Lemiech Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Co da owa modyfikacja w moim silniczku EA82i Turbo to jest 1.8 pojemności 8V 136 koni i 200 NM stopień sprężania 7,7 . W Legacy turbo jest chyba 8,5 . Czy głowica zniesie podniesienie stopnia sprężania na te 8,5 czy ogólnie warto takie coś organizować? Wiem ,że silniki turbiną pędzone powinny mieć mniejszy stopień sprężania ale chciał bym troszkę życia tchnąć do mojego dziwadła, może elastyczność się poprawi ? Kanały polerować ? Za wszelką pomoc wielkie dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 No z tym "help gays" to pojechales Nie wiem, czy nie uraziles kolegow, a wowczas z odpowiedzia na Twoje pytanie moze byc ciezko Mozesz ew. dostac odpowiedz, ale niezupelnie w temacie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Nie ma sensu planowac głowic. Lepiej podkręcić turbo i jakoś podać więcej paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
E12 Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Jeśli chodzi o podniesienie mocy w twoim silniku to bym nic nie ruszał Są tam bardzo delikatne głowice które lubią pekać między zaworami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemiech Posted August 17, 2007 Author Share Posted August 17, 2007 Za "help gays" przepraszam. Temat pękających głowic - słyszałem ale podobno jest to wina przegrzewania głowic (zamulonych chłodnic), jeżdżę od dwóch z takim silnikiem 1.8 turbo i nic się nie dzieje a dwa razy wiozłem osobówkę na lawecie z Gdańska. Co do podkręcania turbo to na razie wolę maksymalnie zwiększyć przepustowość, może osiągi się poprawią i spalanie odrobinę zmaleje. Czyli ogólnie odradzacie zwiększenia stopnia sprężania ... Taka ingerencja w turbinę podniesienie doładowania z obecnego 0,7 na np. 0,9 nie będzie miało takiego samego efektu jak planowanie ? Może pytania głupie ale nie jestem mechanikiem . Docelowo planuję montaż intercoolera ale z tego co widzę mam bardzo mało miejsca pod maską i będzie straszne rzeźbienie aż boję się myśleć o kosztach takiej zabawy. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts