Jump to content

Stukanie przy szybkim ruszaniu kierownica outback 2011


Rob C

Recommended Posts

Witam szanowne grono subaruznawcow. Czy ktoś może podpowiedzieć co to może być?

chcialbym nadmienić, ze wahacze, łożyska, piasty oraz mcpersony są nowe. Ustawiona zbieżność w Subaru. Czyżby to stukała maglownica? Auto ma już swój wiek ale jest w bdb stanie

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź krzyżak który jest na kolumnie kierownicy.
U mnie łożyska igiełkowe się zatarły, kierownica delikatnie się blokowała i na kierownicy występowało uczucie przeskakiwania.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Max 84 napisał(a):

Sprawdź krzyżak który jest na kolumnie kierownicy.
U mnie łożyska igiełkowe się zatarły, kierownica delikatnie się blokowała i na kierownicy występowało uczucie przeskakiwania.

Tutaj tak puka jak łożysko amortyzatora a wszystko przecież nowe. Skomplikowana to operacja,na pewno będzie ciasno. 
dzięki za odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Wklejałem to na fb, może Wam się przyda :

 

 

Rozwiązanie problemu stukających elektrycznych przekładni kierowniczych (także w Outback-ach).

W swoim Outbacku MY11 zastosowałem rozwiązanie opisane w manualu załączonym do posta. W skrócie polega to na wymianie ślizgu/docisku (nr katalogowy 34132aj000) oraz sprężynki (nr 34130aj000) - kupiłem je na burj auto, doliczono cło 30zł - i prawidłowym dokręceniu. Fabryczny ślizg się wyciera, sprężyna traci parametry i listwa stuka. U mnie pomogło idealnie a przekładnia ma 290k km przebiegu i smaru na listwie praktycznie już nie było. Zero stukania, praca wspomagania nieco sztywniejsza niż wcześniej, ale zdecydowanie do przyjęcia. Po skręcie koła prostują się tak jak powinny. Polecam takie rozwiązanie zamiast wydawania ciężkich pieniędzy na regenerację magla.

ps. adres manuala - https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10164192-0001.pdf?fbclid=IwAR2CRFOJioOACGFRkzezCnA-psD8qMWufaHPfVKzzsLrJyRPtlB7CSMelrU

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

magiel przy szybkim ruszaniu ?
Interpretacja odczuć, jest subiektywna dla konkretnego kierowcy i jego doświadczenia

Nie nyguje przegubów, aczkolwiek wątpię aby to one były problemem.
Magicznej kuli nie posiadam, bazuje jedynie na własnym doświadczeniu.
Link to comment
Share on other sites

Sprawdzałem dzisiaj z synem krzyżak ale nic nie słychać i nie widać luzu. Zamówię to łożysko ze sprężyna i wymienimy. Najpierw jednak musimy złożyć silnik, odpalić i wystawić WRXa.

Te części to koszt 20$, auto ma 160k mil czyli prawie 260k km i wciąż jezdzi jak trzeba. 

Edited by Rob C
Link to comment
Share on other sites

Magiel by stukał cały czas, może to poduszki silnika/skrzyni, przy ostrym ruszeniu biją, a czuć to na kierownicy.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, szamann1 napisał(a):

Magiel by stukał cały czas, może to poduszki silnika/skrzyni, przy ostrym ruszeniu biją, a czuć to na kierownicy.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Na postoju jak szybciej skręcę to delikatnie puka i czasem jak zjeżdżam z podjazdu

Link to comment
Share on other sites

A spróbuj wykonywać minimalne ruchy kierownicą tylko tak centymetr tam i z powrotem dość szybko, jeżeli puka, to magiel, są jeszcze końcówki drążka kierowniczego od strony maglownicy i zwrotnicy, łączniki stabilizatora i jego mocowania. Polecam wybrać się na stację diagnostyczna lub kanał i sprawdzić gdzie puka, tak to wróżenie z fusów. I oczywiście jest jeszcze panewka......

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka



  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, szamann1 napisał(a):

A spróbuj wykonywać minimalne ruchy kierownicą tylko tak centymetr tam i z powrotem dość szybko, jeżeli puka, to magiel, są jeszcze końcówki drążka kierowniczego od strony maglownicy i zwrotnicy, łączniki stabilizatora i jego mocowania. Polecam wybrać się na stację diagnostyczna lub kanał i sprawdzić gdzie puka, tak to wróżenie z fusów. I oczywiście jest jeszcze panewka......

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


 

Wymienię łożysko i sprężynę, wtedy zobaczymy czy magiel. Tak jak pisałem wszystkie wachacze, sworznie, łączniki, łożyska a nawet zwrotnice wymieniłem 2 lata temu na oryginał. 
Panewka przy ruszaniu kierownica, proszę Cię…

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, szamann1 napisał(a):

Wyluzuj, panewka to stary subarowy żart....

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Domyślam się, poza tym 2 lara temu silnik był rozebrany na części, sprawdzony i złożony na oryginalnych częściach.
Tak na marginesie to kawał francy z tej „panewki”, teraz składamy silnik w WRX po takiej akcji… 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.07.2023 o 16:06, Rob C napisał(a):

Tutaj tak puka jak łożysko amortyzatora a wszystko przecież nowe

Ja w starszym Outbacku wymieniłem na nowe i praktycznie od razu poszło do wymiany, bo po prostu egzemplarz był wadliwy...

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, sartek napisał(a):

Ja w starszym Outbacku wymieniłem na nowe i praktycznie od razu poszło do wymiany, bo po prostu egzemplarz był wadliwy...

Taką ewentualność tez brałem pod uwagę. Ale nie chce mi się znowu wszystkiego rozbierać a nie dawno po wymianie kol robiłem geometrię

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, szamann1 napisał(a):

To sprawdź z kimś na kanale co stuka....i po problemie.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Hmmm, jakoś go podniosę bo kanału nie mam. Dam rade

Link to comment
Share on other sites

Czasami lepiej sprawdzić na kanale gdy wszystkie gałki i wahacze są w położeniu roboczym, ruszyć kołem tył przód, kierownicą na boki a drugi z kanału sprawdza.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, szamann1 napisał(a):

Czasami lepiej sprawdzić na kanale gdy wszystkie gałki i wahacze są w położeniu roboczym, ruszyć kołem tył przód, kierownicą na boki a drugi z kanału sprawdza.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Kanału nie wyczaruje, żebym chciał. Dam rade

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 1.07.2023 o 22:03, Yanas napisał(a):

Wklejałem to na fb, może Wam się przyda :

 

 

Rozwiązanie problemu stukających elektrycznych przekładni kierowniczych (także w Outback-ach).

W swoim Outbacku MY11 zastosowałem rozwiązanie opisane w manualu załączonym do posta. W skrócie polega to na wymianie ślizgu/docisku (nr katalogowy 34132aj000) oraz sprężynki (nr 34130aj000) - kupiłem je na burj auto, doliczono cło 30zł - i prawidłowym dokręceniu. Fabryczny ślizg się wyciera, sprężyna traci parametry i listwa stuka. U mnie pomogło idealnie a przekładnia ma 290k km przebiegu i smaru na listwie praktycznie już nie było. Zero stukania, praca wspomagania nieco sztywniejsza niż wcześniej, ale zdecydowanie do przyjęcia. Po skręcie koła prostują się tak jak powinny. Polecam takie rozwiązanie zamiast wydawania ciężkich pieniędzy na regenerację magla.

ps. adres manuala - https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10164192-0001.pdf?fbclid=IwAR2CRFOJioOACGFRkzezCnA-psD8qMWufaHPfVKzzsLrJyRPtlB7CSMelrU

Cześć, podłączę się pod temat bo mam problem z maglownicą w outback 2011, 3 tygodnie temu przeszła regeneracją i stuka tak samo jak przed regeneracją. Stuka przy mocnym ruszaniu na postoju, podczas wolnej jazdy jak i na dziurach bez ruszania kierownicą. Diagnosta twierdzi, że jest to maglownica z lewej strony na listwie i że nie ma innych luzów.

 

Czy ten ślizg i sprężynkę da się wymienić bez wyciągania maglownicy ? Czy jest to skomplikowana operacja ? Nie wiem czy lepiej samemu wymienić to co piszesz czy jechać do tych co spartaczyli...

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, że tak. Zerknij do załączonego przeze mnie linka. To jest prosta operacja i każdy ogarniety mechanik powinien sobie z nią poradzić.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie co oni regenerowali skoro po odebraniu auta stuka maglownica i jest luz na listwie. Trochę to niedorzeczne.

Link to comment
Share on other sites

Musisz zmienić mechanika, my z synem robimy sami i jakoś auta jeżdżą. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...