Jump to content

Jak poprawic prowadzenie sie WRX'a


Kuba
 Share

Recommended Posts

image0029xq2.th.jpgimage0030kv1.th.jpgimage0031gs0.th.jpgimage0032eh2.th.jpgimage0033vd8.th.jpgimage0034nl8.th.jpgimage0035cz0.th.jpg

Z artykolu wynika ze najwiekszy zysk jest z dobrych opon, odpowiedzniego cisnienia powietrza, geometrii i stabilizatorow. Dalej troche mniej daja nowe amortyzatory i sprezyny. Na koniec wychodzi ze WRX (i w dodatku nawet kombi) ma na tyle sztywna karoserie ze rozporki (gorne) nic nie daja.

Link to comment
Share on other sites

Na koniec wychodzi ze WRX (i w dodatku nawet kombi) ma na tyle sztywna karoserie ze rozporki (gorne) nic nie daja.

 

 

Może mi się wydaje ale chyba mało uważnie czytałeś ostatni akapit

 

 

Prosimy o sprostowanie ?

 

Może choć ktoś tą tabelkę przetłumaczy ?!

Link to comment
Share on other sites

Tam napisali że na tym zawieszeniu które zastosowali i zwykłych oponach nie było różnicy czasowej dzięki rozpórkom. Jednak od razu zasugerowali ze wycyznowa opona albo odcinek rajdowy by zmieniły sytuację. Co więcej mowa tylko o czasach a nie np. trwałości auta.

Link to comment
Share on other sites

zmiany czasu przejazdu po zamontowaniu rozporek sa na poziomie bledu statystycznego (pomiarowego) a dopiero przy Azraelowym stylu jazdy ich zastosowanie jest sluszne :wink:

 

 

mnie zaskoczyla poprawa czasow dzieki zabiegom nie majacym nic wspolnego z wydawaniem masy kasy i w zasadzie brak progresu po zamontowaniu innego (sportowego) zawieszenia :wink:

Link to comment
Share on other sites

Azrael wiec ile nalezy wydac na super zawias aby dzieki niemu poprawic czas o tyle o ile sie poprawil wg artykulu dzieki darmowej, odpowiedniej zmianie cisnienia w oponach :cool:

Link to comment
Share on other sites

wiec najrozsadniejszym sposobem poprawy prowadzenia WRXa jest:

 

zmiana opon

zmiana cisnienia przed upalaniem

antylift

i na koniec geometria

 

czy reszta okazuje sie byc tylko drogim dodatkiem :?: nie mam oczywiscie na mysli jazdy po wyrypie, gdzie zawieszenie jest jednak najwazniejsze :roll:

Link to comment
Share on other sites

wiec najrozsadniejszym sposobem poprawy prowadzenia WRXa jest:

 

zmiana opon

zmiana cisnienia przed upalaniem

antylift

i na koniec geometria

 

czy reszta okazuje sie byc tylko drogim dodatkiem :?: nie mam oczywiscie na mysli jazdy po wyrypie, gdzie zawieszenie jest jednak najwazniejsze :roll:

 

do tego bym jeszcze dołożył stabilizatory, i twarde tuleje zawiesz.

Link to comment
Share on other sites

wiec najrozsadniejszym sposobem poprawy prowadzenia WRXa jest:

 

zmiana opon

zmiana cisnienia przed upalaniem

antylift

i na koniec geometria

 

czy reszta okazuje sie byc tylko drogim dodatkiem :?: nie mam oczywiscie na mysli jazdy po wyrypie, gdzie zawieszenie jest jednak najwazniejsze :roll:

 

do tego bym jeszcze dołożył stabilizatory, i twarde tuleje zawiesz.

 

O, to mam już wszystko 8).

 

Ale fajnie. Chyba trzeba zacząć jeździć :mrgreen:.

 

Dodam, że zamontowanie zestawu Whiteline wprowadziło moje STI na zupełnie nowy poziom twardości i dyskomfortu :twisted:, ale fakt - prowadzi się jak żyleta.

Link to comment
Share on other sites

Tam napisali że na tym zawieszeniu które zastosowali i zwykłych oponach nie było różnicy czasowej dzięki rozpórkom. Jednak od razu zasugerowali ze wycyznowa opona albo odcinek rajdowy by zmieniły sytuację.

Troche sie zagalopowales z tym tlumaczeniem. Oni napisali jedynie ze wyczynowe opony, lub skoki na odcinku rajdowym pozwolily by na lepsza ocene przydatnosci rozporek, nic tam nie ma o tym czy zmienilo by to wynik.

 

Pozatym w pierwszym akapicie autor pisze ze jego celem nie bylo stworzenie jakiejs hardkorowej maszyny do wyscigow czy rajdow, a poprawienie sie prowadzenia samochodu z zachowaniem jego cywilnych manier (czyli komfort na codzien). Stad taki a nie inny dobor opon, amortyzatorow i sprezyn. Ilu uzytkownikow WRX'a jezdzi na codzien na slickach albo skacze na hopach po kilka metrow?

 

Dodam, że zamontowanie zestawu Whiteline wprowadziło moje STI na zupełnie nowy poziom twardości i dyskomfortu :twisted: , ale fakt - prowadzi się jak żyleta.

Co masz z Whiteline, co zwiekszylo twardosc i pogorszylo komfort? Bo chyba nie mowisz o stabilizatorach, one nie powinny az tak znaczaco wplynac na twardosc zawiasu i pogorszenie komfortu.

 

ja bym zaczal wyliczanke od szkolenia, tylko chyba nie bylo takiej opcji

Jak niby chcesz szkolic WRX'a? Ten tekst jest o poprawianiu samochodu a nie kierowcy. Z tego co pisza, to mieli dobrego i doswiadczonego (w Subaru) kierowce.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, zapewniam Cie że zmiana stabilizatorów i łączników na Whitline w STI06, znacząco poprawia prowadzenie, ale Przemeq ma racje naprawde samochód jest sporo twardszy jak seria. Ja też byłem pewien ze zmian ta nie wpłynie znacząco na komfort, ale sie myliłem. Ale dla mnie akurat bomba :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jak niby chcesz szkolic WRX'a? Ten tekst jest o poprawianiu samochodu a nie kierowcy. Z tego co pisza, to mieli dobrego i doswiadczonego (w Subaru) kierowce.

 

przepraszam, ze bezsensowna wypowiedz :oops:

 

 

:lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Ad rozpórki: próbuję CI zasugerować że wyciagasz zbyt daleko idące wnioski. Twoja interpretacja była taka (albo taką zasugerowałeś): z tego co napisali w artykule wynika ze rozpórki nie mają sensu, tymczasem mają, szczególnie w naszych warunkach.

 

Ad stabilizatory: pogarszają wyraźnie wybieranie nierówności typu dziura w jezdni czyli takich w które wjeżdża tylko jedno koło, i to jest chyba oczywiste dla kogoś kto wie jak działa stabilizator.

Link to comment
Share on other sites

Może zadam głupie pytanie ale jak zaglądam do bagażnika SI GT MY99 to nie widać mocowania tylnych amortyzatorów bo są schowane w kielichach - gdzie w takim razie montuje się tylną rozpórkę?

Link to comment
Share on other sites

Może zadam głupie pytanie ale jak zaglądam do bagażnika SI GT MY99 to nie widać mocowania tylnych amortyzatorów bo są schowane w kielichach - gdzie w takim razie montuje się tylną rozpórkę?

 

wlasnie tam gdzie nie widac ;)

 

na kielichach amortyzatorow pod tylna polka ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...