Diega2012 Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 Witam Wszystkich. Wczoraj miałem nieprzyjemność spotkać się z krawężnikiem i niestety moja opona uległa uszkodzeniu. Pytanie do Was czy da się tę oponę jeszcze użytkować czy raczej konieczna wymiana. Muszę autem wrócić do domu 300 km i wolę się upewnić... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 jest przebita?? Jeżeli nie bezpiecznie dojedz do domu i wymień 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diega2012 Posted May 5, 2023 Author Share Posted May 5, 2023 Nie nie jest przebita. Dzięki za radę. Nowa opona już zamowiona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 (edited) Godzinę temu, Diega2012 napisał(a): Nowa opona już zamowiona Jedna? Wymień co najmniej dwie sztuki, a jeśli mówimy o subaru, to zapewne wskazane byłoby wymienić wszystkie cztery. Edited May 5, 2023 by sartek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 Godzinę temu, sartek napisał(a): Wymień co najmniej dwie sztuki, a jeśli mówimy o subaru, to zapewne wskazane byłoby wymienić wszystkie cztery. bez jaj to nie bugatti Jeżeli różnica pomiędzy zużyciem opon nie jest jakaś duża to można śmiało zakładać i śmigac. Mój XV bardziej zużywał opony tylne niż przednie . Po 5 latach przednie miały jeszcze sporo mięcha a tylne były na znaczniku ( dotyczyło to i zimowek i letnich ) . Nic w napędzie się nie zatarło nie wybuchło nie zepsuło nie rozkraczyło itp itd ( a był już leciwy i miałem go od nowości). I przeglądy też można śmiało robić na stacjach diagnostycznych dla normalnych aut. A XV był na wisko nie na haldexie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 Jeśli chodzi o cztery równe opony na obu osiach, to wiem tylko tyle, ile jest napisane w instrukcji. W praktyce może to nie mieć znaczenia, nie wiem. Natomiast jednej opony nigdy bym u siebie nie zmienił, no może gdyby miała z 500 kilometrów przebiegu, czyli była praktycznie nowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 (edited) Ja również jeździłem z przodu nówki z tyłu nie, różnica min ok 2 mm bieżnika, nic nie wybuchło przez te lata. ;-) Edited May 5, 2023 by artaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted May 6, 2023 Share Posted May 6, 2023 W dniu 5.05.2023 o 14:59, sartek napisał(a): Jeśli chodzi o cztery równe opony na obu osiach, to wiem tylko tyle, ile jest napisane w instrukcji. W praktyce może to nie mieć znaczenia, nie wiem. Natomiast jednej opony nigdy bym u siebie nie zmienił, no może gdyby miała z 500 kilometrów przebiegu, czyli była praktycznie nowa. na jesień tyle co założone zimówki i jedną oponę uszkodziłem, nie chcący wymieniać wszystkich czterech, poszukałem w internetach i udało mi się jedna używkę z tego samego modelu co reszta opon dokupić. Opony innych producentów, mimo że mają ten sam rozmiar, to ich obwód potrafi się różnić o kilka cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted May 6, 2023 Share Posted May 6, 2023 W dniu 5.05.2023 o 13:26, Karas napisał(a): Mój XV bardziej zużywał opony tylne niż przednie . Po 5 latach przednie miały jeszcze sporo mięcha a tylne były na znaczniku ( dotyczyło to i zimowek i letnich ) . może jakbyś rotował koła co sezon, to byś nie miał tego problemu ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 (edited) 14 godzin temu, lutek34 napisał(a): może jakbyś rotował koła co sezon, to byś nie miał tego problemu ;-) nie było to dla mnie żadnym problemem ponieważ zawsze staram się wymienić opony co 5-6 lat więc nawet jakby były w super stanie to i tak poleciałyby na śmietnik. Najdłużej śmigałem na zimowych bridgestonach lm32 i pomimo widocznego jeszcze płatku śniegu na oponach zakopałem się w centrum Krynicy górskiej ( wiesz jaki to wstyd zakopać się Subaru ? ) gdzie jeszcze rok temu spokojnie z tego miejsca wyjeżdżałem a śniegu też było więcej. W dodatku zrobiły się na maxa głośnie. Każdy niech robi jak uważa ale jakieś tam swoje doświadczenie ze starymi oponami mam i nikt mnie nie przekona żeby śmigać na nich przez 8 czy 9 lat nawet jeżeli mają bieżnik w hiper stanie. Edited May 7, 2023 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 nie było to dla mnie żadnym problemem ponieważ zawsze staram się wymienić opony co 5-6 lat więc nawet jakby były w super stanie to i tak poleciałyby na śmietnik. Najdłużej śmigałem na zimowych bridgestonach lm32 i pomimo widocznego jeszcze płatku śniegu na oponach zakopałem się w centrum Krynicy górskiej ( wiesz jaki to wstyd zakopać się Subaru ? ) gdzie jeszcze rok temu spokojnie z tego miejsca wyjeżdżałem a śniegu też było więcej. W dodatku zrobiły się na maxa głośnie. Każdy niech robi jak uważa ale jakieś tam swoje doświadczenie ze starymi oponami mam i nikt mnie nie przekona żeby śmigać na nich przez 8 czy 9 lat nawet jeżeli mają bieżnik w hiper stanie. Tu chodzi o to aby rotować, po to aby były równomiernie zużyte. Nic więcej. Skoro twierdzisz że tylne były bardziej tzn że tego nie robiłeś. I pewne oszczędził byś sobie wstydu. Najlepsze do rotowania są asymetryczne. Kierunkowe najgorsze niestety. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now