mace Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Dzien dobry Jaki jest powod, ze Forester 2.5X jest niedostepmy w pl? Czy salon moze go sprowadzic na zamowienie ? M. ps. Auto to ma lepsze parametry od 2.0 wolnossacego i podobne spalanie, duzo lepsze niz 2.5 turbo. Roznica w mocy moze nie wyglada imponujaco (2.0 ma 158hp a 2.5 ma 173hp) ale kultura pracy jest sporo lepsza. Obecnie mam 2.0 i mialem okazje przejechac sie dzisiaj 2.5 bez doladowania. Przyspiesza dynamiczniej juz od 1,5tys obrotow a 2.0 od 2,5 tys. Ma sie wrazenie, ze sie tak nie meczy jak 2.0 przy ostrzejszej jezdzie. I ponoc spalanie ma o 1-2l wiecej niz 2.0 (ponoc bo tylko moge wierzyc na slowo co mi powiedzieli). Co przy zborniku 60l ma znaczenie, bo nie chcial bym, co 350km ladowac na stacji tak jak kolega co ma 2.5 turbo. I tak wlasnie wpadlem na pomysl, ze 2.5X bylby dla mnie optymalny. Czy ktos z was szanowni forumowicze ma moze 2.5X i moze sie wypowiedziec na jego temat ? Jesli nie tu to prosze na pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Bajorek Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Akcyza pewnie by spowodowała, że byłby sporo droższy nż 2,0 - ale tylko tak przypuszczam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Akcyza odpada, bo Niemcy chyba nie mają takiego stopniowania jak u nas, a u nich (zresztą jak w całej europie) brak tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 w całej unii jest taka sama chyba? akcyza lub cło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistee Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Powodem dla którego Forek 2.5 X nie jest dostępny w Polsce może być polityka firmy. W niektórych państwach azjatyckich nie są oferowane np. imprezy wolnossące. ps. Z ciekawości sprawdziłem po ile stoją Subaryny w USA i ponownie załamały mnie ceny europejskie. W Sasza za Legacy 2.5i trzeba zapłacić tyle co za Justy w Polsce, ok. 21 tys. $. Starym zwyczajem można to skomentować tylko w jeden sposób - trzeba było głosować na U.. :wink: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 minimus, cło jest takie samo, akcyza to sprawa indywidualna państwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mace Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Witojcie A jak wyglada serwis takeigo subaru 2.5X w pl, jakby zalozmy sprowadzil auto z zagranicy, skoro nitk mi go w pl w salonie nie sprzeda ? M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 ...Auto to ma lepsze parametry od 2.0 wolnossacego i podobne spalanie, duzo lepsze niz 2.5 turbo. Roznica w mocy moze nie wyglada imponujaco (2.0 ma 158hp a 2.5 ma 173hp) ale kultura pracy jest sporo lepsza. Obecnie mam 2.0 i mialem okazje przejechac sie dzisiaj 2.5 bez doladowania. Przyspiesza dynamiczniej juz od 1,5tys obrotow a 2.0 od 2,5 tys.Ma sie wrazenie, ze sie tak nie meczy jak 2.0 przy ostrzejszej jezdzie. I ponoc spalanie ma o 1-2l wiecej niz 2.0 (ponoc bo tylko moge wierzyc na slowo co mi powiedzieli). Co przy zborniku 60l ma znaczenie, bo nie chcial bym, co 350km ladowac na stacji tak jak kolega co ma 2.5 turbo... W Europie by dostepny 2.0 turbo, przyspiesza lepiej niz 2,5 N/A i mniej pali, takze podatek jest nizszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekT Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 ps. Z ciekawości sprawdziłem po ile stoją Subaryny w USA i ponownie załamały mnie ceny europejskie. W Sasza za Legacy 2.5i trzeba zapłacić tyle co za Justy w Polsce, ok. 21 tys. $. Legasie chyba są produkowane w Stanach na ichniejszy rynek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
minimus Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 doliczyłeś podatki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekD Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 I ponoc spalanie ma o 1-2l wiecej niz 2.0 Nie wiem ile pali 2.0 ale 2.5 bez turbiny pali: w mieście 11-12l, na trasie 9(przy prędkości 120-130)-12l, z przyczepą kempingową (1500kg) 12-15l A jak wyglada serwis takiego subaru 2.5X w pl Nie ma problemu z serwisem bo przecież ten silnik jest montowany w Legasach oferowanych na polskim rynku, a reszta jak w każdym Forku. Do zdecydowanych zalet dorzuciłbym jeszcze lepsze hamulce (tarcze z tyłu), wyposażenie, do wad brak reduktora. Po naszym (moim i żony - bo to ona go używa na co dzień) 65 tysięcznym doświadczeniu z tym autem, nie mogę mu nic zarzucić. Bezawaryjnie i bezproblemowo. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 ps. Z ciekawości sprawdziłem po ile stoją Subaryny w USA i ponownie załamały mnie ceny europejskie. Ale przecież w większości przypadków ceny aut w U.S. są niższe jak te w EU. Od dawien dawna :roll: Starym zwyczajem można to skomentować tylko w jeden sposób - trzeba było głosować na U.. PS. Co to za akcje polityczne? :roll: Nie ma problemu z serwisem bo przecież ten silnik jest montowany w Legasach oferowanych na polskim rynku, a reszta jak w każdym Forku. 2.5 wolnossącego jeszcze nie ma w naszej ofercie. w ofercie Legacy. Jeszcze.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Już niedługo wróci odświeżony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekD Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 2.5 wolnossącego jeszcze nie ma w naszej ofercie. w ofercie Legacy Chodziło mi o Outbacka :razz: A swoją drogą to pełna nazwą jest Subaru Outback czy Subaru Legacy Outback Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Jacku, Subaru Legacy Outback :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Forester 2.5 N/A nigdy nie był oferowany w EU. Moc podana w hp odpowiada normie SAE. Faktyczna moc nieomal identyczna z akualnym 2.0 w EU, więc nie bardzo ma to sens. W Polsce cena za wersję 2.5 musiała by zwierać akcyzę na poziomie 13,6% (zamiast 3,1%), czyli z samego faktu większego silnika więcej ponad 10%. Sprowadzony 2.5 naturalnie nie ma w EU gwarancji. Wiele części jest wspólnych, lecz są także różnice pomiędzy wersją US i EU tak techniczne jak i karoseryjne). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Faktyczna moc nieomal identyczna z akualnym 2.0 w EU, więc nie bardzo ma to sens. There's no replacement for displacement. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistee Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 There's no replacement for displacement. Dokładnie!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Uwzględniając akcyzę wychodzi przynajmniej 10.000 za pół litra. Moim skromnym zdaniem drogo Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Dyrekcja, to jaki sens wprowadzania 2.5 do Legacy..? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Dla Polski - przypuszczalnie niewielki (akcyza). Natomiast ogólnie przyczyna jest inna. Otóż ze względu na słynną problematyke obniżania emisji CO2 zmodernizowane silniki 2.0 w Legacy będą miały moc obniżoną do 150 KM ( i nieco obniżone zużycie paliwa = nizsza emisja CO2). Jednocześnie najnowsza wersja silnika 2.5 będzia miała moc podwyższoną do ponad 170KM, co daje sensowne zróżnicowanie dynamiki samochodu (przy również niższym niż w aktualnym 2.0 zużyciu paliwa). W Foresterze te zmiany nie następują. Trzeba też dodać, że niejednokrotnie zmiany tego typu są implikowane polityką produkcji na cały świat i nie zawsze muszą odzwierciedlać optimum dla naszego rynku. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Ech... Za niedługo trzeba będzie przesiąść się na Melexy, które nie mają emisji CO2... :roll: Przypuszczalna cena takiego Legacy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Już wkrótce :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Ech... Za niedługo trzeba będzie przesiąść się na Melexy, które nie mają emisji CO2... :roll: Ale jeżdżą na prąd, a ponad 90% polskiej energii elektrycznej jest uzyskiwana z tradycyjnych elektrowni pakujących tony CO2 w atmosferę ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Chyba alternatywą pozostanie E85... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się