marmur10 Opublikowano 5 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2023 Siema Legacy IV 3.0 z 2005r Mam w dwóch autach dołożone podgrzewacze płynu z megany/laguny i jeden jakiś uniwersalny, coś tam dają i z tego co zauważyłem w moim A3 to szybciej się nagrzewa (nie jest to jakieś WOW, ale jest spoko). Oglądałem w legacy jak tam z miejscem na taki podgrzewacz i miejsca sporo, ale zauważyłem, że chyba już jakiś dogrzewacz jest tam zamontowany. Wrzucam jedno moje zdjęcie z leg. i jedno znalezione na all. z merca. Mógłby mi ktoś potwierdzić, że jest to podgrzewacz i napisać od czego są obie wtyczki? Jedna będzie do podgrzewacza, druga do pompki? Miłej niedzieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 5 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2023 To nie jest podgrzewacz tylko zawór sterujący przepływem płynu przez nagrzewnicę. W h6 podgrzewacze są zbędne bo te silniki bardzo szybko się rozgrzewają. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 Może i głupie pytanie, ale w jakim celu podgrzewać płyn, którego celem jest odprowadzanie ciepła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 (edytowane) 11 godzin temu, dcd84 napisał(a): Może i głupie pytanie, ale w jakim celu podgrzewać płyn, którego celem jest odprowadzanie ciepła? Szybciej masz ciepło w samochodzie, proste. Szybciej osiąga temperaturę pracy = mniejsze spalanie. Po to też stosuje się Webasta. W Skandynawii podgrzewanie w bloku silnika i gniazdo do zewnętrznego zasilania. Nawet mają takie małe farelki w środku. Edytowane 6 Listopada 2023 przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 7 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 10 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): Szybciej masz ciepło w samochodzie, proste. Szybciej osiąga temperaturę pracy = mniejsze spalanie. Po to też stosuje się Webasta. W Skandynawii podgrzewanie w bloku silnika i gniazdo do zewnętrznego zasilania. Nawet mają takie małe farelki w środku. Ale przecież to grzałka, więc zużywa mnóstwo prądu, to jakie mniejsze spalanie skoro w momencie dogrzewania masz dodatkowe obciążenie alternatora. W Skandynawii mają, owszem, ale akurat spalanie w tym temacie najmniej ich obchodzi, auto ma przede wszystkim jechać w skrajnie niskich temperaturach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 7 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 Jeśli nagrzewnica słabo grzeje to w pierwszej kolejności należy ją wypłukać albo w ostateczności wymienić. BTW. Po ilu km w zimie leci u was ciepło z tuneli? U mnie tak ok. 3-4km w temperaturze ok. 5°C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borowice Opublikowano 7 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 W Legacy iv 2003 to jest zawór obiegu podgrzewania przepustnicy - popatrz gdzie dochodzą rurki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marmur10 Opublikowano 10 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 (edytowane) Większe spalanie mnie nie zaboli, bo i tak pali te 14L/100 no i mam jeden podgrzewacz z laguny w piwnicy. Nagrzewnica też sprawna, termostat również. Auto niby ma przejechane 150k km PS. Nic złego mi się nie dzieje z nagrzewaniem silnika/wnętrza Edytowane 10 Listopada 2023 przez marmur10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marmur10 Opublikowano 10 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 W dniu 7.11.2023 o 09:09, borowice napisał(a): W Legacy iv 2003 to jest zawór obiegu podgrzewania przepustnicy - popatrz gdzie dochodzą rurki. A kojarzysz na jakiej zasadzie działa ten naz zawór i która wtyczka z czego? Idzie rurka z silnika do zaworu, z zaworu do nagrzewnicy, z nagrzewnicy do silnika Rozumiem, że jest steruje tym zaworem klimatronik z wnętrza auta, załączamy ciepło to zawór puszcza płyn przez nagrzewnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borowice Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 Tego nie wiedział nawet serwis. U mnie nawalił i przy większych obrotach wiało w środku zimnem. Mam go od lat odłączony - nic sie nie dzieje. Moim zdaniem realizuje on pierwszeństwo grzania silnika (przepustnicy) przed grzaniem wnętrza; po to są dwa króćce w pompie płynu chłodzacego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 Ten zawór otwiera przepływ przez nagrzewnicę po osiągnięciu przez płyn chłodniczy temperatury 63 stopni. Dzieje się tak zawsze bez względu na ustawioną temperaturę wnętrza. Pozostaje zamknięty jedynie kiedy panel sterowania klimatyzacją jest wyłączony. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marmur10 Opublikowano 15 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2023 (edytowane) W dniu 12.11.2023 o 10:18, jako napisał(a): Ten zawór otwiera przepływ przez nagrzewnicę po osiągnięciu przez płyn chłodniczy temperatury 63 stopni. Dzieje się tak zawsze bez względu na ustawioną temperaturę wnętrza. Pozostaje zamknięty jedynie kiedy panel sterowania klimatyzacją jest wyłączony. A kojarzysz może, który wąż jest wejściem do nagrzewnicy, a który wyjściem? Zapaliłem samochód i niby dolny szybciej się rozgrzewa, a znowu w moim a3 jest odwrotnie PS. Znalazłem odpowiedź na amayama.com Dolny to wlot do nagrzewnicy, górny wylot Edytowane 16 Listopada 2023 przez marmur10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia W dniu 12.11.2023 o 10:18, jako napisał(a): Ten zawór otwiera przepływ przez nagrzewnicę po osiągnięciu przez płyn chłodniczy temperatury 63 stopni. Dzieje się tak zawsze bez względu na ustawioną temperaturę wnętrza. Pozostaje zamknięty jedynie kiedy panel sterowania klimatyzacją jest wyłączony. Czy mogę zmniejszyć przepływ płynu przez reduktor wstawiając kryzę na jego zasilaniu? Po rozgrzaniu czuć, że wąż do zaworu sterującego jest chłodniejszy od zasilającego parownik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Godzinę temu, dcd84 napisał(a): Czy mogę zmniejszyć przepływ płynu przez reduktor wstawiając kryzę na jego zasilaniu? Po rozgrzaniu czuć, że wąż do zaworu sterującego jest chłodniejszy od zasilającego parownik. Zawór sterujący jest na powrocie z nagrzewnicy więc przewód może być chłodniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 22 godziny temu, jako napisał(a): Zawór sterujący jest na powrocie z nagrzewnicy więc przewód może być chłodniejszy. Reduktor mam wpięty w powrót: jedna strona z górnego węża nagrzewnicy, a druga przy zaworze sterującym. Chyba prawidłowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia Godzinę temu, dcd84 napisał(a): Reduktor mam wpięty w powrót: jedna strona z górnego węża nagrzewnicy, a druga przy zaworze sterującym. Chyba prawidłowo? Górny od nagrzewnicy dolny od zaworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia (edytowane) 22 godziny temu, jako napisał(a): Górny od nagrzewnicy dolny od zaworu. Czyli podłączenie jest prawidłowe. Przyczyna słabego grzania z nawiewu to pewnie zakamieniona nagrzewnica... Mam plan żeby pojeździć dłużej z dolanym szuwaksem do odkamieniania chłodnic. Na etykiecie piszą żeby zostawić w układzie tylko na ok. 20 minut. Nie zaszkodzi to układowi chłodzenia? Edytowane 8 Stycznia przez dcd84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia (edytowane) 41 minut temu, dcd84 napisał(a): Czyli podłączenie jest prawidłowe. Przyczyna słabego grzania z nawiewu to pewnie zakamieniona nagrzewnica... Mam plan żeby pojeździć dłużej z dolanym szuwaksem do odkamieniania chłodnic. Na etykiecie piszą żeby zostawić w układzie tylko na ok. 20 minut. Nie zaszkodzi to układowi chłodzenia? Nie wiem. Myślę że lepiej byłoby odłączyć nagrzewnicę zalać szuwaks do układu chłodzenia że by go oczyścić wymienić płyn i osobno przepłukać nagrzewnicę żeby jej dodatkowo nie zapchać syfem z całego układu chłodzenia. Edytowane 8 Stycznia przez jako 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2 godziny temu, jako napisał(a): Nie wiem. Myślę że lepiej byłoby odłączyć nagrzewnicę zalać szuwaks do układu chłodzenia że by go oczyścić wymienić płyn i osobno przepłukać nagrzewnicę żeby jej dodatkowo nie zapchać syfem z całego układu chłodzenia. To jest plan! Jak zrobi się cieplej to będę działał. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się