Jump to content

Burczenie zawieszenia


nowy17

Recommended Posts

Panowie, mam pytanie w zakresie Subaru Forestera IV 2.0xt (rocznik 2013), przebieg 180 tys. km. Auto nigdy się nie psuło i nie miało jakichkolwiek przygód. Zanotowałem natomiast taki problem, że gdy jedzie się powyżej 50 km/h to słychać taki dziwny dźwięk jakby szmer/ścieranie/burczenie w aucie. Dźwięk narasta w miarę wzrostu prędkości i raczej pochodzi z środkowej/tylnej części auta. Auto prowadzi się bez zarzutu. Kolega sugeruje mechanizm różniczkowy, ale co to może być za usterka? 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, nowy17 napisał(a):

Panowie, mam pytanie w zakresie Subaru Forestera IV 2.0xt (rocznik 2013), przebieg 180 tys. km. Auto nigdy się nie psuło i nie miało jakichkolwiek przygód. Zanotowałem natomiast taki problem, że gdy jedzie się powyżej 50 km/h to słychać taki dziwny dźwięk jakby szmer/ścieranie/burczenie w aucie. Dźwięk narasta w miarę wzrostu prędkości i raczej pochodzi z środkowej/tylnej części auta. Auto prowadzi się bez zarzutu. Kolega sugeruje mechanizm różniczkowy, ale co to może być za usterka? 

Opony , łożysko 

Link to comment
Share on other sites

Podnieść cały samochód np za progi i zapuścić na biegu. Przyspieszyć do tej prędkości przy której słuchać to burczenie i Osłuchać cały napęd od dołu. Ja tak trafiłem na łożysko w kole. Bo nie do końca było wiadome co to.

A może to być każde łożysko w układzie napędowym na podporze wału także.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Koledzy, bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi. Dodam, że ten problem już długo występuje, więc zapewne ta wizyta u mechanika powinna być jak najszybsza.

Jest sens się bawić w ASO z tą naprawą czy lepiej odzywać się do nieoficjalnego warsztatu skupionego na Subaru? Mowa o okolicach Warszawy.

Edited by nowy17
Link to comment
Share on other sites

W ASO tradycyjnie skasują cie na grubą kasę. Spokojnie każdy warsztat to ogarnie, to nie jest prom kosmiczny. Ale dobra rada - nie bierz zamienników, potrafią być naprawdę fatalnej jakości. Jak masz warsztat wyspecjalizowany w Subaru to jest to najlepszy wybór.

Pozdro!

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz dzięki za pomoc i zostawiam dla potomnych: w tym Foresterze były do wymiany oba łożyska tylne. Po wymianie zupełnie inne auto - do 90 km/h praktycznie nie słychać pracy samochodu i prowadzi się o wiele pewniej.

 

Pozdrawiam i dzięki za trafne strzały.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...