Jump to content

Kapitalka silnika w turboantyku.


Gazik
 Share

Recommended Posts

Żeby nie śmiecić w wątku Simon1 założyłem oddzielny.

 

Jak w nim wspomniałem trochę narozrabiałem, jeździłem z obrócoconą panewką dopóki silnik nie umarł. Decyzja - remont. Chciałem to zrobić porządnie. Ustaliliśmy z mechanikiem że wkładamy nowy wałek rozrządu, szlif i osiowanie bloku i ewentualnie pierścienie. Po rozebraniu się okazało, że jeden z cylindrów (ten od panewki) nie bardzo trzyma wymiary.

Obecna propozycja to dodatkowo szlif cylindrów i kute tłoki 92,5 mm, ale suma sumarum wyszła kwota lekko mnie przerażająca :shock:

Aha i żeby było ciekawiej wałek rozrzadu od WRXa - podobno po lekkich modyfikacjach bloku działa.

Kolejna kwestia to korbowody. Czy warto dokładać do kutych? Przecież i tak pewnie pierwsze padną panewki? - Jak w załączonym przykładzie

 

Proszę wszystkich znających sie trochę na rzeczy o opinie, bo ja jestem zupełnym dyletantem.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie śmiecić w wątku Simon1 założyłem oddzielny.

 

Jak w nim wspomniałem trochę narozrabiałem, jeździłem z obrócoconą panewką dopóki silnik nie umarł. Decyzja - remont. Chciałem to zrobić porządnie. Ustaliliśmy z mechanikiem że wkładamy nowy wałek rozrządu, szlif i osiowanie bloku i ewentualnie pierścienie. Po rozebraniu się okazało, że jeden z cylindrów (ten od panewki) nie bardzo trzyma wymiary.

Obecna propozycja to dodatkowo szlif cylindrów i kute tłoki 92,5 mm, ale suma sumarum wyszła kwota lekko mnie przerażająca :shock:

Aha i żeby było ciekawiej wałek rozrzadu od WRXa - podobno po lekkich modyfikacjach bloku działa.

Kolejna kwestia to korbowody. Czy warto dokładać do kutych? Przecież i tak pewnie pierwsze padną panewki? - Jak w załączonym przykładzie

 

Proszę wszystkich znających sie trochę na rzeczy o opinie, bo ja jestem zupełnym dyletantem.

Pzdr

 

Zakładam że mowa o wale korbowym, a nie wałku rozrządu - bo wałki to są 4 i od wrxa nie pasowałyby. Natomiast wał od WRXa tak jak powiedział Twój fachowiec - po niewielkiej modyfikacji bloku zadziała. Jeżeli korbowody i tak masz wymienić, to możesz wymienić na kute, ale nie jest to priorytet.

Jeżeli masz wyrobiony cylinder (a jest to prawdopodobne jeśli długo jeździłeś na kończącej się panewce) to musisz tak czy inaczej zrobić szlif i tłoki nadwymiar (92,5mm).

Link to comment
Share on other sites

Gazik, Cena nowego korbowodu w ASO to ok. 260zl za sztuke (przynajmniej do mojego GT-ka), wiec jesli czekaja Cie dosc powazne wydatki, a nie masz w planach zylowania tego silnika i jakiegos drastycznego zwiekszania w nim mocy, to normalne, seryjne korbowody dadza rade. I takie wyjscie bym Ci polecal.

Link to comment
Share on other sites

Zakładam że mowa o wale korbowym, a nie wałku rozrządu

Oczywiście masz rację, ale że przy okazji będzie robiony rozrząd to mi sie trochę pop....ło.

3 korbowody są ok, więc chyba nie ma sensu wymieniać. Wie ktoś, czy korbowody od wolnossącego legasia są takie same?

Link to comment
Share on other sites

Zakładam że mowa o wale korbowym, a nie wałku rozrządu

Oczywiście masz rację, ale że przy okazji będzie robiony rozrząd to mi sie trochę pop....ło.

3 korbowody są ok, więc chyba nie ma sensu wymieniać. Wie ktoś, czy korbowody od wolnossącego legasia są takie same?

 

W turbodziadku jest natrysk oleju na denko tłoka - to chyba przez korbowody się odbywa... :?:

Link to comment
Share on other sites

To może zadam bardziej bezpośrednie pytanie?

 

1. Czy wstawiać 1 używany korbowód od wolnegossaka - bo taki akurat mam (oczywiście jeśli są jednakowe)

2. Kupić 1 korbowód w ASO do legacy turbo.

3. Zakupić kute korbowody ( z punktu ekonomicznego niezbyt chętnie, ale nie lubie druciarstwa więc jak trza to trza) Co prawda taki remont podwoi wartość mojego auta.

 

Docelowo po złożeniu tego do kupy i dotarciu chciałbym pewnie trochę podnieść ciśnienie i moc i w tym kontekście pytam sie o powyższe.

 

marcin@ help!!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

marcin@klubsubaru.pl napisał/a:

Nie odbywa się przez korbowody.

 

 

Dlatego gdybałem...

 

A jak?

 

 

Dysza na każdym cylindrze wyprowadzona z magistrali olejowej - jak w większości aut z takimi natryskami....

Link to comment
Share on other sites

1. Czy wstawiać 1 używany korbowód od wolnegossaka - bo taki akurat mam (oczywiście jeśli są jednakowe)

2. Kupić 1 korbowód w ASO do legacy turbo.

3. Zakupić kute korbowody ( z punktu ekonomicznego niezbyt chętnie, ale nie lubie druciarstwa więc jak trza to trza) Co prawda taki remont podwoi wartość mojego auta.

 

 

Ad3. Zdecydowanie więcej wytrzymają te Twoje korbyniż możesz zrobic bez innych modów.

Lepiej pieniądze przeznaczone na kute korby przeznać na jakiś upgrade elektroniki.

 

 

W tych rocznikach w EU wystęowały dwa rodzaje korby, najpewniej z wolnego ssaka będzie pasowała, ale lepiej jakbyś podał VIN.

Link to comment
Share on other sites

Korby zmieniałysię rocznikami ale to są zamienniki. Aktualny numer 12100AA081. Musisz tylko sprawdzić ze są takie same. 1.8 2.0 i 2.2 EU miały takie same. Cena nowej ok 250PLN i chyba jest taka sama jak u Simona1 (musiałbym więcej poklikać)

Link to comment
Share on other sites

Gazik, nie zapomnij zważyć korbowodów na wadze labolatoryjnej (a jeszcze lepiej dwóch na obu końcach) żeby ustalić czy ważą tyle samo, niezależnie od tego samego numeru.

 

Wreszcie coś na czym sie znam :wink:

 

Dzieki Az

Link to comment
Share on other sites

Gazik, nie zapomnij zważyć korbowodów na wadze labolatoryjnej (a jeszcze lepiej dwóch na obu końcach) żeby ustalić czy ważą tyle samo, niezależnie od tego samego numeru.

To moze najpierw zważyć zadzwonić do FHI niech przyślą taki jak potrzebujesz :wink:

A ten silniczek to tak 15k/min kręcić się będzie :?:

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie śmiecić w wątku Simon1 założyłem oddzielny.

 

Jak w nim wspomniałem trochę narozrabiałem, jeździłem z obrócoconą panewką dopóki silnik nie umarł. Decyzja - remont. Chciałem to zrobić porządnie. Ustaliliśmy z mechanikiem że wkładamy nowy wałek rozrządu, szlif i osiowanie bloku i ewentualnie pierścienie. Po rozebraniu się okazało, że jeden z cylindrów (ten od panewki) nie bardzo trzyma wymiary.

Obecna propozycja to dodatkowo szlif cylindrów i kute tłoki 92,5 mm, ale suma sumarum wyszła kwota lekko mnie przerażająca :shock:

Aha i żeby było ciekawiej wałek rozrzadu od WRXa - podobno po lekkich modyfikacjach bloku działa.

Kolejna kwestia to korbowody. Czy warto dokładać do kutych? Przecież i tak pewnie pierwsze padną panewki? - Jak w załączonym przykładzie

 

Proszę wszystkich znających sie trochę na rzeczy o opinie, bo ja jestem zupełnym dyletantem.

Pzdr

 

Witam ja bym zaproponował Shortblock od WRX 04 up

Link to comment
Share on other sites

Części już kupione więc odwrotu już nie ma, ale mógłbyś rozwinąc temat?

Shortblock od WRX bedzie lepszym czy tańszym rozwiązaniem?. Ja się spotkałem z opiniami że blok od turboantyka jest wytrzymalszy niż od WRX - ale sie nie znam i powtarzam słowa innych.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...