MUrsus Opublikowano 1 Września Opublikowano 1 Września (edytowane) Dzień dobry, Mam prośbę o pomoc w identyfikacji problemu. Samochód: Subaru Forester SJ IV rok produkcji 2013. Przebieg 347tyś km ( licznik). Silnik FB20 z 2016 przebieg 27tyś km. Po wymianie silnika zalałem olejem 5w50 ( taki olej używałem w poprzednim silniku). Po uruchomieniu silnika pojawia się błąd P0013. Podmieniłem: - czujniki położenia wałka rozrządu, - zawór olejowy wałka rozrządu. Silnik na postoju pracuję równo, a po dodaniu gazu brak dławienia. Podczas jazdy dławi się i bardzo szarpie. Zastanawiam się czy trzeba programować ECU ( jest z 2012r, EA1M202K), silnik przyjechał kompletny: - wiązka - wszystkie czujniki, - przepustnica, - cewki - świece ( wyglądają jak nowe) - itp itd Dwa braki to sprężarka klimatyzacji i alternator. Edytowane 1 Września przez MUrsus
artaa Opublikowano 1 Września Opublikowano 1 Września (edytowane) 13 godzin temu, MUrsus napisał(a): ECU ( jest z 2012r Na zdrowy inżynierski rozsądek ;-) 13 godzin temu, MUrsus napisał(a): Silnik FB20 z 2016 stare ECU nie może w pełni poprawnie obsłużyć silnika z swojej przyszłości... Dobrze że na postoju działa... Edytowane 1 Września przez artaa
MUrsus Opublikowano 1 Września Autor Opublikowano 1 Września (edytowane) Gdzie można ogarnąć nowy soft do ECU? Jest możliwość aktualizacji zdalnej? Mam Mini 306HP F60 i aktualizację mam wgraną zdalnie, może w Subaru też tak można. Jakieś sugestie? Jutro wymieniam olej na 0w30, może pomoże ;-) Edytowane 1 Września przez MUrsus
MUrsus Opublikowano 6 Września Autor Opublikowano 6 Września W subaru jest autokalibracja koła fonicznego? Jeżeli tak, jak ją wykonać, jakich potrzebuję "narzędzi"?
MUrsus Opublikowano 28 Września Autor Opublikowano 28 Września Problem rozwiązany. Silnik kupiłem w pełnej kompetencji ( z wyjątkiem alternatora i sprężarki klimatyzacji). Okazało się że wiązka ma inne "zaszycie" zaworów. W "starej" na złączu B21 sygnał jest na pinach solenoida: - ssącym LH 12, RH 23 - wydechowym LH 17, RH 46 - masa na 47 z czterech zaworów W "nowej" na złączu B21sygnał jest na pinach solenoida: - ssącym LH 12, RH 23 - wydechowym LH 17, RH 46 - masa na ssącym LH 13, RH 24; Wydechowym LH 5, RH 47 Dobrze się sprawdził interfejs Maxiecu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się