oraz nabywcy określa dokument gwarancji. IMO Mumia i AK mają niestety rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Rallymen, z tytułu rękojmi za wady odpowiedzialny jest sprzedawca (art. 556 kc), a więc, w przypadku aut kupionych za granicą, nie polskie ASO i oczywiście nie SIP .Jeżeli chodzi o gwarancję stosuje się art. 577 i n. kc., a więc musisz mieć dokument gwarancji. Zobowiązany do usunięcia wady jest wystawca dokumentu (gwarant). To, czy gwarant zapewni Ci bezpłatne/bezgotówkowe usunięcie wady w całej UE zależy wyłącznie od niego. Zakres praw i obowiązków gwaranta oraz nabywcy określa dokument gwarancji. IMO Mumia i AK mają niestety rację. No taka odpowiedź to rozumiem, wszystko jasne. :cool: To teraz mnie przekonałeś że jednak warto kupowac nowe w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się