Jump to content

Folia "karbonowa" na plastikach nadkoli i progów?


Szczepan

Recommended Posts

Witam prawdopodobnie ponownie bo już kiedyś miałem tutaj konto (przez siedem lat miałem Forestera SG z 2002 - do dzisiaj dobrze wspominam). Przedwczoraj dałem zadatek na XV 2.0 benzyna z 2015 wersja bida ale z czarnymi felgami (o ile ich nie dawali do każdego XV). Auto odbiorę za tydzień. Moje pytanie jest następujące czy te plastiki na nadkolach i progach powinny być fabrycznie gładkie czy też jest na nich "karbonowy" wzorek lub jakaś folia? Kolejne pytanie jak tym jeździć? To wcale nie przyspiesza. Albo jest coś nie halo. Pełna historia serwisowa. 140k km. Forester 125KM był o niebo żwawszy. Przesiadam się z Passata 2010 z najsłabszym 2.0 TDI w DSG i on zjada przednie opony po 20k km. Trzeba się będzie przyzwyczaić. Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Szczepan napisał(a):

Witam prawdopodobnie ponownie bo już kiedyś miałem tutaj konto (przez siedem lat miałem Forestera SG z 2002 - do dzisiaj dobrze wspominam). Przedwczoraj dałem zadatek na XV 2.0 benzyna z 2015 wersja bida ale z czarnymi felgami (o ile ich nie dawali do każdego XV). Auto odbiorę za tydzień. Moje pytanie jest następujące czy te plastiki na nadkolach i progach powinny być fabrycznie gładkie czy też jest na nich "karbonowy" wzorek lub jakaś folia? Kolejne pytanie jak tym jeździć? To wcale nie przyspiesza. Albo jest coś nie halo. Pełna historia serwisowa. 140k km. Forester 125KM był o niebo żwawszy. Przesiadam się z Passata 2010 z najsłabszym 2.0 TDI w DSG i on zjada przednie opony po 20k km. Trzeba się będzie przyzwyczaić. Pozdrawiam 

Przesiadasz się z turbo diesla do wolnossącej benzyny, czego się spodziewałeś? ;p 

Dlaczego kupujesz skoro nie jedzie i już nie jesteś zadowolony na wstępie?

Raczej nie zacznie nagle jechać, chyba, że jest zwyczajnie zepsuty i masz zamiar naprawiać, ale pełna historia serwisowa by to wykluczała. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Witam prawdopodobnie ponownie bo już kiedyś miałem tutaj konto (przez siedem lat miałem Forestera SG z 2002 - do dzisiaj dobrze wspominam). Przedwczoraj dałem zadatek na XV 2.0 benzyna z 2015 wersja bida ale z czarnymi felgami (o ile ich nie dawali do każdego XV). Auto odbiorę za tydzień. Moje pytanie jest następujące czy te plastiki na nadkolach i progach powinny być fabrycznie gładkie czy też jest na nich "karbonowy" wzorek lub jakaś folia? Kolejne pytanie jak tym jeździć? To wcale nie przyspiesza. Albo jest coś nie halo. Pełna historia serwisowa. 140k km. Forester 125KM był o niebo żwawszy. Przesiadam się z Passata 2010 z najsłabszym 2.0 TDI w DSG i on zjada przednie opony po 20k km. Trzeba się będzie przyzwyczaić. Pozdrawiam 

Jest taka jakby faktura na tych nakładkach (obok karbonu to nawet nie leżało, wcale nie oznacza to że źle wygląda) i nie jest to naklejane, nie są gładkie na pewno. Czarno srebrne felgi miały wszystkie wersje, wszystkie jednakowe (przynajmniej u nas). Co do przyspieszania 150koni dupy nie urywa w półtoratonowym aucie, zaczyna jechać jak ma ponad 3tys obrotów i zawalidrogą wtedy nie jest. Co ty Subaru do Passata porównujesz? Powszechnie wiadomo że okiełznać moc TDI to sztuka jest.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Orear napisał(a):

Przesiadasz się z turbo diesla do wolnossącej benzyny, czego się spodziewałeś? ;p 

Dlaczego kupujesz skoro nie jedzie i już nie jesteś zadowolony na wstępie?

Raczej nie zacznie nagle jechać, chyba, że jest zwyczajnie zepsuty i masz zamiar naprawiać, ale pełna historia serwisowa by to wykluczała. 

Chcemy subaru od czasu jak sprzedaliśmy Forestera. Ponadto ma być krótkie, praktyczne wysoko zawieszone, napęd na cztery też może się przydać. Jest dużo czynników które powodują odczucie słabego przyspieszenia m.in. dobry stan auta, wyskalowanie obrotomierza no i charakterystyka silnika. Pożyjemy zobaczymy. 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Chcemy subaru od czasu jak sprzedaliśmy Forestera. Ponadto ma być krótkie, praktyczne wysoko zawieszone, napęd na cztery też może się przydać. Jest dużo czynników które powodują odczucie słabego przyspieszenia m.in. dobry stan auta, wyskalowanie obrotomierza no i charakterystyka silnika. Pożyjemy zobaczymy. 

1) manual czy cvt ? Moj xv w manualu przyspieszał do setki poniżej 10 sekund czyli podobnie jak passerati w gnojówce z jedną czerwoną literką w magicznym  TDI na klapie bagażnika . Na trasie auto nie było zawalidrogą tzn nie odbiegało od konkurencji z 2litrowym wolnossacym motorem jak crv , rav4 i podobne. Spokojnie dało się tym wyprzedzac auta jadące z prędkosciami w okolicach 80 - 90 km/h . Ten samochód trzeba było kręcić do czerwonego pola żeby jechał

2)

6 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Ponadto ma być krótkie,

zastanów się raz jeszcze bo to nie jest krótki samochód. XV jest raczej dużym autem -  pisze poważnie. Wygląda na małe auto ale liczby nie kłamią. 

3) na nadkolach nie ma żadnej foliii karbonowej. Te plastiki mają fakturę w takie kropeczki z tego co pamietam

Edited by Karas
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Na pewno nie jest ani krótki, ani wąski, ani niski. Widzę to po zajmowaniu miejsca w garażu :) Moja stara Xantia potrzebowała go na pewno mniej. I taka ciekawostka: na ubezpieczeniu OC wpisali mi "Subaru XV kombi" - cokolwiek to znaczy :drool:

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi w temacie wykonczenia plastikow - to rozwialo moje watpliwosci czy to jest oryginalne. Mnie sie to podoba. Pewnie jeszcze nie raz bede tu pisal po odebraniu samochodu. Odliczam dni:)

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze kilka pytań odnośnie udogodnień. Czy światła mijania włączają się automatycznie? Czy każdy xv ma Hill hold czy jak to tam się nazywa? Jeśli tak to jest to mechaniczne czy działa z pompy ABS? Da się z pilota otworzyć tylko bagażnik? Jeśli tak to czy po zamknięciu bagażnika sam się zablokuje? Czy można otworzyć szyby z pilota? Z góry dzięki za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Czy światła mijania włączają się automatycznie?

Tak. Przy ustawieniu na AUTO.

14 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Czy każdy xv ma Hill hold

TAK (chyba każdy). Mój 2017 ma. Na jakiej zasadzie działa nie wiem.

14 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Da się z pilota otworzyć tylko bagażnik?

TAK. Nie blokuje się po zamknięciu klapy. Przynajmniej nie od razu. A czy z jakąś zwłoką, to nie wiem.

14 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Czy można otworzyć szyby z pilota?

NIE. Zamknąć też (chyba) nie.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.03.2023 o 20:53, Szczepan napisał(a):

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi w temacie wykonczenia plastikow - to rozwialo moje watpliwosci czy to jest oryginalne. Mnie sie to podoba. Pewnie jeszcze nie raz bede tu pisal po odebraniu samochodu. Odliczam dni:)

Cześć, 

Te plastiki jak chcesz mieć bardziej chropowate, możesz dać do pomalowania/trysniecia raptorem. To taka faktura chropowata, zresztą bardzo odporna na zarysowania. 

Wiele osób tak robi w Jeepie z plastikami, i stalowymi wykończeniami.

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pytanie o te plastiki wzięło się stąd że chciałem się upewnić czy to nie jest naklejone żeby zamarkować uszkodzenia. To oryginał więc ok. 
Auto odebrałem w środę i jestem póki co bardzo zadowolony. 
Po przesiadce z pociągu stwierdzam że jednak jedzie. Jest kilka rzeczy do ogarnięcia/naprawienia/poprawienia/rozszyfrowania. 
Czy ktoś wie czy dokładka zderzaka to jest osobny "dopinany" element czy raczej całość? Niestety jest pęknięta. 
Kokejna zagwozdka to coś w rodzaju dodatkowego? fabrycznego alarmu. Jest do tego instrukcja Subaru oraz centralka przyklejona do wewnętrznej części klapki bezpieczników wewnątrz auta. Dodam że auto jest angielskie i to może być jakiś lokalny wynalazek. Bardziej chodzi mi o to żeby mi to kiedyś nie unieruchomiło auta. Macie z tym jakieś doświadczenia? Czy muszę mieć jakiś kod żeby to ustawiać?
Do ogarnięcia są wszystkie oleje. Napewno jest wątek tutaj co konkretnie wlac żeby między innymi nie żarło tego oleju. P.S. Wszedłem tam. 631 stron o tym co wlac do silnika... Nie ma możliwości uzyskania tam konkretnej odpowiedzi więc kupiłem olej 5W30 firmowy spełniający najwięcej norm zalecanych przez Subaru. W skrzyni manualnej też wymienię głównie z uwagi na doświadczenie wymiany skrzyni w moim starym foresterze gdzie poddało się łożysko powodując wyłamanie zębów przy około 185.000km. 

Nie tworzę nowych wątków żeby nie robić bałaganu. Jak ktoś odpowie to ok a jak nie to też się świat nie zawali. 

Jeszcze jedno pytanie da się jakoś to zrobić żeby lusterka się same składały po zamknięciu auta z pilota lub po wyciągnięciu kluczyka itp

Wygłuszenie tragedia praktycznie nie istnieje 

Po 4 dniach stwierdzam że nawet da się tym  delikatnie zap.......ć.

Czy u Was też tak szarpie poniżej 1500rpm na 1,2 i 3 biegu przy gwałtownym dodaniu gazu?

Plus za niesamowitą skrętność co w połączeniu z faktem że auto jest krótkie bardzo ułatwia parkowanie na kopertę 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Kokejna zagwozdka to coś w rodzaju dodatkowego? fabrycznego alarmu. Jest do tego instrukcja Subaru oraz centralka przyklejona do wewnętrznej części klapki bezpieczników wewnątrz auta. Dodam że auto jest angielskie i to może być jakiś lokalny wynalazek

wynalazek. Nie było alarmów firmy Subaru. Każdy importer montował alarmy firmy x i sygnował je napisem subaru

10 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Czy ktoś wie czy dokładka zderzaka to jest osobny "dopinany" element czy raczej całość? Niestety jest pęknięta. 

te elementy koloru srebrnego są osobnym elementem można było je domówić przy kupnie ale kosztowały fortunę.

10 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Czy u Was też tak szarpie poniżej 1500rpm na 1,2 i 3 biegu przy gwałtownym dodaniu gazu?

fb20 lubi pooszarpywać. W szczególności jak nagle depniesz więc u Ciebie wszystko gra miałem tak samo

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Szürkebarát napisał(a):

doprecyzowujac: mam lusterka skladane elektrycznie za pomoca przycisku w aucie - czy musze cos dokupic? jakis modul? jesli tak - czy mechanik sam go zamontuje czy serwis? 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Szczepan napisał(a):

doprecyzowujac: mam lusterka skladane elektrycznie za pomoca przycisku w aucie - czy musze cos dokupic? jakis modul? jesli tak - czy mechanik sam go zamontuje czy serwis? 

Moduł SEECFL3000 jest do drugiej generacji XV, do pierwszej (przynajmniej w MY16) był SEECAL3000. Podłączenie głównie w postaci dedykowanych do modelu wtyczek i gniazd, raczej w obrębie przednich drzwi kierowcy, po wcześniejszym demontażu boczku. Można się też posiłkować modułami ze znanego chińskiego portalu, tamte moduły mają jeszcze domykanie okien. Według chińczyków MY15 ma takie same połączenia jak MY16 i MY17. MY14 i wcześniejszej mają osobną opcję do wyboru. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...