Jump to content

Octane Booster


AMI

Recommended Posts

Witam.

 

Jako, ze moj bolid sciagany z Japonii zdaje sie fabrycznie jest zaprogramowany na 102 oktany (czy jakos kolo tego), tymczasowo poganiam go na paliwie z dodatkiem Octane Boostera , aby uniknac spalania stukowego.

 

Pytanie moje zas to, czy dluzsze jezdzenie na Octane Boosterze moze przyczynic sie do zniszczenia sondy Lambda, jak twierdza niektorzy tutaj?

Bo swiadomosc tego, ze moge wykonczyc katalizator mam. A wolalbym sie upewnic jeszcze w miare mozliwosci, zapoznac z punktem widzenia u jakichs specow spoza wysp.

 

Pytanie jest powiedzmy o tyle istotniejsze dla mnie, ze zabierajac sie w przyszlosci w koncu za remap komputera wolalbym wiedziec, czy mapowac na 95 oktanow i dac sobie spokoj z boosterami, czy tez moge spokojnie mapowac go na paliwie z dodatkami bez obawy o sonde.

 

A tak nawiazujac jeszcze do watku:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=110740

(konkretnie chodzi o wypowiedz p. Kopra)

to troche juz nie wiem co myslec, bo w sumie tutaj w okolicy wszyscy trzesa tylkami w temacie i strasza malych subarakow, ze im tloki splyna i silniki powybuchaja jak nie przemapuja JDM'ow na 95 oktanow i ze to jedyne wyjscie.

 

No i co tu duzo mowic - ja tez potem trzese tylkiem i mi sie wybuchajace silniki po nocach snia :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

V-power racing ma teraz min. 100 oktanów.

 

A bedziesz mi dowozil do Irlandii? :) - ze pozwole sobie na ta drobna poufalosc :)

 

W Irlandii nie ma nic ponad 95 oktanow w sprzedazy na stacjach - a juz na pewno nie w okolicy Dublina.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego tak jest?

Macie stację Shell?

 

Stacje Shell mamy, ale nic z tego :)

Wzgledy podatkowe zdaje sie. Gdyby to bylo takie proste, to by tutaj wszyscy

nie jeczeli na brak benzyny o wyzszej liczbie oktanowej :)

Link to comment
Share on other sites

Poprostu zainstaluj sobie Knock sensor i szerokopasmową sonde lambda AEM (taką jaką ma mati) i będziesz widział co i jak na bierząco. Jak nie chcesz montować, to pojedź na hamownie (napewno tam są) i niech zrobią pomiar z AFR z szerokopasmowej sondy. Wówczas będziesz wiedział czy jest za bogato czy za ubogo...

Link to comment
Share on other sites

AMI, czy macie gdzies tam dostepny etanol w przyzwoitych cenach?

 

Etanol? czy metanol?

Bo gdzies mi sie cos obilo o oczy w temacie opcji metanolu - ale znow obawialbym sie odlotu w lunie ognia, blasku fajerwerkow i przy odglosach hukow :)

No ale tak powazniej - pewnie gdzies cos by sie dalo znalezc, w jakichs tutejszych "praktikerach" typu Woodies DIY widzialem jakies butelki z...

nie pamietam... spirytusem jakims przemyslowym czy czyms... to chyba na bazie etanolu jest?

Co do przyzwoitych cen - powiedzmy, ze w pewnym zakresie sie nie obawiam.

Octane booster tez cos tam kosztuje dodatkowo lany do kazdego pelnego baku. Aczkolwiek naturalnie przekraczanie pewnych kosztow na pewno sensu nie ma na dluzsza mete.

 

Wazne natomiast by paliwo nie czynilo zbyt duzych zniszczen - stad moje pytanie o sonde Lambda.

 

Uprzedzajac wczesniej ew. pytania - slyszalem takze o opcji z toluenem, ale odpada z powodu bardzo slabej dostepnosci i dzialania rakotworczego.

Link to comment
Share on other sites

Etanol, a konkretnie paliwo E85 (85% etanolu i 15% benzyny), ma liczbe oktanowa 105 po amerykansku i powyzej 110 po europejsku. Do seryjnego WRX mozna mieszac 30% E85, bez zadnych skutkow ubocznych. W mojej okolicy kosztuje mniej niz benzyna.

Link to comment
Share on other sites

Etanol, a konkretnie paliwo E85 (85% etanolu i 15% benzyny), ma liczbe oktanowa 105 po amerykansku i powyzej 110 po europejsku. Do seryjnego WRX mozna mieszac 30% E85, bez zadnych skutkow ubocznych. W mojej okolicy kosztuje mniej niz benzyna.

 

E85 jest dostepne - moze niezbyt powszechnie, ale jest kilka stacji w Dublinie i okolicach:

http://www.maxol.ie/E85/index.html

Jak rozumiem moznaby robic mix zwyklej benzyny z E85?

Czy ktos robil obliczenia jaka ilosc oktanow mozna uzyskac z takiej mikstury?

Zgaduje, ze tak pi razy oko ok. 98oktanow?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

V-power racing ma teraz min. 100 oktanów.

 

A bedziesz mi dowozil do Irlandii? :) - ze pozwole sobie na ta drobna poufalosc :)

 

W Irlandii nie ma nic ponad 95 oktanow w sprzedazy na stacjach - a juz na pewno nie w okolicy Dublina.

 

Pozdrawiam

 

Na Shellu maja tu V-Powerka :-)

Link to comment
Share on other sites

Na Shellu maja tu V-Powerka :-)

 

Ktory jednakowoz ma tylko 95oktanow. A cala jego "V-powerowatosc" polega tylko na jakichs niezbyt szczegolnych dodatkach do benzyny.

Niestety...

Link to comment
Share on other sites

No dobra, zatankowane 15 litrow bio-etanolu, uzupelnione benzyna - czyli powinno byc cos ok. 20-22% etanolu.

Na razie scen nie robi po 2 dniach jazd, ale nie chce wykrakac :)

Odnosze wrazenie - ale wiadomo, moze byc ono bardzo subiektywne - ze troche odzyl.

Dam znac jeszcze po dluzszych testach i ew. jesli gdzies uda mi sie dokonac jakichs pomiarow co do efektow pracy silnika na tym paliwie.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...