nowy17 Posted April 2, 2023 Share Posted April 2, 2023 Panowie, mam pytanie w zakresie Subaru Forestera IV 2.0xt (rocznik 2013), przebieg 180 tys. km. Auto nigdy się nie psuło i nie miało jakichkolwiek przygód. Zanotowałem natomiast taki problem, że gdy jedzie się powyżej 50 km/h to słychać taki dziwny dźwięk jakby szmer/ścieranie/burczenie w aucie. Dźwięk narasta w miarę wzrostu prędkości i raczej pochodzi z środkowej/tylnej części auta. Auto prowadzi się bez zarzutu. Kolega sugeruje mechanizm różniczkowy, ale co to może być za usterka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacocz Posted April 2, 2023 Share Posted April 2, 2023 4 minuty temu, nowy17 napisał(a): Panowie, mam pytanie w zakresie Subaru Forestera IV 2.0xt (rocznik 2013), przebieg 180 tys. km. Auto nigdy się nie psuło i nie miało jakichkolwiek przygód. Zanotowałem natomiast taki problem, że gdy jedzie się powyżej 50 km/h to słychać taki dziwny dźwięk jakby szmer/ścieranie/burczenie w aucie. Dźwięk narasta w miarę wzrostu prędkości i raczej pochodzi z środkowej/tylnej części auta. Auto prowadzi się bez zarzutu. Kolega sugeruje mechanizm różniczkowy, ale co to może być za usterka? Opony , łożysko Link to comment Share on other sites More sharing options...
nowy17 Posted April 2, 2023 Author Share Posted April 2, 2023 Problem ten występuje niestety i na zimowych i na letnich oponach, to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 2, 2023 Share Posted April 2, 2023 (edited) Podnieść cały samochód np za progi i zapuścić na biegu. Przyspieszyć do tej prędkości przy której słuchać to burczenie i Osłuchać cały napęd od dołu. Ja tak trafiłem na łożysko w kole. Bo nie do końca było wiadome co to. A może to być każde łożysko w układzie napędowym na podporze wału także. Edited April 2, 2023 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted April 2, 2023 Share Posted April 2, 2023 Miałem tale same objawy. Łożysko. Jak pisali poprzednicy, auto na podnośnik, mechanik że stetoskopem i masz pewność.Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
nowy17 Posted April 2, 2023 Author Share Posted April 2, 2023 (edited) Koledzy, bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi. Dodam, że ten problem już długo występuje, więc zapewne ta wizyta u mechanika powinna być jak najszybsza. Jest sens się bawić w ASO z tą naprawą czy lepiej odzywać się do nieoficjalnego warsztatu skupionego na Subaru? Mowa o okolicach Warszawy. Edited April 2, 2023 by nowy17 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted April 5, 2023 Share Posted April 5, 2023 W ASO tradycyjnie skasują cie na grubą kasę. Spokojnie każdy warsztat to ogarnie, to nie jest prom kosmiczny. Ale dobra rada - nie bierz zamienników, potrafią być naprawdę fatalnej jakości. Jak masz warsztat wyspecjalizowany w Subaru to jest to najlepszy wybór. Pozdro!Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
nowy17 Posted April 8, 2023 Author Share Posted April 8, 2023 Jeszcze raz dzięki za pomoc i zostawiam dla potomnych: w tym Foresterze były do wymiany oba łożyska tylne. Po wymianie zupełnie inne auto - do 90 km/h praktycznie nie słychać pracy samochodu i prowadzi się o wiele pewniej. Pozdrawiam i dzięki za trafne strzały. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now