tswiatlo Posted June 21, 2023 Share Posted June 21, 2023 Cześć, Forester XT 2013. Zaczyna szwankować skrzynia CVT. W pewnym zakresie prędkości lub obrotów silnika podczas przyspieszania jest mocne szarpnięcie, słychać też jakby takie łupnięcie przy tym. Dzieje się tak głownie przy takim normalnym, miejskim przyspieszaniu, obrotomierz wskazuje pomiędzy 2-3 tyś obrotów a prędkościomierz jest w okolicach 40-60. Wrażenie jakby przeciągał zmianę przełożenia a potem robił to gwałtownie. Tylko przy wspomnianych warunkach i wydaje mi się, ze tylko na rozgrzanym oleju. Poza tym skrzynia normalnie pracuje, auto rusza bez problemu, na autostradzie też nic niepokojącego nie zaobserwowałem. Żadnych kontrolek na desce, nic. Macie pomysł co to może być za usterka? Wymiana oleju w skrzyni pomoże? (auto ma 148 tyś, olej był zmieniany dynamicznie przy 110 tyś). Jakiś godny polecenia warsztat w okolicach Łodzi który zdiagnozuje usterkę? Pozdro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted June 23, 2023 Author Share Posted June 23, 2023 update sytuacji..... Dziś podczas dojazdu do skrzyżowania pojawiła się choinka rożnych kontrolek na desce (patrz filmik), oraz komunikaty na ekranie pod daszkiem: Transmission system needs to be checked ABS needs to be checked Emission control system needs to be checked Vehicle Dynamic Control needs to be checked Hill start asist syetem needs to be checked Podłączyłem na szybko ELM327 i car scanner w telefonie i pojawił się błąd: P0700 [0x0700] Transmission control system, MIL request - circuit malfunction Status: Potwierdzona Po skasowaniu wyskoczył z powrotem natychmiast. Czytałem, ze to może być powodem zbyt niskiego poziomy oleju w skrzynie, ale nie zauważyłem, żeby auto gdzieś dostawiało ślady. Pytanie numer 1: gdzie znajduje się bagnet, żeby sprawdzić poziom oleju? Pytanie numer 2: czy można jeździć autem - muszę zawieźć dzieciaki na trening, trasa około 10km. Mam obawy, czy nie zarżnę skrzyni..... Wiem, że P0700 to tylko sygnalizacja problemu, a nie konkretny kod błędu. Przejrzałem parę wątków na różnych forach gdzie ludzie zgłaszali ten błąd ale najczęściej pojawiał się po "ruszeniu" skrzyni z auta. U mnie skrzynia nie byłą wyjmowana. W poniedziałek dzwonie do warsztatu. Ale tymczasem jest weekend wiec - "please help" - może ktoś miał podobny przypadek i jest w stanie wskazać co się popsuło? 20230623_203321.mp4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 Nie wiem, co się z tą skrzynią dzieje. Jeżeli natomiast masz na ten trening 10 kilometrów, to idź po prośbie do sąsiada albo wezwij taksówkę. Remonty skrzyń do tanich nie należą. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted June 24, 2023 Author Share Posted June 24, 2023 Dzisiaj rano podpiąłem ponownie interfejs i użyłem aplikacji torque. Na samym zapłonie, bez uruchamiania silnika. Pojawił się dodatkowy błąd P2763.Dziennik aktualnych usterek ------------------ P0700: Transmission Control System (MIL Request) P2763: Torque Converter Clutch Pressure Control Solenoid Control Circuit HighKonwerter padł czy blok elektrozaworów sterujacych?Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted June 24, 2023 Share Posted June 24, 2023 Nazwa błędu wskazuje na solenoid, pytanie tylko, czy sama nazwa jest jakkolwiek diagnostycznie miarodajna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 24, 2023 Share Posted June 24, 2023 Zawór od lockup szwankuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted June 24, 2023 Share Posted June 24, 2023 (edited) 7 godzin temu, tswiatlo napisał(a): P2763: Torque Converter Clutch Pressure Control Solenoid Control Circuit High Standardowa usterka w CVT XT. Masz dwie opcje: kupić płytę z zaworami za 10tyś zł albo kupić zawór u Chińczyków. Zakładałem chinole w dwóch samochodach i działają bez problemu. Same selenoidy nie występują jako część zamienna w SUBARU. Edited June 24, 2023 by ir3n3usz Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted July 4, 2023 Author Share Posted July 4, 2023 Dzięki za podpowiedzi. Tak, to była ta usterka, zawór lock-up w skrzyni. Auto naprawione (dzięki chłopakom z niezależnego serwisu Subaru w Łodzi - jesteście najlepsi), jeździ znów bezproblemowo. Dla potomnych - zawór można kupić na amazonie amerykańskim, ale również u pewnych specjalistów z Warszawy. Nie chińczyk, tylko regenerowany oryginał. Drożej niż u chińczyków, ale ja wolałem nie oszczędzać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now