bioo Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Witam wszystkich, sciagnalem sobie z anglii Subaru STI w specyfikacji japonskiej 98r. (280KM). Swietny samochod, powyzej 4-4,5tys jedzie jak sportowy motocykl, ale nie ma dolu. Czy tak musi byc? Szczerze powiedziawszy wolalbym zeby z nizszych obrotow sie zbieral. Moze powoduje to zmieniony filtr na stozek, zalozylem go przy okazji przekladki kierownicy, dolot pusilem blotnikiem, skrzynka jest ladnie odizolowana... ale na tym forum wyczytalem ze to nie jest do konca dobry pomysl... Auto jest troche modyfikowane - sprezyny, wydech przelotowy wiec moze jest tez elektronika modyfikowana. Jak to sprawdzic? Mial ktos z was do czynienia z takim autem? Oznaczenie modelowe to GC8D48D a silnik to EJ20K DW6HE :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 bioo, na jakie paliwo masz zestrojone auto? To zupełnie normalne, że ciągnie od 4 tys obrotów. Taki jego charakter. Warto też zaglądnąć tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 witam na forum tutaj zapraszam do przywitania sie :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962 tutaj do wrzucenia fotek: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101522 a w sprawie samochodu - polecam kontakt z forumowiczem PKocial - lub po prostu do Mapteka. Rozmawialem wlasnie w tej sprawie - temat maja podobniez ogarniety i sa w stanie Ci pomoc pozdrawiam Szymon Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin@klubsubaru.pl Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Jeżeli to rocznik 98, to zapewne sti ver. 4. Nie jestem pewien, ale turbo to chyba ihi vf23, bardziej ociężałe od serii, ale nie aż tak bardziej, żeby ciągnęło dopiero od 4-4,5 tysiąca. Przede wszystkim sprawdziłbym szczelność układu dolotowego oraz wydechowego przed turbo, sprawność samego turbo (szczelność wastegate). Modyfikacje elektroniki raczej mają na celu poprawę wkręcania z dołu, więc tutaj nie szukałbym źródła problemu. Generalnie to chyba nie unikniesz wizyty w znającym się na tych autach serwisie. PS: nie-ASO robi MY98? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 chyba jednak nie robi MY98... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 JDM to rzeczywiście wyjątkowe okazy:) warto o nie szczególnie dbać szczelność to podstawa dolot jak i układ wydechowy kolektor, upipe druga sprawa to stan turbiny ( co oczywiste) , siłownika turbo i sterowania nim jak i przepływka i tryby awaryjne ... zapłon nie jest absolutnie pod 98 tankować 100, podać nr ecu ,serie końcowe MY98 już można przestrajać na 98 skontaktować sie z Jackiem podac mu nr ECU to się okaże czy będzie mógł jakoś pomóc jak wyglada przepływka? pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 A gc8d to nie jest w ogole my97? Ja tam specem wielkim nie jestem jeszcze od Subaru ale podejrzewam, ze raczej ecutek w tym samochodzie nie wchodzi w rachube. Problem o tyle znikomy, ze w Polsce zdaje sie mozna nadal kupic na Shellu V-Power 99+? A jesli ma jezdzic jednak na 98 to moze warto skorzystac z popularnego na Wyspach rozwiazania Apexi PowerFC i remap na tym sprzecie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 A gc8d to nie jest w ogole my97?Ja tam specem wielkim nie jestem jeszcze od Subaru ale podejrzewam, ze raczej ecutek w tym samochodzie nie wchodzi w rachube. Problem o tyle znikomy, ze w Polsce zdaje sie mozna nadal kupic na Shellu V-Power 99+? A jesli ma jezdzic jednak na 98 to moze warto skorzystac z popularnego na Wyspach rozwiazania Apexi PowerFC i remap na tym sprzecie. Ecutek nie wchodzi w rachube ale np scoobyecu juz tak, mozna tez zrobic tzw live map Link to comment Share on other sites More sharing options...
bioo Posted August 15, 2007 Author Share Posted August 15, 2007 Jeżeli to rocznik 98, to zapewne sti ver. 4. Nie jestem pewien, ale turbo to chyba ihi vf23, bardziej ociężałe od serii, ale nie aż tak bardziej, żeby ciągnęło dopiero od 4-4,5 tysiąca.Przede wszystkim sprawdziłbym szczelność układu dolotowego oraz wydechowego przed turbo, sprawność samego turbo (szczelność wastegate). Modyfikacje elektroniki raczej mają na celu poprawę wkręcania z dołu, więc tutaj nie szukałbym źródła problemu. Generalnie to chyba nie unikniesz wizyty w znającym się na tych autach serwisie. PS: nie-ASO robi MY98? Moze rzeczywiscie problem tkwi w modyfikacjach dolotu i wydechu. Ogolnie stan autka jest idealny, anglik dbal o nie lepiej niz o swoja zone :smile: Auto przywiozlem bez srodkowej czesci wydechu (ktos go ukradl) zostal tylko tylny tlumik firmy Tornado. Dorobilismy do tego grubą gladka rure (chyba nawet ponad 3,5 cala) a wiem ze w niektorych samochodach jesli wydech nie jest dobrze wyprofilowany to spaliny sie cofaja i auto ma mniej mocy. Moze wydech wpolnie ze stozkiem daja taki efekt? Co do turbiny to rzeczywiscie podobno jest wieksza. Jezdze na shellu 99+ wiec to nie problem paliwa. Chyba nie ominie mnie wizyta u specjalisty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loucyphre Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 a w sprawie samochodu - polecam kontakt z forumowiczem PKocial - lub po prostu do Mapteka Znalazłem kryptoreklamę. Chciałbym to zgłosić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 bioo masz pw. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter77 Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 Bioo, widziałem Twoją Subarkę w warsztacie na Herbach (BMW GARAGE), muszę cię zmartwić ale nie jest to STi tylko WRX my97. Co nie zmienia faktu że wypas sprzęcik. Ja mam WRX my96 260KM w serii. Zmienioną mam sprężarkę na TD04 i ciągnie z dołu jak diesel. Mam przelot 2,5' i wyprostowany dolot. U ciebie siedzi prawdopodobnie oryginalna TD05 i dlatego tak słabo z dołu idzie. Na ten filtr zrób sobie nadmuch zimnego powietrza ale lepiej zmień na puszkę bo pod maską w SI jest straszny upał i przegrody raczej nic nie dają. Swoją drogą filtr wyglądał na kiepski. Angole robią nawiewy z maski, są nawet specjalne wlociki ale nie wiem czy to lepsze od porządnego nawiewu ze zderzaka. Powinieneś zrąbać lakiernika że nie chciało mu się listew zdjąć do malowania. Napraw intercooler i dorób natrysk wody, bo przy tych upałach masz 30KM mniej niż w serii, wiem coś o tym. Pozdrawiam Granatowy WRX my96 PS: Opis kodu budy http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html Wynika z niego to co napisałem wrx my97 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bioo Posted August 15, 2007 Author Share Posted August 15, 2007 Bioo, widziałem Twoją Subarkę w warsztacie na Herbach (BMW GARAGE), muszę cię zmartwić ale nie jest to STi tylko WRX my97. Co nie zmienia faktu że wypas sprzęcik. Ja mam WRX my96 260KM w serii.Zmienioną mam sprężarkę na TD04 i ciągnie z dołu jak diesel. Mam przelot 2,5' i wyprostowany dolot. U ciebie siedzi prawdopodobnie oryginalna TD05 i dlatego tak słabo z dołu idzie. PS: Opis kodu budy http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html Wynika z niego to co napisałem wrx my97 Moze rzeczywiscie jest to WRX o mocy 280KM, w takim razie jaka jest roznica miedzy WRX a STI w japonskiej specyfikacji? http://www.catherineandken.co.uk/sti/engine.html tu jest tabelka, ten sam silnik EJ20K wystepuje w STI i WRX. To samo ze skrzynia wiec jak go zwal, tak go zwal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter77 Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 Krótko mówiąc: Inne bebechy w silniku (tłoki wałki wtryski), inny intercooler prawdopodobnie inna turbina. Nie wiem jak z hamulcami i szperami ale chyba są mocniejsze w STi, przynajmniej szpery. Blok półzamknięty w STi. Ale i tak fajniutki wózek życzę radości z jazdy. Jeśli nie masz alergii to zakładaj LPG, bardzo dobrze chodzi. Polecam JAKO. Nie potrzeba zmieniać mapy zapłonu, gaz powinien mieć 100 oktan. Z ciekawości ile dałeś za nią w Anglii? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 cytat z nasioc.com: "GC8D48D is the standard WRX (ie: non-STi) sedan body style code for the 1997 model year. It will not *technically* be a version anything because it is not an STi engine, but it is of the same year as the Version 3. It will be 276 HP" czyli masz WRX z 1997 roku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bioo Posted August 15, 2007 Author Share Posted August 15, 2007 tanio kupilem, super stan wiec niech bedzie WRX 280KM Gazu nie zaloze bo mam drugie auto do jazdy... Ale z dolu i tak nie idzie, musze sie temu cos zaradzic :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 a w sprawie samochodu - polecam kontakt z forumowiczem PKocial - lub po prostu do Mapteka Znalazłem kryptoreklamę. Chciałbym to zgłosić Dziekujemy, zgloszenie przyjeto. Po nagrode jak zwykle prosimy zglaszac sie w biurze moderatorow :wink: Prosze tez nie zapomniec o podpisaniu listy stalych wspolpracownikow za miesiac czerwiec i lipiec Link to comment Share on other sites More sharing options...
JD555 Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 bioo, tez mam imprezke import z japoni ,ale nie mam problemow takich jak Ty :roll: rowniez mam stozek i przelotowy wydech, turbina jest wieksza w tych modelach w porownaniu do uk lub eu :smile: moze problem tkwi w czyms innym :?: :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bioo Posted August 16, 2007 Author Share Posted August 16, 2007 rura miedzy przeplywomierzem a turbina jest sparciala. Baaardzo mozliwe ze ciagnela lewe powietrze. Ponizej zdjecie rury :grin: Czy to moglo byc powodem slabego dolu? Gdzie moge cos takiego kupic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 rura miedzy przeplywomierzem a turbina jest sparciala. Baaardzo mozliwe ze ciagnela lewe powietrze. Ponizej zdjecie rury :grin: Obrazek Czy to moglo byc powodem slabego dolu? Gdzie moge cos takiego kupic? normalne, poszukaj Samco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loucyphre Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Gdzie moge cos takiego kupic? http://www.nie-ASO.pl/katalog/index.php? ... cts_id=172 Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 http://www.nie-ASO.pl/kata...products_id=172 Może Carfit ma to w swojej ofercie :wink: Brakuje mi więcej pomysłów :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 A nie masz może dokumentacji fotograficznej jak przebiegała przekładka w swoim samochodzie mogłoby się to przydać dla zainteresowanych bo tego co wiem wielu ludzi myśli o przywiezieniu czegoś z UK. Sam byłem już wiele razy o to pytany ale przekładka w mojej jeszcze nie ruszyła. Mogłoby to pomóc uniknąć błędów, wymienić uwagi , może coś zrobić inaczej lepiej. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
bioo Posted August 17, 2007 Author Share Posted August 17, 2007 A nie masz może dokumentacji fotograficznej jak przebiegała przekładka w swoim samochodzie mogłoby się to przydać dla zainteresowanych bo tego co wiem wielu ludzi myśli o przywiezieniu czegoś z UK. Sam byłem już wiele razy o to pytany ale przekładka w mojej jeszcze nie ruszyła. Mogłoby to pomóc uniknąć błędów, wymienić uwagi , może coś zrobić inaczej lepiej. pozdrawiam dokumentacji niestety nie mam, ale sposob (przynajmniej na starsze roczniki) jest prosty: kupujesz w niemczech impreze z podobnego roku lub starsza za 600 euro i bierzesz wszystkie potrzebne elementy. To co zostanie mozna sprzedac na allegro. Oczywiscie nikt nie mowi ze bedzie latwo :cool: jesli ktos potrzebuje to znalazlem rowniez w necie manuale: http://dev.hopai.org/subaru/servicemanuals/archive/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 przekładnia też z wolnossącej? :-/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now