Jump to content

OBK 2007 USA Wypadanie zapłonu I i II cyl.+ uszcz. zaworowa


Recommended Posts

Posted

Witam

 

Posiadamy Outback 2,5 benzyna z LPG BRC. Sprowadzony w 2011r. Zainstalowany gaz. Odkupiliśmy go 1,5 roku temu. Aktualnie przebieg 160000mil.

 

Pojawia mu się check engine np podczas jazdy na autostradzie albo na lewym pasie gdzie jest bardziej energicznie. Pokazuje wypadanie zapłonu na I i II cylindrze. Był już u mechanika kilka razy. W pierwszej kolejności nowy korek paliwa. Później zmienione były świece. Później wypchało uszczelkę pod... zaworem. Pojawił się wyciek oleju. Uszczelka była reklamowana. Po wymianie na nową wypchało ją drugi raz. Podejrzewano błąd montażu. Po wypychaniu jej trzeci raz (tej samej) mechanik wskazał na problem z instalacją gazową (błąd komputera) ponieważ w tym czasie szarpało auto na gazie i "gaziarze" wymieniali w ciemno wszystko co się dało. Reduktor, wtryski, kable i wskaźnik bo błędnie pokazywał stan gazu i wyrzucał na benzynę pomimo gazu w zbiorniku. W ramach diagnostyki inst.gazowa została całkowicie odpięta na miesiąc. Uszczelki nie wypycha ale  Check engine pojawia się dalej. Wymieniona została cewka na zamiennik i kable zapłonowe. Błąd pojawia się dalej. Mamy też zamontowane nowe katalizatory. 

 

Co robić dalej, gdzie szukać? Czy jest mechanik który zna temat? Małopolska? Polska południowa? To już sprawa honoru dowiedzieć się dlaczego.

Posted
11 minut temu, RybkaJoanna napisał(a):

Witam

 

Posiadamy Outback 2,5 benzyna z LPG BRC. Sprowadzony w 2011r. Zainstalowany gaz. Odkupiliśmy go 1,5 roku temu. Aktualnie przebieg 160000mil.

 

Pojawia mu się check engine np podczas jazdy na autostradzie albo na lewym pasie gdzie jest bardziej energicznie. Pokazuje wypadanie zapłonu na I i II cylindrze. Był już u mechanika kilka razy. W pierwszej kolejności nowy korek paliwa. Później zmienione były świece. Później wypchało uszczelkę pod... zaworem. Pojawił się wyciek oleju. Uszczelka była reklamowana. Po wymianie na nową wypchało ją drugi raz. Podejrzewano błąd montażu. Po wypychaniu jej trzeci raz (tej samej) mechanik wskazał na problem z instalacją gazową (błąd komputera) ponieważ w tym czasie szarpało auto na gazie i "gaziarze" wymieniali w ciemno wszystko co się dało. Reduktor, wtryski, kable i wskaźnik bo błędnie pokazywał stan gazu i wyrzucał na benzynę pomimo gazu w zbiorniku. W ramach diagnostyki inst.gazowa została całkowicie odpięta na miesiąc. Uszczelki nie wypycha ale  Check engine pojawia się dalej. Wymieniona została cewka na zamiennik i kable zapłonowe. Błąd pojawia się dalej. Mamy też zamontowane nowe katalizatory. 

 

Co robić dalej, gdzie szukać? Czy jest mechanik który zna temat? Małopolska? Polska południowa? To już sprawa honoru dowiedzieć się dlaczego.

Mogę sprawdzić auto, ale to centralna Polska.

Posted
W dniu 28.11.2024 o 17:31, RybkaJoanna napisał(a):

Witam

 

Posiadamy Outback 2,5 benzyna z LPG BRC. Sprowadzony w 2011r. Zainstalowany gaz. Odkupiliśmy go 1,5 roku temu. Aktualnie przebieg 160000mil.

 

Pojawia mu się check engine np podczas jazdy na autostradzie albo na lewym pasie gdzie jest bardziej energicznie. Pokazuje wypadanie zapłonu na I i II cylindrze. Był już u mechanika kilka razy. W pierwszej kolejności nowy korek paliwa. Później zmienione były świece. Później wypchało uszczelkę pod... zaworem. Pojawił się wyciek oleju. Uszczelka była reklamowana. Po wymianie na nową wypchało ją drugi raz. Podejrzewano błąd montażu. Po wypychaniu jej trzeci raz (tej samej) mechanik wskazał na problem z instalacją gazową (błąd komputera) ponieważ w tym czasie szarpało auto na gazie i "gaziarze" wymieniali w ciemno wszystko co się dało. Reduktor, wtryski, kable i wskaźnik bo błędnie pokazywał stan gazu i wyrzucał na benzynę pomimo gazu w zbiorniku. W ramach diagnostyki inst.gazowa została całkowicie odpięta na miesiąc. Uszczelki nie wypycha ale  Check engine pojawia się dalej. Wymieniona została cewka na zamiennik i kable zapłonowe. Błąd pojawia się dalej. Mamy też zamontowane nowe katalizatory. 

 

Co robić dalej, gdzie szukać? Czy jest mechanik który zna temat? Małopolska? Polska południowa? To już sprawa honoru dowiedzieć się dlaczego.

 

Na forum oficjalnie polecać można tylko ASO. 
Sprawdź priv. 

Posted (edited)
W dniu 28.11.2024 o 17:31, RybkaJoanna napisał(a):

Witam

 

Posiadamy Outback 2,5 benzyna z LPG BRC. Sprowadzony w 2011r. Zainstalowany gaz. Odkupiliśmy go 1,5 roku temu. Aktualnie przebieg 160000mil.

 

Pojawia mu się check engine np podczas jazdy na autostradzie albo na lewym pasie gdzie jest bardziej energicznie. Pokazuje wypadanie zapłonu na I i II cylindrze. Był już u mechanika kilka razy. W pierwszej kolejności nowy korek paliwa. Później zmienione były świece. Później wypchało uszczelkę pod... zaworem. Pojawił się wyciek oleju. Uszczelka była reklamowana. Po wymianie na nową wypchało ją drugi raz. Podejrzewano błąd montażu. Po wypychaniu jej trzeci raz (tej samej) mechanik wskazał na problem z instalacją gazową (błąd komputera) ponieważ w tym czasie szarpało auto na gazie i "gaziarze" wymieniali w ciemno wszystko co się dało. Reduktor, wtryski, kable i wskaźnik bo błędnie pokazywał stan gazu i wyrzucał na benzynę pomimo gazu w zbiorniku. W ramach diagnostyki inst.gazowa została całkowicie odpięta na miesiąc. Uszczelki nie wypycha ale  Check engine pojawia się dalej. Wymieniona została cewka na zamiennik i kable zapłonowe. Błąd pojawia się dalej. Mamy też zamontowane nowe katalizatory. 

 

Co robić dalej, gdzie szukać? Czy jest mechanik który zna temat? Małopolska? Polska południowa? To już sprawa honoru dowiedzieć się dlaczego.

- Olej wyrzuca filtrem powietrza?

- Sprawdzałeś jak wygląda filtr-powietrza?

- Jaka kompresja na cylindrach?

- Oleju więcej bierze?

- Często sprawdzasz stan bagnetu oleju? 

Ps napisz odp na te pytania. Wtedy napisze co się u mnie działo i czym się u mnie skończyło. Objawy miałem podobne do Twoich... Prawie 1:1. Najpierw Twoje odp i gadamy. Nie chce dawać pierwszy odp. Chodzi o to, że mamy dwa przypadki prawie takie same i też się babrałem z trafną diagnozą. Porównam objawy i  od razu powiem "co i jak" 

 

Edited by Qubu666-Baja
Posted

Oleju nie ubywa. Sprawdzam często. Codzien robię 100km + Wymieniamy co 10000. Wyciek był spod uszczelki nie powiem dokładnie której. Muszę dopytać męża. Mechanik mówił o zaworze ale mąż chyba mówił o pokrywie zaworowej??? Lewa str silniki, bok koło akumulatora. Olej uciekał tylko po wypchaniu uszczelki. Teraz przed każdym ruszeniem patrzę pod samochód. Filtr powietrza czysty. Kompresja sprawdzana. Mechanik powiedział że w górnej połowie normy. 

Posted
W dniu 28.11.2024 o 17:31, RybkaJoanna napisał(a):

To już sprawa honoru dowiedzieć się dlaczego.

 

I to znalezienie przyczyny jest właśnie najtrudniejsze.

Ustalenie tego po objawach to wróżenie z fusów.

Problem w tym, ze "takie same" objawy mogą występować z różnych przyczyn.

Tu trzeba fachowca, który ma wiedzę i doświadczenie i "narzędzia" zarówno w diagnozowaniu pracy silnika jak i mechanice.

Gaz należy odpuścić z definicji w tym sensie, że silnik musi działać prawidłowo na Pb żeby mógł działać prawidłowo na gazie.

Rozważyłbym ofertę kolegi @jako lub (jeśli bliżej) chociaż opcji Nowosądeckiej, którą prawdopodobnie dostałaś na priv.

 

Pzdr.,

 

Posted

Dwóch najlepszych mechaników od Subaru w okolicy nie rozwiązało problemu. A jak wygląda sprawa z programowaniem się komputera i pamięcią takiego błędu? Czy jest to możliwe? 

Posted
5 godzin temu, RybkaJoanna napisał(a):

Dwóch najlepszych mechaników od Subaru w okolicy nie rozwiązało problemu. A jak wygląda sprawa z programowaniem się komputera i pamięcią takiego błędu? Czy jest to możliwe? 

Proszę Pani. Do czasu ustalenia przyczyny błędów zapisanych w komputerze zalecałbym jazdę która unika ich występowania (patrz jak w poście pierwszym).

Instalacja lpg została odbudowana w końcu odcięta problemy są dalej. Cewka przewody, zapłonowe w końcu katalizator. Po drodze wypychane uszczelki i wycieki. 

 

Na forum można dostać wiele porad na temat problemów, możliwych przyczyn ich występowania czy radzenia sobie z nimi.

 

W tym przypadku myślę jednak, że auto powinno zostać dobrze zdiagnozowane przez kogoś kto się na tym zna.


  • Upvote 1
Posted (edited)

Ok... Dzięki za info. Wysokie Ciśnienie przy jeździe w autostradowych prędkościach wywalało uszczelkę pod pokrywą, bo nie miało ujscia, a ujście odbywa się za pomocą zaworu PCV-odma. Koszta śmieszne, a skutki. No właśnie... W opisanym wyżej przypadku pacjent moim zdaniem przeżył skoro kompresja jest. U mnie wszystkie objawy były takie same, z tą różnicą że miałem pecha (bo cisnęłem ooooostro i długo autostradą), olej wywalało mi przez filtr, nic nie smierdziało, temp nie podskoczył na wskazówce, zajechałem silnik. Niestety... I teraz "smaczek". Po całej akcji przeczyscilem zawór PCV, grzechocze jak należy, ale... Nie działał jak powinien i dalej wywalało mi olej filtrem. Zmieniłem na nowy i ciśnienie w skrzyni korbowej było elegancko upuszczanie i olej już nie lał filtrem. Problem rozwiązany, ale za poźno, bo smarowanie ucieklo, gładź cylindra poszła, kompresja 8 barów i kicha. 

Nie jestem wyrocznią, ale z moich doświadczeń stawiam u Ciebie, Twoim samochodzie na problem z zaworem PCV, czyli odmą. 

Najpierw miałem wypadanie zapłonu, samochód stracił moc, odzyskiwał wigor na wysokich obrotach, kable cacy, kata sprawdzałem i zmieniłem. Cewkę sprawdzałem miernikiem, ale też podmieniłem(i tak chciałem wozić w samochodzie drugą, żeby ewentualnie w trasie w 5sec wymienić i jechać dalej)

Gazu nie mam, ale tak, jak koledzy wyżej napisali. Testuj samochód na PB. Check Engine i Ciebie pewnie zapala się i gaśnie... 

Koszt odmy jest śmieszny i można samemu wymienić, nawet prewencyjnie. Nawet "strzelając w ciemno" wymień PCV i oczywiście podziel się info o tym, czy nowa odma rozwiazała problem, bo potwierdzę u siebie na 1000% że zepsuta odma i moja ciężka noga (do kompletu) "zajechały" mi silnik.

Edited by Qubu666-Baja
Posted

W takim razie wypadałoby auto w ogóle odstawić żeby nie wychodził błąd. Na Pb też się przecież pojawiał.  I dać do specjalisty tylko....którego? U dwóch już było i to naprawdę nie są podwórkowi samozwańcy od Subaru. Ja już tyle wolnego w pracy nabrałam na te naprawy, tyle razy już auto się od rodziny pożyczałam, tyle razy ktoś mi je zawoził że kolejne wizyty już widzę coraz ciemniej 😕 A do tego mechanicy głównie pon-pt. Liczę że ktoś się spotkał z czymś takim a nie że jestem pierwszym przypadkiem w galaktyce. Będziemy próbować naprawić bo tak jak pisałam naprawa jest sprawą honoru :)

 

Od ponad tygodnia mamy kolejną cewkę. Błąd narazie nie występuje co też o niczym nie świadczy. Auto jeździ bardzo dobrze, zresztą jak zawsze nawet z checkiem, oleju nie ubywa, nie kapie.

 

Check engine u nas po zaświeceniu już nie gasł. Jedynie odpięcie akumulatora go gasiło. Oleju nigdy nie ubywało poza tym wypchaniem uszczelki. 

 

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...