Hogi Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Zagazować jest sens silnik wolnossący 2.5. Silnik traci trochę na mocy, ale da się jeździć. Widziałeś jakiś wykres z hamowni jak silnik traci moc na LPG? Mój miał mniej 4 KM a moment mniejszy o 7 Nm. A jest dobrze wyregulowany i nie jest ustawiony oszczędnie. Zapraszam na jazdę próbną i zgadywankę czy auto jedzie na gazie czy na benzynie. Większe straty mocy są odczuwalne po włączeniu klimy. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Ja wiem czy duzo (2.5 turbo) - na trasie jadac kolo 200 (pokaz w PL gdzie da rade tyle jechac nonstop) pali ponizej 10l w miescie przy dynamicznej jezdzie (ile razy zdarzysz go upalic w miescie??) - ponizej 13l Spalanie po mieście jest realne, ale przy silniku 2.0 N/A. Na trasie przy 200 km/h to chyba Ci się literówka wkradła Mialem na mysli ze chwilami jedziesz 200 bo jakos nie znalazlem trasy w PL (tam gdzie ja jezdze) gdzie dluzej niz chwile utrzymasz ta predkosc ( i jechac musisz wtedy max 120-160) wtedy spalanie 10l 20l to chyba na torze :grin: (albo jakis magiczny styl jazdy) A co do LPG - przeciez juz za granica nawet gazuja turbo od nowosci i dziala !!! Zgadzam sie z hogi w takiej zgadywance jak nie zobaczysz wlewu go gazu nie poznasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Widziałeś jakiś wykres z hamowni jak silnik traci moc na LPG? To co napisalem to sa odczucia w jezdzie Legacy 2.2 i OBK 2.5. Na LPG odczuwa sie troche mniejsza moc aut w porownaniu z benzyna- subiektywnie, na hamowni nie sprawdzalem. Ale to ciekawe co piszesz o LPG w GT... Przemysle temat i popytam sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 bo jakos nie znalazlem trasy w PL (tam gdzie ja jezdze) gdzie dluzej niz chwile utrzymasz ta predkosc ( i jechac musisz wtedy max 120-160) wtedy spalanie 10lA2, A4 -na przyklad. Ale o czym Ty w ogole piszesz? Foresterze 2.5XT, czy o wolnossacej Imprezie? A co do LPG - przeciez juz za granica nawet gazuja turbo od nowosci i dziala !!! Jakies konkrety? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bluetooth Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Sytuacja z dieslem wygląda .... dobrze :wink:W Legacy i Outbacku od marca/kwietnia 08, w Foresterze od jesieni. Dopiero teraz zaskoczyłem... czyli Forester diesel będzie juz tylko w nowej budzie... Patrząc na design modeli 08 (Outback, Tribeca, Impreza), to chyba nie jest dobra wiadomość, choć wyjątki się zdarzają i jakimś cudem może się okazać, że Foryś 09MY będzie się nam podobał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stanlej Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 To jest matowy lakier czy tylko tak wyszło na zdjęciu? to jest matowy lakier:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 To jest matowy lakier czy tylko tak wyszło na zdjęciu? to jest matowy lakier:) raczej stawiam na nowy lakier w ofercie Forestera MY08 - grafitowy 61K :smile: Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Jechałeś kiedyś Foresterem 2.5XT przez jakiś czas z prędkością 200km/h? Spalił poniżej 10? Jeżeli samochód przy prędkości 200 km/godz pali poniżej 10l/100 km to znak, że trzeba koniecznie odwiedzić serwis aby dokonać naprawy szybkościomierza. powyższe dotyczy nota bene także dieseli z bezpośrednim wtryskiem paliwa itp.itd. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 powyższe dotyczy nota bene także dieseli z bezpośrednim wtryskiem paliwa itp.itd. Tak jest. Przy cięższej nodze te "ekonomiczne diesle" przestają być aż takie ekonomiczne i prawie zrównują się spalaniem z benzyniakami. One swoją miażdżącą przewagę wykazują jedynie przy oszczędnej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Przy cięższej nodze te "ekonomiczne diesle" przestają być aż takie ekonomiczne i prawie zrównują się spalaniem z benzyniakami. One swoją miażdżącą przewagę wykazują jedynie przy oszczędnej jeździe.Pozwolę sobie mieć odwrotne zdanie. Zgodzę się jedynie, że każdy silnik pali tym więcej im bardziej dynamiczniej i szybciej sie jedzie. Jednak jeśli chodzi o miażdżącą przewagę to uważam, że: - jeśli przyspiszamy powoli, szybko zmieniamy biegi na wyższe, nie rozwijamy dużych prędkości, auto nie jest mocno obciążone (np. przyczepą), itd... to jesteśmy w stanie z silnikiem benzynowym spalić bardzo niewiele, czasem niewiele więcej niż spaliłby w analogicznych warunkach diesel. - za to przy dużych prędkościach, bardzo dynamicznej jeździe, dużym obciążeniu, jeździe po górach, kiepskiej areodynamice pojazdu itd... zwiększa się różnica w spalaniu między benzyniakami i dieslami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Bluetooth, mnie tam nowy OBK z tymi przetłoczeniami na masce się podoba Impreza jest obleśna, ale w sumie nigdy mnie to auto nie interesowało bliżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOREŚ Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 mam Forestera xt 2006 rok,spalanie w mieście min 15l - spokojna kobieta ,17 chłop bez szaleństw,trasa duzy ruch ,wyprzedzanie 17-18 l ,spokona jazda do 140 13-14 sredni trasa miasto 15-16 na zbiorniku do rezerwy ok.280-300km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 mam Forestera xt 2006 rok,spalanie w mieście min 15l - spokojna kobieta ,17 chłop bez szaleństw,trasa duzy ruch ,wyprzedzanie 17-18 l ,spokona jazda do 140 13-14 sredni trasa miasto 15-16 na zbiorniku do rezerwy ok.280-300km OK, czyli wszystko w normie. W Foresterze 2.0XT wychodziło mi 1-2 litry mniej. Rekord min: 8,8 l/100km - jazda na trasie w sznurze TIRów 80-90km/h, sporadyczne wyprzedzania. Rekord max: 20,5 l/100km - jazda po autostradzie, wprawdzie nie z nogą na podłodze, ale w jej pobliżu... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 To jest matowy lakier czy tylko tak wyszło na zdjęciu? to jest matowy lakier:) Nie jest matowy. Obejrzyj pozostałe fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stanlej Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 leonID, ja taki model widziałem , dotykałem:) czarny kolor tego sporta mozesz miec matowy:) w serii 2.5X Sports:) niestety kosztuje 28 tys$ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 leonID, ja taki model widziałem , dotykałem:) czarny kolor tego sporta mozesz miec matowy:) w serii 2.5X Sports:) niestety kosztuje 28 tys$ Zdaje się, że amerykańska wersja Sports, zarówno 2.5X jak i z 2.5XT, w odróżnieniu od wersji Limited, nie są oferowane w kolorze czarnym. Ten kolor na zdjęciach na początku wątku to jest Dark Gray Metallic. Nie znam się na lakierach samochodowych. Co to znaczy, że jest on matowy? To jakiś specjalny gatunek lakieru bezbarwnego, który nie daje połysku? Czy w ogóle metalik bez warstwy bezbarwnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 leonID, ja taki model widziałem , dotykałem:) czarny kolor tego sporta mozesz miec matowy w serii 2.5X Sports:) niestety kosztuje 28 tys$ Różowy też możesz mieć jak zapłacisz. Co nie zmienia faktu, że ten na zdjęciu matowy nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bluetooth Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 mam Forestera xt 2006 rok,spalanie w mieście min 15l - spokojna kobieta ,17 chłop bez szaleństw,trasa duzy ruch ,wyprzedzanie 17-18 l ,spokona jazda do 140 13-14 sredni trasa miasto 15-16 na zbiorniku do rezerwy ok.280-300km Foreś, ja dopiero pierwszy tysiąc km kończę na 2,5XT, ale spalanie mnie zaskoczyło. Fakt, że docieram ostrożnie, starając się przy wyprzedzaniu nie kręcić powyżej 5000 obr, a w normalnej jeździe mieścić się poniżej 4000, ale Kraków - Warszawa (gierkówką) spaliłem 11,64, a Warszawa - Hel 12,33. Mam wrażenie, że w Foresterze znacznie większy wir w baku powoduje jazda z prędkością >140 km/h niż dynamiczne wyprzedzanie na zatłoczonej drodze w zakresie 80-140. mnie tam nowy OBK z tymi przetłoczeniami na masce się podoba Impreza jest obleśna, ale w sumie nigdy mnie to auto nie interesowało bliżej Aflinta, grill w starym OBK był fajniejszy, poprzednia B9 tez miała swój urok, podobnie jak obecny Forester... Nowa B9 jest już mało charakterystyczna, Impreza również równa wyglądem do mas... Do dzisiaj zakup Subaru musiał być bardzo dojrzałą decyzją (mnie za Forestera znajomi po głowie pukają...), za rok dla wielu może to być mentalnie znacznie łatwiejsze, czyli globalnie firma urośnie, a szef marketingu zgarnie swoją premię za sukces nowego design'u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 leonID, ja taki model widziałem , dotykałem:) czarny kolor tego sporta mozesz miec matowy w serii 2.5X Sports:) niestety kosztuje 28 tys$ Różowy też możesz mieć jak zapłacisz. Co nie zmienia faktu, że ten na zdjęciu matowy nie jest. A ja to bym chcial zeby taki lakier byl w wersji EU.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 A ja to bym chcial zeby taki lakier byl w wersji EU.... Ja tez bym chciał. Można by zrobić na tej bazie fajnego "Forestera Sti". Ale Dyrekcja odpowiedziała, że nie będzie tego koloru... :sad: Może by tak sprowadzić z USA? Ale cóż, ja wezmę następne auto w leasing na firmę więc z autem importowanym z USA byłby problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Ale Dyrekcja odpowiedziała, że nie będzie tego koloru... :sad: Hmmm jakos nie widzialem tego watku - mozesz przytoczyc jak pamietasz puente tej wypowiedzi ?? A podobno nasz Klient nasz Pan Btw: genialnie Forek w tych kolorach wyglada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Na moje pytania czy będzie oferowany odpowiednik amerykańskiej wersji Sports oraz kolor WR Blue Mica odpowiedź brzmiała: W Foresterze 08 w EU nie są przewidywane tego typu zmiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rallymen Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 powyższe dotyczy nota bene także dieseli z bezpośrednim wtryskiem paliwa itp.itd. Tak jest. Przy cięższej nodze te "ekonomiczne diesle" przestają być aż takie ekonomiczne i prawie zrównują się spalaniem z benzyniakami. One swoją miażdżącą przewagę wykazują jedynie przy oszczędnej jeździe. PRAWIE robi różnicę... Mam szybkiego diesla i miewam nim bardzo ciężką nogę. Bez względu na dynamikę jazdy, przy analogicznej jeździe benzyniakiem i moim tdi-kiem jest różnica w zużyciu paliwa około 20% na korzyść diesla. Oczywiście porównanie dotyczy samochodów o podobnej masie i mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Bez względu na dynamikę jazdy, przy analogicznej jeździe benzyniakiem i moim tdi-kiem jest różnica w zużyciu paliwa około 20% na korzyść diesla A no właśnie. 20% to nie jest taka kolosalna różnica, ani żadne halo. Natomiast niektórzy wciąż porównują "6 litrów ropy na 100 km" (w trasie) do "20 litrów beznyny" (ostra jazda STI po mieście), zapominając o różnicy w sposobie jazdy. I właśnie o to mi chodziło w tamtym poście 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rallymen Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Bez względu na dynamikę jazdy, przy analogicznej jeździe benzyniakiem i moim tdi-kiem jest różnica w zużyciu paliwa około 20% na korzyść diesla A no właśnie. 20% to nie jest taka kolosalna różnica, ani żadne halo. Natomiast niektórzy wciąż porównują "6 litrów ropy na 100 km" (w trasie) do "20 litrów beznyny" (ostra jazda STI po mieście), zapominając o różnicy w sposobie jazdy. I właśnie o to mi chodziło w tamtym poście 8). Tu przypomniał mi się, stary , jak swiat "kawał abstrakcyjny": Czym się różni krokodyl? Tym, że jest dłuższy, niż zieleńszy. Tak samo są abstrakcyjne porównania oszczędnej jazdy dieslem do sportowej jazdy turbobenzyniakiem. Ja, jeśli mam "wenę" oszczędzania, potrafię swoim dieslem zmiecić się w 4 l/100 km, a jak mam "radosny nastrój", to imprezka skopci ponad 30 l/100 km...Czyli.... Benzyniaki palą 10xtyle, co dyzle... hi,hiiiii :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się