Skocz do zawartości

Awaria subaru - uszkodzenie wałków


Gość artek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktoś może orientuje się dlaczego może powstać taka awaria w silniku EJ20 ?

Trafił w moje ręce WRX z padniętą uszczelką. Rozbierałem sobie silnik w spokoju, powoli uświadamiając sobie że był wcześniej rozbierany przez jakiegoś polaka, który poopisywał wałki, poskładał wszystko na czarnym sylikonie, nie szczędząc go.

Po odkręceniu wałków z prawej głowicy na wałku wydechowym ujrzałem coś takiego:

 

Jedna część wałka była zupełnie ukruszona i brakowało 3/4 części "pierścienia" Panewka też była "ostro" zmasakrowana. Myślałem że może podczas eksploatacji auta nastąpiła jakaś awaria (różne rzeczy się zdarzają) ale odkręcając wałki z lewej głowicy zauważyłem że wałek ssący jest podobnie uszkodzony.

 

jako że pierwszy raz się z czymś takim spotykam, może ktoś miał podobną przygodę, widział coś takiego, albo kojarzy fakty powodujące podobne awarie w tych silnikach ?

 

Foty wałka wydechowego z prawej głowicy, ssący z lewej był identyczny.

 

subaruwalekgt9.th.jpg

 

subaruwalek2us2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzal w czolo sie klania.

 

To auto bylo w wypadku czolowka i dla tego sa pekniete walki widzialem tego na peczki. Jak jeden jest walniety to i ten obok tez bedzie. Sprawdz czy przez przypadek glowica nie byla sciagana oznaczenia na srubach dociskowych przewaznie sa znaczone. Bo zawory sie gna musowo. Powodzenia. Ktos ladnie skiszkowal tego suburaka. Moze silnik jest skladakiem albo pochodzi z auta ktore bylo w wypadku w zaleznosci jak jest blacharka zrobiona jak jest lakier pod maska to znaczy ze byl malowany.

 

Nic innego nie pozostaje jak tylko wymienic moze nadspawac ale nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz ze potrzebujesz sprzęgło albo klocki to się znajdzie od razu 5 fachmanów którzy się swietnie znaja na Subaru i taka część mają :mrgreen:

Ale tak na poważnie ,,Impreza STI " ma sporo racji przyczynną moze być wypadek

ale jest tez inna obcja :idea: w tym wypadku winną za uszkodzenie tych kołnierzy ponosi człowiek który to rozbierał odkręcił kapy na wałku pociągnął za koniec wałka od tyłu silnika i w wyniku tak powstałej dzwigni zostało to wyłamane .

Mogły to zrobić zawory które były otwarte i wywarły nacisk na koniec wałkapodczas odkręcania kap

W dziale K/S sprzedaje ktoś kpl głowice pomyslał bum o tej opcji

PzdrE12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artek nie jest to napewno standartowa usterka, czy wada, przyczyn może byc kilka, a tak naprawde to wróżenie z fusów, na Twoim miejscu rozebrał bym motor, do zera i po kolei wszystko sprawdzał, bo mogą być niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotykałem się z tym wylącznie w autach po uderzeniach przodem.Dawniej gdy sprawdzałem uderzony silnik z połamanymi kołami rozrzady sprawdzałem luz wzdłuzny wałkow rozrzadu :mrgreen: Podobnie przy mocnym uderzeniu w tył auta wał przenosi uderzenie na skrzynie wyłamujac aluminiowe prowadzenie w obudowie skrzyni.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...