Raga Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Na co zwrócić uwagę: Będę wymieniał tarcze w modelu WRX USA MY'04 na przodzie + prawdopodobnie tarczę sprzęgła (mam nadzieję, że nie będę musiał zaglądać do skrzyni). Są jakieś "knify", na które warto zwrócić uwagę? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Nie wiem jaki masz przebieg, ale zazwyczaj warto wymienić razem z tarczą także docisk sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 I łożysko oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Bedziesz to robil sam czy u kogos to powiem tobie krok po kroku jak to zrobic. I proponuje wymiane kompletna tarcza sprzegla docisk lozysko dociskowe i lozysko w kole zamachowym. Przerabialem juz zmiany z oszczednosciami i nie za dobrze na tym wyrzedlem no chyba ze spradajesz auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 ImprezaSTi, jak i reszta dzięki za odzew Będę to robił u siebie na warsztacie, tylko że stricte mam doświadczenie tylko z terenówkami i dużymi tirami Będę zmieniał olej na albo castrol (nie RS tylko jakiś inny lub Edge) przynajmniej jakis 5 lub 0 W 50 lub 60. Nalany mam ten śmieszny (5 lub 10 W 30 - taki jak na korku) i dolewam RS, ale nie ma to sensu. Castrol wybrałem z racji bardzo niskiej ceny zakupu, no i taki (nie pamiętam akurat nazwę) dolewają w Subaru Bielsko. Przy okazji tarcz (mam okazje kupić ze zniżką w Intercars, tylko nie wiem jakich firm oferują) wymienię płyn, bo ten zwykły jak się raz zagotuje to już klapa. Może pokuszę się na tarcze bardziej wyczynowe (dla mnie wyczyn to nacinane, nawiercane ), tylko też dokładnie nie wiem na jaki kompromis pójść. Jeżdżę dużo, nie zawsze agresywnie i nie chce zmieniać klocki co dalszy wyjazd Co do sprzęgła, to liczę na podpowiedzi co do wyboru sposobu i firm- zazwyczaj w terenówce czy większym ciężarowym daje regenerować. W Bielsku mamy bardzo kumatego człowieka od tarcz, kupuje bardzo dobre okładziny i nawet samemu składa tarcze bardziej sportowe (nie wiem czy ze spieków). Tarcze od tego człowieka wytrzymują strzały ze sprzęgła lepiej niż nie jedna strzelnica sportowa ImprezaSTi, jak byś mógł zamieścić takie sprawozdanie to byłbym bardzo wdzięczny Impreza to moje spełnione marzenie motoryzacyjne i nie chcę nic zepsuć ani tez nie wpaść w straszne koszty. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Przy wiekszym przebiegu warto przy okazji wymienic simmering na wale od strony sprzegla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 WYMIANA SPRZEGLA wersja WRX 04 Zaczynamy od gory Bateria odkrec + Odkrec intercooler potem gorny zaczep skrzyni biegow idze od skrzyni do firewall Potem 14mm sruby gorne od skrzyni nawet z lawej strony mozesz od gory dojsc do dolnych. (Ale to juz po wyjeciu rozrusznika lewa strona) Potem zeby nie spuszczac plynu z ukladu sprzegla odkrec cylinderek i poloz go z boku. Jak rozrusznik bedzie na boku to z lewej strony skrzni bedzie sruba wielkosci 5zl z kluczem alan (hex) 10mm musissz ja odkrecic i w srodku bedzie rdzen do ktorego mozesz wkrecic srube z tego co pamietam jest to gwint M6 albo M8 przewaznie nakretka glowki maja 12mm i wyciagnij go w lewa strone bez tego wyjecia sprzegla jest prawie ze nie mozliwe. Przewaznie mozesz to wyciagnac reka a jak nie to podeprzyj jakas breszka czy srubokretem. Jak ten rdzen wypadnie to zwolni widelec od lozyska dociskowego (wrx ma pociagowe) Potem oslona cieplan od turbo z doswiadczenia sruby sie urywaja chbya ze podgrzejesz czasem sie zdarzy ze uda sie odkrecic bez problemowo. Pod nia jest 5 srub trzymajacych downpipe i reszte wydechu. Odlacz kabe ktore ida na skrzynie 2 wtyczki i O2 sensory na wydechu. Potem sa jeszcze 2 sruby ktore trzymaja wydech jedna idzie z boku skrzyni a druga na wieszaku pod autem i reszta gumy caly wydech spada. Nie polecam rozdzielania wydechu wiecej potem jest problemow z uszczelkami itp. Odkrecasz mocowania przednich amortyzatorow 3X 12 mm na kazdej stronie Potem auto idzie do gory odkrecasz dolne sruby skrzyni powinny byc 4 lub 3 jak jedna odkreciles z gory. potem spada wal 4 X 10 mm na dyfie i lozyska po srodku i wyciagasz do tylu. Potem Dzwignia zmiany biegow najpierw odkrecasz okragla blaszeke ze sprezynka(czasem nie ma jak ktos juz cos kabinawal) latwy dostep a potem przegod od drazka (uzyj dwie plaskie 12mm jedna od gory druga od dolu) Potem 4 X 12 od tylnego mocowania skrzyni. skrznia spanie w dol ale nie odlaczy sie od auta bo przewaznie sidzi bardzo ciasno wiec musisz wejsc na gore i rozlupac ja przcinakiem na gorze pomiedzy blokiem a skrznia. Zadko kiedy zdarza sie ze rozejdzie sie przez ruszanie na boki. Pol osie wybij rdzenie trzmajace oski najlepiej do gory przez to ze odczepiles amorki na gorze da to tobie miejsce na wyciagniecie ich ze skrzni. Przy instalacji jedna uwaga !!!!!! DUZE ULATWIENIE ODCZEM LOZYSKO POCIAGOWE OD TARCZY DOCISKOWEJ (srubokret wystarczy i wyciagnij okragla zawleczke wyjdzie samo) wloz je na widelec i zainstaluj w skrzyni (okragly rdzen wsadzany z boku) zanim ja zalozysz. Oczywiscie dodaj jakis syntentyczny czy silikonowy smar na wszystkie elementy rdzenia i miejsca gdzie lozysko sie przesuwa. Potem jak juz skrznia siedzi popchnij widelec do tylu auta i lozysko samo wskoczy na swoje miejsce i zaoszczedzi tobie zabawy z rdzenie i ustawieniem tego w odpowiedniej pozycji. Jak wisz co robisz to za drugim razem nie zajmie tobie to wiecej niz 1.5 godziny w dwie osoby 2 gdziny w jedna osobe (sciagniecie) Przy instalacji musisz podeprzec przod silnika zeby latwiej wlozyc skrznie ja zakladam pasek na alternator i naciagam go za srobe od mocowania gornego zaczepu skrzyni biegow ta co jest w firewall. Mysle ze to pomoze Udanej zabawy I jak bylo powiedziane dobrze jest zmienic zimering na tyle ale ja to robie jak auto ma przejechane wiecej niz 150K nigdy nie widzialem zeby sie laly ponizej 200K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 ImprezaSTi, stary, wielkie dzięki - plan działania dokładniej nie mógł zostać rozpisany Jeszcze raz naprawdę WIELKIE DZIEKI! byebye Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Będę zmieniał olej na albo castrol (nie RS tylko jakiś inny lub Edge) przynajmniej jakis 5 lub 0 W 50 lub 60 do Subaru (turbo) sie leje tylko Motula bo innaczej sie popsuje :wink: a sprzeglo np to: http://www.nie-ASO.pl/katalog/index.php? ... cts_id=890 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Myślałem na początek o takim sprzęgle TAKIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Myślałem na początek o takim sprzęgle TAKIE Dobry wybor jezeli nie szukasz czegos mocniejszego bardzo podobne do normalengo mocniejszy docisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Ja osobiscie uzywam red line shockproof wygladza przelazenia i jak masz problem z synchronizatorami to gwarantuje ze bedzie chodzilo jak nowe. http://www.redlineoil.com/products_gearlubricants.asp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Jako olej do silnika wybrałem i juz zamowilem ten -> Olej silnikowy MOTUL 300V COMPETITION (15W50) - chwalicie Motul, stad wybor... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Dobra, no i z tarczami i klockami też chyba zaszalałem Zestaw na przód i tył EBC Turbo Groove + klocki red stuff i ten lepszy płyn. Nie jeżdżę po torach czasem ciut szybciej i taki zestaw napewno długo mi w tym pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi