rallymaniak74 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 1. Czy konieczny jest remap? 2. Czy mozna to zrobić samemu korzystając z kabelka, laptopa i paru programików? 3. Czy ktoś ma taki software? dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin@klubsubaru.pl Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 1. Konieczny nie ale wskazany. 2. Teoretycznie mozna, ale przydaloby sie miec jeszcze cos do pomiaru AFR, doladowania, egt. No i troche wiedzy. 3. Jest w necie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 rallymaniak74, o ile sie nie myle to ty masz WRX'a ze stanow. Jesli tak, to mozesz kupic juz gotowa mape do twojego samochodu i pod modyfikacje jakie masz w planie. Mapa kosztuje okolo $50, do tego potrzebujesz kabelek za $90 i laptop. W miare jak zdobedziesz wiedze lub znajdziesz kogos kto ja ma, to mozesz ja pozniej poprawic, lepiej dostosowac do swojego samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallymaniak74 Posted August 31, 2007 Author Share Posted August 31, 2007 Kabelek mam, laptop tez jest, mam tez jakies programy posciagane z amerykanskich stron ale troche sie boje za to zabrac samemu. Juz kiedys dlubalem sam w SC Sportingu i auta nie odpalilem:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallymaniak74 Posted August 31, 2007 Author Share Posted August 31, 2007 Moze ktos zna jakies strony z ktorych mozna by sciagnac jakis software. Ewentualnie zostaje firma o ktorej wspomnial Kuba. Kiedys mieli te programy za 25 baksow i sie czailem ale teraz chyba to kupie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Wsystko co potrzebujesz jest na www.openecu.org Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 EcuExplorer [Calvin Cestari / tari.co.za] - logs from almost all modern Subarus - tego programu niestety nie można ściągnąć z tej stronki. Czy ktoś wie może gdzie można? Gdzie kupić kabel do podłączenia laptopa i ECU W Imprezie GT MY99? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 EcuExplorer [Calvin Cestari / tari.co.za] - logs from almost all modern Subarus - tego programu niestety nie można ściągnąć z tej stronki. Czy ktoś wie może gdzie można? Podaj mi Twój adres mailowy, to ci wyślę Gdzie kupić kabel do podłączenia laptopa i ECU W Imprezie GT MY99? Jak kupowałem w Stanach. Dokładnie tutaj Dzisiaj taki kabelek dostarczyłem Carfitowi Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 troche sie boje za to zabrac samemu. Juz kiedys dlubalem sam w SC Sportingu i auta nie odpalilem:) dziwie sie ze majac zle doswiadczenia z grzebania w seju i do tego bez znajomosci tematu masz ochote zabierac sie za Subaraka. czy nie warto zostawic to ludziom, ktorzy zjedli na mapowaniu zeby? sprawdzone i pewne mapy sa gwarancja poprawnego funkcjonowanaia silnika :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallymaniak74 Posted September 1, 2007 Author Share Posted September 1, 2007 Ja nie chce sie brac za grzebanie w mapach tylko i wylacznie (na poczatek) skorzystac z gotowej mapy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallymaniak74 Posted September 1, 2007 Author Share Posted September 1, 2007 Ccialbym wrocic do tematu a mainowicie do wymiany rurek. Autko juz odchudzilem z 3 katalizatorow i mam zwiazane z tym pytania. 1. Wykrecilem sonde EGT i w jej miejsce wkrecilem srube ktora dostalem wraz z uppipe'm. Tak mi doradzono na NASIOC, chlopaki napisali ze lepiej tej sondy nie montowac poniewaz moze ona uszkodzic turbo w wypadku gdyby pod wplywem np wiekszej temperatury i cisnienia spalin rozpadla sie. Troche to zakrecilem ale ta sonda i tak podobno chroni kata przed wysoka temperatura. I teraz pytanko zasadnicze: dostalem maly opornik ktory mam wpiac zamiast tej sondy EGT, na razie tego nie zrobilem, sonda jest dalej podpieta i przymocowana do nadkola (teraz mierzy temp. powietrza:) a nie spalin). Czy konieczne jest wpiecie tego rezystorka? CEL sie nie zaswiecil a upalalem niezle przez 20 km. By the way TERAZ TO AUTO ZAPIE.... A NIE JEZDZI Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Ccialbym wrocic do tematu a mainowicie do wymiany rurek. Autko juz odchudzilem z 3 katalizatorow i mam zwiazane z tym pytania. 1. Wykrecilem sonde EGT i w jej miejsce wkrecilem srube ktora dostalem wraz z uppipe'm. Tak mi doradzono na NASIOC, chlopaki napisali ze lepiej tej sondy nie montowac poniewaz moze ona uszkodzic turbo w wypadku gdyby pod wplywem np wiekszej temperatury i cisnienia spalin rozpadla sie. Troche to zakrecilem ale ta sonda i tak podobno chroni kata przed wysoka temperatura. I teraz pytanko zasadnicze: dostalem maly opornik ktory mam wpiac zamiast tej sondy EGT, na razie tego nie zrobilem, sonda jest dalej podpieta i przymocowana do nadkola (teraz mierzy temp. powietrza:) a nie spalin). Czy konieczne jest wpiecie tego rezystorka? CEL sie nie zaswiecil a upalalem niezle przez 20 km. By the way TERAZ TO AUTO ZAPIE.... A NIE JEZDZI :shock: :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallymaniak74 Posted September 1, 2007 Author Share Posted September 1, 2007 Aha i w downpipe wkrecilem tulejke oddalajaca oxygen sensor od glownego strumienia spalin. Z tym ze ta tulejka sklada sie z 2 askreconych do siebie. Sonda siedzi w tulei tak ciasno ze praktycznie teraz to ona nic nie mierzy i moze o to chodzi. Gdyby ktos sie zastanawial czy zmieniac rureczki to nie ma nad czym. Poza tym ze auto ma wyraznie wiekszy moment (ktory jest szczegolnie odczuwany jak turbo zacznie podawac konkretne cisnienie) to jeszcze ladnie syczy od 1500 rpm. Doslownie jak w autosanie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Jak zrobisz remap to nie bedziesz potrzebowal ani rezystora, ani tulejki. Sonde EGT bedziesz mog odpiac calkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek145 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Gdyby ktos sie zastanawial czy zmieniac rureczki to nie ma nad czym. Poza tym ze auto ma wyraznie wiekszy moment (ktory jest szczegolnie odczuwany jak turbo zacznie podawac konkretne cisnienie) to jeszcze ladnie syczy od 1500 rpm. Doslownie jak w autosanie:) _________________ Wlasnie sie przymierzam do wymianu calego ukladu i skoro "zapie... a nie jezdzi" to chyba sie nie bede zastanawial :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallymaniak74 Posted September 12, 2007 Author Share Posted September 12, 2007 Ja wydech zmienialem dopiero w kraju. W Californi nie bylo miesiaca zeby mnie nie zatrzymywali pod byle pretekstem. Za pierwszym razem doczepili sie wlasnie ukladu wydechowego a mialem zmieniony tylko tylny tlumik. Wasaty pan na hulajnodze stwierdzil ze uklad wydechowy jest zmodyfikowany i nie dalo mu sie nic wytlumaczyc. Wytlumaczylem dopiero w sadzie pokazujac zaswiadczenie z przeprowadzonego badania glosnosci systemu wydechowego. W moim przypadku chodzilo akurat o to ze wydech jest za glosny wiec pol biedy. Ale mozna dostac mandat za brak katow i wtedy bedzie badanie na analizatorze spalin. Praktyka jest taka ze np w Californi jezdzi sie dotad az sie zdobedzie takie badanie i wtedy mozna zrobic w wydechu wszystko. Mnie pozniej zatrzymal ten sam wasaty i wypisal mi znow mandat za wydech. Po okazaniu certyfikatu z przeprowadzonego badania mandat za wydech zniszczyl ale wypisal za niebezpieczna jazde:) Wiekszosc imprez ma pozmieniane wydechy, w razie badania trzeba zakladac serie, dostac papier a potem go trzymac w schowku. U mnie pokazalo 84 decybele a nie powinno przekroczyc 95 wiec bylo jeszcze daleko do przekroczenia nomy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Chłopie wracaj z tego dzikiego kraju prędziutko u nas policmajstry to sie jeszcze proszą żebym przegazował , i odjechał na pełnym fullu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek145 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Chłopie wracaj z tego dzikiego kraju prędziutko u nas policmajstry to sie jeszcze proszą żebym przegazował , i odjechał na pełnym fullu Jeszcze troszke :grin: ale jak wracac to z hukiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek145 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Ja wydech zmienialem dopiero w kraju. W Californi nie bylo miesiaca zeby mnie nie zatrzymywali pod byle pretekstem. Za pierwszym razem doczepili sie wlasnie ukladu wydechowego a mialem zmieniony tylko tylny tlumik. Wasaty pan na hulajnodze stwierdzil ze uklad wydechowy jest zmodyfikowany i nie dalo mu sie nic wytlumaczyc. Wytlumaczylem dopiero w sadzie pokazujac zaswiadczenie z przeprowadzonego badania glosnosci systemu wydechowego. W moim przypadku chodzilo akurat o to ze wydech jest za glosny wiec pol biedy. Ale mozna dostac mandat za brak katow i wtedy bedzie badanie na analizatorze spalin. Praktyka jest taka ze np w Californi jezdzi sie dotad az sie zdobedzie takie badanie i wtedy mozna zrobic w wydechu wszystko. Mnie pozniej zatrzymal ten sam wasaty i wypisal mi znow mandat za wydech. Po okazaniu certyfikatu z przeprowadzonego badania mandat za wydech zniszczyl ale wypisal za niebezpieczna jazde:) Wiekszosc imprez ma pozmieniane wydechy, w razie badania trzeba zakladac serie, dostac papier a potem go trzymac w schowku. U mnie pokazalo 84 decybele a nie powinno przekroczyc 95 wiec bylo jeszcze daleko do przekroczenia nomy. No widzisz wiec jednak musze sie zastanowic bo czesto robie sobie wypady do NJ, CA, FL teraz mam zamiar jechac do Chicago a na Sylwestra planuje jeszcze raz zaliczyc Las Vegas i Route 66. Poprzednim razem nie mialem zadnych kontroli a w NJ jest chyba tak samo jak w CA, tylko czekaja az zrobisz jakies glupstwo Dzieki za uprzedzenie i pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 W Chicago nie ma z tym klopotu, tutaj sa ludzie, ktorzy jezdza z kawalkiem prostej rury od turbo do tylnego zderzaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts