Skocz do zawartości

Nowe opony letnie do Forestera e-boxera 2019 - rzadko w lekki teren.


Aqstyk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam

Moje oryginalne Bridgestone Dueler HP Sport powoli się kończą. Szukam nowych opown do mojego Forestera. Generalnie 85-90% to trasy miejskie/autostrady pozostałe to lekki offroad po bałkanach, gdzie jest trochę kamieni, ale głównie szutr. Te Bridgestony nie były w takim lekkim terenie rewelacyjne, ale gdzie chciałem to wjechałem (może to kwestia napędu). Nie poniszczyły się też o tego podłoża. Mój rozmiar opon to 225/60 R17, indeks nośności dotychczasowych to 99. Na dzień dobry mam takie propozycje:

1. Michelin Primacy 4+

2. Continental UltraContact

3. Bridgestone Turanza T005

4. Bridgestone Turanza 6

5. Goodyear EfficientGrip 2 SUV

6. Vredestein Ultrac

7. Yokohama BluEarth-XT AE61

 

Czy ktoś z Was używa lub używał powyższe modele i może coś więcej napisać, np. które zdecydowanie nie a które ok? Dzięki za wszelkie sugestie. Przy takich proporcjach nie chcę się pakować w opony AT ponieważ są dość głośne a 10-15% to naprawdę mało jazdy w terenie.

 

Edytowane przez Aqstyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Aqstyk zmienił(a) tytuł na Nowe opony letnie do Forestera e-boxera 2019 - rzadko w lekki teren.
24 minuty temu, Aqstyk napisał(a):

Cześć Wam

Moje oryginalne Bridgestone Dueler HP Sport powoli się kończą. Szukam nowych opown do mojego Forestera. Generalnie 85-90% to trasy miejskie/autostrady pozostałe to lekki offroad po bałkanach, gdzie jest trochę kamieni, ale głównie szutr. Te Bridgestony nie były w takim lekkim terenie rewelacyjne, ale gdzie chciałem to wjechałem (może to kwestia napędu). Nie poniszczyły się też o tego podłoża. Mój rozmiar opon to 225/60 R17, indeks nośności dotychczasowych to 99. Na dzień dobry mam takie propozycje:

1. Michelin Primacy 4+

2. Continental UltraContact

3. Bridgestone Turanza T005

4. Bridgestone Turanza 6

5. Goodyear EfficientGrip 2 SUV

6. Vredestein Ultrac

7. Yokohama BluEarth-XT AE61

 

Czy ktoś z Was używa lub używał powyższe modele i może coś więcej napisać, np. które zdecydowanie nie a które ok? Dzięki za wszelkie sugestie. Przy takich proporcjach nie chcę się pakować w opony AT ponieważ są dość głośne a 10-15% to naprawdę mało jazdy w terenie.

 

Mam punkt 6., Vredestein Ultrac, w rozmiarze 225/55 R18. Opona bardzo cicha, bardzo ekonomiczna i bardzo przyczepna na asfalcie, ale koszmarnie miękka na ściankach bocznych. Lekki offroad na Bałkanach? Te gumy skreśl.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A brałeś pod uwagę Coopera Discoverer ATT? Mnie od czasu do czasy korci, żeby ich spróbować, ale jeszcze nie dojechałem do końca tych Vredesteinów.

https://www.oponeo.pl/dane-opony/cooper-discoverer-att-225-60-r17-103-h-xl/497299406?origin=shopping&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnK60BhA9EiwAmpHZw1p-H6UNyjIRmugFtwSv7eYiG21CNgj0pr1sYFryqoPMruUD9FiRixoC4RQQAvD_BwE

 

To opony typowo letnie. Gdybyś rozważał wielosezon, zawsze możesz sięgnąć po Yokohamę Geolandar G015, na których fabrycznie wyjeżdżają Forestery i Outbacki Wilderness.

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przekonany czy przy tak niewielkich jazdach w terenie ma to sens. Dotychczasowe nie były tragiczne i wjechałem gdzie chciałem. NIe szedł bym aż tak drastycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Aqstyk napisał(a):

Nie jestem przekonany czy przy tak niewielkich jazdach w terenie ma to sens. Dotychczasowe nie były tragiczne i wjechałem gdzie chciałem. NIe szedł bym aż tak drastycznie.

Doskonale Cię rozumiem, mam podobne rozkminy, a dwie przedstawione przeze mnie opcje są chyba najłagodniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj z oponami całorocznymi . Lepiej drożej ale bezpieczniej. NIe potrzebujesz opon terenowych , napęd w Foresterze i tak Ci pomoże w 90% przypadkach .  Bierz Michelin Primacy 4+ albo Goodyeary , obie robią duże przebiegi i dobrze wypadają w testach.  A zimówki Bridgestone Blizzak LM005.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Aqstyk napisał(a):

Dotychczasowe nie były tragiczne i wjechałem gdzie chciałem

W moim osobistym odczuciu w oponach AT nie chodzi o to, że wjadę dalej, tylko będę miał subiektywne poczucie, że są bardziej odporne na uszkodzenia (ostre kamienie itp.). To oczywiście tylko moje przemyślenia, których jeszcze nie zweryfikowałem w praktyce i nadal nie wiem, czy spróbuję to zrobić, gdy dojadę obecne opony. Faktem jest, że zaproponowane przeze mnie dwa modele to dwa najłagodniejsze AT-ki, jakie znalazłem i w nic "grubszego" na pewno nie będę szedł, ale zwłaszcza ten Cooper Discoverer trochę mnie kusi. Zimówki tak czy tak zamierzam zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Aqstyk napisał(a):

Cześć Wam

Moje oryginalne Bridgestone Dueler HP Sport powoli się kończą. Szukam nowych opown do mojego Forestera. Generalnie 85-90% to trasy miejskie/autostrady pozostałe to lekki offroad po bałkanach, gdzie jest trochę kamieni, ale głównie szutr. Te Bridgestony nie były w takim lekkim terenie rewelacyjne, ale gdzie chciałem to wjechałem (może to kwestia napędu). Nie poniszczyły się też o tego podłoża. Mój rozmiar opon to 225/60 R17, indeks nośności dotychczasowych to 99. Na dzień dobry mam takie propozycje:

1. Michelin Primacy 4+

2. Continental UltraContact

3. Bridgestone Turanza T005

4. Bridgestone Turanza 6

5. Goodyear EfficientGrip 2 SUV

6. Vredestein Ultrac

7. Yokohama BluEarth-XT AE61

 

Czy ktoś z Was używa lub używał powyższe modele i może coś więcej napisać, np. które zdecydowanie nie a które ok? Dzięki za wszelkie sugestie. Przy takich proporcjach nie chcę się pakować w opony AT ponieważ są dość głośne a 10-15% to naprawdę mało jazdy w terenie.

 

A moim zdaniem 10-15% jazdy w terenie to dużo i bym nie szedł w szosówki. Jak masz wyjazdy typu bałkany to może lepiej kupić drugi komplet używanych atków i przerzucać na wyjazd a normalnie latać na szosowych. Ja taki problem rozwiązuję dwoma autami, jedno na atkach drugie w trasy na szosówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie doradzam Yokohama G015. Mam je drugi sezon, a we wcześniejszym Foresterze miałem poprzedniczki, G012.

 

Plusy:

+ Świetnie się jeździ w "lekkim terenie".

+ Doskonale się jeździ po szosie (bonus: przyjemniejsza jazda po polskich drogach bocznych, przypominających niekiedy lekki teren).

+ Nie zauważam większego zużycia paliwa, a w porównaniu z wyposażeniem fabrycznym jest ono na pewno mniejsze.

+ Ciche! Cichsze niż niejedna szosówka, zdecydowanie cichsze od fabrycznych (osoby, które mnie znają z Forum i osobiście wiedzą, że jestem słyszący inaczej ;) i nie ściemniam).

+ Są całoroczne. W śniegu idą jak burza, poza tym jest tak sobie, ale na pewno nie są niebezpieczne. Zaletą jest, że nie trzeba się śpieszyć z wymianą na prawdziwe zimówki i nie trzeba stać godzinami w kolejkach do wymiany. Można przeczekać.

+ Są dość odporne na starzenie się, po pięciu-sześciu latach nadają się jeszcze do jazdy, o ile nie mają za dużego przebiegu, bo bieżnik jest bardziej miękki niż w letnich szosówkach (doświadczenie z G012).

Minusy:

- Nie trzymają tak mocno w zakrętach (ale mam koła 17" zamiast fabrycznych 18", stąd może być to wrażenie).

- Słabiej radzą sobie w prawdziwym, ciężkim terenie.

 

Występują w dwóch wersjach, standard i wzmocniona. Ta pewnie będzie lepsza na kamienie, ale jest wg producenta głośniejsza. Ja nie mam doświadczeń z południowymi drogami kamienistymi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, subarutux napisał(a):

Zdecydowanie doradzam Yokohama G015. Mam je drugi sezon, a we wcześniejszym Foresterze miałem poprzedniczki, G012.

 

Plusy:

+ Świetnie się jeździ w "lekkim terenie".

+ Doskonale się jeździ po szosie (bonus: przyjemniejsza jazda po polskich drogach bocznych, przypominających niekiedy lekki teren).

+ Nie zauważam większego zużycia paliwa, a w porównaniu z wyposażeniem fabrycznym jest ono na pewno mniejsze.

+ Ciche! Cichsze niż niejedna szosówka, zdecydowanie cichsze od fabrycznych (osoby, które mnie znają z Forum i osobiście wiedzą, że jestem słyszący inaczej ;) i nie ściemniam).

+ Są całoroczne. W śniegu idą jak burza, poza tym jest tak sobie, ale na pewno nie są niebezpieczne. Zaletą jest, że nie trzeba się śpieszyć z wymianą na prawdziwe zimówki i nie trzeba stać godzinami w kolejkach do wymiany. Można przeczekać.

+ Są dość odporne na starzenie się, po pięciu-sześciu latach nadają się jeszcze do jazdy, o ile nie mają za dużego przebiegu, bo bieżnik jest bardziej miękki niż w letnich szosówkach (doświadczenie z G012).

Minusy:

- Nie trzymają tak mocno w zakrętach (ale mam koła 17" zamiast fabrycznych 18", stąd może być to wrażenie).

- Słabiej radzą sobie w prawdziwym, ciężkim terenie.

 

Występują w dwóch wersjach, standard i wzmocniona. Ta pewnie będzie lepsza na kamienie, ale jest wg producenta głośniejsza. Ja nie mam doświadczeń z południowymi drogami kamienistymi.

 

Też kupiłem do forka te opony, po zmianie z zimówek również akustycznych różnic nie czuję. Forkiem w sumie nie wjechałem w porządny teren, do lajtowego opona całkiem spoko. W tym rozmiarze co szuka kolega nie dostanie wzmocnionej LT, ta wersja jest głośniejsza bo bieżnik jest bardziej agresywny.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawy ciąg dalszy:

Na ten moment posiadam opony Bridgestone dueler hp sport. Takie mam od nowości z salonu. Nie mają wysokich parametrów jak patrzę (trzymanie na mokrej nawierzchni klasa C, głośność 71dB). Porównując je do Yokohama G015 to mają dokładnie takie same parametry więc nie powinien odczuć różnicy na minus w trzymaniu na mokrej nawierzchni ani w emitowanym hałasie. W terenie za to powinno być dużo lepiej. Byłem dzisiaj w jednym z lepszych zakładzie wulkanizatorkim (wg. opinii google w moim mieście:)) i panowie powiedzieli jednoznacznie:

Czy to Michelin czy Goodyear bardzo szybko zużyją się w tym samochodzie. Bridgestony dlatego przetrwały wyprawy na Bałkanach ponieważ są twardsze od tamtych. Oni polecają albo Bridgestony albo sugerują, że faktycznie te Yokohamy będą dobre. Zimówki i tak mam jeszcze więc to nie problem. Bridgestone robi jeszcze takie dwa ciekawe modele:

1. Bridgestone H/T 684 II

2. Bridgestone H/T 689

i... inne modele Yokohamy:

Yokohama Geolandar CV G058 i GEOLANDAR H/T G056

Edytowane przez Aqstyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
9 godzin temu, yaaqb napisał(a):

Czy ktoś może miał doczynienia z modelem Geolandar CV 4S?
Wydają się być ciekawą alternatywą dla Geolandar A/T przy większym nastawieniu na autostrady, przynajmniej wg specyfikacji są kapkę cichsze.

Do czynienia nie miałem, ale na wygląd będą lepsze w warunkach zimowych od G015

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojeżdżam trzeci komplet g015. g012 też miałem. Polecam. Da się używać autostradowo, da się zimą, w błocie i kamieniach robi. Cena w stosunku do trwałości jest śmiesznie niska. Nie zmienia drastycznie właściwości po zużyciu. Przy upałach jak dzisiaj pięknie popiskują na szybkich rondach.

Homologacja zimowa przydała mi się w maju w Alpach.

Lekko skoczy zużycie paliwa.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...