Jump to content

Ile kosztuje orientacyjnie Legaś-LPG z Holandii??


misiek_suzi_wrc
 Share

Recommended Posts

Witam! zastanawiam sie nad kupnem Legacy II z fabryczna instalacja LPG z Holandii, ile mniej więcej trzeba zapłacic za takie autko??( oczywiście w dobrym stanie :) ) (tu pytanie kieruje do kolegów z forum którzy zajmują sie sprowadzaniem subaraków z zagranicy) . A drugie pytanie to czy łatwiej o czesci do Legacy II 2.0 (np95-98r.) czy do imprezki także wolnossącej 2.0 z tych samych roczników?? Jak jest w polsce z zamiennikami do tych aut ?? co byście radzili kupic aby potem nie wydawac fortuny na czesci lu czekac na nie po 3 miesiace??? Pozdrawiam i czekam na sugestie :) pozdrawiam wszystkich subarumaniaków :)

Link to comment
Share on other sites

Ja - jako właściciel Legasia II - mogę powiedzieć tyle: z częściami bywa różnie, aktualnie od miesiąca szukam przedniej tulei wahacza wzdłużnego na tylnym zawiasie. Zamiennika nie uświadczy, dziś będąc w ASO zaskoczyli mnie mile ceną - 90pln za sztukę. Filtry i inne takie to betka, od pol roku - jak go posiadam - szukam tapicerki bagażnika i jest zonk :) Przynajmniej w mojej okolicy nie można tego dostać. Ale powiem tyle - co z tego, że z częściami trudno - ja to auto juz kocham :)

 

pozdr. pablo2k

Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem o co Wam chodzi :roll: , każdą cześć można dostać, jak nie w Polsce, to z Japonii w ciągu tygodnia. Mam subaru od ponad czterech lat i nigdy nie miałem problemu z cześciami.

Link to comment
Share on other sites

misiek_suzi_wrc, w Legacy II nie było czegoś takiego jak fabryczna instalacja, to raczej była zwykła przeróbka zrobiona przez dealera. Z częściami w zasadzie nie ma problemów, wszystko to kwestia ceny i ewentualnego czasu przeznaczonego na naprawę :) Przez ponad 2,5 roku jak mam auto to nie stało niepotrzebnie czekając na część (bo nawet jak trzeba było coś sprowadzać, to nie była to sprawa na tyle pilna by unieruchamiała samochód).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
w Legacy II nie było czegoś takiego jak fabryczna instalacja, to raczej była zwykła przeróbka zrobiona przez dealera.

OK, to nie była fabryczna instalacja. Ale też nie była to zwykła przeróbka. Z tego co wiem, to jedna konkretna instalacja (Koltec, wtrysk liniowy) została wybrana przez Subaru Benelux i dopuszczono jej montaż do Subaru na gwarancji. Miałem kiedyś w rękach instrukcję montażu instalacji do konkretnego modelu subaru.

 

Nie lepiej założyć w kraju wtrysk LPG?
W Legacy II w Holandii montowane były instalacje wtryskowe.
Link to comment
Share on other sites

Ale też nie była to zwykła przeróbka. Z tego co wiem, to jedna konkretna instalacja (Koltec, wtrysk liniowy) została wybrana przez Subaru Benelux i dopuszczono jej montaż do Subaru na gwarancji. Miałem kiedyś w rękach instrukcję montażu instalacji do konkretnego modelu subaru.

Ze względów serwisowych oczywistym jest, że jest to jakiś konkretny model instalacji. Zapewne identyczna procedura przebiegała u nas w kraju, gdzie też do wolnossących Legacy można sobie instalację zamówić, tyle, że instalacja może być innego producenta (kwestia tego na na czyich doświadczeniach się opierano podczas testów).

Link to comment
Share on other sites

Muszę to powiedzieć.

 

Lepiej kup auto w Holandii bez instalacji lpg.

Załóż ją w Polsce, sekwencyjną.

Płakać się chce jak zaglądam w cennik części zamiennych do koltec necam.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

aflinta - peace, polemizowałem ze stwierdzeniem "zwykła przeróbka zrobiona przez dealera", które kojarzy się z drutexem; pewnie kwestia semantyki

 

jako - słuszna uwaga. Jak często spotykasz się z usterkami tej instalacji wymagającymi wymiany części? Zaryzykowałbym tezę, że są to wyjątkowo trwałe instalacje. W moim legacy wymieniany był tylko rozdzielacz fazy lotnej przy przebiegu ok. 260kkm i uszczelki reduktora przy ok. 330kkm. W sumie koszt częsci jakieś 200-250Euro.

Link to comment
Share on other sites

Instalacje są trwałe ale po dużych przebiegach.

 

Dla przykładu, reduktor-parownik około 900 zł. Oryginalnych zestawów naprawczych brak. Pomijam kwestię weryfikacji usterki, która często zabiera bardzo dużo czasu.

 

Nowszy typ sekwencyjny. Trwałość wtryskiwaczy około 100 000 km. Cena za sztukę 650 zł.

Link to comment
Share on other sites

Instalacje są trwałe ale po dużych przebiegach.

Fakt. W Holandii podatek drogowy za auto na LPG jest dużo wyższy niż za PB, więc niedzielnym kierowcom się ta zabawa nie opłaca.

 

Dla przykładu, reduktor-parownik około 900 zł. Oryginalnych zestawów naprawczych brak.

Trudno polemizować. Dodałbym jednak, że są w Holandii nieoryginalne zestawy porządnej jakości za ok. 40Euro.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...