Qubu666-Baja Posted July 2, 2023 Share Posted July 2, 2023 (edited) Witam wszystkich. Jeżeli ktoś z Was miał podobną sytuację, to odp powinna być prosta na pytania. Kupiłem wg katalogu i numeru seryjnego łącznik stabilizatora-tył. Zanurkowałem pod samochód żeby wizualnie obejrzeć mój nowy lącznik OEM i porównałem ze starym "sruclem" -podróbą. No i... Zdziwko, bo "strucel" jest krótszy, a OEM dłuższy. Ogólnie to w sumie wszystko powinno grać podczas wymiany, bo cześć oryginał wg katalogu, ale pytania mam. Pytania: - czy podróby są krótsze? - czy ktoś miał z Was sytuację ,że 1. Wymienial oryginał, na któtszą podróbę? Lub odwrotnie, jak w moim przypadku 2. Wymieniał krótszą podróbę, na OEM -czy powymianie w wersjach 1, lub 2 były jakieś jakieś zmiany w reakcji zawieszenia? - Coś szorowało, uderzało o coś? Nic nie sugeruję i nie podaje przemyśleń, bo nie chce, żeby ktoś się sugerował. Dodaję zdjęcia laczników. 1. Mój samochód z podróbą (po stronie prawej)2 jakiś OBK ze swieżym oryginałem(po stronie lewej) Można zobaczyć gołym okiem, że inaczej jest ułożone mocowanie stabilizatora ze względu na dlugość łącznika. Edited July 2, 2023 by Qubu666-Baja Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted July 2, 2023 Share Posted July 2, 2023 Nie będzie problemu jeśli przy jednej naprawie wymienisz od razu oba łączniki. Wtedy drążek stabilizatora przesunie się równo na gumach i będzie ok. Problem powstanie gdy będziesz miał z jednej strony krótszy, a z drugiej dłuższy łącznik. Raz, będzie problem z montażem, dwa dość szybko oba łączniki dostaną luzów i padną bo będą cały czas naprężone. Przy pesymistycznym wariancie może nawet pęknąć sam drążek stabilizatora bo będzie miał wymuszoną pracę w naprężeniu (siła skręcająca przez cały czas). 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted July 3, 2023 Author Share Posted July 3, 2023 Ok. Dzięki za odp. Potrzebowałem potwierdzenia. Mam dwa o takim samym numerze, więc będzie elegancko. Z resztą dam znać po montażu, jak sprawa wygląda i jak samochód się zachowuje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted July 8, 2023 Author Share Posted July 8, 2023 (edited) Post, pod postem, żeby było wiadomo, że temat ruszony. Wszystko gra. Oryginały wjechały na swoje miejsce. Stabilizator poszedł w górę.Nic nie wadzi, nic nie ociera. Samochód znowu zwarty i nie pukający klekot. Edited July 9, 2023 by Qubu666-Baja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now