Jump to content

BOV Blitz DD Super Sound - wrażenia i pytania


Kruk
 Share

Recommended Posts

W końcu dorobiłem flanszę i zamontowałem BOV Blitz DD Super Sound w SI GT MY99.Wymieniłem też IC na taki od STi.Wrażenia są takie,że pomimo zamontowania większego IC zmniejszył się turbo lag.Dźwięk tego BOV-a jest niesamowity i wszystko by było pięknie gdyby nie kilka detali,z którymi wiążą się moje pytania do Was:

- po odjęciu gazu i pięknym PSSSSSTT obroty na chwilę spadają dużo poniżej 800 ale silnik nie gaśnie

- przy hamowaniu silnikiem po upalaniu czasami strzela z wydechu ale wstawiłem też tylny tłumik przelotowy-może to dlatego?

- BOV zaczyna syczeć już od ciś.doład.ledwo powyżej zera przy puszczeniu gazu

- BOV ma regulację twardości sprężyny - ustawiłem ją na max twardości (producent pisze że wystarcza do 1,2 bara - u mnie jest max.1,1)

- na wskaźniku BOOST wszystko gra - dolot szczelny

 

Pytanie: czy BOV jest dobrze wyregulowany czy ma za miękką sprężynę?

Link to comment
Share on other sites

Konsultowałem się z DrRedDevilem czyli Michałem i przyznał mi rację - to są objawy zbyt miękkiej sprężyny.No i teraz problem skąd wziąć twardszą sprężynę do takiego BOV-a,bo Michał chyba nie będzie miał... :???:

Link to comment
Share on other sites

W końcu dorobiłem flanszę i zamontowałem BOV Blitz DD Super Sound w SI GT MY99.Wymieniłem też IC na taki od STi.Wrażenia są takie,że pomimo zamontowania większego IC zmniejszył się turbo lag.Dźwięk tego BOV-a jest niesamowity i wszystko by było pięknie gdyby nie kilka detali,z którymi wiążą się moje pytania do Was:

- po odjęciu gazu i pięknym PSSSSSTT obroty na chwilę spadają dużo poniżej 800 ale silnik nie gaśnie

- przy hamowaniu silnikiem po upalaniu czasami strzela z wydechu ale wstawiłem też tylny tłumik przelotowy-może to dlatego?

- BOV zaczyna syczeć już od ciś.doład.ledwo powyżej zera przy puszczeniu gazu

- BOV ma regulację twardości sprężyny - ustawiłem ją na max twardości (producent pisze że wystarcza do 1,2 bara - u mnie jest max.1,1)

- na wskaźniku BOOST wszystko gra - dolot szczelny

 

Pytanie: czy BOV jest dobrze wyregulowany czy ma za miękką sprężynę?

 

nie jestem super znawcą tematu jak Michał choć imie mamy wspólne :) mimo to wtrące 3 grosze.

-przy hamowaniu po upalaniu strzela ponieważ bęzyna sie lekko przelewa w tym momencie po sapnięciu

-u mnie sapie jak najęty przy odjęciu nawet przy doładowaniu 0,1bar wydaje mi się że to jest normalne (to akurat nie w gt tylko 107t) i po 25kkm takiego sapania wszystko gra i trąbi :)

Link to comment
Share on other sites

Cenna uwaga - dzięki :smile: Problem w tym,że oprócz tego po sapnięciu spadają obroty czyli tak jakby zawór się domykał zbyt wolno,czyli tak jakby sprężyna była za słaba i nie miała siły go odpowiednio szybko domknąć.

Link to comment
Share on other sites

Cenna uwaga - dzięki :smile: Problem w tym,że oprócz tego po sapnięciu spadają obroty czyli tak jakby zawór się domykał zbyt wolno,czyli tak jakby sprężyna była za słaba i nie miała siły go odpowiednio szybko domknąć.

 

Jak jest miejsce i mozliwosc to wsadz tam jakas podkladke/podkladki pod sprezyne. Troche druciarstwo ale przynajmniej sprawdzisz czy to problem sprezyny.

 

ATB

Link to comment
Share on other sites

Właśnie tak kombinuję...podkładka powinna pomóc,albo wymienię śrubę regulacyjną na dłuższą co by zwiększyć zakres regulacji - efekt ten sam.

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien czy to kwestia tylko twardości sprężyny. U mnie było dobrze (po wymianie na twardszą) ale po przejechaniu około 200km właśnie przy hamowaniu zaczęły spadać obroty. Zacznę od czyszczenia przepustnicy, a później się zobaczy.

Link to comment
Share on other sites

Rozebrałem BOV i próbowałem z podkładkami pod sprężynę ale niestety tak się nie da bo po podłożeniu podkładki sprężyna nie mam miejsca na pracę i tłoczek ma bardzo ograniczony zakres działania i więcej to przyniesie złego niż dobrego - musi być twardsza sprężyna.Przed założeniem BOV-a nie było spadku obrotów ani strzałów z wydechu więc musi to być problem twardości sprężyny i kwestia regulacji.

Link to comment
Share on other sites

Rozebrałem BOV i próbowałem z podkładkami pod sprężynę ale niestety tak się nie da bo po podłożeniu podkładki sprężyna nie mam miejsca na pracę i tłoczek ma bardzo ograniczony zakres działania i więcej to przyniesie złego niż dobrego - musi być twardsza sprężyna.Przed założeniem BOV-a nie było spadku obrotów ani strzałów z wydechu więc musi to być problem twardości sprężyny i kwestia regulacji.

 

nie jestem przekonany co do słuszności tych twierdzeń. jeżeli masz przepływomierz to zastąpienie seryjnego dv bov-em powoduje nieprawdziwy odczyt ilości powietrza w układzie dolotowym (wszak zmierzone wczesniej powietrze trafia do atmosfery) komp widzi go dużo więc leje więcej paliwa. reszta problemów wynika w prostej lini z tego powodu (przetestowane) tak jak pisałem wyżej.

- strzela bo ma za duzo paliwa

- obroty spadają bo go zalewa

- sapie mocno już przy +0,1bar to normalne (głośność zależy jeszcze od obrotów)

 

chyba że nie wiem wszystkiego czyli że masz np. MAP ???

Link to comment
Share on other sites

Wszystko co piszesz jest prawdą ale od innych osób m.in.od DrRedDevila (Michała) wiem, że przy dobrze zestrojonym BOV-ie (odpowiednio szybko reagującym na zmiany ciśnienia) nie powinno być takich efektów. Część osób np. Kashmere twierdzi, że po montażu BOV-a warto zresetować ECU - podobno u nich problemy zniknęły.

 

P.S. Mam seryjny przepływomierz.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...