Skocz do zawartości

Zmiany w dolocie


kogii

Z jakich roczników macie imprezy ?  

90 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

dam.str napisał/a:

cypis, w wolnossakach też

 

 

Wobec tego czy wywalenie silencera w wolny ssakach ma sens??

 

Odgrzebalem stary watek ....w moim sporcie wywalilem tlumik, filtr, w to miejsce poszedl dedykowany do legasia, forka i imprezy 2.0 dolot (carbonowa puszka w niej filt i rura dolotowa)

 

Rezultat moge miec namiaste WRC mam cos z carbonu, fajny dzwiek i co 2 miesiace 2 godz zabawy z myciem tego ustrojstwa....wiecej za i przeciw nie widze a napewno dodatkowych koni....co najwyrzej osła...za kierownica:PPP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

podczepie sie do swojego starego watku....

co sadzicie o zmianie rurki wychodzacej z oryginalnej puszki filtra?

chodzi mi o cos takiego:

http://www.scoobyparts.com/acatalog/ZER ... -_RED.html

 

ma to sens? jakies uwagi, wszelkie 'za' i 'przeciw' mile widziane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłem tłumik drgań i wstawiłem 20cm rurkę żeby sprawdzić czy będzie lepiej (nie chciałem rzeźbić dolotu cały dzień i stwierdzić ze nie jedzie) . Jeśli chodzi o dźwięk to się tak zmienił ze się zatrzymałem i sprawdzałem czy mam dziurę w wydechu:) Jeśli chodzi o osiągi to może delikatnie więcej mocy na wysokich obrotach. Wszytko było fajnie do czasu aż 1raz strzeliło w dolot później zaczeło strzelać coraz więcej, zatrzymałem się okazało się ze juz nie ma mojej rurki. Pojeździłem trochę żeby sprawdzić kiedy strzela i strzela tylko poniżej 3000obr najbardziej przy ruszaniu i jak strzeli to samochód dostaje zmuła ze ma z 12s do 100km/h 18s. Nastepnie dojechałem do domu i silnik zaczoł nierówno pracować na biegu jałowym zachowywał sie jak by wypadła zapłon albo jakiś wtrysk zalewał świece, a puszka filtra powietrza od strzałów się otworzyła.

 

Dlaczego tak się dzieje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatrzymałem się otworzyłem maskę patrze nie ma rurki którą włożyłem na wcisk w puszkę filtra zamiast rury od tłumika szmerów, miała prawo wypaść od drgań lub strzału. Akurat to ze wypadła jest chyba mało istotne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<żart mode on>

 

Może wciągnęło rurkę do środka? I twarda była więc silnik miał problemy żeby ją 'pogryźć' :twisted:

 

<żart mode off>

 

A na poważnie to możliwe że coś odłączyłeś albo zruszyłeś i potem się rozłączyło przy silniku podczas tej modyfikacji :roll: Napisałeś że na początku było ok tylko dźwięk był fajniejszy więc wygląda na to że albo rozłączyło się coś podczas jazdy albo popsuło. Sprawdź wszystkie kabelki i wtyczki. Wydaje mi się że wyjęcie samego tłumika szmerów nie powinno powodować takiego zachowania :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożyłem tłumik na miejsce dalej strzela. Zapomniałem dodać ze jeszcze opłukałem silnik wodą. Przed chwilą zdjąłem fajki ze swiec całe mokre byly a świece stały do połowy w wodzie, prawdopodobnie jak się silnik nagrzeje woda paruje i osiada się na stykach. Narazie się suszy jutro sie przejadę obiawy pasują wiec powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać ze jeszcze opukałem silnik wodą

eeeeeeeeee? a jaki jest cel opłukania silnika woda?

Mycie silnika chyba nie polega na "opłukaniu wodą" a opłukanie wodą nie robi jakoś specjalnie dobrze i nie myje. Silnik chyba nie jest stworzony po to by być opłukiwany wodą :twisted::twisted:

sorry, nie rozumiem takiego testowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeeeeeeeee? a jaki jest cel opłukania silnika woda?

Spłukanie kocich szczochów i resztek ich sierści. W sumie włażą mi pod maske 3koty i jeden stoi przed samochodem i miałczy bo sie zmiesci nie moze. Niechciałem myci jakimiś płynami bo podobno niszczą elementy gumowe itp.

 

sorry, nie rozumiem takiego testowania...

Nie testowałem czy silnik przeżyje mycie tylko zmianę w dolocie, ale muszę to powtórzyć bo wypadał zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli tak, to spoko ;) ale podejrzewam, że mało wody i szczoteczka lepiej zadziałają.

a co do dolotu, to wymieniałem wczoraj prawą żarówkę i stwierdziłem, że dolot jest nieźle zakręcony- puszki, rurki...kosmiczne konstrukcje.

Jak jest z dolotem w wolnych ssakach? Chodzi mi o czysta teorię- Im zimniejsze powietrze tym lepiej (jak w turbo) , czy ono się musi trochę podgrzać? Na drugą opcję wskazywałyby te puszki, puszeczki, które zrobione z czarnego plastiku niespecjalnie chłodzą powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DanielsDS, u mnie też gadziny jakieś zaczęły włazić, bo mam całe wygłuszenie maski pogryzione, ale i tak się cieszę, że to nie kable :mrgreen:

DNL to całe "ustrojstwo" nie służy podgrzaniu powietrza, tylko wyciszeniu (ściągnij samą pokrywę filtra i usłyszysz, co by było bez tych tłumików szmerów ssania). Chłodniejsze powietrze ma mniejszą objętość (zmienia się jego gęstość), więc "mieści" się go "więcej", w jednostce czasu, a w sumie to własnie ilość powietrza jest poważnym czynnikiem ograniczajacym podkrecanie wolnossaków. Z drugiej strony nie montuje się w nich intercoolerów, bo straty, z powodu przepływu, są większe, od zysków ze schłodzenia powietrza. Ta opcja jest zarezerwowana dla turbo, gdzie powietrze jest wtłaczane do silnika, a więcej powietrza może obsłużyć więcej paliwa= lepsza sprawność i osiągi. A jak jeszcze intercooler jest schładzany natryskiem wody, to cool :mrgreen: i dodatkowe powietrze dla silnika.

BTW: przeciez popularne "nitro", to nic innego, jak dostarczanie silnikowi większej ilości tlenu. Stosowany podtlenek azotu ma (przy tej samej objętości) dwa razy więcej tlenu niż powietrze atmosferyczne. Więcej powietrza => można dać więcej paliwa => wiecej powietrza+więcej paliwa = więcej mocy. To, wbrew pozorom, chyba najtańsza forma uzyskania dodatkowych koników. A jak się przesadzi, efekty są podobne, jak przy zbyt ubogiej mieszance: wypalone tłoki i zawory, uszkodzone uszczelki i głowice.

 

por:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Nitro_(motoryzacja)

http://www.motoryzacja24.pl/podtlenek_azotu.htm

 

Myślę, że wyrzucenie tłumika szmerów ssania, to niezły pomysl na ładny, nieco basowy dźwięk. Przerabiałem to w poprzednich autach. Ciekaw jestem, jaki to ma wpływ na osiągi: skrócenie dolotu powinno poprawić pracę na wysokich obrotach, kosztem elastyczności, na niskich... Nie dowiem się, jak nie spróbuję :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem znowu tłumik jeśli chodzi o osiągi to nie czuje różnicy, ale na filmiku wychodzi różnica ok 2s gorzej bez tłumika mierzyłem od 2500-6500obr może wiatr zawiał. Jeśli chodzi o dźwięk jest fajniej głosniej i i bardziej basowo nie koniecznie dobrze to słychać na filmiku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...