Jump to content

CEPiK normy?


Recommended Posts

Witam.

szukajka i net nie pomógł, jestem posiadaczem obk 2004 h6  ( taki weekendowy wóz) i po wizycie w cepic mam normę euro3 . Internetu podają normę euro 4 ( w dowodzie nic nie mam wpisane) jak mogę zweryfikować która jest poprawna i ewentualnie uzyskać jak jest4 papiery do zmiany? 

Edited by aflinta
Poprawiony skrót CEPiK bo raziło.
Link to comment
Share on other sites

  • aflinta changed the title to CEPiK normy?
W dniu 13.11.2023 o 13:00, Cypis0 napisał(a):

Witam.

szukajka i net nie pomógł, jestem posiadaczem obk 2004 h6  ( taki weekendowy wóz) i po wizycie w cepic mam normę euro3 . Internetu podają normę euro 4 ( w dowodzie nic nie mam wpisane) jak mogę zweryfikować która jest poprawna i ewentualnie uzyskać jak jest4 papiery do zmiany? 

 

Norma Euro 4 została wprowadzona w 2005 roku, więc ciężko, żeby auto z 2004 ją miało...

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, furiousmajkel napisał(a):

 

Norma Euro 4 została wprowadzona w 2005 roku, więc ciężko, żeby auto z 2004 ją miało...

Ale co ciekawe, spełniał normę niemiecką D4, która poziomy emisji ma takie same jak Euro4, choć cykl pomiarowy przebiegał nieco inaczej. Nie wiem czy były dodatkowe modyfikacje by dostał wsparcie Euro4.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, furiousmajkel napisał(a):

 

Norma Euro 4 została wprowadzona w 2005 roku, więc ciężko, żeby auto z 2004 ją miało...


Odnosnie obowiazywalnosci normy Euro 4:

Od 1.01.2005 - Euro4 obowiazuje producentow dla homologacji nowych pojazdow. Od tego momentu kazdy nowoprojektowany pojazd/model musial spelniac te norme, aby otrzymac homologacje i dopuszczenie do ruchu. 


Od 1.01.2006 - Euro4 obowiazuje kazdy (homologowany i dopuszczony do ruchu) noworejestrowany pojazd. Od tego momentu kazdy nowy pojazd, aby zostal poraz pierwszy zarejestrowany (pierwsza rejestracja), musial spelniac norme Euro 4.
 

Producenci wiedza o wprowadzanych Euro-normach duzo wczesniej: nowe wymagania i data ich obowiazywalnosci sa przeciez oficjalnie publikowane z uprzedzeniem, aby producenci mieli czas na dostosowanie sie do tych zmian.

 

Projektowanie i wprowadzenie nowego modelu samochodu/silnika wymaga czasu, dlatego koncerny samochodowe nie czekaly do Sylwestra 2004 z opracowaniem nowego silnika, lecz dzialaly duzo wczesniej tak, aby nowy pojazd spelnial wymagana homologacyjne juz przed ostateczna data i potem mogl byc sprzedawany i dopuszczony do ruchu zgodnie z nowa obowiazujaca norma. 
 

Jesli wiec jakis model samochodu byl projektowany, np. w 2002/03 - producent staral sie o homologacje z norma Euro4 jeszcze przed uplywem 1.01.2005, tak aby jego auto moglo byc sprzedawane i zarejestrowane rowniez po 1.01.2006. Niedostosowanie sie do norm skutkowalo wycofaniem modelu/silnika z oferty. 
 

Stad logiczne jest, ze czesc pojazdow spelniala/byla przygotowana na norme Euro 4 na dlugo przed tym, zanim ta zaczela obowiazywac. 


 

 

Edited by Christoph
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tu prawda h6 szedł do 2009, centrala Subaru PL to kto bo, chyba oficjalnego przedstawiciela dalej nie ma.  Domniemam że urząd zasugerował się datą produkcji 2004 a nie faktyczną homologacją. Notabene nie znalazłem nigdzie w żadnych danych by spełniał e3 wszędzie e4. 
Odnośnie świadectwa homologacji , mogę dostać kontak ( to chyba dział pyt do dyrekcji…) potrzeba rozumiem tylko nr vin i jaki koszt? 

Edited by Cypis0
Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.11.2023 o 15:41, Cypis0 napisał(a):

Wysłane zapytanie czekamy na odpowiedź centrali zobaczymy hehe 

Czy ktoś jest w stanie ruszyć temat ?? Mail poszedł, dodzwonić się nie da… to że pisze w sprawie starego auta …. W skodzie odpisywali w 2 dni na moje pytania hehehe ( dobra gwarancja była ) 

Link to comment
Share on other sites

Ja pisałem na adres centrala@subaru.pl i po dwóch dniach otrzymałem odpowiedź: "Mimo naszych starań nie udało nam się uzyskać wyciągu ze świadectwa homologacji dla Pańskiego samochodu."  :cry:

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Juan Rapru napisał(a):

Tak. Z podaniem VIN. Spróbuję jeszcze w Niemczech, gdzie był pierwotnie kupiony.

 

Do lat 1996 obowiązywało Euro 1  nawet jeśli spełnia Euro 2 to i tak do Krakowa i Warszawy  nie wjedziesz  po 2024

Link to comment
Share on other sites

Subaru pl odpisali, czekamy na odpowiedź jest nadzieja. Zastanawiam się czy np takie libero nie opłaca się zarejestrować na klasyka, czy wtedy strefy i opłaty też będą obowiązywać? 

Link to comment
Share on other sites

Wtedy nie obowiązują ale tez z ograniczeniami w zależności od gmin

 

Wprowadzony zostanie również dodatkowy wyjątek dla seniorów (osób, które do końca 2023 r. ukończą 70 lat), o ile przed 1 stycznia 2024 r. byli właścicielami swoich pojazdów.

Od wymogów przewidziane są dodatkowe wyjątki wjazdu dla pojazdów spełniających jedną z poniższych kategorii.

Wyłączenia ustawowe:

  • Służby (np. pogotowie, policja, straż pożarna, straż graniczna)
  • Pojazdy, którymi poruszają się osoby z niepełnosprawnością;
  • Inne (np. autobus szkolny z wycieczką)

Wyłączenia gminne:

  • Pojazdy zabytkowe i historyczne – wyłączone spod zakazu są pojazdy spełniające definicję stosowaną przez ubezpieczycieli
  • Specjalne (np. pomoc drogowa, karawan pogrzebowy)

Wyłączenia gminne okazjonalne:

  • Przypadki losowe, np. dojazd do szpitala, lekarza, miejsca zdawania matury (przepustka do wykorzystania przez 4 dni w roku)

 

Mazowiecki Konserwator zabytków w lipcu tego roku podniósł wymogi dla aut zabytkowych z 30 na 35 lat oraz zaprzestanie produkcji z 15 na 20 lat ze względu na duże zainteresowanie żółtymi tablicami w celu ominiecie restrykcji  SCT ;)

 

Edited by Henryk82
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Henryk82 napisał(a):

Do lat 1996 obowiązywało Euro 1  nawet jeśli spełnia Euro 2 to i tak do Krakowa i Warszawy  nie wjedziesz  po 2024

W papierach mam Euro 1 i katalizator ale CEPIK podaje, że nie mam ani Euro ani katalizatora. Dodatkowo na ostatnim przeglądzie, jak pomierzyli spaliny, to wyszło że ma 30% lepiej, niż dla Euro 1 (kłania się dobra regulacja gaźnika).

A do stref wjadę na luzie z powodu wieku. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...