Jump to content

Forester 2.5 X


mace
 Share

Recommended Posts

Dzien dobry

 

Jaki jest powod, ze Forester 2.5X jest niedostepmy w pl?

 

Czy salon moze go sprowadzic na zamowienie ?

 

M.

 

ps.

Auto to ma lepsze parametry od 2.0 wolnossacego i podobne spalanie, duzo lepsze niz 2.5 turbo. Roznica w mocy moze nie wyglada imponujaco (2.0 ma 158hp a 2.5 ma 173hp) ale kultura pracy jest sporo lepsza. Obecnie mam 2.0 i mialem okazje przejechac sie dzisiaj 2.5 bez doladowania. Przyspiesza dynamiczniej juz od 1,5tys obrotow a 2.0 od 2,5 tys.

Ma sie wrazenie, ze sie tak nie meczy jak 2.0 przy ostrzejszej jezdzie. I ponoc spalanie ma o 1-2l wiecej niz 2.0 (ponoc bo tylko moge wierzyc na slowo co mi powiedzieli). Co przy zborniku 60l ma znaczenie, bo nie chcial bym, co 350km ladowac na stacji tak jak kolega co ma 2.5 turbo. I tak wlasnie wpadlem na pomysl, ze 2.5X bylby dla mnie optymalny.

 

Czy ktos z was szanowni forumowicze ma moze 2.5X i moze sie wypowiedziec na jego temat ? Jesli nie tu to prosze na pw.

Link to comment
Share on other sites

Powodem dla którego Forek 2.5 X nie jest dostępny w Polsce może być polityka firmy.

 

W niektórych państwach azjatyckich nie są oferowane np. imprezy wolnossące.

 

 

ps. Z ciekawości sprawdziłem po ile stoją Subaryny w USA i ponownie załamały mnie ceny europejskie. W Sasza za Legacy 2.5i trzeba zapłacić tyle co za Justy w Polsce, ok. 21 tys. $.

Starym zwyczajem można to skomentować tylko w jeden sposób - trzeba było głosować na U.. :wink: :wink:

Link to comment
Share on other sites

...Auto to ma lepsze parametry od 2.0 wolnossacego i podobne spalanie, duzo lepsze niz 2.5 turbo. Roznica w mocy moze nie wyglada imponujaco (2.0 ma 158hp a 2.5 ma 173hp) ale kultura pracy jest sporo lepsza. Obecnie mam 2.0 i mialem okazje przejechac sie dzisiaj 2.5 bez doladowania. Przyspiesza dynamiczniej juz od 1,5tys obrotow a 2.0 od 2,5 tys.

Ma sie wrazenie, ze sie tak nie meczy jak 2.0 przy ostrzejszej jezdzie. I ponoc spalanie ma o 1-2l wiecej niz 2.0 (ponoc bo tylko moge wierzyc na slowo co mi powiedzieli). Co przy zborniku 60l ma znaczenie, bo nie chcial bym, co 350km ladowac na stacji tak jak kolega co ma 2.5 turbo...

 

W Europie by dostepny 2.0 turbo, przyspiesza lepiej niz 2,5 N/A i mniej pali, takze podatek jest nizszy.

Link to comment
Share on other sites

ps. Z ciekawości sprawdziłem po ile stoją Subaryny w USA i ponownie załamały mnie ceny europejskie. W Sasza za Legacy 2.5i trzeba zapłacić tyle co za Justy w Polsce, ok. 21 tys. $.

 

Legasie chyba są produkowane w Stanach na ichniejszy rynek.

Link to comment
Share on other sites

I ponoc spalanie ma o 1-2l wiecej niz 2.0

 

Nie wiem ile pali 2.0 ale 2.5 bez turbiny pali: w mieście 11-12l, na trasie 9(przy prędkości 120-130)-12l, z przyczepą kempingową (1500kg) 12-15l

 

A jak wyglada serwis takiego subaru 2.5X w pl

 

Nie ma problemu z serwisem bo przecież ten silnik jest montowany w Legasach oferowanych na polskim rynku, a reszta jak w każdym Forku.

 

Do zdecydowanych zalet dorzuciłbym jeszcze lepsze hamulce (tarcze z tyłu), wyposażenie, do wad brak reduktora.

Po naszym (moim i żony - bo to ona go używa na co dzień) 65 tysięcznym doświadczeniu z tym autem, nie mogę mu nic zarzucić. Bezawaryjnie i bezproblemowo. :grin:

Link to comment
Share on other sites

ps. Z ciekawości sprawdziłem po ile stoją Subaryny w USA i ponownie załamały mnie ceny europejskie.

 

Ale przecież w większości przypadków ceny aut w U.S. są niższe jak te w EU. Od dawien dawna :roll:

 

:mrgreen:

 

 

Starym zwyczajem można to skomentować tylko w jeden sposób - trzeba było głosować na U..

 

PS. Co to za akcje polityczne? :roll:

 

:mrgreen:

 

Nie ma problemu z serwisem bo przecież ten silnik jest montowany w Legasach oferowanych na polskim rynku, a reszta jak w każdym Forku.

 

2.5 wolnossącego jeszcze nie ma w naszej ofercie. w ofercie Legacy.

Jeszcze.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Forester 2.5 N/A nigdy nie był oferowany w EU.

Moc podana w hp odpowiada normie SAE.

Faktyczna moc nieomal identyczna z akualnym 2.0 w EU, więc nie bardzo ma to sens.

 

W Polsce cena za wersję 2.5 musiała by zwierać akcyzę na poziomie 13,6% (zamiast 3,1%), czyli z samego faktu większego silnika więcej ponad 10%.

 

Sprowadzony 2.5 naturalnie nie ma w EU gwarancji. Wiele części jest wspólnych, lecz są także różnice pomiędzy wersją US i EU tak techniczne jak i karoseryjne).

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Dla Polski - przypuszczalnie niewielki (akcyza).

Natomiast ogólnie przyczyna jest inna.

Otóż ze względu na słynną problematyke obniżania emisji CO2 zmodernizowane silniki 2.0 w Legacy będą miały moc obniżoną do 150 KM ( i nieco obniżone zużycie paliwa = nizsza emisja CO2).

Jednocześnie najnowsza wersja silnika 2.5 będzia miała moc podwyższoną do ponad 170KM, co daje sensowne zróżnicowanie dynamiki samochodu (przy również niższym niż w aktualnym 2.0 zużyciu paliwa).

W Foresterze te zmiany nie następują.

Trzeba też dodać, że niejednokrotnie zmiany tego typu są implikowane polityką produkcji na cały świat i nie zawsze muszą odzwierciedlać optimum dla naszego rynku.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Ech... Za niedługo trzeba będzie przesiąść się na Melexy, które nie mają emisji CO2... :roll:

 

Ale jeżdżą na prąd, a ponad 90% polskiej energii elektrycznej jest uzyskiwana z tradycyjnych elektrowni pakujących tony CO2 w atmosferę ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...