Ace_748 Opublikowano 4 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 Witam wszystkich, Z racji, że częściej teraz będę użytkował takiego oto Outbacka więc pomyślałem, że może przyszedł czas i na wątek. O piątej generacji (BS) na forum lekka próżnia, jak wiadomo rynek nie lubi próżni więc jestem i ja by ją wypełnić. Inspiracją wątku o szóstej generacji (BT), postaram się opisać użytkowanie i eksploatację najpopularniejszego Outbacka na otomoto na dzień dzisiejszy czyli zawrotne 55 sztuk. Nawiązując do tytułu, bardziej do słowa prawie, dla mnie brakuje mu trochę mocy do szybszego jeżdżenia po autostradach, natomiast i do tego się nada. Ciężko jest go zastąpić (bez wydawania sporych ilości banknotów) dlatego zostaje na dłużej. Kawałek historii mojego egzemplarza Kupiony w polskim salonie, odebrany w lipcu 2018 r, silnik oczywiście 2.5i FB25, wersja wyposażenia Exclusive, ulubiony kolor każdego więc odcień szarości (61K - dark grey metallic) z pięknym jasnym wnętrzem (brakuje mu tylko jasnego dywanu do pełni mojego szczęścia) Link do cennika MY18: https://www.subaru.pl/datasheet/2018outback.pdf Link do cennika MY15 (pierwszy rocznik BS) : https://www.subaru.pl/datasheet/2015outback.pdf Przez pierwsze 100 tyś kilometrów użytkowany (prawie) bezawaryjnie w moim przypadku. Z rzeczy eksploatacyjnych odkryłem, że grubość tarczy Subaru OEM schodzą szybciej niż ciepłe kajzerki w lidlu, szybko zmieniłem na komplet tarcze + klocki Brembo, jest lepiej natomiast ostatnio natrafiłem na nieprzyjemną sytuację gdzie przy końcowym dohamowaniu z okolic 10 kmh klocki zaczęły wydawać z siebie głośny huk? coś jak gdy zaczynają się przegrzewać ale nie zależy to od ich temperatury, zmieniłem na klocki ATE zobaczymy co z tego będzie, jak narazie wszystko okej. Po ich zdjęciu (brembo) okazało się, że powierzchnia ścieralna jest w kiepskim stanie. Parę słów o spalaniu, średnio trochę miasta trochę trasy, w 10 w zupełności da się zamknąć, przy bardzo spokojnej jeździe i płaskim terenie to i 7 spali więc tragedi nie ma, ja takich wygód nie mam więc i klocki szybko schodzą i spalanie wyższe Dywaniki letnie, jeśli kupujecie nowe Subaru to moim zdaniem warto rozważyć dywaniki premium, po 112k prawie nie widać śladów użycia, natomiast równolegle mam zwykłe dywaniki do nowego Outbacka i po 45k km włoski są już w przeciętnym stanie. Jak już jesteśmy przy zużyciu wnętrza to tak wygląda fotel kierowcy i kierownica (trochę się świeci i spróbuje ją porządnie wyczyścić następnym razem, natomiast faktura materiału nadal pozostała). Poza tym to tzw “nic nie stuka nic nie puka nic nie trzeszczy” oprócz jednego, uchwytu pasa pasażera w którym można regulować wysokość, co jeszcze zabawniejsze w BT trzeszczy mi dokładnie tak samo, na szczęście słychać to tylko siedząc na fotelu pasażera. Auto jest amatorsko zabezpieczone przed korozją, w niektórych miejscach barankiem, tam gdzie dostęp jest gorszy to waxoyl. Temat polecam zrobić każdemu jeśli w planie jest pojeździć dłuższy okres czasu. Dodatkowo 5 lat temu została nałożona ceramika, z której niewiele już zostało, na niektórych elementach dalej lakier ma tą śliskość, ale fakt jest też taki, że nie odnawiałem tej powłoki w żaden sposób. Co ja o nim myślę i trochę porównań z VI Zacznijmy od silnika, polubiłem się z jego wolnossącą charakterystyką pracy natomiast jak zawsze mocy nigdy za wiele, brakuje mu turbo i kiedyś kiedyś w dalekiej przyszłości (planuje raczej zachować go na dłużej) może się skusze na swap na 2.4t, co do porównania do “”nowej” jednostki z BT, w niższych partiach obrotomierza nowszy ma więcej momentu obrotowego i spokojniejsza jazda jest w nim przyjemniejsza natomiast czuć tam zestrojenie pod normy emisji spalin i niższe spalanie, szczególnie pedał gazu i skrzyni co zabiera odrobinę frajdy. Jeździłem 3.6 i na autostrady i trasę super, ale nie zastąpi to doładowania co czuć w mieście i przymiejskich drogach. CVT, jak to CVT, dla mnie jest okej, na tyle dobrze udaje automat, że da się z tym jeździć, do tego auto zdecydowanie ożywa w trybie manualnym, jak ktoś rozważa zakup to polecam się przejechać takim autem, żaden film na youtube nie odda tego jak działa ta skrzynia i jakie są wrażenia z jazdy jako całość. Zawieszeniowo, mi się podoba, jest miękki, trochę jak bujany fotel ale z pokonywania zakrętów dalej można mieć choć trochę frajdy. Wygłuszenie i audio, no tutaj odstaje od nowego szczególnie w wyciszeniu, harman kardon może gra troszkę lepiej niż w VI ale ciężko to obiektywnie ocenić, jakoś to gra, niekoniecznie wybitnie ale słucham w nim muzyki głośniej za każdym razem. Dla potomnych, link do archiwum oferty modelowej i cenników subaru: https://subaru.pl/archiwum_modele.html, natomiast broszury znajdziemy tutaj: https://www.subaru.pl/broszury_arch2009_2020.html Wymiana oleju w skrzyni biegów Często padają pytania na grupie Subaru na FB o tą sprawę, jak każdy powinien wiedzieć, olej wymieniać trzeba, nawet ASO zaleca. Pierwszy raz robiłem w ASO metodą statyczną przy około 60k km, drugi raz przejechałem się do Nowego Sącza do Carfit przy przebiegu +- 105k km, metoda dynamiczna i to rozwiązanie mogę zdecydowanie polecić, przy okazji cena prawie przez pół w porównaniu do ASO. Awarie i usterki mojego egzemplarza Jedyne co padło to elastyczny łącznik kolektora z wydechem po przekroczeniu 100k km, w ASO okazało się, że pękł. Odesłali mnie do warsztatu zajmującego się wydechami w Rzeszowie, znali temat, wiedzieli co z tym zrobić, wstawili część z Volkswagena, wyszło taniej niż kupowanie nowego kolektora, a i podobno ma wytrzymać dłużej. Objawy, to tak jakbyśmy wycięli tłumiki, silnik głośno pracował na zewnątrz i było słychać, że dźwięk pochodzi z przedniej części samochodu. Pewnego dnia zaczęło migać podświetlenie pokrętła głośności, wejścia na płyty CD i pokrętła wyboru, później przestały świecić, stało się to jeszcze na gwarancji więc w ASO wymienili mi główny ekran, ciekawostka, żebym mógł dalej sam aktualizować mapy używając metody subaru maps: https://subaru-maps.com/#/auth/sign-in , musieli mi przypisać nr VIN do nowego radia. Dziś dała o sobie znać jeszcze jedna sprawa, tzw szpilki piasty / gwint na nakrętke trzymającą felgę, już któryś raz gwint jest całkowicie zniszczony i nadaje się do wymiany, w poniedziałek jadę kupić razem z nakrętką do ASO, dam znać co jak i za ile. Fakt jest taki, że jest to po części przez nieuwagę mechanika, ale jak twierdzi ASO temat dość popularny. Poza tym nic jak narazie Na temat diesla ciężko mi się wypowiedzieć, nie miałem, nie jeździłem, chyba bym nie kupił ze względu na awaryjność. Moje plany: - wygłuszenie, drzwi może zacznę jeszcze przed zimą, ale resztę planuje zostawić na wiosnę jak już będzie cieplej (dzięki @Orear @dirkdiggler za podpowiedzi) - cieszyć się wygodą którą oferuje Outback - czytałem gdzieś, że większe hamulce od Ascent’a pasują, może jak zjadę ten komplet to bardziej się w to zagłębie - może inne felgi na lato i ori przełożyć na zimę ale narazie to odległa sprawa - zastanawiam się nad przejściem na 5w30, Subaru rekomenduje 0w20, ale wiadomo jak jest, szczególnie przy jeżdżeniu po autostradach w ciepłe dni Na koniec ciekawostka Nie każdy chyba wie, przynajmniej ja byłem tego nieświadomy do pewnego momentu, na tylnej klapie bagażnika po prawej stronie od oświetlenia rejestracji jest przycisk do zamykania auta, nie występuje on obok zamykania klapy więc wygodne dopóki auto czyste Mam nadzieję, że miło się czytało, ciąg dalszy opowieści w poniedziałek po wizycie w ASO. 4 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 4 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 2 godziny temu, Ace_748 napisał(a): Na koniec ciekawostka Nie każdy chyba wie, przynajmniej ja byłem tego nieświadomy do pewnego momentu, na tylnej klapie bagażnika po prawej stronie od oświetlenia rejestracji jest przycisk do zamykania auta, nie występuje on obok zamykania klapy więc wygodne dopóki auto czyste Bardzo dziękuję! Po dziesięciu miesiącach posiadania Forestera w końcu przestanę chodzić do czujnika w przedniej klamce... sprawdziłem, też mam taki przycisk i też nie wiedziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 4 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 36 minut temu, sartek napisał(a): Bardzo dziękuję! Po dziesięciu miesiącach posiadania Forestera w końcu przestanę chodzić do czujnika w przedniej klamce... sprawdziłem, też mam taki przycisk i też nie wiedziałem Stary patent, był w OBK IV, mamy też w Avensisie 2011. W Subaru można dodatkowo ustawić czterocyfrowy pin do otwarcia auta bez kluczyka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 Fajny wątek się zapowiada. Zwłaszcza przez pryzmat porównania obu generacji które posiadasz. W sumie to BS mi uciekł z oferty razem z Forkiem XT w 2018/2019r. Jak byłem na poszukiwaniu wozu to były ostatnie niedobitki XTków i właśnie Outbackow BS. Jak już byłem gotów do decyzji to na placach nie było już nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 7 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 Czy prawda jest ze 2018 po zmianach w oprogramowaniu (ponoć) ma ciut inną charatkerystyke zamieszenia i bardziej buja czyli jest bardziej miekki niż na przykład 2015 - 2016? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace_748 Opublikowano 7 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 Plany szybko się zmieniają, więc byłem dziś Cena za komplet śruba + nakrętka około 55zl, wziałem jeden na zapas, na zdjęciu są dwie śruby i nakrętka Uwaga: numery części EU i USA mogą być różne Przy okazji założyłem koła zimowe, felgi ATT 15P rozmiar zbliżony do oryginału, 7,5x18 ET50, na tym zimówki Goodyear 225/60/18 na ostatni sezon, musze przyznać, że oprocz slyszalnej roznicy w hałasie to całkiem nieźle kleją do asfaltu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace_748 Opublikowano 7 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 4 minuty temu, vespa napisał(a): Czy prawda jest ze 2018 po zmianach w oprogramowaniu (ponoć) ma ciut inną charatkerystyke zamieszenia i bardziej buja czyli jest bardziej miekki niż na przykład 2015 - 2016? Nie mam pojęcia, jeździłem przedliftem, ale na tyle dawno że nie pamiętam, zawieszenie jest pasywne więc zmiany w oprogramowaniu niekoniecznie mają na to wpływ, trzeba by się przejechać jednym po drugim i ocenić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 7 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 Ano wlasnie...Moż ektos jeszcze wypowie sie w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace_748 Opublikowano 9 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 W dniu 7.11.2023 o 14:40, vespa napisał(a): Ano wlasnie...Moż ektos jeszcze wypowie sie w temacie Poczytałem trochę i rzeczywiście Subaru w press release twierdzi, że pozmieniali coś w zawieszeniu w stronę komfortu. "Enhancements made throughout the Outback chassis include retuned suspension dampers for a smoother ride" źrodło: https://media.subaru.com/newsrelease.do?id=1153&mid=#:~:text=Enhancements made throughout the Outback,Outback even quieter for 2018. Natomiast jest to info dla rynku US gdzie i tak mają inne zawieszenie vs EU, stąd np różnica w prześwicie 20cm (EUDM) vs 22cm (USDM), niezależnie od tego zmiany pewnie jakieś były jak to przystało w faceliftingach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace_748 Opublikowano 9 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 Przy okazji, przyszły dziś do mnie materiały do wygłuszenia, zamówiłem 2x Dynamat Xtreme bulk pack zakładając, że robie raz a porządnie i zostanie mi na resztę w następną wiosnę. Kupiłem w CentrumAudio, wysłali szybko nie mam nic do zarzucenia. Do roboty zabiorę się pewnie jutro/sobotę, opiszę wszystko co i jak wygląda 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 9 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 2 godziny temu, Ace_748 napisał(a): Przy okazji, przyszły dziś do mnie materiały do wygłuszenia, zamówiłem 2x Dynamat Xtreme bulk pack zakładając, że robie raz a porządnie i zostanie mi na resztę w następną wiosnę. Kupiłem w CentrumAudio, wysłali szybko nie mam nic do zarzucenia. Do roboty zabiorę się pewnie jutro/sobotę, opiszę wszystko co i jak wygląda Trzymam kciuki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 9 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 (edytowane) Pozmieniali na pewno. Nie jest ponoć taki sztywniutki jak inne modele lub poprzednicy. Skrzynia cvt tez inaczej juz pracuje. Ale jak inaczej nie wiem. No to ja jestem przed zakupem Outbacka i wolałbym wersję poprzednią sztywniejszą, ważny byłby dla mnie komfort na zakrętach czyli lepsze przyklejenie do drogi. Wersja usa jest wyższa o 2 cm? Tak samo w rocznikach 2015-2017? Skąd ta różnica? Myślałem ze to kwestia opon, średnicy felg. Po cholere mieliby robic różny prześwit, przeciez to nieekonomiczne Edytowane 9 Listopada 2023 przez vespa Edycja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace_748 Opublikowano 9 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 22 minuty temu, vespa napisał(a): Wersja usa jest wyższa o 2 cm? Tak samo w rocznikach 2015-2017? Skąd ta różnica? Myślałem ze to kwestia opon, średnicy felg. Po cholere mieliby robic różny prześwit, przeciez to nieekonomiczne Z Subaru of America to tak właśnie jest, w VI generacji zrobili inny wygląd przodu dla rynków USDM, jakimś cudem im się to opłaca, plus auta na USDM sa produkowane w USA więc w zasadzie to nie ma żadnego konfliktu, z internetu wynika że przedlift też tak miał z tym prześwitem a słyszałem, że EU jest z deka twardsze niż USA. Polifty miałem USA i EU obok siebie, różnica jest zauważalna, felgi i opony te same 225/60/18. Różnica w zawieszeniu raczej jest marginalna, natomiast jak zawsze powtarzam, przejedź się każdym i zobaczysz co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 9 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 26 minut temu, vespa napisał(a): Wersja usa jest wyższa o 2 cm? Tak samo w rocznikach 2015-2017? Skąd ta różnica? Myślałem ze to kwestia opon, średnicy felg. Po cholere mieliby robic różny prześwit, przeciez to nieekonomiczne Prześwit na poziomie 8,7 cala (22 cm) pozwala kwalifikować tamtejsze subaru jako "light truck" (także inny kształt tylnego zderzaka i schowana rura wydechowa), a to oznacza inne, korzystniejsze normy spalania dla producenta. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 9 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 14 minut temu, Ace_748 napisał(a): z internetu wynika że przedlift też tak miał z tym prześwitem a słyszałem Już mój były Outback z 2006 roku tak miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 9 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 (edytowane) Godzinę temu, vespa napisał(a): No to ja jestem przed zakupem Outbacka i wolałbym wersję poprzednią sztywniejszą, ważny byłby dla mnie komfort na zakrętach czyli lepsze przyklejenie do drogi. Myślę że w tym przypadku nie odczujesz znaczacej różnicy miedzy przedliftem a poliftem. OBK stoi wysoko na wysokoprofilowych i dość wąskich oponach i to one grają pierwsze skrzypce przy dynamicznej jezdzie, czy jezdzie na zakrętach. A taki format gumy jaki jest w obk jest akurat stworzony pod komfort,, dobrą izolację od drogi i tłumienia mniejszych lub większych nierowności. Zresztą całe auto jest raczej stworzone by odizolować od drogi i dać komfort niż dostarczać wrażeń. Ten typ jeest zdecydowanie antyzakrętowy Jeśli jednak zakręty i przyklejenie do drogi są dla ciebie tak istotne to koniecznie przejedź się obkiem bo może się okazać, że taki format auta Tobie wogóle nie siądzie. Edytowane 9 Listopada 2023 przez dirkdiggler 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 9 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 Niby pierdoła te 2 cm,.ALE jak sie włoży ciut wyzsze opony to w sumie, w granicznych sytuacjach moze sie przydać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 9 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 4 minuty temu, dirkdiggler napisał(a): Jeśli jednak zakręty i przyklejenie do drogi są dla ciebie tak istotne to koniecznie przejedź się obkiem bo może się okazać, że taki format auta Tobie wogóle nie siądzie. Ano wlasnie. Mam starego forestera.czyli z 2003 r i w związku z tym że jak wiadomo jest na innej płycie i to inna zupełnie konstrukcja to nie ma co go porównawać do OBK. Ale z takiego Forestera ciezej (choć nie jakoś tragicznie) przyzwyczaic aie do "miekszej" charakterystyki jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukasWS Opublikowano 10 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 Ja użytkuję swojego Outbacka od grudnia 2020 i początkowo nie mogłem przekonać się do dynamiki tej 2.5 litrowej jednostki, ale... teraz jedynym autem, które bym brał pod uwagę byłby Outback BT, który urzekł mnie swoim wnętrzem i bardzo dobrze wyporfilowanymi fotelami. Auto w mojej ocenie (BS) pozwala bardzo przyjemnie podróżować a przy tym dobrze wcinać się w zakręty, zwłaszcza gdy jeździ się w trybie pracy na łopatkach przy kierownicy. Charakterystyka nie odbiega tej skrzyni od tego jak zachowuje się Forester SJ 2.0 XT. Minusem jest dla mnie to jak można łatwo załatwić akumulator... bo np. wyjmując coś wysokiego z bagażnika możemy zaczepić o przycisk podświetlenia bagażnika i tak po dniach nieużywania auta nie odpalimy go. Nie ma systemu zarządzania akumulatorem, który w innych markach chroni nas przed tym. Dzieci też dołożą swoje bądź ktoś kto pozostawi włączone oświetlenie w przestrzeni pasażerskiej. Później dochodzi konieczność ratowania akumulatora i nauka modułu otwierania szyb dla kierowcy itd. Kolejny minus to jednak korzystając z android auto zdarza mi się co jakiś czas zawiesić jednostkę i trzeba odpiąć telefon a najlepiej uruchomić ponownie auto. Tak to jest to genialne rodzinne wozidło na trasy i patrząc przez pryzmat ceny jaka była a jaka jest za BS czy inne porównywalne kombi 4x4 z wyższym zawieszeniem, uznaję to auto za świetny wybór. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 10 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 dzieki za dorzucenie swoich 5 groszy do dyskusji A o co choodzi z tą nauka modułu otwierania szyb dla kierowcy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivo Opublikowano 10 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 2 hours ago, LukasWS said: Kolejny minus to jednak korzystając z android auto zdarza mi się co jakiś czas zawiesić jednostkę i trzeba odpiąć telefon a najlepiej uruchomić ponownie auto. W BT można zrestartować system multimedialny przytrzymując długo wciśnięte pokrętło głośności. Pewnie w BS też jest jakiś sposób zrestartowania systemu multimedialnego podczas jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vespa Opublikowano 10 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 A czy system eyesith jest faktycznie użyteczny, czy jednak lekko przereklamowany? Fajnie byłoby gdyby Subaru miał wykrywanie przeszkód przed sobą działający obligatoryjnie a nie po uatawieniu kontroli jazdy w korku czy jakos tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukasWS Opublikowano 10 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 57 minut temu, vespa napisał(a): A czy system eyesith jest faktycznie użyteczny, czy jednak lekko przereklamowany? Fajnie byłoby gdyby Subaru miał wykrywanie przeszkód przed sobą działający obligatoryjnie a nie po uatawieniu kontroli jazdy w korku czy jakos tam. Widzę, że mój wpis się nie pojawił a miałbyś moje spostrzeżenia z każdego systemu. Napiszę moje spostrzeżenia w najbliższym czasie co do systemów asystujących. Generalnie wszystkie działają dobrze ale... eyesight potrafi reagować alarmująco gdy jadę w łuku a on widzi znak czy barierke informujące o zakręcie znajdujące się na wprost i ostrzega o możliwości kolizji. Kierownica jak i koła skręcone więc może szybkość systemu w porządku natomiast fakt nagłego dohamowania jest czymś co potrafi mocno zirytować. Nie działa czyli wyłączą się przy bardzo złych warunkach pogodowych np. gęsta mgła, bardzo mocny opad śniegu czy deszcz i wyłączą się. Może to I lepiej bo różnie byłby to w stanie interpretować. W każdej innej sytuacji natomiast zachował się właściwie. O innych systemach napiszę wkrótce. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace_748 Opublikowano 10 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 5 godzin temu, LukasWS napisał(a): Kolejny minus to jednak korzystając z android auto zdarza mi się co jakiś czas zawiesić jednostkę i trzeba odpiąć telefon a najlepiej uruchomić ponownie auto. Chyba mam dużo szczęścia, w żadnym aucie nie mam problemów z łącznością z telefonem / android auto. Super dodatek do wątku dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace_748 Opublikowano 10 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 (edytowane) Tymczasem ja, korzystając z ciepłego garażu i suszarki do włosów rozpocząłem dziś nierówną walke z wygłuszeniem Zaczałem od zdjęcia boczku, do odkręcenia dwie śrubki, pare zatrzasków i wysuwamy boczek do góry, trzeba uważać bo do boczku są podlączone kable w 4 różnych miejsach i łatwo można się zapomnieć Każda wtyczka ma "dyngsa" czy jak kolwiek można to nazwać którego należy wcisnąć i wtedy łatwo wychodzi, mi największą trudność sprawił największy connector, którego dyngs znajduje się od wewnętrznej strony drzwi i zajeło mi to zbyt dużo czasu żeby to zauważyć i później spróbować go nacisnąć Linki do klamki najpierw należy wyciągnąć w stronę drzwi i później wyjąć okrągłe "bolce" Po odpięciu wszytkiego nasze drzwi wyglądają następująco Folię przy użyciu trochę ciepła ściąga się bardzo łatwo, mimo tego ja postanowiłem nie ściągać jej w całości, trochę przeszkadzała natomiast dało się też i tak Ostatecznie odkręciłem też głośnik by uzyskać lepszy dostęp z drugiej strony Kolorem to czego nie widać, na całość wnętrza drzwi zużyłem jeden arkusz, przed klejeniem wyczyściłem i odtłuściłem powierzchnię, jak już przychodzi do klejenia to robota zaczyna nabierać tempa Schemat działania to wymierzyć, wyciąć kształt z czegokolwiek, dopasować, wyciąć to samo z arkusza maty przyłożyć przykleić i od nowa. Pod głośnik założyłem filcowe podkładki z dziurką na śrubę, chyba niewiele to da ale zawsze coś, wcześniej drgania z głośnika przenosiły się na podłokietnik Pozostało przykleić spowrotem folię i założyć tapicerkę, u strony pasażera podejrzewam, że jest analogicznie ale z mniejszą ilością wtyczek więc tamte drzwi pozwolę sobie pominąć. Całość zajeła mi ładnych 6h z przerwami (zrobiłem tylko drzwi kierowcy), myślałem, że pójdzie szybciej ale wtyczka miała inne plany. Jak na to, że boczki w aucie zdejmowałem może pare razy w życiu to uważam, że nie wyszło najgorzej i w zasadzie każdy jest w stanie coś takiego wykonać. Jedyne co to na zimnie bym sobie odpuścił robienie czegoś takiego, folia będzie ciężko schodzić a maty słabo przyklejać więc albo ciepły garaż albo lato. Ciąg dalszy jutro Edytowane 10 Listopada 2023 przez Ace_748 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się