Skocz do zawartości

Forester MY'08


pin

Rekomendowane odpowiedzi

Zagazować jest sens silnik wolnossący 2.5. Silnik traci trochę na mocy, ale da się jeździć.

 

Widziałeś jakiś wykres z hamowni jak silnik traci moc na LPG? :twisted:

 

Mój miał mniej 4 KM a moment mniejszy o 7 Nm.

A jest dobrze wyregulowany i nie jest ustawiony oszczędnie.

Zapraszam na jazdę próbną i zgadywankę czy auto jedzie na gazie czy na benzynie. :mrgreen:

Większe straty mocy są odczuwalne po włączeniu klimy. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja wiem czy duzo (2.5 turbo) - na trasie jadac kolo 200 (pokaz w PL gdzie da rade tyle jechac nonstop) pali ponizej 10l w miescie przy dynamicznej jezdzie (ile razy zdarzysz go upalic w miescie??) - ponizej 13l

Spalanie po mieście jest realne, ale przy silniku 2.0 N/A. Na trasie przy 200 km/h to chyba Ci się literówka wkradła :mrgreen:

 

Mialem na mysli ze chwilami jedziesz 200 bo jakos nie znalazlem trasy w PL (tam gdzie ja jezdze) gdzie dluzej niz chwile utrzymasz ta predkosc ( i jechac musisz wtedy max 120-160) wtedy spalanie 10l

 

20l to chyba na torze :grin: (albo jakis magiczny styl jazdy)

 

A co do LPG - przeciez juz za granica nawet gazuja turbo od nowosci i dziala !!! Zgadzam sie z hogi w takiej zgadywance jak nie zobaczysz wlewu go gazu nie poznasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś jakiś wykres z hamowni jak silnik traci moc na LPG?

To co napisalem to sa odczucia w jezdzie Legacy 2.2 i OBK 2.5. Na LPG odczuwa sie troche mniejsza moc aut w porownaniu z benzyna- subiektywnie, na hamowni nie sprawdzalem.

 

Ale to ciekawe co piszesz o LPG w GT...

Przemysle temat i popytam sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jakos nie znalazlem trasy w PL (tam gdzie ja jezdze) gdzie dluzej niz chwile utrzymasz ta predkosc ( i jechac musisz wtedy max 120-160) wtedy spalanie 10l

A2, A4 -na przyklad.

 

Ale o czym Ty w ogole piszesz? Foresterze 2.5XT, czy o wolnossacej Imprezie?

 

A co do LPG - przeciez juz za granica nawet gazuja turbo od nowosci i dziala !!!

Jakies konkrety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja z dieslem wygląda .... dobrze :wink:

W Legacy i Outbacku od marca/kwietnia 08, w Foresterze od jesieni.

Dopiero teraz zaskoczyłem... czyli Forester diesel będzie juz tylko w nowej budzie... Patrząc na design modeli 08 (Outback, Tribeca, Impreza), to chyba nie jest dobra wiadomość, choć wyjątki się zdarzają i jakimś cudem może się okazać, że Foryś 09MY będzie się nam podobał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest matowy lakier czy tylko tak wyszło na zdjęciu?
to jest matowy lakier:)

 

raczej stawiam na nowy lakier w ofercie Forestera MY08 - grafitowy 61K :smile:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

Jechałeś kiedyś Foresterem 2.5XT przez jakiś czas z prędkością 200km/h?

Spalił poniżej 10?

:lol:

 

Jeżeli samochód przy prędkości 200 km/godz pali poniżej 10l/100 km to znak, że trzeba koniecznie odwiedzić serwis aby dokonać naprawy szybkościomierza. :mrgreen:

 

powyższe dotyczy nota bene także dieseli z bezpośrednim wtryskiem paliwa itp.itd.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powyższe dotyczy nota bene także dieseli z bezpośrednim wtryskiem paliwa itp.itd.

 

Tak jest. Przy cięższej nodze te "ekonomiczne diesle" przestają być aż takie ekonomiczne i prawie zrównują się spalaniem z benzyniakami. One swoją miażdżącą przewagę wykazują jedynie przy oszczędnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy cięższej nodze te "ekonomiczne diesle" przestają być aż takie ekonomiczne i prawie zrównują się spalaniem z benzyniakami. One swoją miażdżącą przewagę wykazują jedynie przy oszczędnej jeździe.
Pozwolę sobie mieć odwrotne zdanie. Zgodzę się jedynie, że każdy silnik pali tym więcej im bardziej dynamiczniej i szybciej sie jedzie.

Jednak jeśli chodzi o miażdżącą przewagę to uważam, że:

- jeśli przyspiszamy powoli, szybko zmieniamy biegi na wyższe, nie rozwijamy dużych prędkości, auto nie jest mocno obciążone (np. przyczepą), itd... to jesteśmy w stanie z silnikiem benzynowym spalić bardzo niewiele, czasem niewiele więcej niż spaliłby w analogicznych warunkach diesel.

- za to przy dużych prędkościach, bardzo dynamicznej jeździe, dużym obciążeniu, jeździe po górach, kiepskiej areodynamice pojazdu itd... zwiększa się różnica w spalaniu między benzyniakami i dieslami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Forestera xt 2006 rok,spalanie w mieście min 15l - spokojna kobieta ,17 chłop bez szaleństw,trasa duzy ruch ,wyprzedzanie 17-18 l ,spokona jazda do 140 13-14 sredni trasa miasto 15-16 na zbiorniku do rezerwy ok.280-300km

OK, czyli wszystko w normie.

W Foresterze 2.0XT wychodziło mi 1-2 litry mniej.

Rekord min: 8,8 l/100km - jazda na trasie w sznurze TIRów 80-90km/h, sporadyczne wyprzedzania.

Rekord max: 20,5 l/100km - jazda po autostradzie, wprawdzie nie z nogą na podłodze, ale w jej pobliżu... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leonID, ja taki model widziałem , dotykałem:) czarny kolor tego sporta mozesz miec matowy:) w serii 2.5X Sports:) niestety kosztuje 28 tys$:)

Zdaje się, że amerykańska wersja Sports, zarówno 2.5X jak i z 2.5XT, w odróżnieniu od wersji Limited, nie są oferowane w kolorze czarnym. Ten kolor na zdjęciach na początku wątku to jest Dark Gray Metallic.

Nie znam się na lakierach samochodowych. Co to znaczy, że jest on matowy? To jakiś specjalny gatunek lakieru bezbarwnego, który nie daje połysku? Czy w ogóle metalik bez warstwy bezbarwnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leonID, ja taki model widziałem , dotykałem:) czarny kolor tego sporta mozesz miec matowy:) w serii 2.5X Sports:) niestety kosztuje 28 tys$:)

 

Różowy też możesz mieć jak zapłacisz. Co nie zmienia faktu, że ten na zdjęciu matowy nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Forestera xt 2006 rok,spalanie w mieście min 15l - spokojna kobieta ,17 chłop bez szaleństw,trasa duzy ruch ,wyprzedzanie 17-18 l ,spokona jazda do 140 13-14 sredni trasa miasto 15-16 na zbiorniku do rezerwy ok.280-300km

Foreś, ja dopiero pierwszy tysiąc km kończę na 2,5XT, ale spalanie mnie zaskoczyło. Fakt, że docieram ostrożnie, starając się przy wyprzedzaniu nie kręcić powyżej 5000 obr, a w normalnej jeździe mieścić się poniżej 4000, ale Kraków - Warszawa (gierkówką) spaliłem 11,64, a Warszawa - Hel 12,33. Mam wrażenie, że w Foresterze znacznie większy wir w baku powoduje jazda z prędkością >140 km/h niż dynamiczne wyprzedzanie na zatłoczonej drodze w zakresie 80-140.

 

mnie tam nowy OBK z tymi przetłoczeniami na masce się podoba :) Impreza jest obleśna, ale w sumie nigdy mnie to auto nie interesowało bliżej :mrgreen:

Aflinta, grill w starym OBK był fajniejszy, poprzednia B9 tez miała swój urok, podobnie jak obecny Forester... Nowa B9 jest już mało charakterystyczna, Impreza również równa wyglądem do mas... Do dzisiaj zakup Subaru musiał być bardzo dojrzałą decyzją (mnie za Forestera znajomi po głowie pukają...), za rok dla wielu może to być mentalnie znacznie łatwiejsze, czyli globalnie firma urośnie, a szef marketingu zgarnie swoją premię za sukces nowego design'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leonID, ja taki model widziałem , dotykałem:) czarny kolor tego sporta mozesz miec matowy:) w serii 2.5X Sports:) niestety kosztuje 28 tys$:)

 

Różowy też możesz mieć jak zapłacisz. Co nie zmienia faktu, że ten na zdjęciu matowy nie jest.

 

A ja to bym chcial zeby taki lakier byl w wersji EU....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to bym chcial zeby taki lakier byl w wersji EU....

Ja tez bym chciał. Można by zrobić na tej bazie fajnego "Forestera Sti".

Ale Dyrekcja odpowiedziała, że nie będzie tego koloru... :sad:

Może by tak sprowadzić z USA?

Ale cóż, ja wezmę następne auto w leasing na firmę więc z autem importowanym z USA byłby problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powyższe dotyczy nota bene także dieseli z bezpośrednim wtryskiem paliwa itp.itd.

 

Tak jest. Przy cięższej nodze te "ekonomiczne diesle" przestają być aż takie ekonomiczne i prawie zrównują się spalaniem z benzyniakami. One swoją miażdżącą przewagę wykazują jedynie przy oszczędnej jeździe.

PRAWIE robi różnicę... :mrgreen: Mam szybkiego diesla i miewam nim bardzo ciężką nogę. Bez względu na dynamikę jazdy, przy analogicznej jeździe benzyniakiem i moim tdi-kiem jest różnica w zużyciu paliwa około 20% na korzyść diesla. Oczywiście porównanie dotyczy samochodów o podobnej masie i mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez względu na dynamikę jazdy, przy analogicznej jeździe benzyniakiem i moim tdi-kiem jest różnica w zużyciu paliwa około 20% na korzyść diesla

 

A no właśnie. 20% to nie jest taka kolosalna różnica, ani żadne halo. Natomiast niektórzy wciąż porównują "6 litrów ropy na 100 km" (w trasie) do "20 litrów beznyny" (ostra jazda STI po mieście), zapominając o różnicy w sposobie jazdy. I właśnie o to mi chodziło w tamtym poście 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez względu na dynamikę jazdy, przy analogicznej jeździe benzyniakiem i moim tdi-kiem jest różnica w zużyciu paliwa około 20% na korzyść diesla

 

A no właśnie. 20% to nie jest taka kolosalna różnica, ani żadne halo. Natomiast niektórzy wciąż porównują "6 litrów ropy na 100 km" (w trasie) do "20 litrów beznyny" (ostra jazda STI po mieście), zapominając o różnicy w sposobie jazdy. I właśnie o to mi chodziło w tamtym poście 8).

 

Tu przypomniał mi się, stary , jak swiat "kawał abstrakcyjny": Czym się różni krokodyl? Tym, że jest dłuższy, niż zieleńszy. Tak samo są abstrakcyjne porównania oszczędnej jazdy dieslem do sportowej jazdy turbobenzyniakiem. Ja, jeśli mam "wenę" oszczędzania, potrafię swoim dieslem zmiecić się w 4 l/100 km, a jak mam "radosny nastrój", to imprezka skopci ponad 30 l/100 km...Czyli.... Benzyniaki palą 10xtyle, co dyzle... hi,hiiiii :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...