skwaro Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia (edytowane) Mam dylemat że sprzęgłem do forka. Ma dać radę z 340KM/560Nm, a może nawet odrobinę więcej jak mi coś strzeli do głowy. Sprzęgło OEM STI może nie podołać. Stąd pytanie w którą stronę lepiej iść - obijać kewlarem moje sprzęgło z 5MT czy kupować komplet wzmocnionego z STI i do tego koło zamachowe z 6MT? Ktoś przerabiał w praktyce te kewlary w zestawie z OEMowym dociskiem? Zestaw ma pracować ze skrzynią 6MT, ma to sens, czy nie kombinować? Bo różnica w cenie dość spora... Edytowane 24 Stycznia przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Z mojego doświadczenia . Sti 2.5 z programem od Edwina. Sprzęgło seryjne wytrzymało bardzo długo , dostawało lanie szczególnie jak młody jeździł i w końcu padło. po rozebraniu okazało się ,że tarcza popękała przy sprężynach ,reszta ok. Założyłem OEM komplet , bo jak widzę lepiej mieć taki bezpiecznik w postaci tarczy . Najtańszy element w całym napędzie Sti. Na lepkich oponach napęd dostaje strasznie po dupie. Sam się dziwię jak to wszystko wytrzymuje taki przyrost momentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2 godziny temu, tedimy99 napisał(a): Z mojego doświadczenia . Sti 2.5 z programem od Edwina. Sprzęgło seryjne wytrzymało bardzo długo , dostawało lanie szczególnie jak młody jeździł i w końcu padło. po rozebraniu okazało się ,że tarcza popękała przy sprężynach ,reszta ok. Założyłem OEM komplet , bo jak widzę lepiej mieć taki bezpiecznik w postaci tarczy . Najtańszy element w całym napędzie Sti. Na lepkich oponach napęd dostaje strasznie po dupie. Sam się dziwię jak to wszystko wytrzymuje taki przyrost momentu. Jaki masz moment? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Coś blisko 500. Mam gdzieś wykres od Edwina . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Ja zmieniłem w STI 2.5 550 Nm sprzęgło Exedy 1 z tarczą od Radzikowskiego na komplet OEM i przy codziennej dynamicznej jeździe oraz w miejskich korkach spisuje się to bardzo fajnie. A tarcza kosztuje tyle co dwa tankowania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Dzięki za podpowiedzi, czyli wychodzi na to że trzeba iść w OEM z STI i nie kombinować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia W dniu 25.01.2024 o 07:05, tedimy99 napisał(a): bo jak widzę lepiej mieć taki bezpiecznik w postaci tarczy Dokładnie. Organik zawsze ma mikrouślizg który mocno ratuje napęd. W forku zawsze takie miałem, w rajdowym fiacie też pozostawiłem organiczne OEM. W obu wypadkach skrzyni nigdy nie uszkodziłem a było sporo okazji do tego. W innym foresterze miałem kevlar i przy upalaniu było czuć że napęd dostaje mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się