Jump to content

Uszkodzona Opona


Diega2012

Recommended Posts

Witam Wszystkich. Wczoraj miałem nieprzyjemność spotkać się z krawężnikiem i niestety moja opona uległa uszkodzeniu. Pytanie do Was czy da się tę oponę jeszcze użytkować czy raczej konieczna wymiana. Muszę autem wrócić do domu 300 km i wolę się upewnić...

20230504_191029.jpg

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Diega2012 napisał(a):

Nowa opona już zamowiona

Jedna? Wymień co najmniej dwie sztuki, a jeśli mówimy o subaru, to zapewne wskazane byłoby wymienić wszystkie cztery.

Edited by sartek
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, sartek napisał(a):

Wymień co najmniej dwie sztuki, a jeśli mówimy o subaru, to zapewne wskazane byłoby wymienić wszystkie cztery.

bez jaj to nie bugatti :biglol: Jeżeli różnica pomiędzy zużyciem opon nie jest jakaś duża to można śmiało zakładać i śmigac.

Mój  XV bardziej zużywał opony tylne niż przednie . Po 5 latach przednie miały jeszcze sporo mięcha a tylne były na znaczniku ( dotyczyło to i zimowek i letnich ) . Nic w napędzie się nie zatarło  nie wybuchło nie zepsuło nie rozkraczyło itp itd ( a był już leciwy i miałem go od nowości). I przeglądy też można śmiało robić na stacjach diagnostycznych dla normalnych aut. A XV był na wisko nie na haldexie

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o cztery równe opony na obu osiach, to wiem tylko tyle, ile jest napisane w instrukcji. W praktyce może to nie mieć znaczenia, nie wiem. Natomiast jednej opony nigdy bym u siebie nie zmienił, no może gdyby miała z 500 kilometrów przebiegu, czyli była praktycznie nowa.

Link to comment
Share on other sites

Ja również jeździłem z przodu nówki z tyłu nie, różnica min ok 2 mm bieżnika, nic nie wybuchło przez te lata. ;-)

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.05.2023 o 14:59, sartek napisał(a):

Jeśli chodzi o cztery równe opony na obu osiach, to wiem tylko tyle, ile jest napisane w instrukcji. W praktyce może to nie mieć znaczenia, nie wiem. Natomiast jednej opony nigdy bym u siebie nie zmienił, no może gdyby miała z 500 kilometrów przebiegu, czyli była praktycznie nowa.

na jesień tyle co założone zimówki i jedną oponę uszkodziłem, nie chcący wymieniać wszystkich czterech, poszukałem w internetach i udało mi się jedna używkę z tego samego modelu co reszta opon dokupić. Opony innych producentów, mimo że mają ten sam rozmiar, to ich obwód potrafi się różnić o kilka cm.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.05.2023 o 13:26, Karas napisał(a):

Mój  XV bardziej zużywał opony tylne niż przednie . Po 5 latach przednie miały jeszcze sporo mięcha a tylne były na znaczniku ( dotyczyło to i zimowek i letnich ) .

 

może jakbyś rotował koła co sezon, to byś nie miał tego problemu ;-)

23901

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, lutek34 napisał(a):

może jakbyś rotował koła co sezon, to byś nie miał tego problemu ;-)

 nie było to dla mnie żadnym problemem ponieważ zawsze staram się wymienić opony co 5-6 lat więc nawet jakby były w super stanie to i tak poleciałyby  na śmietnik. Najdłużej śmigałem na zimowych bridgestonach lm32 i pomimo widocznego jeszcze płatku śniegu na oponach zakopałem się w centrum Krynicy górskiej ( wiesz jaki to wstyd zakopać się Subaru ? B) )  gdzie jeszcze rok temu spokojnie z tego miejsca wyjeżdżałem a śniegu też było więcej. W dodatku zrobiły się na maxa głośnie. Każdy niech robi jak uważa ale jakieś tam swoje doświadczenie ze starymi oponami mam i nikt mnie nie przekona żeby śmigać na nich przez 8 czy 9 lat nawet jeżeli mają bieżnik w hiper stanie. 

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

 nie było to dla mnie żadnym problemem ponieważ zawsze staram się wymienić opony co 5-6 lat więc nawet jakby były w super stanie to i tak poleciałyby  na śmietnik. Najdłużej śmigałem na zimowych bridgestonach lm32 i pomimo widocznego jeszcze płatku śniegu na oponach zakopałem się w centrum Krynicy górskiej ( wiesz jaki to wstyd zakopać się Subaru ? B) )  gdzie jeszcze rok temu spokojnie z tego miejsca wyjeżdżałem a śniegu też było więcej. W dodatku zrobiły się na maxa głośnie. Każdy niech robi jak uważa ale jakieś tam swoje doświadczenie ze starymi oponami mam i nikt mnie nie przekona żeby śmigać na nich przez 8 czy 9 lat nawet jeżeli mają bieżnik w hiper stanie. 
Tu chodzi o to aby rotować, po to aby były równomiernie zużyte. Nic więcej. Skoro twierdzisz że tylne były bardziej tzn że tego nie robiłeś. I pewne oszczędził byś sobie wstydu. Najlepsze do rotowania są asymetryczne. Kierunkowe najgorsze niestety.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...