Skocz do zawartości

Forester Automat. Niech mnie ktoś oświeci.


bushwalker

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądałem ostatnio folder Forestera i zauważyłem, że spalanie XT z Automatem ma mniejsze (!!!) niż z manualną skrzynią biegów. Prawda to czy bajka?

Wiem, że inne (wcześniejsze) palą więcej z AT niż z MT to jak to jest, że w tym wypadku jest na odwrót.

Poza tym MT przyśpiesza w 6 sek AT o 1.6 sekundy dłużej. Z czego to wynika? Ze specyfiki autoamtu, że jest ospały czy z innych dużo dłuższych przełożeń?

W ogóle czy ten automat jest ok? udany? Nie szarpie? Czy siajs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi chyba o aktualny model 2.5 XT, faktycznie automat pali mniej, wynika to z innych przelozen skrzyni i mostu, dlatego tez przyspieszenie ma gorsze niz manual. Co do przelozen, gdy jade po miescie 50 km/h, wlacza sie blokada przetwornika i silnik kreci sie z ok. 1200 obr/min...

Dane fabryczne miasto/poza miastem/srednio: 14.7/8.4/10.7 manual i 14.3/8.3/10.5 automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem ostatnio folder Forestera i zauważyłem, że spalanie XT z Automatem ma mniejsze (!!!) niż z manualną skrzynią biegów. Prawda to czy bajka?

Wiem, że inne (wcześniejsze) palą więcej z AT niż z MT to jak to jest, że w tym wypadku jest na odwrót.

Poza tym MT przyśpiesza w 6 sek AT o 1.6 sekundy dłużej. Z czego to wynika? Ze specyfiki autoamtu, że jest ospały czy z innych dużo dłuższych przełożeń?

W ogóle czy ten automat jest ok? udany? Nie szarpie? Czy siajs?

 

Nie siajs, bardzo udana skrzynka. (A jeździłem w automacie lata całe na H CRV, saabie i fordzie). NIC nie szarpie. Co do przyspieszeń, jest aż za dobrze nawet z AT. Tylko na czerwone pole się nie tak łatwo wkręca, bo ma ograniczniki chyba jakieś. Co najważniejsze, AT w XT ma tryb sekwencyjny, więc można sobie zredukować przed wirażem jak w manualu. Miodzio, nie automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem ostatnio folder Forestera i zauważyłem, że spalanie XT z Automatem ma mniejsze (!!!) niż z manualną skrzynią biegów. Prawda to czy bajka?

Wiem, że inne (wcześniejsze) palą więcej z AT niż z MT to jak to jest, że w tym wypadku jest na odwrót.

Poza tym MT przyśpiesza w 6 sek AT o 1.6 sekundy dłużej. Z czego to wynika? Ze specyfiki autoamtu, że jest ospały czy z innych dużo dłuższych przełożeń?

W ogóle czy ten automat jest ok? udany? Nie szarpie? Czy siajs?

 

Nie siajs, bardzo udana skrzynka. (A jeździłem w automacie lata całe na H CRV, saabie i fordzie). NIC nie szarpie. Co do przyspieszeń, jest aż za dobrze nawet z AT. Tylko na czerwone pole się nie tak łatwo wkręca, bo ma ograniczniki chyba jakieś. Co najważniejsze, AT w XT ma tryb sekwencyjny, więc można sobie zredukować przed wirażem jak w manualu. Miodzio, nie automat.

 

A nie przeszkadzają tylko 4 biegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niskie spalanie automatu - Dyrekcja to już kiedyś tłumaczyła - wynika w dużej mierze z tego, że w skrzyni AT jest grzałka do oleju i dzięki temu przy jeździe z zimnego startu (wymóg pomiaru wg normy DIN) spalanie lepiej wychodzi (wiskoza w MT nie ma podgrzewania).

 

Przyspieszenia mogą wynikać z długości biegów - MT w forysiu 2,5XT ma biegi bardzo krótkie - krótsze niż w wersji 2.0 (pewnie dlatego, że 2.0 ma reduktor). Na jedynce MT wkręca się do 7 tys obrotów chyba poniżej 2 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko cztery biegi? Właściwie cały czas na czwórce się jeździ, wg AT. Silnik jest elastyczny i jakoś to łyka. Pewnie, że na autostradzie przydałaby się piątka, ale autostrady nam w Polsce na razie nie grożą -- z Niemiec dojeżdża się A-2 do Strykowa, skąd dalej do stolicy wiedzie polny gościniec ze szpalerem rosochatych wierzb. (A ja sruuuu!!!! między te wierzby i TIRy, moim forkiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam, z mojej makulatury wynika że AT pali troszkę mniej, zresztą po negocjacjach ze znajomymi "manualami" się to potwierdza ( trochę ogranicza szaleńcze zapędy właścicieli ), co do skrzynki - 4 biegowa MY04 z USA chodzi dość przyjemnie, czasem sobie szarpnie, ale bardzo rzadko, 190 osiąga dość szybko z wyczuwalnym przyspieszeniem, dalej nie sprawdzałem, co do przyspieszenia - wszystko zależy kto i jak mierzy, jakie są warunki zewnętrzne??

pozdrawiam, życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z rocznikami Forestera 2003-2005. Jak wygląda stosunek spalania w 2.0 XT manual a automat. Mam okazję kupić 2.0 XT automat, pierwszy własciciel, serwisowany u Zdanowicza, przebieg 90000. Tylko trochę sie obawiam spalania w automacie i znaczącego spadku osiągów. Jak to jest w praktyce użytkowników jednej i drugiej wersji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z rocznikami Forestera 2003-2005. Jak wygląda stosunek spalania w 2.0 XT manual a automat. Mam okazję kupić 2.0 XT automat, pierwszy własciciel, serwisowany u Zdanowicza, przebieg 90000. Tylko trochę sie obawiam spalania w automacie i znaczącego spadku osiągów. Jak to jest w praktyce użytkowników jednej i drugiej wersji?

 

Co do 2.0 nie mogę wiele pomóc, mam 2.5 i w tym przypadku spalanie automatu jest minimalnie mniejsze - przynajmniej w teorii. Co do osiągów - sprawa względna, na naszych drogach czy ma się 6 czy 7 sekund do setki nie sprawia większej różnicy, ale do jazdy wyścigowej polecany jest manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z rocznikami Forestera 2003-2005. Jak wygląda stosunek spalania w 2.0 XT manual a automat. Mam okazję kupić 2.0 XT automat, pierwszy własciciel, serwisowany u Zdanowicza, przebieg 90000. Tylko trochę sie obawiam spalania w automacie i znaczącego spadku osiągów. Jak to jest w praktyce użytkowników jednej i drugiej wersji?

w przypadku MY'03-05 2.0 XT "prawda papierowa" jest taka:

 

spalanie: AT ma mniejsze spalanie w trasie, ale wieksze w miescie

osiagi: znaczacego spadku nie ma, ale owszem, na papierze MT jest troche szybszy od AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...