Jump to content

Specyfikacja japonska subaru STI - nie idzie z dolu


bioo
 Share

Zdjęcia w podpisach  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Witam wszystkich, sciagnalem sobie z anglii Subaru STI w specyfikacji japonskiej :evil: 98r. (280KM). Swietny samochod, powyzej 4-4,5tys jedzie jak sportowy motocykl, ale nie ma dolu. Czy tak musi byc? Szczerze powiedziawszy wolalbym zeby z nizszych obrotow sie zbieral.

Moze powoduje to zmieniony filtr na stozek, zalozylem go przy okazji przekladki kierownicy, dolot pusilem blotnikiem, skrzynka jest ladnie odizolowana... ale na tym forum wyczytalem ze to nie jest do konca dobry pomysl...

 

Auto jest troche modyfikowane - sprezyny, wydech przelotowy wiec moze jest tez elektronika modyfikowana. Jak to sprawdzic? Mial ktos z was do czynienia z takim autem? Oznaczenie modelowe to GC8D48D a silnik to EJ20K DW6HE :wink:

Link to comment
Share on other sites

witam na forum :)

tutaj zapraszam do przywitania sie :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962

tutaj do wrzucenia fotek: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101522

 

a w sprawie samochodu - polecam kontakt z forumowiczem PKocial - lub po prostu do Mapteka. Rozmawialem wlasnie w tej sprawie - temat maja podobniez ogarniety i sa w stanie Ci pomoc :)

pozdrawiam

Szymon

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli to rocznik 98, to zapewne sti ver. 4. Nie jestem pewien, ale turbo to chyba ihi vf23, bardziej ociężałe od serii, ale nie aż tak bardziej, żeby ciągnęło dopiero od 4-4,5 tysiąca.

Przede wszystkim sprawdziłbym szczelność układu dolotowego oraz wydechowego przed turbo, sprawność samego turbo (szczelność wastegate). Modyfikacje elektroniki raczej mają na celu poprawę wkręcania z dołu, więc tutaj nie szukałbym źródła problemu.

Generalnie to chyba nie unikniesz wizyty w znającym się na tych autach serwisie.

 

PS: nie-ASO robi MY98?

Link to comment
Share on other sites

JDM to rzeczywiście wyjątkowe okazy:) warto o nie szczególnie dbać

szczelność to podstawa dolot jak i układ wydechowy kolektor, upipe

druga sprawa to stan turbiny ( co oczywiste) , siłownika turbo i sterowania nim jak i przepływka i tryby awaryjne ...

zapłon nie jest absolutnie pod 98 tankować 100, podać nr ecu ,serie końcowe MY98 już można przestrajać na 98

skontaktować sie z Jackiem podac mu nr ECU to się okaże czy będzie mógł jakoś pomóc

 

jak wyglada przepływka?

pzdr

Link to comment
Share on other sites

A gc8d to nie jest w ogole my97?

Ja tam specem wielkim nie jestem jeszcze od Subaru ale podejrzewam, ze raczej ecutek w tym samochodzie nie wchodzi w rachube.

Problem o tyle znikomy, ze w Polsce zdaje sie mozna nadal kupic na Shellu V-Power 99+?

A jesli ma jezdzic jednak na 98 to moze warto skorzystac z popularnego na Wyspach rozwiazania Apexi PowerFC i remap na tym sprzecie.

Link to comment
Share on other sites

A gc8d to nie jest w ogole my97?

Ja tam specem wielkim nie jestem jeszcze od Subaru ale podejrzewam, ze raczej ecutek w tym samochodzie nie wchodzi w rachube.

Problem o tyle znikomy, ze w Polsce zdaje sie mozna nadal kupic na Shellu V-Power 99+?

A jesli ma jezdzic jednak na 98 to moze warto skorzystac z popularnego na Wyspach rozwiazania Apexi PowerFC i remap na tym sprzecie.

 

Ecutek nie wchodzi w rachube ale np scoobyecu juz tak, mozna tez zrobic tzw live map

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli to rocznik 98, to zapewne sti ver. 4. Nie jestem pewien, ale turbo to chyba ihi vf23, bardziej ociężałe od serii, ale nie aż tak bardziej, żeby ciągnęło dopiero od 4-4,5 tysiąca.

Przede wszystkim sprawdziłbym szczelność układu dolotowego oraz wydechowego przed turbo, sprawność samego turbo (szczelność wastegate). Modyfikacje elektroniki raczej mają na celu poprawę wkręcania z dołu, więc tutaj nie szukałbym źródła problemu.

Generalnie to chyba nie unikniesz wizyty w znającym się na tych autach serwisie.

 

PS: nie-ASO robi MY98?

 

Moze rzeczywiscie problem tkwi w modyfikacjach dolotu i wydechu. Ogolnie stan autka jest idealny, anglik dbal o nie lepiej niz o swoja zone :smile: Auto przywiozlem bez srodkowej czesci wydechu (ktos go ukradl) zostal tylko tylny tlumik firmy Tornado. Dorobilismy do tego grubą gladka rure (chyba nawet ponad 3,5 cala) a wiem ze w niektorych samochodach jesli wydech nie jest dobrze wyprofilowany to spaliny sie cofaja i auto ma mniej mocy. Moze wydech wpolnie ze stozkiem daja taki efekt? Co do turbiny to rzeczywiscie podobno jest wieksza. Jezdze na shellu 99+ wiec to nie problem paliwa.

 

Chyba nie ominie mnie wizyta u specjalisty.

Link to comment
Share on other sites

Bioo, widziałem Twoją Subarkę w warsztacie na Herbach (BMW GARAGE), muszę cię zmartwić ale nie jest to STi tylko WRX my97. Co nie zmienia faktu że wypas sprzęcik. Ja mam WRX my96 260KM w serii.

Zmienioną mam sprężarkę na TD04 i ciągnie z dołu jak diesel. Mam przelot 2,5' i wyprostowany dolot.

U ciebie siedzi prawdopodobnie oryginalna TD05 i dlatego tak słabo z dołu idzie.

Na ten filtr zrób sobie nadmuch zimnego powietrza ale lepiej zmień na puszkę bo pod maską w SI jest straszny upał i przegrody raczej nic nie dają. Swoją drogą filtr wyglądał na kiepski.

Angole robią nawiewy z maski, są nawet specjalne wlociki ale nie wiem czy to lepsze od porządnego nawiewu ze zderzaka.

Powinieneś zrąbać lakiernika że nie chciało mu się listew zdjąć do malowania.

 

Napraw intercooler i dorób natrysk wody, bo przy tych upałach masz 30KM mniej niż w serii, wiem coś o tym.

 

Pozdrawiam

Granatowy WRX my96

 

PS: Opis kodu budy http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html

Wynika z niego to co napisałem wrx my97

Link to comment
Share on other sites

Bioo, widziałem Twoją Subarkę w warsztacie na Herbach (BMW GARAGE), muszę cię zmartwić ale nie jest to STi tylko WRX my97. Co nie zmienia faktu że wypas sprzęcik. Ja mam WRX my96 260KM w serii.

Zmienioną mam sprężarkę na TD04 i ciągnie z dołu jak diesel. Mam przelot 2,5' i wyprostowany dolot.

U ciebie siedzi prawdopodobnie oryginalna TD05 i dlatego tak słabo z dołu idzie.

 

PS: Opis kodu budy http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html

Wynika z niego to co napisałem wrx my97

 

Moze rzeczywiscie jest to WRX o mocy 280KM, w takim razie jaka jest roznica miedzy WRX a STI w japonskiej specyfikacji?

 

http://www.catherineandken.co.uk/sti/engine.html

tu jest tabelka, ten sam silnik EJ20K wystepuje w STI i WRX. To samo ze skrzynia

wiec jak go zwal, tak go zwal :lol:

Link to comment
Share on other sites

Krótko mówiąc:

 

Inne bebechy w silniku (tłoki wałki wtryski), inny intercooler prawdopodobnie inna turbina. Nie wiem jak z hamulcami i szperami ale chyba są mocniejsze w STi, przynajmniej szpery. Blok półzamknięty w STi.

 

Ale i tak fajniutki wózek życzę radości z jazdy.

Jeśli nie masz alergii to zakładaj LPG, bardzo dobrze chodzi. Polecam JAKO. Nie potrzeba zmieniać mapy zapłonu, gaz powinien mieć 100 oktan.

Z ciekawości ile dałeś za nią w Anglii?

Link to comment
Share on other sites

cytat z nasioc.com: "GC8D48D is the standard WRX (ie: non-STi) sedan body style code for the 1997 model year. It will not *technically* be a version anything because it is not an STi engine, but it is of the same year as the Version 3. It will be 276 HP"

 

czyli masz WRX z 1997 roku.

Link to comment
Share on other sites

a w sprawie samochodu - polecam kontakt z forumowiczem PKocial - lub po prostu do Mapteka

 

Znalazłem kryptoreklamę. Chciałbym to zgłosić :mrgreen::twisted:

Dziekujemy, zgloszenie przyjeto. Po nagrode jak zwykle prosimy zglaszac sie w biurze moderatorow :wink: Prosze tez nie zapomniec o podpisaniu listy stalych wspolpracownikow za miesiac czerwiec i lipiec :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

bioo, tez mam imprezke import z japoni ,ale nie mam problemow takich jak Ty :roll:

rowniez mam stozek i przelotowy wydech, turbina jest wieksza w tych modelach w porownaniu do uk lub eu :smile: moze problem tkwi w czyms innym :?: :wink:

Link to comment
Share on other sites

rura miedzy przeplywomierzem a turbina jest sparciala. Baaardzo mozliwe ze ciagnela lewe powietrze. Ponizej zdjecie rury :grin:

 

1608071254wo6.th.jpg

 

Czy to moglo byc powodem slabego dolu? Gdzie moge cos takiego kupic?

Link to comment
Share on other sites

rura miedzy przeplywomierzem a turbina jest sparciala. Baaardzo mozliwe ze ciagnela lewe powietrze. Ponizej zdjecie rury :grin:

 

Obrazek

 

Czy to moglo byc powodem slabego dolu? Gdzie moge cos takiego kupic?

 

normalne, poszukaj Samco :)

Link to comment
Share on other sites

A nie masz może dokumentacji fotograficznej jak przebiegała przekładka w swoim samochodzie mogłoby się to przydać dla zainteresowanych bo tego co wiem wielu ludzi myśli o przywiezieniu czegoś z UK. Sam byłem już wiele razy o to pytany ale przekładka w mojej jeszcze nie ruszyła.

Mogłoby to pomóc uniknąć błędów, wymienić uwagi , może coś zrobić inaczej lepiej.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A nie masz może dokumentacji fotograficznej jak przebiegała przekładka w swoim samochodzie mogłoby się to przydać dla zainteresowanych bo tego co wiem wielu ludzi myśli o przywiezieniu czegoś z UK. Sam byłem już wiele razy o to pytany ale przekładka w mojej jeszcze nie ruszyła.

Mogłoby to pomóc uniknąć błędów, wymienić uwagi , może coś zrobić inaczej lepiej.

pozdrawiam

 

dokumentacji niestety nie mam, ale sposob (przynajmniej na starsze roczniki) jest prosty: kupujesz w niemczech impreze z podobnego roku lub starsza za 600 euro i bierzesz wszystkie potrzebne elementy. To co zostanie mozna sprzedac na allegro. Oczywiscie nikt nie mowi ze bedzie latwo :cool:

 

jesli ktos potrzebuje to znalazlem rowniez w necie manuale:

http://dev.hopai.org/subaru/servicemanuals/archive/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...