tswiatlo Posted April 8, 2023 Share Posted April 8, 2023 Hej.Forester SJ XT. Podczas ruszania przy mocno skręconych kołach (głównie przy dynamicznym ruszaniu) słychać takie jakby terkotanie z przednich kół. Macie pomysł co to może być i jakie koszty naprawy? Pozdr.!! Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zajonc Posted April 8, 2023 Share Posted April 8, 2023 Obstawiam zużyty przegub. Podstawa do sprawdzenia 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubo3123 Posted April 9, 2023 Share Posted April 9, 2023 moim zdaniem na 99% przegub, choć raz się spotkałem że winowajcą było łożysko kół. jedź na stację diagnostyczną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted April 9, 2023 Share Posted April 9, 2023 nie cos w skrzyni ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted April 9, 2023 Share Posted April 9, 2023 17 minut temu, pawels1 napisał(a): nie cos w skrzyni ? 99 procent przeguby, te stuki są takie same we wszystkich autach, automat czy manual, ośka czy AWD. Stukot przy dynamicznym ruszaniu na skręconych kołach to podręcznikowy objaw zużytych przegubów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SdKfz_00 Posted April 9, 2023 Share Posted April 9, 2023 Miałem taki problem w Imprezie, też obstawiałem przegub ale po wymianie całej półosi winne okazało się górne mocowanie amortyzatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kris16 Posted April 9, 2023 Share Posted April 9, 2023 Na moje przeguby mój SF też tak pięknie robił wymiana i cisza xD Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted April 9, 2023 Share Posted April 9, 2023 10 godzin temu, SdKfz_00 napisał(a): okazało się górne mocowanie amortyzatora Przerabiałem w OBK, ale wtedy strzelało "na górze" i przy wszelkich manewrach parkingowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
braun Posted April 10, 2023 Share Posted April 10, 2023 Prawdopodobnie przeguby zewnętrzne, ale żeby padły nagle dwa? Jeśli skręcasz tylko w jedną stronę i to słychać - to przegub. Jeśli słyszysz przy każdym skręcaniu i na rozgrzanym silniku to może być wiskoza w dyferencjale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted April 10, 2023 Share Posted April 10, 2023 2 godziny temu, braun napisał(a): Prawdopodobnie przeguby zewnętrzne, ale żeby padły nagle dwa? Jeśli skręcasz tylko w jedną stronę i to słychać - to przegub. Jeśli słyszysz przy każdym skręcaniu i na rozgrzanym silniku to może być wiskoza w dyferencjale. w cvt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted April 10, 2023 Author Share Posted April 10, 2023 Stuki są tylko przy ostrym ruszaniu z max skręconymi kołami. Chyba tylko przy skręcie w lewo ( w prawo rzadziej tak skręcam więc nie mam pewności) Przy normalnym skręcaniu nic nie słychać. Też obstawiam przegub, tyle że wewnetrzny, ten od strony skrzyni. Polecacie jakiś dobry zamiennik? Jest w ogóle dostępny sam przegub czy trzeba całą półoś wymieniać?Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now