Jump to content

Forester MY'08


pin
 Share

Recommended Posts

Interesuje mnie czy w europejskiej ofercie znajdzie się odpowiednik amerykańskiej wersji Forester Sports 2.5XT, która wygląda tak:

4427_116_lg.jpg

Drugie pytanie: czy będzie dostępny kolor WR Blue Mica?

 

Mam nadzieje, że odpowiedź nie będzie brzmiała: musimy poczekać z informacjami do targów we Frankfurcie... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No to szkoda.

To zaskakujące.

Skoro w przyszłym roku nie będą oferowane w Europie Imprezy w mocniejszych wersjach (WRX, WRX Sti), to taki Forester Sports w kolorze WR Mica Blue, mógły się cieszyć sporym wzięciem...

W Polsce Forester już zyskał dużą popularność i przewidywałbym dodatkowy spory sukces takiej "usportowionej" wersji.

 

To jeszcze jedna sprawa:

Jak wygląda sytuacja z dieslem?

Czy będzie montowany w Foresterze EU-Spec?

Od kiedy będzie można go kupić w Polsce?

Czu już wiadomo coś o tym silniku? (pojemność, moc, moment obrotowy?)

Link to comment
Share on other sites

MY 08 FORESTER 2.5 XT LUN/BLN jest wyposażony w elektrycznie regulowany fotel kierowcy bez pamięci ustawiń fotela oraz w regulację odcinka lędźwiowego dla kierowcy.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
No to szkoda.

To zaskakujące.

Skoro w przyszłym roku nie będą oferowane w Europie Imprezy w mocniejszych wersjach (WRX, WRX Sti), to taki Forester Sports w kolorze WR Mica Blue, mógły się cieszyć sporym wzięciem...

W Polsce Forester już zyskał dużą popularność i przewidywałbym dodatkowy spory sukces takiej "usportowionej" wersji.

 

To jeszcze jedna sprawa:

Jak wygląda sytuacja z dieslem?

Czy będzie montowany w Foresterze EU-Spec?

Od kiedy będzie można go kupić w Polsce?

Czu już wiadomo coś o tym silniku? (pojemność, moc, moment

obrotowy?)

 

A dlaczego Impreza STI nie miała by być oferowana :?: :shock:

Oczywiście będzie, od marca/kwietnia 08.

Sytuacja z dieslem wygląda .... dobrze :wink:

W Legacy i Outbacku od marca/kwietnia 08, w Foresterze od jesieni.

Pojemność silnika to 2.0l.

Moc i moment - bardzo przyzwoite (finalne dane homologacyjne jeszcze nie są dostępne).

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego Impreza STI nie miała by być oferowana :?: :shock:

Oczywiście będzie, od marca/kwietnia 08.

 

Już się nie mogę doczekać, aby zobaczyć STI MY'08 (a może to już wtedy będzie MY'09?) na żywo :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego Impreza STI nie miała by być oferowana :?: :shock:

Oczywiście będzie, od marca/kwietnia 08

OK

Jednak pewna luka czasowa ma miejsce.

Jeśli ktoś odczuwa potrzebę/impuls, aby kupić "sportowy" samochód na przykład w tym roku na gwiazdkę, to musi poszukać gdzie indziej, nie w Subaru.

 

 

Sytuacja z dieslem wygląda .... dobrze :wink:

W Legacy i Outbacku od marca/kwietnia 08, w Foresterze od jesieni.

Pojemność silnika to 2.0l.

Moc i moment - bardzo przyzwoite (finalne dane homologacyjne jeszcze nie są dostępne).

Szkoda, że najpierw Legacy, a potem Forester... ale to tylko moje subiektywne zdanie.

Naprawdę jestem ciekawy parametrów tego diesla.

Bo dzisiaj około 100kW i 300Nm, to już jest co najwyżej przyzwoity wynik.

Bardziej na czasie w takich autach są parametry: 120-140kW i 380-420Nm, jak choćby w topowej wersji Toyoty Rav4.

Dobrze to widać na przykładzie Mitsu Outlandera, do którego włożono diesla TDI z VW i bliźniaczych Peugeota 4007 i Citroena C-Crossera, w których jest mocniejszy diesel z PSA.

Różnica jest tak duża na korzyść PSA, że Mitsu też przechodzi na francuski silnik. Inaczej nie wytrzymuje konkurencji z bliźniakami.

Jeśli okaże się, że diesel Subaru wytrzymuje tą konkurencję, to chyba poczekam na Forestera do jesieni 08. Jeśli nie, to niewykluczone, że za parę miesięcy znowu będę jeździł japońskim autem, ale tym razem z lwem na masce.

 

pozdrawiam :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

"Jednak pewna luka czasowa ma miejsce.

Jeśli ktoś odczuwa potrzebę/impuls, aby kupić "sportowy" samochód na przykład w tym roku na gwiazdkę, to musi poszukać gdzie indziej, nie w Subaru."

 

 

 

Szkoda, że najpierw Legacy, a potem Forester... ale to tylko moje subiektywne zdanie.

Naprawdę jestem ciekawy parametrów tego diesla.

Bo dzisiaj około 100kW i 300Nm, to już jest co najwyżej przyzwoity wynik.

Bardziej na czasie w takich autach są parametry: 120-140kW i 380-420Nm, jak choćby w topowej wersji Toyoty Rav4.

Jeśli nie, to niewykluczone, że za parę miesięcy znowu będę jeździł japońskim autem, ale tym razem z lwem na masce.

 

pozdrawiam :grin:

 

Hmm. Nie do końca rozumiem. Czyli japońskim autem sportowym z lwem na masce i dieslem pod nią ???

 

Z cytowanymi parametrami można się zgodzić, lub nie. Kwestia indywidualnych zapatrywań i potrzeb. Cytowanie danych silników o pojemności 2.2 jako targetu dla silnika 2.0 do mnie osobiście nie przemawia. Ponadto, ale to też jest kwestia indywidualnych oczekiwań, ważniejsze od wartości maksymalnych jest to, jaki przebieg ma krzywa momentu, a za tym i mocy. "Przeholowany" moment maksymalny często powoduje kompletną "plażę" przy niskich obrotach (przykład: Nissan Navara). A wówczas, przynajmniej w mieście "good buy fun !". Ale - to jest moje zdanie. W końcu - co kto lubi.

 

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Nie do końca rozumiem. Czyli japońskim autem sportowym z lwem na masce i dieslem pod nią ???

Nie, nie autem sportowym. Nie jestem ostatecznie zdecydowany, ale najbardziej skłaniam się ku małemu SUVowi, radzącemu sobie i na asfalcie i w miarę dobrze poza nim.

O nowego Forestera 2.5XT Sports pytałem bardziej przez ciekawość (niezdrową??? :wink: )

Z jednej stony jazda Foresterem 2.5XT to niesamowity fun, ale z drugiej strony jeśli się ma ciężką nogę, do czego to auto bardzo zachęca, to zawartość jego niewielkiego zbiornika paliwa nie wystarcza na długo.

Ściera się we mnie racjonalne z irracjonalnym.

Nie wiem co weźmie górę przy zakupie kolejnego auta.

Dlatego pytam też zupełnie serio o diesla.

 

Forestera dobrze już poznałem i uważam, że chociaż to już nienowa konstrukcja, to jednak bardzo solidna i niezawodna. Dlatego biorę pod uwagę zakup Forestera. Tyle tylko, że skoro zupełnie wykluczam 2.0l wolnossącą benzynę to zastaje do wyboru:

- irracjonalnie drogi w utrzymaniu (ze względu na spalanie): 2.5XT

- racjonalny diesel, o którym jednak jeszcze nic nie wiem konkretnego...

 

Dlatego biorę pod uwagę m.in. również Outlandera... lub jego odpowiednik z lwem na masce. Takie auto z tym francuskim silnikiem 2.2 HDI, to oczywiście nie jest auto o jakiś szalonych osiągach, ale przyspieszenie 0-100km/h poniżej 10s i prędkość max 200km/h, to są parametry jeszcze do przyjęcia.

 

Z cytowanymi parametrami można się zgodzić, lub nie. Kwestia indywidualnych zapatrywań i potrzeb. Cytowanie danych silników o pojemności 2.2 jako targetu dla silnika 2.0 do mnie osobiście nie przemawia. Ponadto, ale to też jest kwestia indywidualnych oczekiwań, ważniejsze od wartości maksymalnych jest to, jaki przebieg ma krzywa momentu, a za tym i mocy. "Przeholowany" moment maksymalny często powoduje kompletną "plażę" przy niskich obrotach (przykład: Nissan Navara). A wówczas, przynajmniej w mieście "good buy fun !". Ale - to jest moje zdanie. W końcu - co kto lubi.

Faktem jest, że pojemność 2.2 jest ostatnio popularna w nowych dieslach w SUVach (Honda CRV, Toyota RAV4, Freelander, Peugeot 4007 itd...).

Ale skoro Subaru założyło, że ten diesel ma mieć 2 litry i ani trochę więcej, to pozostaje mieć nadzieję, że nie będzie on słabszy od 2-litrowego diesla w BMW X3 (150KM), a może nawet dorówna 2-litrowemu dieslowi w nowym Nissanie X-Trial (173KM)?

 

pozdrawiam :grin:

Link to comment
Share on other sites

Takie auto z tym francuskim silnikiem 2.2 HDI, to oczywiście nie jest auto o jakiś szalonych osiągach, ale przyspieszenie 0-100km/h poniżej 10s i prędkość max 200km/h, to są parametry jeszcze do przyjęcia.

Takie osiągi ma Forek 2.0 N/A :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

To prawda, ma.

Tylko co z tego? Za dużo pali, szczególnie przy większych prędkościach.

Jeśli mam się zadowolić tylko takimi osiągami, to wolę diesla, który pali mniej.

Jeśli zakładam, że mniejsza o spalanie - to wtedy chcę mieć fun jak w zaturbionym Forysiu, a nie osiągi jak w dieslu.

Dlatego 2.0 N/A to nie jest propozycja dla mnie... :wink:

Link to comment
Share on other sites

MY 08 FORESTER 2.5 XT LUN/BLN jest wyposażony w elektrycznie regulowany fotel kierowcy bez pamięci ustawiń fotela oraz w regulację odcinka lędźwiowego dla kierowcy.

 

Pozdrowienia

 

Podobno jest ciut lepiej wyprofilowany, prawda to ?

Link to comment
Share on other sites

Poprawiony fotel w Foresterze to coś na co długo czekaliśmy... :wink:

A kiedy będzie można na tym cudzie posiedzieś?

Kiedy przyjadą do PL pierwsze egzemplarze Foresterów MY'08?

Link to comment
Share on other sites

Poprawiony fotel w Foresterze to coś na co długo czekaliśmy... :wink:

A kiedy będzie można na tym cudzie posiedzieś?

Kiedy przyjadą do PL pierwsze egzemplarze Foresterów MY'08?

 

Z tego co wiem to juz są

Link to comment
Share on other sites

Poprawiony fotel w Foresterze to coś na co długo czekaliśmy... :wink:

A kiedy będzie można na tym cudzie posiedzieś?

Kiedy przyjadą do PL pierwsze egzemplarze Foresterów MY'08?

 

Ja siedzę od wczoraj :P W porównaniu z Legacy ten fotel jest wyraźnie gorszy. Ten z Legasiu lepiej trzymał plecy (co było super wygodne, ale już wcale tak zdrowe dla kręgosłupa, o czym się rok temu boleśnie przekonałem) i chyba mniej odparzał przy upale (w Legasiu skóra porowata w Forysiu nie). Nie mam natomiast porównania jak było w innych (wcześniejszych) Forysiach... W 08 oba fotele wyglądają identycznie, tylko ten po lewej ma motorki i guziki, a ten po prawej dzwigienki mechaniczne. Motorkiem faktycznie można fotel ustawiać bardziej precyzyjnie i łatwo korygować ustawienia w czasie jazdy...

Link to comment
Share on other sites

Nie widziałeś poprzedniego fotela?

Szkoda, fajnie byłoby gdyby ktoś je tu porównał.

 

Martwi mnie, że piszesz, że nie jest tak wygodny jak w Legacu. Tamten faktycznie jest niezły...

 

Co Ci się stało z plecami?

Nie chce mi się wierzyć, że to przez fotel z Legacy.

 

Chyba że masz bardzo nietypową budowę.

 

Mam znajomego w Niemczech, który dużo czasu spędza za kierownicą, prawie tyle co ja.

A że bardzo dba o zdrowie, to zawsze kiedy kupuje nowy samochód, zamawia do niego specjalny ortopedyczny fotel, który robią mu na miarę.

Link to comment
Share on other sites

Co Ci się stało z plecami?

Nie chce mi się wierzyć, że to przez fotel z Legacy.

 

Plecy - dyskopatia - czyli wypadające dyski z lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Efekt - rwa kulszowa i podobne przyjemności, praktgycznie 6 miesięcy z kijkiem w zębach...

Powód - siedzenie na d...e. A generalnie - od siedzenia zesztywniałe biodra i (tu wycieczka do fotela...) górny odcinek kręgosłupa, a cała "ruchomość" układu kostnego przerzucona na odcinek lędźwiowy, który po jakimś czasie nie wytrzymuje i wypadają dyskietki...

W trakcie rehabilitacji jeździłem z pionowo umieszczonym pod plecami wałkiem ze zwiniętego ręcznika - żeby się plecy ruszały w czasie jazdy, wręcz mi to lekarz zapisał, coś zupełnie przeciwnego do "dobrze trzymającego fotela"...

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Czy lepiej trzyma ... hmmm, nie jestem pewny.

Jakąs przyczyną może być to, że zawsze wpinam się "na fest" - zgodnie ze szkoleniem w SJS :wink:

 

Pozycja na pewno wygodniejsza przez możliwość regulacji kąta pochylenia poduszki.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

To prawda, ma.

Tylko co z tego? Za dużo pali, szczególnie przy większych prędkościach.

Jeśli mam się zadowolić tylko takimi osiągami, to wolę diesla, który pali mniej.

Jeśli zakładam, że mniejsza o spalanie - to wtedy chcę mieć fun jak w zaturbionym Forysiu, a nie osiągi jak w dieslu.

Dlatego 2.0 N/A to nie jest propozycja dla mnie... :wink:

 

Ja wiem czy duzo (2.5 turbo) - na trasie jadac kolo 200 (pokaz w PL gdzie da rade tyle jechac nonstop) pali ponizej 10l w miescie przy dynamicznej jezdzie (ile razy zdarzysz go upalic w miescie??) - ponizej 13l

 

Hmmmm nie wydaje mi sie ze jest to duzo na turbo i taki silnik :wink:

 

Poza tym zawsze zagazowac go mozna - nie wiem czy odczujesz w ogole roznice w osiagach.

 

Poza tym to standard - jedziesz szybko = duzo pali niewazne w jakim wozie. Hmmm a disel IMO samochod tylko do duzych przebiegow - musialbys zrobic kalkulacje kiedy Ci sie zwroci kupno go w porownaniu do benzyny.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja wiem czy duzo (2.5 turbo) - na trasie jadac kolo 200 (pokaz w PL gdzie da rade tyle jechac nonstop) pali ponizej 10l w miescie przy dynamicznej jezdzie (ile razy zdarzysz go upalic w miescie??) - ponizej 13l

 

Hmmmm nie wydaje mi sie ze jest to duzo na turbo i taki silnik :wink:

:shock:

Ten tekst nadaje się jedynie do wątku "żeby rozluźnić atmosferę" :wink:

 

Jechałeś kiedyś Foresterem 2.5XT przez jakiś czas z prędkością 200km/h?

Spalił poniżej 10?

:lol:

 

Otóż ja zapewniam Cię, że spali Ci powyżej 20l/100km.

 

Jeżeli jeżdząc dynamicznie po mieście spalisz poniżej 13l/100km to też byłoby to zadziwiające.

Można tyle spalić to fakt, ale trzeba się na tyle delikatnie obchodzić w pedałem gazu, aby nie dać popracować turbinie...

 

Poza tym zawsze zagazowac go mozna - nie wiem czy odczujesz w ogole roznice w osiagach.

Zagazować jest sens silnik wolnossący 2.5. Silnik traci trochę na mocy, ale da się jeździć. Jeśli chodzi o zagazowanie turbo 2.5 to nie mam doświadczenia i chyba bym się obawiał.

 

Poza tym to standard - jedziesz szybko = duzo pali niewazne w jakim wozie. Hmmm a disel IMO samochod tylko do duzych przebiegow - musialbys zrobic kalkulacje kiedy Ci sie zwroci kupno go w porownaniu do benzyny.
To się zgadza. Ja przejeżdzam w sumie około 80.000km rocznie, więc kwestie ekonomii mają dla mnie znaczenie. Nie jest to czynnim decydujący, ale jednak brany pod uwagę.

Nie każde auto pali tyle samo kiedy jeździ się bardzo szybko.

Zależy to od wielu czynników.

Między innymi od skrzyni biegów.

W Foresterze masz albo 4-biegowy automat, albo 5-biegowy manual.

To jest przestarzałe rozwiązanie. W dzisiajszych autach tej klasy standard to odpowiednio 5 i 6 przełożeń.

Niestety w MY'08 nic w tej sprawie nie zrobiono...

 

pozdrawiam :grin:

Link to comment
Share on other sites

Ja wiem czy duzo (2.5 turbo) - na trasie jadac kolo 200 (pokaz w PL gdzie da rade tyle jechac nonstop) pali ponizej 10l w miescie przy dynamicznej jezdzie (ile razy zdarzysz go upalic w miescie??) - ponizej 13l

Spalanie po mieście jest realne, ale przy silniku 2.0 N/A. Na trasie przy 200 km/h to chyba Ci się literówka wkradła :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...