Jump to content

Outback H6 uciazliwy silnik


Guest H6_krakow
 Share

Recommended Posts

Guest H6_krakow

Witam wszystkich Forumowiczow.

Rozpoczynam wlasnie moja przygode z Subaru oraz z niniejszym Forum, jestem uzytkownikiem tekiego autka od kilku miesiecy i calkiem szczerze zadowolnym posiadaczem. Mam jednak maly klopot i jesli Ktos bedzie mi mogl cos doradzic pozostane wdzieczny.

 

Objawy: na wolnych obrotach i czasem w takcie jazdy (zwlaszcza rozpedzania) silnik "przerywa", jest to uciazliwe, a czasem nawet denerwujace podczas postoju na swiatlach lub w korkach. Objawy pokazuja sie wylacznie podczas opadow atmosferycznych oraz kilka dni po nich. Jesli jest sucho wszystko jest ok ale idzie jesien i czesciej bedzie mokro, a nie wspomne juz o zimie.

 

Wstepna diagnoza: wymienialem ostatnio swiece zaplonowe (110tys przebiegu) i mechanik zauwazyl, ze tylne dwie cewki (blizej kabiny pasazerskiej) maja popekane obudowy. Prawdopodobnie to one beda przyczyna usterki powodujac zanik napiecia na swiece w wilgotnym srodowisku, ale czy bedzie to jedyna ewentualnosc?

Rozsadnym rozwiazaniem wydaja sie byc odwiedziny w ASO celem diagnozy komputerowej, ale czy ona pokaze dokladnie usterke? Czy komputer wskaze, ktora faktycznie cewka lub inny elelment powoduje przerwe w zaplonie?

A moze sa bardziej przyjazne dla kieszeni serwisy posiadajace taki komputer?

 

Poczatkowo myslem, ze jest to wina kiepskiego paliwa jakie nalaem lecz ta ewentualnosc zostala juz zazegnana. Jest jeszcze taka opcja, ze moje przypuszczenia moga byc dalekie od przyczyny tej usterki.

Jesli mozecie posluzyc mi rada z gory bardzo dziekuje.

Pozdrawiam Wszystkich,

Michal.

Link to comment
Share on other sites

mechanik zauwazyl, ze tylne dwie cewki (blizej kabiny pasazerskiej) maja popekane obudowy. Prawdopodobnie to one beda przyczyna usterki powodujac zanik napiecia na swiece w wilgotnym srodowisku, ale czy bedzie to jedyna ewentualnosc?

 

Bardzo przydatnym "urządzeniem" do diagnozowania takich problemow jest "opryskiwacz, spryskiwacz czy jakkolwiek" ogrodowy. Uruchamiasz silnik i walisz wodą na w/w elementy, jezeli zacznie przerywac lub pod maska zacznie sie robic jasno = masz rozwiazanie.

Nie jest to moze SelectMonitor z ASO, ale dziala calkiem niezle.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...