pumex1 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 https://spidersweb.pl/autoblog/subaru-brz-polska-cena-salon-premiera/ którego 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Nic nowego. Już od jakiegoś czasu wiadomo, że są te samochody dostępne. A Toyotę widziałem już dwa razy na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 19 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2023 W dniu 16.04.2023 o 14:48, ir3n3usz napisał(a): już od jakiegoś czasu wiadomo, że są te samochody dostępne. Nie do końca. Publikacja z dzisiaj. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 8 Czerwca 2023 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2023 Na temat BRZ pojawiło się już trochę testów, filmików i ocen (np. tu : https://www.youtube.com/watch?v=0-fT-aHH0Ik ). Nie ma więc raczej sensu pisanie o znakomitym prowadzeniu, precyzji układu kierowniczego, czy łatwości prowadzenia w poślizgu - zrobili to już dużo ode mnie lepsi kierowcy. Wybrałem się więc samochodem na normalną przejażdżkę aby ocenić, czy pomimo zaawansowanego wieku byłbym w stanie się z tym samochodem zaprzyjaźnić. Nie tylko dla samej zabawy, ale także jako normalnym środkiem transportu. Oczywiście wsiadanie do samochodu, a tym bardziej wysiadanie z niego jest … zdecydowanie mniej wygodne niż z mojego Legacy, czy tym bardziej Forestera. Ale w porównaniu do Alfy 4C jest wręcz bajecznie łatwe. Gdy już jesteśmy w samochodzie nie zaskoczą nas kolejne poziomy menu nowoczesnego systemu multimedialnego, bez którego nie da się aktywować istotnych funkcji samochodu. Tutaj wszystko co ważne można jeszcze włączać i wyłączać w pełni analogowo. Czyli da się pojechać w trasę bez uprzedniego godzinnego studiowania instrukcji obsługi i egzaminu ze znajomości tejże. Tak też uczyniłem. Trasa wiodła bocznymi drogami z Krakowa do wioski Zalipie (ok 100 km). Dużo terenów zabudowanych, dużo zakrętów, miejscami kiepska nawierzchnia a w miejscowościach okazjonalnie „śpiący policjanci”. Z tymi ostatnimi, wbrew moim oczekiwaniom, samochód radzi sobie zaskakująco dobrze. Pomimo generalnie sztywnego, sportowego zawieszenia znaleziono sposób, aby tego typu przeszkody, podobnie jak i przełomy asfaltu itp. pokonywać wręcz komfortowo - wyraźnie lepiej, niż mój Legacy Spec B. Zaskoczyła mnie też elastyczność wolnossącego silnika. W terenie zabudowanym włączałem sobie tempomat, aby nie ryzykować płacenia mandatów. Ustalenie prędkości na poziomie (licznikowych) 60 kilometrów na godzinę i włączenie piątego biegu odpowiadało obrotom silnika ok. 2000 / min. Przy tych obrotach silnik generował wystarczający moment obrotowy, abym kolejne miejscowości mógł przejeżdżać bez zmiany biegu. Nieważne, czy droga była pozioma, czy też występowały na niej nawet spore podjazdy - BRZ radził sobie z tym bez żadnych trudności. To o tyle ciekawe, że zazwyczaj silniki spalinowe „dobrze się czują” albo przy niskich, albo wysokich obrotach, a ten dobrze pracując w „tempie spacerowym” równie chętnie i żwawo wspina się do 7000 obr/min. Wprawdzie wyjeżdżając z miejscowości redukowałem bieg i mocno przyspieszałem, bo trochę frajdy z jazdy też trzeba mieć, ale i tak generalnie spokojna jazda zaowocowała zużyciem paliwa 7,3 l / 100 km. Frajdę daje też naturalnie pokonywanie zakrętów, no ale o tym wiele już powiedziano. W mojej ocenie subiektywny „egzamin” z jazdy po tego typu drogach zdany celująco. W drodze powrotnej wybrałem autostradę A4. Niestety zaczął padać ulewny deszcz i obawa przed aquaplaningiem (lekkie auto + napęd na tył) zredukowała moje ambicje jeszcze zanim obecna na prawym fotelu małżonka zdążyła przyhamować moje ambicje. Po chwili jednak pogoda się poprawiła i mogłem przyspieszyć do prędkości autostradowej … + alfa. Tutaj objawił się pewien (subiektywny) mankament - głośność wydechu. To, co na pierwszym odcinku trasy objawiało się tylko podczas przyspieszania i było odbierane pozytywnie, tutaj jako stały „towarzysz podróży” może na dłuższej trasie być nieco męczące (no chyba, że wyjedziemy za zachodnią granicę i przy prędkościach powyżej 200 km/godz będziemy na tyle skoncentrowani na prowadzeniu samochodu, że żaden hałas nie będzie nam przeszkadzał). W efekcie tego przyspieszenia oraz przejazdu przez zakorkowany Kraków zużycie paliwa wzrosło do 8,6 l. Pomijając dwa punkty - zużycie paliwa oraz głośność przy prędkościach autostradowych, w których ja nie zauważyłem poprawy - nowy BRZ jest zdecydowanie lepszy od swego poprzednika. Szczerze powiedziawszy, to na bazie analizy suchych danych technicznych oraz konstrukcyjnych nie sądziłem, że aż o tyle lepszy. Dopiero doświadczenie z praktycznej eksploatacji w zmiennych warunkach doprowadziło do takiej konkluzji. Na koniec jeszcze zmierzyłem się z powszechną opinią, jakoby BRZ nie nadawał się do dalszych podróży. Wprawdzie swego czasu mój syn dotarł ze swoją narzeczoną poprzednim modelem do Grecji i Albanii i nie narzekał, no ale młodzi nie potrzebują tyle bagażu i mają mniejsze wymagania co do komfortu. Do komfortu, jak wyżej napisałem, nie można mieć zastrzeżeń, więc pozostaje sprawdzić co z tym bagażnikiem. Do tematu podszedłem „na całość”, czyli jako obiekt testowy wybrałem naszą największą walizkę firmy Rimowa, do której zwykle pakujemy na dłuższe wyjazdy rzeczy mojej małżonki oraz moje. Efekty widać na ostatnich zdjęciach - egzamin zdany celująco - zostało jeszcze miejsce na moje (znane uczestnikom Subariad) „biuro podróżne” oraz kuferek kosmetyczny lepszej połowy. 10 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 8 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2023 2 godziny temu, ex-Dyrekcja napisał(a): Na temat BRZ pojawiło się już trochę testów, filmików i ocen (np. tu : https://www.youtube.com/watch?v=0-fT-aHH0Ik ). Nie ma więc raczej sensu pisanie o znakomitym prowadzeniu, precyzji układu kierowniczego, czy łatwości prowadzenia w poślizgu - zrobili to już dużo ode mnie lepsi kierowcy. Wybrałem się więc samochodem na normalną przejażdżkę aby ocenić, czy pomimo zaawansowanego wieku byłbym w stanie się z tym samochodem zaprzyjaźnić. Nie tylko dla samej zabawy, ale także jako normalnym środkiem transportu. Oczywiście wsiadanie do samochodu, a tym bardziej wysiadanie z niego jest … zdecydowanie mniej wygodne niż z mojego Legacy, czy tym bardziej Forestera. Ale w porównaniu do Alfy 4C jest wręcz bajecznie łatwe. Gdy już jesteśmy w samochodzie nie zaskoczą nas kolejne poziomy menu nowoczesnego systemu multimedialnego, bez którego nie da się aktywować istotnych funkcji samochodu. Tutaj wszystko co ważne można jeszcze włączać i wyłączać w pełni analogowo. Czyli da się pojechać w trasę bez uprzedniego godzinnego studiowania instrukcji obsługi i egzaminu ze znajomości tejże. Tak też uczyniłem. Trasa wiodła bocznymi drogami z Krakowa do wioski Zalipie (ok 100 km). Dużo terenów zabudowanych, dużo zakrętów, miejscami kiepska nawierzchnia a w miejscowościach okazjonalnie „śpiący policjanci”. Z tymi ostatnimi, wbrew moim oczekiwaniom, samochód radzi sobie zaskakująco dobrze. Pomimo generalnie sztywnego, sportowego zawieszenia znaleziono sposób, aby tego typu przeszkody, podobnie jak i przełomy asfaltu itp. pokonywać wręcz komfortowo - wyraźnie lepiej, niż mój Legacy Spec B. Zaskoczyła mnie też elastyczność wolnossącego silnika. W terenie zabudowanym włączałem sobie tempomat, aby nie ryzykować płacenia mandatów. Ustalenie prędkości na poziomie (licznikowych) 60 kilometrów na godzinę i włączenie piątego biegu odpowiadało obrotom silnika ok. 2000 / min. Przy tych obrotach silnik generował wystarczający moment obrotowy, abym kolejne miejscowości mógł przejeżdżać bez zmiany biegu. Nieważne, czy droga była pozioma, czy też występowały na niej nawet spore podjazdy - BRZ radził sobie z tym bez żadnych trudności. To o tyle ciekawe, że zazwyczaj silniki spalinowe „dobrze się czują” albo przy niskich, albo wysokich obrotach, a ten dobrze pracując w „tempie spacerowym” równie chętnie i żwawo wspina się do 7000 obr/min. Wprawdzie wyjeżdżając z miejscowości redukowałem bieg i mocno przyspieszałem, bo trochę frajdy z jazdy też trzeba mieć, ale i tak generalnie spokojna jazda zaowocowała zużyciem paliwa 7,3 l / 100 km. Frajdę daje też naturalnie pokonywanie zakrętów, no ale o tym wiele już powiedziano. W mojej ocenie subiektywny „egzamin” z jazdy po tego typu drogach zdany celująco. W drodze powrotnej wybrałem autostradę A4. Niestety zaczął padać ulewny deszcz i obawa przed aquaplaningiem (lekkie auto + napęd na tył) zredukowała moje ambicje jeszcze zanim obecna na prawym fotelu małżonka zdążyła przyhamować moje ambicje. Po chwili jednak pogoda się poprawiła i mogłem przyspieszyć do prędkości autostradowej … + alfa. Tutaj objawił się pewien (subiektywny) mankament - głośność wydechu. To, co na pierwszym odcinku trasy objawiało się tylko podczas przyspieszania i było odbierane pozytywnie, tutaj jako stały „towarzysz podróży” może na dłuższej trasie być nieco męczące (no chyba, że wyjedziemy za zachodnią granicę i przy prędkościach powyżej 200 km/godz będziemy na tyle skoncentrowani na prowadzeniu samochodu, że żaden hałas nie będzie nam przeszkadzał). W efekcie tego przyspieszenia oraz przejazdu przez zakorkowany Kraków zużycie paliwa wzrosło do 8,6 l. Pomijając dwa punkty - zużycie paliwa oraz głośność przy prędkościach autostradowych, w których ja nie zauważyłem poprawy - nowy BRZ jest zdecydowanie lepszy od swego poprzednika. Szczerze powiedziawszy, to na bazie analizy suchych danych technicznych oraz konstrukcyjnych nie sądziłem, że aż o tyle lepszy. Dopiero doświadczenie z praktycznej eksploatacji w zmiennych warunkach doprowadziło do takiej konkluzji. Na koniec jeszcze zmierzyłem się z powszechną opinią, jakoby BRZ nie nadawał się do dalszych podróży. Wprawdzie swego czasu mój syn dotarł ze swoją narzeczoną poprzednim modelem do Grecji i Albanii i nie narzekał, no ale młodzi nie potrzebują tyle bagażu i mają mniejsze wymagania co do komfortu. Do komfortu, jak wyżej napisałem, nie można mieć zastrzeżeń, więc pozostaje sprawdzić co z tym bagażnikiem. Do tematu podszedłem „na całość”, czyli jako obiekt testowy wybrałem naszą największą walizkę firmy Rimowa, do której zwykle pakujemy na dłuższe wyjazdy rzeczy mojej małżonki oraz moje. Efekty widać na ostatnich zdjęciach - egzamin zdany celująco - zostało jeszcze miejsce na moje (znane uczestnikom Subariad) „biuro podróżne” oraz kuferek kosmetyczny lepszej połowy. Ktoś wie, czy faktycznie będzie kolejna "pula" tych aut na początku następnego roku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Czerwca 2023 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 22 godziny temu, eddie_gt4 napisał(a): Ktoś wie, czy faktycznie będzie kolejna "pula" tych aut na początku następnego roku? To pytanie raczej do zadania w Pytaniach do Dyrekcji … Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 Ciężko mi powiedzieć jak limitowane jest to auto ale jak ktoś bardzo chce to zawsze można https://www.autoscout24.pl/lst/subaru/brz?atype=C&desc=0&fregfrom=2023&sort=standard&ustate=N%2CU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 57 minut temu, ketivv napisał(a): Ciężko mi powiedzieć jak limitowane jest to auto ale jak ktoś bardzo chce to zawsze można https://www.autoscout24.pl/lst/subaru/brz?atype=C&desc=0&fregfrom=2023&sort=standard&ustate=N%2CU Nasz system akcyzowy lubi to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 Witajcie, Mam jedną dostępną niebieską sztukę w automacie. Do odbioru w tym miesiącu. Bartosz Nurkiewicz Polmotor Sp. z o.o. Ustowo 52, 70-001 Szczecin Tel: 605 580 032 @ Bartosz.nurkiewicz@polmotor.subaru.pl Pozdrawiam! 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł L Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 (edytowane) To tak dla porządku, ostatnie wolne sztuki dostępne w placówkach: - JM Auto Wrocław - Zdanowicz Gdańsk -Mitcar Warszawa - Solo Kielce - Fiałkowski Zielona Góra - Grafix Białystok - Polmotor Szczecin https://dealerzy.subaru.pl/ Edytowane 12 Czerwca 2023 przez Paweł L 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 W dniu 9.06.2023 o 13:51, ketivv napisał(a): Ciężko mi powiedzieć jak limitowane jest to auto ale jak ktoś bardzo chce to zawsze można https://www.autoscout24.pl/lst/subaru/brz?atype=C&desc=0&fregfrom=2023&sort=standard&ustate=N%2CU niestety, czasem nawet jak sie bardzo chce to i tak nie można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 15 minut temu, diuk napisał(a): niestety, czasem nawet jak sie bardzo chce to i tak nie można nie wiem o co chodzi z filmem ale jeśli auto jest zarejestrowane lub może być zarejestrowane w jednym z krajów UE to i w innym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Kielce-Masłów Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 Witam, Jakby ktoś poszukiwał to mam dostępną sztukę w kolorze niebieskim, z automatyczną skrzynią biegów. Zapraszamy do salonu Subaru - SOLO KIELCE Pozdrawiam Mateusz Jarząbek tel. 509 753 812 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 13 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 @ex-Dyrekcja, trzy szóstki to wiadomo... ale 4? To dopiero musi być szatan 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 W dniu 12.06.2023 o 10:26, ketivv napisał(a): nie wiem o co chodzi z filmem ale jeśli auto jest zarejestrowane lub może być zarejestrowane w jednym z krajów UE to i w innym Panu na filmie nie chodzi o rejestrację tylko chodzi mu o to, że tego auta w Polsce nie kupi. Wg niego winowajcą jest ktoś kto nie klepnął tego wyświetlacza radiowego w takiej wersji jaka jest. Jak kupisz w Niemczech to zarejestrujesz. Natomiast to brzmi jakoś dziwnie... najlepiej jakby się na temat tego wyświetlacza któryś z dealerów wypowiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 15 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2023 1 minutę temu, Orear napisał(a): Natomiast to brzmi jakoś dziwnie... najlepiej jakby się na temat tego wyświetlacza któryś z dealerów wypowiedział. Mazda miała te same problemy. https://www.bankier.pl/moto/trzy-mazdy-znikna-z-polskich-salonow-powodem-niewlasciwe-radio-12775/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się