Skocz do zawartości

Wzmocnione sprzęgło czy obijanie kewlarem?


skwaro

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat że sprzęgłem do forka. Ma dać radę z 340KM/560Nm, a może nawet odrobinę więcej jak mi coś strzeli do głowy. Sprzęgło OEM STI może nie podołać. Stąd pytanie w którą stronę lepiej iść - obijać kewlarem moje sprzęgło z 5MT czy kupować komplet wzmocnionego z STI i do tego koło zamachowe z 6MT? Ktoś przerabiał w praktyce te kewlary w zestawie z OEMowym dociskiem? Zestaw ma pracować ze skrzynią 6MT, ma to sens, czy nie kombinować? Bo różnica w cenie dość spora... 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia . Sti  2.5  z programem od Edwina.  Sprzęgło seryjne wytrzymało bardzo długo , dostawało lanie szczególnie jak młody jeździł  i w końcu padło. po rozebraniu okazało się ,że tarcza popękała przy sprężynach ,reszta ok. Założyłem  OEM komplet , bo jak widzę lepiej mieć taki bezpiecznik w postaci tarczy .  Najtańszy element w całym napędzie Sti.  Na  lepkich oponach napęd dostaje strasznie po dupie.  Sam się dziwię jak to wszystko wytrzymuje taki przyrost momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tedimy99 napisał(a):

Z mojego doświadczenia . Sti  2.5  z programem od Edwina.  Sprzęgło seryjne wytrzymało bardzo długo , dostawało lanie szczególnie jak młody jeździł  i w końcu padło. po rozebraniu okazało się ,że tarcza popękała przy sprężynach ,reszta ok. Założyłem  OEM komplet , bo jak widzę lepiej mieć taki bezpiecznik w postaci tarczy .  Najtańszy element w całym napędzie Sti.  Na  lepkich oponach napęd dostaje strasznie po dupie.  Sam się dziwię jak to wszystko wytrzymuje taki przyrost momentu.

Jaki masz moment? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem w STI 2.5 550 Nm sprzęgło Exedy 1 z tarczą od Radzikowskiego na komplet OEM i przy codziennej dynamicznej jeździe oraz w miejskich korkach spisuje się to bardzo fajnie.
A tarcza kosztuje tyle co dwa tankowania.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2024 o 07:05, tedimy99 napisał(a):

 bo jak widzę lepiej mieć taki bezpiecznik w postaci tarczy

Dokładnie. Organik zawsze ma mikrouślizg który mocno ratuje napęd. W forku zawsze takie miałem, w rajdowym fiacie też pozostawiłem organiczne OEM. W obu wypadkach skrzyni nigdy nie uszkodziłem a było sporo okazji do tego. 

W innym foresterze miałem kevlar i przy upalaniu było czuć że napęd dostaje mocno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...