Jump to content

Stuki w zawieszeniu..


kukiluki

Recommended Posts

Witam

Od pewnego czasu nasila mi sie stukanie w zawieszeniu z przodu. Stuki słychac najbardziej przy skrecaniu w lewo, ale po ostrzejszej jezdzie jak hamuje jadac na wprost tez stuka, dokladnie ten sam dzwiek. Podczas pokonywania jakis nierownosci na skreconych kolach rzuca troche kierownica, na wprost tego nie ma. Czy to moze byc wina przegubow? Autko to STi 2004 rok europa.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Czy to jest normalne ze jak sie robi małe szybkie ruchy kierownicą na postoju to puka coś w przekładni??

Najlepiej to słychać jak silnik jest wyłączony i nie działa wspomaganie.

 

 

na wylaczonym silniku to normalne, przy wlaczonym silniku nie slychac bo dzwieku nie ma.

Link to comment
Share on other sites

wszystko wskazuje na przegub, choć moze to być niedokręcona śruba od koła ale to łatwo sprawdzić. Zobacz czy osłona przegubu jest cała, jeśli będą jakieś pęknięcia to wszystko jasne :smile:

Link to comment
Share on other sites

U mnie też przenosi nierówności na kierownicę przy skręconych kołach (rzadko, ale jednak). Co się robi z tymi krzyżakami? Wymiana, skręcanie, smarowanie? Czy można z takim luzem bezpiecznie jeździć?

 

U mnie jest też coś takiego, że przy jeździe na wprost po nierównościach słychać takie "metaliczne klaskanie", ale tylko na zewnątrz samochodu. Dźwięk wydobywa się w okolicy maglownica-drążek kierowniczy. Mechnicy mówią, że to "luz na maglownicy". To samo pytanie, czy można z tym bezpiecznie jeździć? Magiel był trochę skręcany, ale niewiele pomogło.

 

Sęk w tym, że jeżdżę teraz codziennie po "nawierzchni nieutwardzonej" i zawieszenie nie ma lekko. Coraz częściej też Subarem jeździ żona no i dzieciak w brzuchu. Wolałbym, żeby nic się nie "rozpięło" w zawiasie :???:

 

Znalazłem post akarso http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=107014, ale nikt niestety nie odpowiedział na pytanie Olleo (pod koniec).

Link to comment
Share on other sites

Ano nie odpowiedzial.

 

A propos stukow bylem wczoraj na stacji diagnostycznej (z braku kanalu podjechalem obejrzec za 20zl co w zawieszeniu stuka) i gosc mi obadal wszystko lacznie z szarpakami i wyginakami (nie wiem co to - majta kolami we wszystkich poziomych kierunkach).

 

Co prawda sa lekkie luzy na lewym drazku kierowniczym, ale wyciekow na maglownicy nie ma - gosc twierdzi, ze jesli cos stuka i skrzypi, to raczej by podejrzewal lozysko kolumny McPhersona, a tego to on juz nie moze sprawdzic - w kazdym razie na szarpakach zadne luzy nie sa przenoszone na samochod wg diagnosty.

Link to comment
Share on other sites

W jednym warsztacie powiedzieli mi, że mam luz na drążku kierowniczym (lewym patrząc z kabiny). Pojechałem do ASKO i powiedzieli mi, że to maglownica, a nie drążek. Ten luz daje metaliczne "klapanie" na zewnątrz auta. A przenoszenie na kierownicę np. torowiska to inna sprawa.

Magiel u mnie też nie cieknie.

Link to comment
Share on other sites

Jak na laika przystało przejeździłem z tym już 35 kkm. Raz magiel był lekko skręcany na Bajecznej, ale nic się nie zmieniło. Mechanicy nie byli jakoś bardzo przerażeni.

Ostatnio jeżdżę dużo po leśnych drogach i temat wrócił. Dlatego pytam, czy to typowe, czy jakieś szczególnie niebezpieczne? A może to brednie z tą maglownicą i to faktycznie jest drążek? W asko raczej wiedzą co mówią...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam pytanko co może być powodem jak np w momencie postoju skręcam kierą w lewo i w prawo i mam stukania jakby sie kulki przewalały z jednej strony na drugą...podpowiem że serwis do którego oddałem stwierdził zawieszanie sie pompy wspomagania (dociągając kierownice do końca popiskuje troche jak jest zimny samochód)...co o tym myślicie..moze ktoś z forumowiczów miał już z czymś takim do czynienia..??

Na wprost jadać albo nawet skrecając na nierównościach nie mam takiego problemu tylko własnie jak stane i wtedy zaczne skręcać....Jak wyłącze silnik to bez wspomagania słychać oczywiście wyraźniej.

 

Jestem skory uwierzyć w krzyżak miedzy kolumną a maglownicą ale licze na waszą podpowiedź drodzy forumowicze.

 

Z góry dzieki za odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...