Skocz do zawartości

Błąd P1718


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, st981777 napisał(a):

 

Na górnym zdjęciu widzę, że przy puszce bezpieczników nie wpiąłeś wtyczki od airbag. To mała białą wtyczka, do której podpięty jest jeden kabel. Na górze skrzynki bezpieczników są dwa gniazda na małe wtyczki ( widać je na zdjęciu, to te z tymi żółtymi klapkami ). Do jednego z nich musi być wpięta ta mała wtyczka. Wepnij też przełącznik regulacji podświetlania ( jaśniej-ciemniej ) bo na zdjęciu widać, że nie jest wpięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, st981777 napisał(a):

A z innej beczki, czy wszystkie wtyczki pod maską są pospinane, oraz wszystkie masy (zwłaszcza na silniku) poprzykręcane?

O sygnale z mt nie myślałem w sumie. Takie rozwiązanie mi podsunął koleżka z Kanady, gdy szukałem wiedzy jak sensownie to zrobić. 

Nie wszystko jest podpięte. Jednakże masy raczej są - na pewno ta na rozrusznik jest luźno złapana. 

Nie spięte mam kostki z Foto, plus mam jeszcze złą pompę wspomagania założoną. 

Nie jest wpięta przepływka, ale to nie powinien być żaden problem - Dolot nie jest narazie założony. 

Plus - EEPROM? Tactrix? 

 

20231025_194650.jpg

20231025_195017.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmiku, jak dobrze widzę, wskaźnik temp pokazuje max, parametry wyświetlane przez licznik są przesyłane po CAN (temp, obroty z ECU, prędkość z ABS/VDC) więc, jeżeli licznik coś pokazuje, to znaczy, że komunikacja licznik -> BIU -> ECU jest, natomiast bzdurne odczyty będą między ECU a czujnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Danko napisał(a):

Plus - EEPROM? Tactrix? 

EEPROM to taka mała kostka pamięci, siedzi to zarówno w liczniku, ECU, BIU. Są w niej zapisane między innymi kody immo, więc, gdyby okazało się, że któryś z modułów jest uszkodzony, to można ratować się, kopiując zawartość tej pamięci do innego modułu (przy pomocy odpowiedniego programatora) zamiast wymieniać cały zestaw.

 

Tactrix - openport, kabelek, który w połączeniu z ecuflash i romrider pozwoli w bardzo prosty sposób wyciąć błędy z tego ECU (tylko uwaga na podróbki, bo potrafią zdechnąć w czasie programowania i zrobić z ECU cegiełkę.

6 minut temu, Danko napisał(a):

Nie wszystko jest podpięte. Jednakże masy raczej są - na pewno ta na rozrusznik jest luźno złapana. 

Podokręcaj porządnie masy i podłącz wszystko pod maską, sporo masy wchodzi do instalacji od strony silnika właśnie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś o łopatkach i możliwej gotowej wtyczce do nich w instalacji. Ta mała czarna kostka, którą trzymasz w dłoni:

 

4 godziny temu, Danko napisał(a):

 

20231008_163246.jpg

 

MOGŁABY być podłączeniem łopatek bo one nie są skomplikowaną rzeczą.

Mają po jednym kabelku + od każdej łopatki i wspólną masę. Masa raczej dokręcana jest gdzieś blisko, a dwa przewody idą aż do wiązki skrzyni pod kolumną kierownicy. 

Aczkolwiek... nie bierz tego za pewnik, w 2.0 NA łopatki działają ale wiązkę musiałem sobie dolutować i dorobić konektor. Także najpierw poszukaj miejsca u siebie na tę czarną kostkę zanim porzucisz jej sens całkowicie, ewentualnie jeśli masz możliwość prześledź gdzie ona biegnie dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wracam z tematem, najpewniej wszystko poskładane i zostajemy z tym błędem. Próbowałem już podać do ECU sygnał z czujnika neutrala ze skrzyni Mt. Problemem najpewniej jednak dalej jest błąd, dla którego założyłem ten wątek. 

Krótkie przypomnienie

Wiązka h6 a/t. Ecu, zegary, stacyjka, kluczyk, biu, tcu - wszystko wszystko, pochodzi z jednego samochodu. 

Nie możemy się połączyć z ECU, brak reakcji na przekręcenie kluczyka. Pytanie, czy sprawdzać skrzyni bezpieczników, czy szukać jakiejś konkretnej masy, sprawdzic konkretną wtykę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała komunikacja CAN odbywa się za pomocą dwóch przewodów, to jest skrętka, jeden przewód ma kolor czerwony a drugi niebieski. Wszystko jest podpięte pod te przewody. Gdyby był problem z zasilaniem systemu diagnostyki CAN to najprawdopodobniej niemógłbyś połączyć się z niczym. Najpierw ustal z czym możesz się połączyć a z czym nie, wtedy będzie można podjąć dalsze kroki.

Edytowane przez przemyslawn
Inny
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przemyslawn napisał(a):

Cała komunikacja CAN odbywa się za pomocą dwóch przewodów, to jest skrętka, jeden przewód ma kolor czerwony a drugi niebieski. Wszystko jest podpięte pod te przewody. Gdyby był problem z zasilaniem systemu diagnostyki CAN to najprawdopodobniej niemógłbyś połączyć się z niczym. Najpierw ustal z czym możesz się połączyć a z czym nie, wtedy będzie można podjąć dalsze kroki.

Na pewno można było się podłączyć pod skrzynie i ogólny odczyt, resztę muszę sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...