Roberto1999 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Mam pytanie, czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć jak do licha wyłączyć tylną wycieraczkę w Foresterze? Zacięła się gadzina i nie mogę nic zrobić: jak jej się chce to przestaje chodzić ,a jak znowu zacznie to nie może przestać ? Czy ktoś wie jaka może być przyczyna ? Mam książkę ale po niemiecku i nie wiem co i gdzie muszę sprawdzić heeelp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Tu jest instrukcja do Forestera po polsku, z opisem jak sie wlacza i wylacza wycieraczke tylna: http://www.subaru.pl/oferta/pdf/qrg/forester.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto1999 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Chyba źle sformułowałem pytanie... Wiem gdzie się włącza i wyłącza tę wycieraczkę Chodzi o to że się sama załącza i nie można jej wyłączyć Gdzie może być przyczyna ? Będę wdzięczny za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Gdzie może być przyczyna ? Zwarcie w silniczku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Legacy96, cudem uniknąłeś paska... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto1999 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 A moze przekaźnik ? Gdzie go szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Ostatecznosc .... tapicerka z klapy do pola i odepnij kostke . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto1999 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Właśnie tak zrobiłem, bo mnie juz nieco poniosło, ale chyba to nie jest rozwiązanie wolałbym żeby jednak działała kiedy ja chcę a ... gdzie jest przekaźnik ? bo coś mi się wydaje że może to on? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Hmmm ... to pytanie do kierownikow Forysiow , ktorzy choc troche ogarniaja elektryke . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto1999 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 No dzięki na razie Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, będę wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 W avensisie też tak mi sie zrobiło kiedys. Po włączeniu wycieraczki nawet na 1 cykl, nie chciała stanąc. Wymieniłem na gwarancji silniczek (nowy w aso - uwaga!....1800zł) i wszystko wróciło do normy. Był strasznie skorodowany, jakas wada fabryczna, kiepskie zabezpieczenia i woda dopływała do niego. Czy przyczyną było zwarcie czy coś innego, tego niestety nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Stawiałbym raczej na opiłki metalowe na stykach w gałce koło kierownicy (od częstego przekręcania mogło sie ich troche nazbierać) albo wilgoć w układzie sterującym, nie koniecznie to bedzie przekaznik może być jakiś tranzystor. żeby silnik działał z powodu jakiegoś zwarcia w jego okolicy musiałoby być zasilanie (+) na stałe a sterawanie silnika masą, bo + nie bierze sie znikąd w klapie bagażnika, pojawia sie dopiero kiedy układ sterujący przepusci. Zaraz odpale serwisówke to może znajde, a jaki masz rocznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Poszperałem i tak: jest przeażnik zapewne w pod maską koło akumulatora znajdz który jest od wycieraczki i wyjmij go, jeżeli usterka ustąpi to koncentruj sie na tym co pisałem wcześniej, jeżeli nie to albo wiązka biegnąca do tyłu gdzieś jest przetarta albo obejżyj dokładnie wtyczke przy samym silniczku czy nie ma korozji, bo nie znalazłem w serwisowce jaką polaryzacja jest sterowany silnik. Można to sprawdzić ale nie wiem czy znasz sie choć troche na elektyce a nie chce mi sie pruć tapicerki w swoim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto1999 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Janosik, dzięki naprawdę wielkie Wydawałoby się że takie nic a może człowieka do szału doprowadzić . Rocznik 1999 i bardzo ciebie proszę -nie rozpruwaj swojej tapicerki, bo ja kurna , nie umiem szyć Ja wiem że to może nieco za dużo, ale mam jeszcze jedno malutkie pytanko :grin: a może wiesz jaki może być symbol tego przekaźnika ?? :roll: Sprawdziłem te styki i nie widziałem "rudej" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Sprawdziłem te styki i nie widziałem "rudej" Na stykach ekektrycznych to razej bedzie siwa albo zielona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto1999 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 no przecież napisałem"ruda" :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Problem w tym że moja połówka jezdzi do pracy forkiem i wraca jak już jest ciemno, jeśli poczekasz do soboty to bede mógł sprawdzić wszystko, narazie wrzucam plik serwisówki który dotyczy tylnej wycieraczki, rocznikowo mamy to samo, acha a na odwrocie pokrywy puszki z przekaznikami nie ma opisu który jest który? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Wysłałem dzis swoja połówke do pracy justynką więc mogłem oblukać sprawe, i mam pewną teorie, bardzo prawdopodobną mianowicie: w mechanizmie tylnej wycieraczki jest jakby czujnik położenia (napewno mechaniczny zwykły stycznik na jakiejś zębatce) kiedy on nie działa to znaczy nie zmienia sie stan z 12v na 0 albo odwrotnie kiedy wycieraczka przejdzie cykl to układ sterujący cały czas podaje 12V na silnik. Prawdopodobnie masz zabrudzone te styki, musisz rozebrać ten mechanizm wyjąć zębatki i wyczyścić te styki, silnika myśle że nie bedzie potrzeby ruszać, zobacz też czy przewody tam wchodzące sie nie poluzowały, widze że są lutowane. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Przerabialem ten temat u siebie w 4ysiu jakies 3 miesiace temu, pomoglo rozebranie silniczka tylnego i przeczyszczenie stykow i zlozenie do kupy, ale jak bedziesz rozbieral to zapamietaj jak sa blaszki ulozone zeby Ci wycieraczka po zlozeniu tez dobrze chodzila. Cala operacja zajela moze 25 minut - musisz tylko zdjac z tylnej klapy caly ten plasti- mocowany jest na spinkach- potrzebny Ci bedzie tylko srubokret plaski i krzyzak- no i jakas szmatka. Powodzenia. Po calej operacji wycieraczka nawet zaczela chodzic ciszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi