Jump to content

Szukam pierwszego Subaru w życiu, do 40 tysięcy zł


Sadam49

Recommended Posts

Cześć i czołem ! Mam zamiar swoje aktualne auto (Megane 3, 1.4 TCe czyli turbo) zmienić na Subaru. Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na Subaru to 40 tysięcy zł. Oprócz pieniędzy na auto mam też wymagania :) Sedan lub Kompakt, manualna skrzynia, silnik benzynowy o mocy co najmniej 130 koni (aczkolwiek nie wiem czy 2.0 wolnossak w Subaru ma tyle), rocznik najlepiej minimum 2012 i bardzo chciałbym ksenony gdyż w aktualnym aucie je posiadam i bardzo się przyzwyczaiłem do tego, że wszystko dzięki nim widzę na drodze nocą :) ksenony nie są oczywiście wyznacznikiem ale gdyby Subaru je miało to będzie zacnie. Ogólnie nie jest to post dzięki któremu chcę poznać oferty sprzedaży, bardziej chcę się dowiedzieć czy to co chcę za takie pieniądze to czy jest w ogóle realne. Chciałbym wiedzieć jaki silnik wybrać (tylko benzyna), czy Impreze czy Legacy? Na co zwrócić uwagę przy ewentualnych oględzinach auta no i najważniejsze czy te autka miewają jakieś bolączki/częste problemy, czy są drogie w utrzymaniu? I jak wygląda sprawa z rdzą? Miałem Mazde 6 GG i w kilku miejscach ruda mocno dawała o sobie znać :D

 

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi :) 

Edited by Sadam49
ortografia
Link to comment
Share on other sites

  • Sadam49 changed the title to Szukam pierwszego Subaru w życiu, do 40 tysięcy zł

Do budżetu i rocznika pasuje Legacy V.  Będzie znacznie wygodniejsze niż Impreza. Impreza z 2012 to brzydki kasztan :P Silniki benzynowe 2.0 i 2.5 mieszczą się wymaganiach mocowych. Jedyny problem to skrzynia. W tym modelu bardziej popularny jest automat zwłaszcza z silnikiem 2.5. Można znaleźć 2.0 z manualem, ale najczęściej jest to kombi. Diesla nie kupuj. 
Na olx stoi Impreza 2.0 z manualem 2016, możesz sobie zerknąć o czym mowa. Dobry wóz, ale niezbyt ładny.

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

Do budżetu i rocznika pasuje Legacy V.  Będzie znacznie wygodniejsze niż Impreza. Impreza z 2012 to brzydki kasztan :P Silniki benzynowe 2.0 i 2.5 mieszczą się wymaganiach mocowych. Jedyny problem to skrzynia. W tym modelu bardziej popularny jest automat zwłaszcza z silnikiem 2.5. Można znaleźć 2.0 z manualem, ale najczęściej jest to kombi. Diesla nie kupuj. 
Na olx stoi Impreza 2.0 z manualem 2016, możesz sobie zerknąć o czym mowa. Dobry wóz, ale niezbyt ładny.

Faktycznie tył tej Imprezy trochę psuje wygląd. Jak z automatami w Subaru? Sprawiają problemy? Pracują jakoś topornie lub są bardzo kosztowne? Jaki jest np. koszt wymiany oleju? 2.0 benzynowy ile ma koni i czy jest, że tak to ujmę "pancerny"? aa i czy to jest wolnossak? :D rocznik 2012 wpada najbardziej w moje gusta bo aktualnie mam auto z 2010 i chciałbym coś troszkę nowszego ale jeśli warto brać jakieś Subaru z 2010 to również to przemyślę.

 

Link to comment
Share on other sites

W tych latach raczej żaden silnik Subaru nie jest pancerny.

To że wolnossące 2.0 ma te 150-160KM to niewiele znaczy bo będziesz musiał wysoko kręcić, żeby to jechało.

Po przesiadce z silnika turbo, mimo małej pojemności, to będzie przepaść.

Do tego rdza. Jak w Renacie pewnie nie wiesz co to jest tak tutaj się z nią zaprzyjaźnisz.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, hugo napisał(a):

W tych latach raczej żaden silnik Subaru nie jest pancerny.

To że wolnossące 2.0 ma te 150-160KM to niewiele znaczy bo będziesz musiał wysoko kręcić, żeby to jechało.

Po przesiadce z silnika turbo, mimo małej pojemności, to będzie przepaść.

Do tego rdza. Jak w Renacie pewnie nie wiesz co to jest tak tutaj się z nią zaprzyjaźnisz.

Zgadza się w Renatce rdzy nie doświadczam i pewnie nie doświadczę. Czyli lepiej celować w coś z Turbo?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Sadam49 napisał(a):

Zgadza się w Renatce rdzy nie doświadczam i pewnie nie doświadczę. Czyli lepiej celować w coś z Turbo?

Jak budżet jest z gumy i możesz go pomnożyć 2 lub 3 razy to jak najbardziej.

Poszukaj w swojej okolicy mechanika specjalizującego się w Subaru i porozmawiaj z nim jakie są koszty serwisu.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, hugo napisał(a):

Jak budżet jest z gumy i możesz go pomnożyć 2 lub 3 razy to jak najbardziej.

Poszukaj w swojej okolicy mechanika specjalizującego się w Subaru i porozmawiaj z nim jakie są koszty serwisu.

No niestety to jeszcze nie ten moment kiedy mogę pomonożyć tak bardzo pieniążki. 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Sadam49 napisał(a):

No niestety to jeszcze nie ten moment kiedy mogę pomnożyć tak bardzo pieniążki. 

W tej sytuacji na twoim miejscu pomyślałbym nad silnikiem 2.0Tce 220KM + czips na jakieś 250-270KM.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, hugo napisał(a):

W tej sytuacji na twoim miejscu pomyślałbym nad silnikiem 2.0Tce 220KM + czips na jakieś 250-270KM.

Również rozważam taką opcję ale czepiam się różnych for samochodowych bo może akurat będzie coś warte uwagi. :) a Subaru to jednak Subrau :) 

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, Sadam49 napisał(a):

Subaru to jednak Subrau :)

Owszem, ale część rzeczy się zmieniła przez ostatnie naście lat (szczególnie w EU) i może się okazać, że mówiąc Subaru to jednak Subaru, dwie różne osoby mogą myśleć o czymś zupełnie innym.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...