Skocz do zawartości

Kapitalka silnika w turboantyku.


Gazik

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby nie śmiecić w wątku Simon1 założyłem oddzielny.

 

Jak w nim wspomniałem trochę narozrabiałem, jeździłem z obrócoconą panewką dopóki silnik nie umarł. Decyzja - remont. Chciałem to zrobić porządnie. Ustaliliśmy z mechanikiem że wkładamy nowy wałek rozrządu, szlif i osiowanie bloku i ewentualnie pierścienie. Po rozebraniu się okazało, że jeden z cylindrów (ten od panewki) nie bardzo trzyma wymiary.

Obecna propozycja to dodatkowo szlif cylindrów i kute tłoki 92,5 mm, ale suma sumarum wyszła kwota lekko mnie przerażająca :shock:

Aha i żeby było ciekawiej wałek rozrzadu od WRXa - podobno po lekkich modyfikacjach bloku działa.

Kolejna kwestia to korbowody. Czy warto dokładać do kutych? Przecież i tak pewnie pierwsze padną panewki? - Jak w załączonym przykładzie

 

Proszę wszystkich znających sie trochę na rzeczy o opinie, bo ja jestem zupełnym dyletantem.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie śmiecić w wątku Simon1 założyłem oddzielny.

 

Jak w nim wspomniałem trochę narozrabiałem, jeździłem z obrócoconą panewką dopóki silnik nie umarł. Decyzja - remont. Chciałem to zrobić porządnie. Ustaliliśmy z mechanikiem że wkładamy nowy wałek rozrządu, szlif i osiowanie bloku i ewentualnie pierścienie. Po rozebraniu się okazało, że jeden z cylindrów (ten od panewki) nie bardzo trzyma wymiary.

Obecna propozycja to dodatkowo szlif cylindrów i kute tłoki 92,5 mm, ale suma sumarum wyszła kwota lekko mnie przerażająca :shock:

Aha i żeby było ciekawiej wałek rozrzadu od WRXa - podobno po lekkich modyfikacjach bloku działa.

Kolejna kwestia to korbowody. Czy warto dokładać do kutych? Przecież i tak pewnie pierwsze padną panewki? - Jak w załączonym przykładzie

 

Proszę wszystkich znających sie trochę na rzeczy o opinie, bo ja jestem zupełnym dyletantem.

Pzdr

 

Zakładam że mowa o wale korbowym, a nie wałku rozrządu - bo wałki to są 4 i od wrxa nie pasowałyby. Natomiast wał od WRXa tak jak powiedział Twój fachowiec - po niewielkiej modyfikacji bloku zadziała. Jeżeli korbowody i tak masz wymienić, to możesz wymienić na kute, ale nie jest to priorytet.

Jeżeli masz wyrobiony cylinder (a jest to prawdopodobne jeśli długo jeździłeś na kończącej się panewce) to musisz tak czy inaczej zrobić szlif i tłoki nadwymiar (92,5mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazik, Cena nowego korbowodu w ASO to ok. 260zl za sztuke (przynajmniej do mojego GT-ka), wiec jesli czekaja Cie dosc powazne wydatki, a nie masz w planach zylowania tego silnika i jakiegos drastycznego zwiekszania w nim mocy, to normalne, seryjne korbowody dadza rade. I takie wyjscie bym Ci polecal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że mowa o wale korbowym, a nie wałku rozrządu

Oczywiście masz rację, ale że przy okazji będzie robiony rozrząd to mi sie trochę pop....ło.

3 korbowody są ok, więc chyba nie ma sensu wymieniać. Wie ktoś, czy korbowody od wolnossącego legasia są takie same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że mowa o wale korbowym, a nie wałku rozrządu

Oczywiście masz rację, ale że przy okazji będzie robiony rozrząd to mi sie trochę pop....ło.

3 korbowody są ok, więc chyba nie ma sensu wymieniać. Wie ktoś, czy korbowody od wolnossącego legasia są takie same?

 

W turbodziadku jest natrysk oleju na denko tłoka - to chyba przez korbowody się odbywa... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zadam bardziej bezpośrednie pytanie?

 

1. Czy wstawiać 1 używany korbowód od wolnegossaka - bo taki akurat mam (oczywiście jeśli są jednakowe)

2. Kupić 1 korbowód w ASO do legacy turbo.

3. Zakupić kute korbowody ( z punktu ekonomicznego niezbyt chętnie, ale nie lubie druciarstwa więc jak trza to trza) Co prawda taki remont podwoi wartość mojego auta.

 

Docelowo po złożeniu tego do kupy i dotarciu chciałbym pewnie trochę podnieść ciśnienie i moc i w tym kontekście pytam sie o powyższe.

 

marcin@ help!!! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem, czy od wolnego ssaka jest taki sam, mozna by to pewnie sprawdzic po numerach vin. Jezeli nie jest taki sam to po dokladnym pomierzeniu pozostalych korbowodow i potwierdzeniu ze sa proste kup 1 sztuke w jakiejs firmie, ktora sprzedaje czesci do subaru (moze ale nie musi to byc ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy wstawiać 1 używany korbowód od wolnegossaka - bo taki akurat mam (oczywiście jeśli są jednakowe)

2. Kupić 1 korbowód w ASO do legacy turbo.

3. Zakupić kute korbowody ( z punktu ekonomicznego niezbyt chętnie, ale nie lubie druciarstwa więc jak trza to trza) Co prawda taki remont podwoi wartość mojego auta.

 

 

Ad3. Zdecydowanie więcej wytrzymają te Twoje korbyniż możesz zrobic bez innych modów.

Lepiej pieniądze przeznaczone na kute korby przeznać na jakiś upgrade elektroniki.

 

 

W tych rocznikach w EU wystęowały dwa rodzaje korby, najpewniej z wolnego ssaka będzie pasowała, ale lepiej jakbyś podał VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazik, nie zapomnij zważyć korbowodów na wadze labolatoryjnej (a jeszcze lepiej dwóch na obu końcach) żeby ustalić czy ważą tyle samo, niezależnie od tego samego numeru.

 

Wreszcie coś na czym sie znam :wink:

 

Dzieki Az

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazik, nie zapomnij zważyć korbowodów na wadze labolatoryjnej (a jeszcze lepiej dwóch na obu końcach) żeby ustalić czy ważą tyle samo, niezależnie od tego samego numeru.

To moze najpierw zważyć zadzwonić do FHI niech przyślą taki jak potrzebujesz :wink:

A ten silniczek to tak 15k/min kręcić się będzie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie śmiecić w wątku Simon1 założyłem oddzielny.

 

Jak w nim wspomniałem trochę narozrabiałem, jeździłem z obrócoconą panewką dopóki silnik nie umarł. Decyzja - remont. Chciałem to zrobić porządnie. Ustaliliśmy z mechanikiem że wkładamy nowy wałek rozrządu, szlif i osiowanie bloku i ewentualnie pierścienie. Po rozebraniu się okazało, że jeden z cylindrów (ten od panewki) nie bardzo trzyma wymiary.

Obecna propozycja to dodatkowo szlif cylindrów i kute tłoki 92,5 mm, ale suma sumarum wyszła kwota lekko mnie przerażająca :shock:

Aha i żeby było ciekawiej wałek rozrzadu od WRXa - podobno po lekkich modyfikacjach bloku działa.

Kolejna kwestia to korbowody. Czy warto dokładać do kutych? Przecież i tak pewnie pierwsze padną panewki? - Jak w załączonym przykładzie

 

Proszę wszystkich znających sie trochę na rzeczy o opinie, bo ja jestem zupełnym dyletantem.

Pzdr

 

Witam ja bym zaproponował Shortblock od WRX 04 up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części już kupione więc odwrotu już nie ma, ale mógłbyś rozwinąc temat?

Shortblock od WRX bedzie lepszym czy tańszym rozwiązaniem?. Ja się spotkałem z opiniami że blok od turboantyka jest wytrzymalszy niż od WRX - ale sie nie znam i powtarzam słowa innych.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...