Jump to content

Jakie opony letnie do STi ?


smiechu

Recommended Posts

Siemka, mam do Was pytanko, co się teraz zakłada do STi na lato? Kiedyś to było oczywiste - Potenza RE 070 i tak dotychczas było i w moim przypadku. Niestety moje RE 070 już dokonały żywota, mają swoje lata i najwyższy czas je zastąpić czymś nowszym. 

 

Co na dziś dzień radzi szanowne grono? 

 

Z góry dzięki za wszystkie opinie i porady, a jeśli już ktoś o to pytał to podeślijcie please linka do tematu, bo nie znalazłem ;) 

 

zdravi'm

Śmiech'u

Link to comment
Share on other sites

Tak, chodzi o coś podobnego, dobrego i polecanego do STi. Coś tam słyszałem o tych Michałkach Pilot Sport Cup2, widzę że Krzysiek Dzyr ich całkiem sporo sprzedaje, ale kompletnie ich nie znam. Celowo zapytałem na forum, bo tu jest sporo użytkowników STi, ciekaw jestem jakie macie doświadczenia i co ciekawego polecacie jako zastępstwo za RE 070. Oczywiście chodzi mi o letnie opony cywilne (nie rajdowe), dopuszczone do użytku na polskich drogach. 

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, Neutrino33 napisał(a):

Rozumiem, że chodzi o coś w podobie tych RE 070 i takie Micheliny Pilot Sport CUP2 to trochę za mało?

Przecież RE070 to były zwykłe UHP, CUP2 to już semislick, zupełnie inna klasa opon. A odpowiednikiem RE070 dziś będzie np. Pilot Sport 4 a właściwie to jest już dostępny PS5. CUP2 to już bardziej opona torowa, raczej nie zalecana do daily, szczególnie w deszczu. 

Edited by skwaro
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, polak900 napisał(a):

GE F1 A5 lub nowsza 6

Miałem GE F1 A6 w hondzie civic, bardzo dobra opona, jedyną jej potencjalną wadą jest zauważalnie miękka ścianka boczna.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, polak900 napisał(a):

I czym to się objawiało przy jeździe

Tym, że auto jest bardziej nerwowe w podbramkowych zakrętach i mniej responsywne na ruchy kierownicą. Tak z grubsza.

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, polak900 napisał(a):

I czym to się objawiało przy jeździe

Przy próbach szybkiego objechania ciasnego ronda albo na dynamicznym wyjściu z ciasnego ślimaka miałem wrażenie, jak gdyby opona chciała zejść z obręczy. Nigdy nic takiego się nie stało, ale takie odczucia były na kierownicy (rozmiar 235/45 R17). Z czasem przywykłem, ale za pierwszym razem zdębiałem i nawet pojechałem sprawdzać ciśnienia, ale wszystko było w porządku.

Link to comment
Share on other sites

Tym, że auto jest bardziej nerwowe w podbramkowych zakrętach i mniej responsywne na ruchy kierownicą. Tak z grubsza.

Ciekawe u mnie to się nie zdarzyło , muszę poobserwować
Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.05.2023 o 22:06, krzepas napisał(a):

Tutaj masz porównanie 6 modeli UHP :)

Dobry materiał.

 

https://www.youtube.com/watch?v=TQsWlZoh55U&ab_channel=TyreReviews

 

Widziałeś zdjęcia jak się zużyły te opony? -> https://www.instagram.com/p/CsT1EqFtaEb/

Potenzę Sport to zjadło normalnie :o Yokohama to prawie nie zauważyła, że na torze była.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, rosaskc napisał(a):

 

Widziałeś zdjęcia jak się zużyły te opony? -> https://www.instagram.com/p/CsT1EqFtaEb/

Potenzę Sport to zjadło normalnie :o Yokohama to prawie nie zauważyła, że na torze była.

Nie, nie ładuje mi się zawartość z tego linka :(

Ogólnie dużo ciekawych informacji dla kogoś kto szuka nowych opon jak właśnie np. zużycie na torze, droga hamowania (nowa vs zużyta), przewidywany czas "życia" opony... ;)

 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, rosaskc napisał(a):

Tak mi się spodobały te Yokohamy, że chciałem zamówić, ale nie ma tej opony w 17 calach…

Kupiłem te V107 do Range'a, dużo tańsze niż PS4/5, a naprawdę nieźle się sprawują i na suchym i na mokrym. Trzeba tylko uważać na aquaplaning w dużych kałużach, ale biorę poprawkę na ich szerokość u mnie (275). Nie testowałem ich co prawda na torze, ale w zakrętach jestem pozytywnie zaskoczony, w porównaniu z PS4, które mam w Forku wypadają bardzo pozytywnie.

O zużyciu się nie wypowiem, bo zrobiłem dopiero ze 3-4kkm. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.05.2023 o 00:17, skwaro napisał(a):

Przecież RE070 to były zwykłe UHP, CUP2 to już semislick, zupełnie inna klasa opon. A odpowiednikiem RE070 dziś będzie np. Pilot Sport 4 a właściwie to jest już dostępny PS5. CUP2 to już bardziej opona torowa, raczej nie zalecana do daily, szczególnie w deszczu. 

Chyba nie można porównywać RE070 do PS4. Miałem obie 17".

 

Re070 to prawie semislick i tak też się zachowuje. Świetnie na suchym, bardzo słabo na mokrym (ale da się jeździć, choć mocno zużyta na mokrym nie trzyma wogóle), twardy bok. @smiechu jaki rozmiar szukasz? Trudno będzie je zastąpić zwykłą oponą. W porównaniu do np  PS4, asymmetric 5 oraz 6 na suchym dzieli je przepaść. Ja jednak poszedłem w te trzy ostatnie i byłem bardzo zadowolony bo jak popadało to wogóle nie musiałem się przejmować. 

 

PS4 to bardzo dobra cywilna opona, fenomenalnie w deszczu, dobrze na suchym, bardzo miękki bok. Asymmetric 5 oraz 6 są podobne ale mają twardszą ściankę.

Edited by buc niskopienny
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, buc niskopienny napisał(a):

Chyba nie można porównywać RE070 do PS4. Miałem obie 17".

 

Re070 to prawie semislick i tak też się zachowuje. Świetnie na suchym, bardzo słabo na mokrym (ale da się jeździć, choć mocno zużyta na mokrym nie trzyma wogóle), twardy bok.

 

PS4 to bardzo dobra cywilna opona, fenomenalnie w deszczu, dobrze na suchym, bardzo miękki bok.

Tyle że RE070 to konstrukcja sprzed kilkunastu lat i obecne PSy biją je na głowę w każdych warunkach 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, skwaro napisał(a):

Tyle że RE070 to konstrukcja sprzed kilkunastu lat i obecne PSy biją je na głowę w każdych warunkach 

Być może te które mają w nazwie Cup, na pewno nie PS4 czy nowsza. Tak się składa że mam ten sam samochód od dłuższego czasu i jeździłem na wszystkich oponach które wymieniłem powyżej. Teraz mam asymmetric 6 które są w moim odczuciu w każdych warunkach trochę lepsze od PS4 i jednak według mnie na suchym nie mają podejścia do RE070, zarówno w zakręcie jak i hamowaniu. A twardy bok to była bajka. Faktycznie to stara konstrukcja ale była niezła.

 

Ale jak jest mokro nie muszę specjalnie zwalniać na obecnych. Nie ma dobrej opony do wszystkiego. Dlatego do jazdy na codzień polecam oponę zwykłą, trochę głupio narażać się na wyprzedzenie przez skodę jak popada.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...