Skocz do zawartości

Specyfikacja japonska subaru STI - nie idzie z dolu


bioo

Zdjęcia w podpisach  

49 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, sciagnalem sobie z anglii Subaru STI w specyfikacji japonskiej :evil: 98r. (280KM). Swietny samochod, powyzej 4-4,5tys jedzie jak sportowy motocykl, ale nie ma dolu. Czy tak musi byc? Szczerze powiedziawszy wolalbym zeby z nizszych obrotow sie zbieral.

Moze powoduje to zmieniony filtr na stozek, zalozylem go przy okazji przekladki kierownicy, dolot pusilem blotnikiem, skrzynka jest ladnie odizolowana... ale na tym forum wyczytalem ze to nie jest do konca dobry pomysl...

 

Auto jest troche modyfikowane - sprezyny, wydech przelotowy wiec moze jest tez elektronika modyfikowana. Jak to sprawdzic? Mial ktos z was do czynienia z takim autem? Oznaczenie modelowe to GC8D48D a silnik to EJ20K DW6HE :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam na forum :)

tutaj zapraszam do przywitania sie :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962

tutaj do wrzucenia fotek: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101522

 

a w sprawie samochodu - polecam kontakt z forumowiczem PKocial - lub po prostu do Mapteka. Rozmawialem wlasnie w tej sprawie - temat maja podobniez ogarniety i sa w stanie Ci pomoc :)

pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to rocznik 98, to zapewne sti ver. 4. Nie jestem pewien, ale turbo to chyba ihi vf23, bardziej ociężałe od serii, ale nie aż tak bardziej, żeby ciągnęło dopiero od 4-4,5 tysiąca.

Przede wszystkim sprawdziłbym szczelność układu dolotowego oraz wydechowego przed turbo, sprawność samego turbo (szczelność wastegate). Modyfikacje elektroniki raczej mają na celu poprawę wkręcania z dołu, więc tutaj nie szukałbym źródła problemu.

Generalnie to chyba nie unikniesz wizyty w znającym się na tych autach serwisie.

 

PS: nie-ASO robi MY98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JDM to rzeczywiście wyjątkowe okazy:) warto o nie szczególnie dbać

szczelność to podstawa dolot jak i układ wydechowy kolektor, upipe

druga sprawa to stan turbiny ( co oczywiste) , siłownika turbo i sterowania nim jak i przepływka i tryby awaryjne ...

zapłon nie jest absolutnie pod 98 tankować 100, podać nr ecu ,serie końcowe MY98 już można przestrajać na 98

skontaktować sie z Jackiem podac mu nr ECU to się okaże czy będzie mógł jakoś pomóc

 

jak wyglada przepływka?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gc8d to nie jest w ogole my97?

Ja tam specem wielkim nie jestem jeszcze od Subaru ale podejrzewam, ze raczej ecutek w tym samochodzie nie wchodzi w rachube.

Problem o tyle znikomy, ze w Polsce zdaje sie mozna nadal kupic na Shellu V-Power 99+?

A jesli ma jezdzic jednak na 98 to moze warto skorzystac z popularnego na Wyspach rozwiazania Apexi PowerFC i remap na tym sprzecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gc8d to nie jest w ogole my97?

Ja tam specem wielkim nie jestem jeszcze od Subaru ale podejrzewam, ze raczej ecutek w tym samochodzie nie wchodzi w rachube.

Problem o tyle znikomy, ze w Polsce zdaje sie mozna nadal kupic na Shellu V-Power 99+?

A jesli ma jezdzic jednak na 98 to moze warto skorzystac z popularnego na Wyspach rozwiazania Apexi PowerFC i remap na tym sprzecie.

 

Ecutek nie wchodzi w rachube ale np scoobyecu juz tak, mozna tez zrobic tzw live map

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to rocznik 98, to zapewne sti ver. 4. Nie jestem pewien, ale turbo to chyba ihi vf23, bardziej ociężałe od serii, ale nie aż tak bardziej, żeby ciągnęło dopiero od 4-4,5 tysiąca.

Przede wszystkim sprawdziłbym szczelność układu dolotowego oraz wydechowego przed turbo, sprawność samego turbo (szczelność wastegate). Modyfikacje elektroniki raczej mają na celu poprawę wkręcania z dołu, więc tutaj nie szukałbym źródła problemu.

Generalnie to chyba nie unikniesz wizyty w znającym się na tych autach serwisie.

 

PS: nie-ASO robi MY98?

 

Moze rzeczywiscie problem tkwi w modyfikacjach dolotu i wydechu. Ogolnie stan autka jest idealny, anglik dbal o nie lepiej niz o swoja zone :smile: Auto przywiozlem bez srodkowej czesci wydechu (ktos go ukradl) zostal tylko tylny tlumik firmy Tornado. Dorobilismy do tego grubą gladka rure (chyba nawet ponad 3,5 cala) a wiem ze w niektorych samochodach jesli wydech nie jest dobrze wyprofilowany to spaliny sie cofaja i auto ma mniej mocy. Moze wydech wpolnie ze stozkiem daja taki efekt? Co do turbiny to rzeczywiscie podobno jest wieksza. Jezdze na shellu 99+ wiec to nie problem paliwa.

 

Chyba nie ominie mnie wizyta u specjalisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bioo, widziałem Twoją Subarkę w warsztacie na Herbach (BMW GARAGE), muszę cię zmartwić ale nie jest to STi tylko WRX my97. Co nie zmienia faktu że wypas sprzęcik. Ja mam WRX my96 260KM w serii.

Zmienioną mam sprężarkę na TD04 i ciągnie z dołu jak diesel. Mam przelot 2,5' i wyprostowany dolot.

U ciebie siedzi prawdopodobnie oryginalna TD05 i dlatego tak słabo z dołu idzie.

Na ten filtr zrób sobie nadmuch zimnego powietrza ale lepiej zmień na puszkę bo pod maską w SI jest straszny upał i przegrody raczej nic nie dają. Swoją drogą filtr wyglądał na kiepski.

Angole robią nawiewy z maski, są nawet specjalne wlociki ale nie wiem czy to lepsze od porządnego nawiewu ze zderzaka.

Powinieneś zrąbać lakiernika że nie chciało mu się listew zdjąć do malowania.

 

Napraw intercooler i dorób natrysk wody, bo przy tych upałach masz 30KM mniej niż w serii, wiem coś o tym.

 

Pozdrawiam

Granatowy WRX my96

 

PS: Opis kodu budy http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html

Wynika z niego to co napisałem wrx my97

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bioo, widziałem Twoją Subarkę w warsztacie na Herbach (BMW GARAGE), muszę cię zmartwić ale nie jest to STi tylko WRX my97. Co nie zmienia faktu że wypas sprzęcik. Ja mam WRX my96 260KM w serii.

Zmienioną mam sprężarkę na TD04 i ciągnie z dołu jak diesel. Mam przelot 2,5' i wyprostowany dolot.

U ciebie siedzi prawdopodobnie oryginalna TD05 i dlatego tak słabo z dołu idzie.

 

PS: Opis kodu budy http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html

Wynika z niego to co napisałem wrx my97

 

Moze rzeczywiscie jest to WRX o mocy 280KM, w takim razie jaka jest roznica miedzy WRX a STI w japonskiej specyfikacji?

 

http://www.catherineandken.co.uk/sti/engine.html

tu jest tabelka, ten sam silnik EJ20K wystepuje w STI i WRX. To samo ze skrzynia

wiec jak go zwal, tak go zwal :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko mówiąc:

 

Inne bebechy w silniku (tłoki wałki wtryski), inny intercooler prawdopodobnie inna turbina. Nie wiem jak z hamulcami i szperami ale chyba są mocniejsze w STi, przynajmniej szpery. Blok półzamknięty w STi.

 

Ale i tak fajniutki wózek życzę radości z jazdy.

Jeśli nie masz alergii to zakładaj LPG, bardzo dobrze chodzi. Polecam JAKO. Nie potrzeba zmieniać mapy zapłonu, gaz powinien mieć 100 oktan.

Z ciekawości ile dałeś za nią w Anglii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat z nasioc.com: "GC8D48D is the standard WRX (ie: non-STi) sedan body style code for the 1997 model year. It will not *technically* be a version anything because it is not an STi engine, but it is of the same year as the Version 3. It will be 276 HP"

 

czyli masz WRX z 1997 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w sprawie samochodu - polecam kontakt z forumowiczem PKocial - lub po prostu do Mapteka

 

Znalazłem kryptoreklamę. Chciałbym to zgłosić :mrgreen::twisted:

Dziekujemy, zgloszenie przyjeto. Po nagrode jak zwykle prosimy zglaszac sie w biurze moderatorow :wink: Prosze tez nie zapomniec o podpisaniu listy stalych wspolpracownikow za miesiac czerwiec i lipiec :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz może dokumentacji fotograficznej jak przebiegała przekładka w swoim samochodzie mogłoby się to przydać dla zainteresowanych bo tego co wiem wielu ludzi myśli o przywiezieniu czegoś z UK. Sam byłem już wiele razy o to pytany ale przekładka w mojej jeszcze nie ruszyła.

Mogłoby to pomóc uniknąć błędów, wymienić uwagi , może coś zrobić inaczej lepiej.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz może dokumentacji fotograficznej jak przebiegała przekładka w swoim samochodzie mogłoby się to przydać dla zainteresowanych bo tego co wiem wielu ludzi myśli o przywiezieniu czegoś z UK. Sam byłem już wiele razy o to pytany ale przekładka w mojej jeszcze nie ruszyła.

Mogłoby to pomóc uniknąć błędów, wymienić uwagi , może coś zrobić inaczej lepiej.

pozdrawiam

 

dokumentacji niestety nie mam, ale sposob (przynajmniej na starsze roczniki) jest prosty: kupujesz w niemczech impreze z podobnego roku lub starsza za 600 euro i bierzesz wszystkie potrzebne elementy. To co zostanie mozna sprzedac na allegro. Oczywiscie nikt nie mowi ze bedzie latwo :cool:

 

jesli ktos potrzebuje to znalazlem rowniez w necie manuale:

http://dev.hopai.org/subaru/servicemanuals/archive/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...