Rob C Posted July 1, 2023 Share Posted July 1, 2023 Witam szanowne grono subaruznawcow. Czy ktoś może podpowiedzieć co to może być? chcialbym nadmienić, ze wahacze, łożyska, piasty oraz mcpersony są nowe. Ustawiona zbieżność w Subaru. Czyżby to stukała maglownica? Auto ma już swój wiek ale jest w bdb stanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted July 1, 2023 Share Posted July 1, 2023 Sprawdź krzyżak który jest na kolumnie kierownicy.U mnie łożyska igiełkowe się zatarły, kierownica delikatnie się blokowała i na kierownicy występowało uczucie przeskakiwania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob C Posted July 1, 2023 Author Share Posted July 1, 2023 5 godzin temu, Max 84 napisał(a): Sprawdź krzyżak który jest na kolumnie kierownicy. U mnie łożyska igiełkowe się zatarły, kierownica delikatnie się blokowała i na kierownicy występowało uczucie przeskakiwania. Tutaj tak puka jak łożysko amortyzatora a wszystko przecież nowe. Skomplikowana to operacja,na pewno będzie ciasno. dzięki za odpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted July 1, 2023 Share Posted July 1, 2023 Jak puka to wygląda na magiel.Sam ostatnio kupiłem zamiennik, bo nie opłacało się regenerować mojego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted July 1, 2023 Share Posted July 1, 2023 Wklejałem to na fb, może Wam się przyda : Rozwiązanie problemu stukających elektrycznych przekładni kierowniczych (także w Outback-ach). W swoim Outbacku MY11 zastosowałem rozwiązanie opisane w manualu załączonym do posta. W skrócie polega to na wymianie ślizgu/docisku (nr katalogowy 34132aj000) oraz sprężynki (nr 34130aj000) - kupiłem je na burj auto, doliczono cło 30zł - i prawidłowym dokręceniu. Fabryczny ślizg się wyciera, sprężyna traci parametry i listwa stuka. U mnie pomogło idealnie a przekładnia ma 290k km przebiegu i smaru na listwie praktycznie już nie było. Zero stukania, praca wspomagania nieco sztywniejsza niż wcześniej, ale zdecydowanie do przyjęcia. Po skręcie koła prostują się tak jak powinny. Polecam takie rozwiązanie zamiast wydawania ciężkich pieniędzy na regenerację magla. ps. adres manuala - https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10164192-0001.pdf?fbclid=IwAR2CRFOJioOACGFRkzezCnA-psD8qMWufaHPfVKzzsLrJyRPtlB7CSMelrU 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted July 1, 2023 Share Posted July 1, 2023 7 godzin temu, Max 84 napisał(a): Jak puka to wygląda na magiel. Sam ostatnio kupiłem zamiennik, bo nie opłacało się regenerować mojego. magiel przy szybkim ruszaniu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted July 1, 2023 Share Posted July 1, 2023 magiel przy szybkim ruszaniu ?Interpretacja odczuć, jest subiektywna dla konkretnego kierowcy i jego doświadczenia Nie nyguje przegubów, aczkolwiek wątpię aby to one były problemem.Magicznej kuli nie posiadam, bazuje jedynie na własnym doświadczeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob C Posted July 2, 2023 Author Share Posted July 2, 2023 (edited) Sprawdzałem dzisiaj z synem krzyżak ale nic nie słychać i nie widać luzu. Zamówię to łożysko ze sprężyna i wymienimy. Najpierw jednak musimy złożyć silnik, odpalić i wystawić WRXa. Te części to koszt 20$, auto ma 160k mil czyli prawie 260k km i wciąż jezdzi jak trzeba. Edited July 2, 2023 by Rob C Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted July 2, 2023 Share Posted July 2, 2023 Magiel by stukał cały czas, może to poduszki silnika/skrzyni, przy ostrym ruszeniu biją, a czuć to na kierownicy.Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob C Posted July 2, 2023 Author Share Posted July 2, 2023 7 godzin temu, szamann1 napisał(a): Magiel by stukał cały czas, może to poduszki silnika/skrzyni, przy ostrym ruszeniu biją, a czuć to na kierownicy. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Na postoju jak szybciej skręcę to delikatnie puka i czasem jak zjeżdżam z podjazdu Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted July 2, 2023 Share Posted July 2, 2023 A spróbuj wykonywać minimalne ruchy kierownicą tylko tak centymetr tam i z powrotem dość szybko, jeżeli puka, to magiel, są jeszcze końcówki drążka kierowniczego od strony maglownicy i zwrotnicy, łączniki stabilizatora i jego mocowania. Polecam wybrać się na stację diagnostyczna lub kanał i sprawdzić gdzie puka, tak to wróżenie z fusów. I oczywiście jest jeszcze panewka......Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob C Posted July 3, 2023 Author Share Posted July 3, 2023 8 godzin temu, szamann1 napisał(a): A spróbuj wykonywać minimalne ruchy kierownicą tylko tak centymetr tam i z powrotem dość szybko, jeżeli puka, to magiel, są jeszcze końcówki drążka kierowniczego od strony maglownicy i zwrotnicy, łączniki stabilizatora i jego mocowania. Polecam wybrać się na stację diagnostyczna lub kanał i sprawdzić gdzie puka, tak to wróżenie z fusów. I oczywiście jest jeszcze panewka...... Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Wymienię łożysko i sprężynę, wtedy zobaczymy czy magiel. Tak jak pisałem wszystkie wachacze, sworznie, łączniki, łożyska a nawet zwrotnice wymieniłem 2 lata temu na oryginał. Panewka przy ruszaniu kierownica, proszę Cię… Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted July 3, 2023 Share Posted July 3, 2023 Wyluzuj, panewka to stary subarowy żart....Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob C Posted July 3, 2023 Author Share Posted July 3, 2023 2 godziny temu, szamann1 napisał(a): Wyluzuj, panewka to stary subarowy żart.... Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Domyślam się, poza tym 2 lara temu silnik był rozebrany na części, sprawdzony i złożony na oryginalnych częściach. Tak na marginesie to kawał francy z tej „panewki”, teraz składamy silnik w WRX po takiej akcji… Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted July 3, 2023 Share Posted July 3, 2023 W dniu 1.07.2023 o 16:06, Rob C napisał(a): Tutaj tak puka jak łożysko amortyzatora a wszystko przecież nowe Ja w starszym Outbacku wymieniłem na nowe i praktycznie od razu poszło do wymiany, bo po prostu egzemplarz był wadliwy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob C Posted July 3, 2023 Author Share Posted July 3, 2023 2 godziny temu, sartek napisał(a): Ja w starszym Outbacku wymieniłem na nowe i praktycznie od razu poszło do wymiany, bo po prostu egzemplarz był wadliwy... Taką ewentualność tez brałem pod uwagę. Ale nie chce mi się znowu wszystkiego rozbierać a nie dawno po wymianie kol robiłem geometrię Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted July 3, 2023 Share Posted July 3, 2023 To sprawdź z kimś na kanale co stuka....i po problemie.Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob C Posted July 3, 2023 Author Share Posted July 3, 2023 Godzinę temu, szamann1 napisał(a): To sprawdź z kimś na kanale co stuka....i po problemie. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Hmmm, jakoś go podniosę bo kanału nie mam. Dam rade Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted July 3, 2023 Share Posted July 3, 2023 Czasami lepiej sprawdzić na kanale gdy wszystkie gałki i wahacze są w położeniu roboczym, ruszyć kołem tył przód, kierownicą na boki a drugi z kanału sprawdza.Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob C Posted July 3, 2023 Author Share Posted July 3, 2023 28 minut temu, szamann1 napisał(a): Czasami lepiej sprawdzić na kanale gdy wszystkie gałki i wahacze są w położeniu roboczym, ruszyć kołem tył przód, kierownicą na boki a drugi z kanału sprawdza. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Kanału nie wyczaruje, żebym chciał. Dam rade Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruszon Posted July 12, 2023 Share Posted July 12, 2023 W dniu 1.07.2023 o 22:03, Yanas napisał(a): Wklejałem to na fb, może Wam się przyda : Rozwiązanie problemu stukających elektrycznych przekładni kierowniczych (także w Outback-ach). W swoim Outbacku MY11 zastosowałem rozwiązanie opisane w manualu załączonym do posta. W skrócie polega to na wymianie ślizgu/docisku (nr katalogowy 34132aj000) oraz sprężynki (nr 34130aj000) - kupiłem je na burj auto, doliczono cło 30zł - i prawidłowym dokręceniu. Fabryczny ślizg się wyciera, sprężyna traci parametry i listwa stuka. U mnie pomogło idealnie a przekładnia ma 290k km przebiegu i smaru na listwie praktycznie już nie było. Zero stukania, praca wspomagania nieco sztywniejsza niż wcześniej, ale zdecydowanie do przyjęcia. Po skręcie koła prostują się tak jak powinny. Polecam takie rozwiązanie zamiast wydawania ciężkich pieniędzy na regenerację magla. ps. adres manuala - https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10164192-0001.pdf?fbclid=IwAR2CRFOJioOACGFRkzezCnA-psD8qMWufaHPfVKzzsLrJyRPtlB7CSMelrU Cześć, podłączę się pod temat bo mam problem z maglownicą w outback 2011, 3 tygodnie temu przeszła regeneracją i stuka tak samo jak przed regeneracją. Stuka przy mocnym ruszaniu na postoju, podczas wolnej jazdy jak i na dziurach bez ruszania kierownicą. Diagnosta twierdzi, że jest to maglownica z lewej strony na listwie i że nie ma innych luzów. Czy ten ślizg i sprężynkę da się wymienić bez wyciągania maglownicy ? Czy jest to skomplikowana operacja ? Nie wiem czy lepiej samemu wymienić to co piszesz czy jechać do tych co spartaczyli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted July 12, 2023 Share Posted July 12, 2023 Oczywiście, że tak. Zerknij do załączonego przeze mnie linka. To jest prosta operacja i każdy ogarniety mechanik powinien sobie z nią poradzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruszon Posted July 12, 2023 Share Posted July 12, 2023 Dziwi mnie tylko, że przy regeneracji magla jak mieli to na stole to by nie widzieli, że tam jest luz....no nic chyba spróbuje bo koszt tego ślizgu nie duży. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted July 13, 2023 Share Posted July 13, 2023 Pytanie co oni regenerowali skoro po odebraniu auta stuka maglownica i jest luz na listwie. Trochę to niedorzeczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob C Posted July 13, 2023 Author Share Posted July 13, 2023 Musisz zmienić mechanika, my z synem robimy sami i jakoś auta jeżdżą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now