Jump to content

Kupilem Outbacka, mam pare pytan


Gasol

Recommended Posts

Witam,

 

Kupilem Legacy Outbacka 1997, 2.5l, przebieg 153kkm. Auto jest sprowadzone ze Szwajcarii, generalnie zadbane, przed kupnem obejrzeli je w Auto Adamski w Lomiankach i nie mieli wielkich zastrzezen. Z tym, ze w dziesiecioletnim samochodzie zawsze cos moze zaszwankowac, wiec kupujac je od razu sie z tym liczylem.

 

Czy ktos, kto ma doswiadczenie moglby mi poradzic, odpowiedziec na pare pytan? Bylbym wdzieczny.

 

1. Przy skreconych maksymalnie kolach w lewo i dosc szybkim pokonywaniu zakretu slychac jakies trzaski z okolic prawego kola. Nie sprawdzilem, czy to samo jest w drugim kierunku. Co moze byc tego przyczyna?

 

2. Czy przy przebiegu 153kkm nalezy zalozyc, ze amortyzatory sa do wymiany? Dwa razy byla mierzona ich skutecznosc, raz wynik byl pozytywny, a raz wyszlo, ze trzeba byloby pomyslec o wymianie. Jesli wymieniac, to na jakie i jaka jest orientacyjna cena?

 

3. Przy hamowaniu z wyzszych predkosci zaczynam odczuwac bicie kierownicy, ale raczej tylko przy dlugim hamowaniu. Klocki scieraja tarcze rowno, ale jest juz wyrazny 'prog' na tarczach. Czy warto przeszlifowac tarcze i zmienic klocki, czy wymienic komplet klockow z tarczami? Jesli wymieniac, to na jakie i za ile?

 

4. Samochod okazal sie bardziej ekonomiczny niz myslalem. Spodziewalem sie zuzycia na poziomie 14l/100km, a przy spokojnej jezdzie mieszanej wyszlo 10.4l/100km. Jazdy byla nieco emerycka, ale z dzieckiem wole raczej nie pedzic. Pytanie mam jednak takie: jesli chcialbym zalozyc gaz, to jaka instalacje, za ile i jak czesto trzeba ja serwisowac? (wiem, ze o gazie jest oddzielny watek i nawet juz wiem, kto jest tam uznawany za guru:-), jak ktos mnie tam odesle, to sie nie obraze:-) ).

 

5. Samochod jest wyposazony w spryskiwacze reflektorow, ale nie dzialaja. Jak szybko zdiagnozowac, co sie dzieje? Przejrzalem manual ale nie znalazlem tam nic o spryskiwaczach, wiec nie wiem, czemu je akurat mam:-)

 

6. Nad lusterkiem wewnetrznym jest zdaje sie odbiornik zdalnego sterowania - prawdopodobnie centralnym zamkiem. Niestety, nie mam pilota. Czy jest szansa, zeby dobrac pilota do mojego samochodu?

 

7. Mam wrazenie, za przy szybszej jezdzie slysze zbyt duzy halas od lusterka kierowcy - czy tak jest w Outbackach/Legacy, czy tez cos nie tak ze szczelnoscia drzwi? Sprawdzalem szczelnosc 'manualnie' i nie wyczulem, zeby gdzie wialo przez jakas szczeline.

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

1. Przy skreconych maksymalnie kolach w lewo i dosc szybkim pokonywaniu zakretu slychac jakies trzaski z okolic prawego kola. Nie sprawdzilem, czy to samo jest w drugim kierunku. Co moze byc tego przyczyna?

Być może uszkodzony przegub.

 

2. Czy przy przebiegu 153kkm nalezy zalozyc, ze amortyzatory sa do wymiany? Dwa razy byla mierzona ich skutecznosc, raz wynik byl pozytywny, a raz wyszlo, ze trzeba byloby pomyslec o wymianie. Jesli wymieniac, to na jakie i jaka jest orientacyjna cena?

Zależy jaki konkretnie zamiennik Cię interesuje, jak poszukasz trochę to znajdziesz temat do kogo się uśmiechnąć po dobrą cenę.

 

3. Przy hamowaniu z wyzszych predkosci zaczynam odczuwac bicie kierownicy, ale raczej tylko przy dlugim hamowaniu. Klocki scieraja tarcze rowno, ale jest juz wyrazny 'prog' na tarczach. Czy warto przeszlifowac tarcze i zmienic klocki, czy wymienic komplet klockow z tarczami? Jesli wymieniac, to na jakie i za ile?

Nie wiem ile masz grubości tych tarcz, rant się zawsze będzie robił - taka tutaj natura. Jeżeli masz środki to komplet brembo + ferodo premier załatwią sprawę, ceny podobnie jak wyżej, poszukaj odpowiednich forumowiczów to będziesz wiedział :)

 

(wiem, ze o gazie jest oddzielny watek i nawet juz wiem, kto jest tam uznawany za guru:-), jak ktos mnie tam odesle, to sie nie obraze:-) ).

No to skoro wątek właściwy znalazłeś, to tam masz też większość odpowiedzi, a nawet jeżeli nie to tam jest odpowiednie miejsce by takie pytanie zadać.

 

5. Samochod jest wyposazony w spryskiwacze reflektorow, ale nie dzialaja. Jak szybko zdiagnozowac, co sie dzieje? Przejrzalem manual ale nie znalazlem tam nic o spryskiwaczach, wiec nie wiem, czemu je akurat mam:-)

Najczęściej umiera silniczek pompki spryskiwacza (sprawdź czy dochodzi do niego prąd w ogóle), jeżeli tak to poszukaj wątka odpowiedniego, gdzie było o takiej naprawie - był całkiem niedawno, wyszukiwarka powinna pomóc.

 

6. Nad lusterkiem wewnetrznym jest zdaje sie odbiornik zdalnego sterowania - prawdopodobnie centralnym zamkiem. Niestety, nie mam pilota. Czy jest szansa, zeby dobrac pilota do mojego samochodu?

Mała, ewentualnie zbyt kosztowna. Raczej oparłbym się tutaj o instalację alarmową.

 

7. Mam wrazenie, za przy szybszej jezdzie slysze zbyt duzy halas od lusterka kierowcy - czy tak jest w Outbackach/Legacy, czy tez cos nie tak ze szczelnoscia drzwi? Sprawdzalem szczelnosc 'manualnie' i nie wyczulem, zeby gdzie wialo przez jakas szczeline.

To normalne, wynika ze zużycia uszczelek i słabszego spasowania drzwi. Mozna to zniwelować odpowiednią regulacją (nie jest to sprawa trywialna), albo lekkim dogięciem trójkąta (przy opuszczonej szybie), oba sposoby gdzieś mają całe wątki temu poświęcone :)

Link to comment
Share on other sites

Przyczyna "trzaskow" przy skrecie najczesciej jest blokada napedu 4WD, sprawdz czy przy skrecie w druga strone tez wystepuja trzaski...

Amortyzatory moga wytrzymac 50 tkm jaki i 200 tkm, zalezy kto, gdzie i jak jezdzil. OBK mial przewaznie z tylu samopoziomujace, cena ok. 400 EUR za sztuke. Co do spryskiwacza to zakladam ze naciskasz odpowiedni przycisk, jest osobny do reflektorow.

Srednie spalanie na poziomie 10,4 to rewelacja, zdradz te tajemnice, jak to robisz ?

Link to comment
Share on other sites

Przyczyna "trzaskow" przy skrecie najczesciej jest blokada napedu 4WD,

oj nie tak dramatycznie od razu ... :mrgreen: może to tylko przegub- u mnie ostatnio poszły 3 osłony (L zewn i wewn+P zewn). Jak tylko się zorientowałem, że coś tyrka - pojechałem do mechaniora...ale za późno było, bo lewy przegub już w tyłek dostał i dalej sobie tryka. Póki co nie wymieniam, bo mechanik mówił , że nie trzeba, chyba, że mnie to mocno denerwuje.

Ten odgłos jest tylko na skręconych prawie na maks kołach w lewo przy przyspieszaniu na 50%. Jak ruszam ostrzej, albo na maks skręconych albo w prawo to nie ma odgłosu. Ale Ty piszesz, że to przy wejściu w zakręt...to może faktycznie dyfry...

Gratuluje fury!!

 

 

ps. Legacy96 mógłbyś zajrzeć do wątku o zblokowanej klapie ogrzewania pls. -> http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=111200

Link to comment
Share on other sites

Póki co nie wymieniam, bo mechanik mówił , że nie trzeba, chyba, że mnie to mocno denerwuje.

Zdenerwuje Cię mocniej jak za jakiś czas przegub zdechnie zupełnie i będziesz miał napęd tylko na tył.

 

ps. Czy trzasku dyfra nie było by słychać z okolic dyfra a nie koła?

Link to comment
Share on other sites

Zdenerwuje Cię mocniej jak za jakiś czas przegub zdechnie zupełnie i będziesz miał napęd tylko na tył.

wiem, że to co zrobiłem (czyli nie wymienianie przegubu) to idiotyzm- bo trzeba będzie drugi raz tą samą robotę robić...ale manszety były totalnie przerwane, a przegubu na stanie nie było, więc to była jedyna opcja.

 

ps. Czy trzasku dyfra nie było by słychać z okolic dyfra a nie koła?

no właśnie...

Link to comment
Share on other sites

Srednie spalanie na poziomie 10,4 to rewelacja, zdradz te tajemnice, jak to robisz ?

 

Po prostu napawam sie spokojna jazda:-) A tak serio, to Outback z silnikiem 2.5 nie jest samochodem rwacym asfalt, wiec pare razy sprawdzilem, na co moge liczyc przy wyprzedzaniu i ... stwierdzilem, ze w wiekszosci przypadkow lepiej sie toczyc niz zaciskac zeby, by dodac troche KM:-)

Link to comment
Share on other sites

No tak... mialem OBK 2.5 MY99 do jazdy probnej na jeden dzien... faktycznie, dosc niemrawy, a w dodatku w wyniku moich testow spalanie wyszlo na poziomie 20 l/100 km :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

1. Przy skreconych maksymalnie kolach w lewo i dosc szybkim pokonywaniu zakretu slychac jakies trzaski z okolic prawego kola. Nie sprawdzilem, czy to samo jest w drugim kierunku. Co moze byc tego przyczyna?

Być może uszkodzony przegub.

 

Wracajac wczoraj do domu zauwazylem, ze te trzaski pojawiaja sie, gdy kola skrecone sa w lewo i wlaczony jest nawiew! Nie wiem jeszcze skad taka korelacja.

 

Poza tym mialem przygode, bo woda zalala mi podloge pasazera obok kierowcy. Dzisiaj rano zerknalem pod maske i zauwazylem, ze wchodza tam przewody od klimatyzacji, wiec prawie na 100% jest to woda wykroplona z instalacji kilmatyzacji. Zauwazylem, ze od strony silnika jest tez tam jakas rurka, ktora to pewnie powinna usuwac wode na zewnatrz. Jest troche na niej syfu, ale chyba sie nie zatkala. Moze jakis przewod gumowy pekl i dlatego zalalo podloge.

 

Co do przegubu, to zauwazylem, ze peknieta jest oslona gumowa polosi napedowej wlasnie prawego kola. Widac tam troche wycieknietego smaru. Takze nie obejdzie sie bez mechanika.

 

Zauwazylem tez, ze przy jezdzie po autostradzie 170km/godz po zatrzymaniu sie na parkingu spod pokrywy silnika az bucha rozgrzanym powietrzem. Czujnik temperatury ukladu chlodzenia nie pokazywal zadnych anomalii. Ciekawy jestem, czy to normalne w Oubacku, ze az tak grzeje sie silnik. Az balem sie, czy silnik nie zaczal sie przegrzewac. Gdyby termostat nie otwieral sie do konca, to czy czujnik pokazalby podwyzszona temperature?

 

Ech, uzywane samochody w bardzo dobrym stanie po niskich cenach!

Link to comment
Share on other sites

Zauwazylem tez, ze przy jezdzie po autostradzie 170km/godz po zatrzymaniu sie na parkingu spod pokrywy silnika az bucha rozgrzanym powietrzem.

Silnik 2.5 sporo ciepła produkuje, obecne upały nie sprzyjają dobremu chłodzeniu, buchający żar to ocena subiektywna :)

Link to comment
Share on other sites

Skoro mowa o wielu problemach to co do gazu (gazowałem trzy różne wozy) powiem krótko: silnik musi być w dobrym stanie. Zrób diagnostykę silnika sprawdż kompresję oraz ewentualne zużycie oleju. Jeżeli wszystko będzie OK to szukaj dobrego gażnika. Stanowczo odradzam tanich i mających krótkie doświaczenie z tym tematem bo będziesz ciągle jeżdził na ustawianie i regulacje. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Zauwazylem tez, ze przy jezdzie po autostradzie 170km/godz po zatrzymaniu sie na parkingu spod pokrywy silnika az bucha rozgrzanym powietrzem.

Silnik 2.5 sporo ciepła produkuje, obecne upały nie sprzyjają dobremu chłodzeniu, buchający żar to ocena subiektywna :)

 

Potwierdzam. Od razu zauważyłem, że silnik w Outbacku mocno grzeje "otoczenie" w porównaniu z innymi samochodami, ale tak już widocznie musi być.

Link to comment
Share on other sites

W moim forysie były wszystkie amorki do wymiany po 150 tys.mimo,że wykazywały ok.65% sprawności .A drżenie kierownicy przy hamowaniu ustąpiło po wymianie w jednym dniu konicówek drążka ukł. kier.,wymianie szczęk tył i ponownym wyważeniu kół przód .ładną bryke kupiłeś ,dziś coś podobnego mineło mnie w Oławie ,gdzie SUBARU to żadkość jak słonie w lesie

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam. Od razu zauważyłem, że silnik w Outbacku mocno grzeje "otoczenie" w porównaniu z innymi samochodami, ale tak już widocznie musi być.

 

Podam ciekawostke. Mam klimatyzacje nie-Subaru i to podobno jest przyczyna! Normalnie sa dwa wymienniki ciepla patrzac od silnika do przodu: chlodnica cieczy chlodzacej silnik i chlodnica klimatyzacji. Na chlodnicy cieczy chlodzacej sa dwa wentylatory od strony silnika: jeden niby wlasnie do chlodnicy cieczy, drugi do klimatyzacji. Ja nie mam tego drugiego wentylatora! Chlodnica klimatyzacji u mnie ma przyczepiony wentylator od strony grilla. Jest on zasilany dwuzylowym kablem i przez to nie wchodzi w tzw. tryb awaryjny, kiedy to przy przekroczeniu jakiejs temperatury silnika zalaczac sie powinny oba wentylatory. Standardowy wentylator ma kabel trzyzylowy. Podobno - bo jeszcze sam nie sprawdzalem - wentylatory u mnie dmuchaja w przeciwnych kierunkach, a powinny w jednym (ktorym? wydaje mi sie, ze powinny dmuchac na silnik - niech ktos mnie poprawi, jesli nie mam racji).

 

Chyba poszukam drugiego wentylatora, ale najpierw sam sprawdze, jak dmuchaja moje wentylatory. Az nie chce mi sie wierzyc, ze ktos odwalil taka fuszerke w Szwajcarii.. A moze zmienic polaryzacje zasilania tego wentylatora od klimy? Moze wystarczy?

 

Co do stukania i trzaskow w zawieszeniu i napedzie, to pomogla wymiana przegubu, drazka kierowniczego i silentblokow.

Link to comment
Share on other sites

Mariusz Brzeg, 65% to żadna sprawność. Moje amorki, które były całkowicie wylane i składały się pod wpływem grawitacji wykazywały na ścieżce diagnostycznej 75% sprawności!

 

Gasol, no pięknie ktoś to wykombinował :) Trzeci przewód może być od czujnika czy wentylator działa.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...