harry26poz Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Jak w temacie. Baza: STI 2,5L US Spec + Supersprint (uppipe + sport kat. + center pipe + backbox) + Walbro 255L + strojenie nie-ASO Zestaw 0 do 335KM/480Nm to standard stosowany przez wielu. Jednakże do tej bazy zaproponowano mi w KOCARze chłodnicę oleju. Czy faktycznie istnieje zasadność jej zastosowania? Harry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Przy twoim stylu jazdy TAK ! Przy wersji Imprezy US TAK ! P.S. Jak nigdy nie będziesz jeździł na 6tym biegu na 6000 obrotów dłużej niż 10 minut to nie potrzeba Ci chłodnicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogii Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 jak sie ma w silniku olej, to chlodnica nie zaszkodzi..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 jak sie ma w silniku olej, to chlodnica nie zaszkodzi..... Małe. :sad: G. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 wiele osob potwierdzilo juz, ze stosowanie chlodny oleju w 2,5 jest zasadne. w cale nie trzeba gnac dlugo maksem po autostradzie, wystarczy kilka min po torze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Wystarczy dolewać olej i dbać o jego poziom. :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Ale Wy złośliwi jesteście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Drodzy Państwo - to jest Forum Techniczne. Wycieczki pod adresem Harry'ego proszę zakończyć, bo będę jechał z paskami i udawanie głupiego, że "przecież mówiąc o poziomie oleju pisałem on-top" nie przejdzie :neutral:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Zastosowanie chłodnicy oleju w takim setupie jest zasadne. Nie trzeba jechać na 6 biegu na autostradzie przez 10 minut. 4 minutowa próba i olej ma 130 stopni. Zestawy chłodnic z termostatami dostępne od ręki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 A do ilu stopni temperatura oleju powinna się utrzymywać w GT-ku My99? Mówiąc inaczej kiedy powinno się zacząć myśleć o chłodnicy oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Zestawy chłodnic z termostatami dostępne od ręki. No właśnie - widziałem ostatnio reklamę w "WRC" i się zastanawiałem, czy nie nabyć 8). Z drugiej jednak strony próby, w których my bierzemy udział raczej są krótsze, niż 4 minuty (wierzę w to, że olej mógłby na czterominutowej dojść do 130 stopni), a na Ring celowo jeździmy wiosną . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Zastosowanie chłodnicy oleju w takim setupie jest zasadne. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów z prędkością wysoce nieodpowiednią, sądzę że w każdym Subaru jest potrzebna chłodnica oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Do auta jeżdżącego na Ring na pewno bym zamontował chłodnicę. Dopuszczalna temperatura oleju zależy w dużym stopniu od tego co wlejemy. Np. Motul 300V Competition 15W50 może sobie pracować do 125-130 stopni i utrzymuje właściwości. 300V Le Mans 20W60 może nawet w jeszcze trudniejszych warunkach działać. Auta z silnikami 2.5 litra znacznie mocniej grzeją olej (nie tylko olej zresztą). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lled3 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Do auta jeżdżącego na Ring na pewno bym zamontował chłodnicę. zwlaszcza jesli mam sklep i je sprzedaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 zwlaszcza jesli mam sklep i je sprzedaje masz jakies inne zdanie - czy tak sobie klepiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lled3 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 poprotu czytam n-ty watek i jeszcze nie widzialem by kolega z nie-ASO powiedzial ze cos jest zbedne - no chyba ze akurat na stanie nie ma tego i sciagnac tez nie ma skad :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 z pewnoscią nie ma "oruruowania" do imprezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lled3 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 a ze tutaj (sadzac po poprzedniej ankiecie) wiekszosc ufa ASO i "mechanika" to laduje sie ludzia co wlezie - i zarabia kase :wink: i dwie strony szczesliwe - ten co sprzedal - i ten co kupil - bo mysli ze mu to potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Polecam czasem zastanowienie się nad tym co piszesz. I uważną lekturę moich postów. Nigdy nie piszę, że jest potrzebne coś, co potrzebne nie jest. A tak się składa, że mam dość duże doświadczenie w tym co w subaru działa, a co nie działa. Jeszcze zanim nie-ASO zaczęło działać przetestowałem w swoich subarakach wiele rozwiązań. Ale nigdy nie wciskam nikomu pomysłów, które uważałbym za zbędne czy niepotrzebne. Nie wiem też skąd pomysł, że jestem "ASO" albo "mechanika". Wstrzymaj się od osobistych wycieczek, zwłaszcza jeśli nie masz nic do dodania na temat. PS: Nie utrzymuję się z nie-ASO - to bardziej hobby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 marcin, a czy w Twoim ex gtku (teraz Wallyego) byla chlodnica oleju ? miales jakas customowa czy kupiles gotowy zestaw ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Marcinie, daj spokój, tych wypocin nawet nie warto komentować. Twoją markę każdy z forumowiczów zna i ceni, kol. Iled3 jest "fully noname". Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 marcin, a czy w Twoim ex gtku (teraz Wallyego) byla chlodnica oleju ?miales jakas customowa czy kupiles gotowy zestaw ? Szczerze mówiąc nie pamiętam jak tam to było rozwiązane. Tyle że to było 2.0, a one jednak znacznie mniej się grzeją. Obydwa moje 2.5 litrowe auta mają chłodnice oleju. Przed montażem w W4TURBO temperatury podczas zwykłej jazdy przekraczały 110 stopni, teraz w mieście trzyma bodajże 87 (zgodnie z ustawieniem termostatu) a nawet w Ułężu czy na Plejadach 110 nie było przekraczane. A tak w ramach ciekawostek - dragster podczas 10 sekund wyścigu rozgrzewał olej z 90 stopni do około 105. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Auta z silnikami 2.5 litra znacznie mocniej grzeją olej (nie tylko olej zresztą). no pięknie... mam nadzieję, że nic nie przegrzeję bo nie mam żadnego dodatkowego wyposażenia... Swoją drogą wychodzi na to, że seryjnym autem (zwłaszcza 2.5) strach pojechać gdzieś upalać, nie mając np. dodatkowych wskaźników... Czy na serio jest aż tak łatwo coś przegrzać??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Jeżeli auto jest w pełni seryjne (w sensie generowania mocy) to raczej nie musisz się martwić, chyba, żebyś naprawdę strasznie upalał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 no to mnie uspokoiłeś... PS. a jak tam moje AGX - znasz już cenę? w razie czego proszę o info na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi