Qóba Posted March 23, 2023 Share Posted March 23, 2023 (edited) Cześć wszystkim, piszę w imieniu swojego Taty, który ma spory problem ze swoim Forkiem XT (2013 r., 186 tys. km przebiegu). Samochód na ostatniej trasie z Olsztyna do Sopotu, zaczął się „telepać” przy postoju, bez względu na to czy był w trybie skrzyni D czy N/P. W trasie jechał normalnie, dojechał do Gdańska, gdzie padł i nie chciał już nawet odpalić. Został zawieziony do serwisu Subaru w Sopocie (nie-ASO), gdzie poszukiwano przyczyn usterki, po weryfikacji układu paliwowego itd., zmierzono kompresję na jednym z cylindrów - wynik: 4 bary W tej chwili nie wiadomo co dalej, mój Tata stoi przed decyzją co robić - naprawa i dalsza weryfikacja w tym serwisie raczej odpada, bo jeżeli mielibyśmy to naprawiać to wolałbym wysłać auto do serwisu, który zjadł zęby na tych naprawach - czyli pewnie Warszawa lub Nowy Sącz. Mam do Was pytania: 1. Jakie tu mogą być scenariusze w wersji optymistycznej i pesymistycznej? 2. Czy to prawda, że przy wersji czarnego scenariusza naprawa to nawet 40 tysięcy złotych? Ile +/- kosztuje kapitalny remont tego motoru w Subaru? Ja niestety orientuje się tylko w starszych 2.0/2.5 turbo… Będę wdzięczny za radę co tu robić i jak to zdiagnozować. Tata i tak przymierzał się do zmiany auta, więc może po diagnozie lepiej go sprzedać jako uszkodzonego i ktoś zrobi „po swojemu”. Dzięki, Kuba Edited March 23, 2023 by Qóba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Posted March 23, 2023 Share Posted March 23, 2023 Bez rozbiórki silnika można założyć, że popłynął tłok - kamerka w otwór świecy może to wyjaśnić. Co do cen takie rzeczy pyta się u źródła - ale jest pewne ale, dużo serwisów nie poda cen jak nie rozbierze silnika ale +40k.zł to ktoś grubo odpłynął od rzeczywistości. Jeżeli wał korbowy jest ok to można założyć, że naprawa powinna się zamknąć kwotą 7 - 9 k. zł. Co do decyzji sprzedaży nie wypowiem się, ale.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamW202 Posted March 23, 2023 Share Posted March 23, 2023 (edited) 40tysięcy to chyba wymiana silnika razem ze skrzynią biegów, tak że aż tak strasznie nie powinno być. Scenariuszy może być wiele od zaworu przywieszonego z nagarem po pęknięty tłok i gorzej...ale tak jak kolega wyżej napisał, bez otworzenia silnika to wróżenie z fusów Z ciekawości, czy auto ma LPG? Edited March 23, 2023 by adamW202 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VEC Posted March 23, 2023 Share Posted March 23, 2023 (edited) w ej255 miałem coś podobnego i to była wina padniętego elektrozaworu avcs. Silnik pracujący na niskich obrotach na krzywkach dla wyższych ma przedmuchy w cylindrze. Tak na światełko w tunelu Też brakło kompresji na jednym cylindrze. Edited March 23, 2023 by VEC 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qóba Posted March 23, 2023 Author Share Posted March 23, 2023 Dziękuję Wam za pierwsze odpowiedzi. Jutro będę się orientował w serwisach jak z terminami i chęcią na takie diagnozy. @adamW202, samochód nie ma i nigdy nie miał LPG, regularny serwis olejowy i dobrej jakości paliwo. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted March 24, 2023 Share Posted March 24, 2023 15 godzin temu, Qóba napisał(a): przy wersji czarnego scenariusza naprawa to nawet 40 tysięcy złotych? To nie SBD . Jak nie ma dziury w bloku (a nie ma), to raczej jest to kwota MOCNO zawyżona. 4bar to może być pęknięta półka między pierścieniami lub niedomknięty zawór (jakieś zanieczyszczenie itd). Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted March 24, 2023 Share Posted March 24, 2023 15 godzin temu, Qóba napisał(a): wynik: 4 bary Też miałem 4 bary, pękła półka tłoka. Tak czy siak silnik do rozebrania, a już jak będzie na stole to grzechem było by nie wymienić panewek itd Dychy zabraknie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qóba Posted March 24, 2023 Author Share Posted March 24, 2023 @koziolek też w tym motorze? Jak finalnie wyszło to finansowo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted March 24, 2023 Share Posted March 24, 2023 (edited) https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-wrx-fa20-fa20f-2-0-awd-silnik-kpl-13432544525 z 2i pół dychy bedzie ta zabawa kosztowała Edited March 24, 2023 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted March 24, 2023 Share Posted March 24, 2023 12 minut temu, Qóba napisał(a): @koziolek też w tym motorze? Jak finalnie wyszło to finansowo? Nie, mój silnik jest starszej generacji EJ, u Ciebie jest F. 9 minut temu, Karas napisał(a): z 2i pół dychy bedzie ta zabawa kosztowała No faktycznie grubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qóba Posted March 24, 2023 Author Share Posted March 24, 2023 (edited) Grubo Ma człowiek trochę serca do tych aut, w sumie to już drugi Forek rodziców, ja drugi WRX i cierpliwość jeszcze jest.. Forek w przyszłym tygodniu wyrusza w podróż do Nowego Sącza do @carfit. Zobaczymy co dalej. Swoją drogą to może przy okazji Tatę bym na remap namówił Edited March 24, 2023 by Qóba 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted March 24, 2023 Share Posted March 24, 2023 W dniu 23.03.2023 o 18:03, Qóba napisał(a): Cześć wszystkim, piszę w imieniu swojego Taty, który ma spory problem ze swoim Forkiem XT (2013 r., 186 tys. km przebiegu). Samochód na ostatniej trasie z Olsztyna do Sopotu, zaczął się „telepać” przy postoju, bez względu na to czy był w trybie skrzyni D czy N/P. W trasie jechał normalnie, dojechał do Gdańska, gdzie padł i nie chciał już nawet odpalić. Został zawieziony do serwisu Subaru w Sopocie (nie-ASO), gdzie poszukiwano przyczyn usterki, po weryfikacji układu paliwowego itd., zmierzono kompresję na jednym z cylindrów - wynik: 4 bary W tej chwili nie wiadomo co dalej, mój Tata stoi przed decyzją co robić - naprawa i dalsza weryfikacja w tym serwisie raczej odpada, bo jeżeli mielibyśmy to naprawiać to wolałbym wysłać auto do serwisu, który zjadł zęby na tych naprawach - czyli pewnie Warszawa lub Nowy Sącz. Mam do Was pytania: 1. Jakie tu mogą być scenariusze w wersji optymistycznej i pesymistycznej? 2. Czy to prawda, że przy wersji czarnego scenariusza naprawa to nawet 40 tysięcy złotych? Ile +/- kosztuje kapitalny remont tego motoru w Subaru? Ja niestety orientuje się tylko w starszych 2.0/2.5 turbo… Będę wdzięczny za radę co tu robić i jak to zdiagnozować. Tata i tak przymierzał się do zmiany auta, więc może po diagnozie lepiej go sprzedać jako uszkodzonego i ktoś zrobi „po swojemu”. Dzięki, Kuba Tak z ciekawości.. jeździsz do ASO? Do 2.0DIT była aktualizacja oprogramowania ze względu na ryzyko popłynięcia tłoka. Z tego co pamiętam na pierwszym sofcie było trochę z ubogo i robili update. Poza tym w pierwszej wersji te silniki miały tendencję do generowania drgań odczuwalny na kierownicy. Po zmianie softu nie było tego problemu. Aktualizacja wprowadzała kilka istotnych zmian. Może to być przyczyna awarii w Twoim przypadku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz91 Posted March 24, 2023 Share Posted March 24, 2023 1 godzinę temu, ir3n3usz napisał(a): Tak z ciekawości.. jeździsz do ASO? Do 2.0DIT była aktualizacja oprogramowania ze względu na ryzyko popłynięcia tłoka. Z tego co pamiętam na pierwszym sofcie było trochę z ubogo i robili update. Poza tym w pierwszej wersji te silniki miały tendencję do generowania drgań odczuwalny na kierownicy. Po zmianie softu nie było tego problemu. Aktualizacja wprowadzała kilka istotnych zmian. Może to być przyczyna awarii w Twoim przypadku. Możesz zgłębić temat? Też posiadam FSJ XT z 2013 r . Na razie przebieg 93tyś ale jak czytam temat to trochę mnie zaskoczył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qóba Posted March 24, 2023 Author Share Posted March 24, 2023 1 godzinę temu, ir3n3usz napisał(a): Tak z ciekawości.. jeździsz do ASO? Do 2.0DIT była aktualizacja oprogramowania ze względu na ryzyko popłynięcia tłoka. Z tego co pamiętam na pierwszym sofcie było trochę z ubogo i robili update. Poza tym w pierwszej wersji te silniki miały tendencję do generowania drgań odczuwalny na kierownicy. Po zmianie softu nie było tego problemu. Aktualizacja wprowadzała kilka istotnych zmian. Może to być przyczyna awarii w Twoim przypadku. Samochód do 2017 roku był serwisowany w ASO, później nie-ASO, więc pytanie kiedy ta akcja serwisowa miała miejsce? Możesz podać jakieś szczegóły? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted March 25, 2023 Share Posted March 25, 2023 (edited) 13 godzin temu, Qóba napisał(a): Samochód do 2017 roku był serwisowany w ASO, później nie-ASO, więc pytanie kiedy ta akcja serwisowa miała miejsce? Możesz podać jakieś szczegóły? 13 godzin temu, Mateusz91 napisał(a): Możesz zgłębić temat? Też posiadam FSJ XT z 2013 r . Na razie przebieg 93tyś ale jak czytam temat to trochę mnie zaskoczył. https://srt.subaru.pl/ wpisz VIN i będzie wiadomo, czy samochód miał jakieś kampanie. Tak czy inaczej, zawsze warto podjechać do ASO i sprawdzić czy nie ma aktualizacji softu jak ktoś ma 2.0 DIT Edited March 25, 2023 by ir3n3usz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qóba Posted March 25, 2023 Author Share Posted March 25, 2023 Dzięki, sprawdziłem - były dla tego Forka wyłącznie dwie akcje serwisowe: 1. Wyłącznik świateł stop 2. Instalacja elektryczna w kolumnie kierowniczej także to raczej nie ten trop.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 25, 2023 Share Posted March 25, 2023 W dniu 24.03.2023 o 18:39, ir3n3usz napisał(a): była aktualizacja oprogramowania ze względu na ryzyko popłynięcia tłoka. Z tego co pamiętam na pierwszym sofcie było trochę z ubogo i robili update Noo była.... niejedna podobnie jak w dieslu, tylko ciut za późno . Jeśli chodzi o FXT 2.0 DIT i problem z 10103AC310 to sorry... nie tu problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted March 26, 2023 Share Posted March 26, 2023 to co robic?mam 80tys i czasem dziwnie przerywa Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamW202 Posted March 26, 2023 Share Posted March 26, 2023 Godzinę temu, pawels1 napisał(a): to co robic?mam 80tys i czasem dziwnie przerywa Co lejesz pb95 czy 98? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted March 26, 2023 Share Posted March 26, 2023 44 minuty temu, adamW202 napisał(a): Co lejesz pb95 czy 98? 100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamW202 Posted March 26, 2023 Share Posted March 26, 2023 42 minuty temu, pawels1 napisał(a): 100 Bardzo śmieszne Link to comment Share on other sites More sharing options...
K0 MAR Posted March 26, 2023 Share Posted March 26, 2023 Dlaczego śmieszne? Przecież to V-Power Racing. Bardzo dobre paliwo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamW202 Posted March 26, 2023 Share Posted March 26, 2023 36 minut temu, K0 MAR napisał(a): Dlaczego śmieszne? Przecież to V-Power Racing. Bardzo dobre paliwo. A ma 100oktanów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted March 26, 2023 Share Posted March 26, 2023 5 minut temu, adamW202 napisał(a): A ma 100oktanów? no wlasnie czy ma 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamW202 Posted March 26, 2023 Share Posted March 26, 2023 Teraz, pawels1 napisał(a): no wlasnie czy ma Ja to w ogóle pomyślałem że kolega się poprostu ze mną droczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now