Skocz do zawartości

Kradzież katalizatora w Foresterze SG XT. Co radzicie?


Yanas

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkała mnie przykra przygoda polegająca na kradzieży ostatniego kata (tego przed środkowym tłumikiem), rzecz jasna z obcięciem przewodu lambdy. Czy ma sens kombinowanie ze wspawaniem na tym odcinku przelotu i wstawieniem w niego owej lambdy - nie znam się na tym kompletnie. Czy po prostu kupić metalowy/sportowy kat za kilkaset zł i w nim zamontować lambdę a tłumikarze poskładają to do kupy?

98405bcd-35a9-4369-b1a6-28595f24bd92.jpeg

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta skradziona sonda ma za zadanie badać stan kata. Jeśli wstawisz przelot i nową sondę to sonda będzie wywalać błąd związany z niewłaściwą pracą katalizatora (bo go nie ma). Można się bawić w tulejki dystansowe do sondy, można ją wyłączyć programowo ale finalnie i tak przy przeglądzie może być pytanie od diagnosty -> Panie a gdzie katalizator?
Bierz nowego kata tylko pamiętaj żeby kupić taki który będzie odpowiadał normie Euro Twojego auta. Jak masz euro 3 to takiego kata musisz szukać.

Problemem w Subaru jest to, że rura w puszkę wchodzi pod lekkim kątem. Nie każdy uniwersalny katalizator da się założyć. Musi się specjalista od montażu wypowiedzieć. Są zamienniki OEM katów dostępne do Subaru chociaż nie do każdego modelu. No i jeszcze zostaje używka. Chociaż trochę ryzykowna bo możesz kupić już wypalonego kata i też będziesz miał od niego błędy.

Swoją drogą współczuję. Te katy z Subaru nie są jakoś mocno drogie. Rzadko się słyszy o kradzieżach. Masakra z tymi złodziejami. Ucinać łapska :czerwona:

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emulator sondy albo wyłączenie w ECU, druga nie wiele robi.

Na środek albo prosta rura (będzie głośniej w środku), albo tłumik np AWG. Przeglądy przejdzie, przedni kat oczyszcza spaliny i przejdzie normę. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach